Jump to content
Naimisiin.info

Morsiuskutsut?


Joohanna

Recommended Posts

Heippa! oletteko kuulleet/ olleet morsiuskutsuilla? olen kaaso ja haluaisin pitää morsiammelle morsiuskutsut mutta en oikein tiedä mitä kutsuilla tapahtuu :D Morsianta hemmotellaan vaan ja tuodaan pieni lahja?

Kaverini jolla on häät on ollut tälläisillä kutsuilla ja tykkäsi kovasti, mutta en viitsi ruveta kyselemään mitä siellä tehtiin koska hän kuitenkin arvaisi että olen suunnittelemassa hänelle morsiuskutsuja :)

Link to comment
Share on other sites

Ohoo, mitäs tämä on? :huh: En oo ikinä kuullukaan mistään tollaisesta, onko ne niinkun rauhalliset hemmottelupolttarit vai tuleeko polttarit niitten lisäksi? *taas oppii jotain uutta*

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni nämä on rinnasteiset ns. baby shower -kutsuille, jotka siis järjestetään raskaana olevalle :) Niiden ohjelmia googlaamalla saa varmaan vinkkejä jutuista, joita voi soveltaa morsiusjuttuihin.

Ehkä vino pino häälehtiä ja kuohareita? :)

Link to comment
Share on other sites

En koskaan kuullutkaan.Onks nämä morsiuskutsut niinkuin polttareiden lisäksi vai tarkoitus järjestää molemmat?Aika mielenkiintoista mutta vaatii aikaa ja rahaa jos molemmat järjestetään :blink:

Ajatuksena kiva juttu kyllä, hemmotttelua ja yhdessäoloa-ihanaa luksusta :-X

Link to comment
Share on other sites

Polttareiden lisäksi nämä järjestetään, kait :) Jotakin pientä hemmottelua ja kivaa tekemistä keksimään :)

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni ns. bridal shower on lähinnä amerikkalainen tapa, jonka tarkoitus on alunperin ollut valmistaa morsianta tulevaan vaimon rooliinsa ja antaa lahjoja. Paikalla on kaikki äidit ja anopit ja kavereita. Ennen muinoin ollut tilaisuus kertoa nuorelle naiselle (neitsyelle!) avioliittoon liittyvistä asioista kuten seksistä ja siitä mitä vaimon kuuluu tehdä. Englanninkielinen wikipedia tietää enemmän.

Kai tästä on sitten muuntautunut Suomeen joku hemmottelukutsut-tyyppinen variaatio, joka tuskin mitenkään eroaa rauhallisemmista polttareista. Minusta ei ole mitään järkeä pitää kaksia kutsuja, varsinkin, jos ihmisiä tulee kauempaa. Jos haluaa sekä actionia ja hemmottelua, niin ne on parempi ympätä samaan päivään tai pitää reilusti kaksipäiväiset polttarit.

Joohanna, sinuna ottaisin selvää tahtooko morsiamesi näiden hemmottelujen lisäksi jotain rajumpaa vai riittäisikö rauhallisemmat polttarit. Voihan polttareihin jokainen tuoda pienen lahjan. Näin oli esim. polttareissa, joihin kaverini osallistui. Morsiamen piti arvata keneltä lahja oli ja lahjan piti kertoa jotain antajasta.

Link to comment
Share on other sites

Tuolta löytyy näemmä kaikenlaista amerikkalaisen bridal showerin suunnitteluun. Ilmeisesti tosiaan on baby showerin tyyppinen juttu eli kaikki mahdolliset naispuoliset ystävät ja sukulaiset mukaan ja sitten morsian availee lahjoja. :)

Polttareiden lisäksi nämä järjestetään, kait :) Jotakin pientä hemmottelua ja kivaa tekemistä keksimään :)

Mulla on amerikkalainen ystävä joka meni reilu vuosi sitten naimisiin. En päässyt hänen häihinsä mutta olin alunperin mukana morsiusneitoporukassa (hän teki kuukausittain morsiusneidoille ja kaasoille newsletterin jonka hän tulosti värillisenä kaksipuolisesti A4-paperille ja postitti.....) ja niitä touhuja kun seurasin niin vaikutti siltä että Jenkeissä juhlitaan morsianta vähän enemmänkin. Tämä morsian järjesti itse ainakin morsiusristeilyn (Bahamalle tottakai) ja kaikenlaista häppeninkiä häitä edeltävällä viikolla, ja sen lisäksi oli bridal shower ja polttarit. Risteily oli siis omakustanteinen ja polttarit järjestettiin perinteiseen tapaan morsiamelta salassa. Bridal showerin kustannuksien jakautumisesta ja suunnitteluvastuusta en tiedä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hmm, olen itse ensi kesänä naimisiin menevä morsian ja kiinnostais kyllä bridal shower. :) Tietääkö kukaan, kuinka paljon ennen häitä näitä kutsuja yleensä pidetään?

Link to comment
Share on other sites

"Jenkeissä juhlitaan morsianta vähän enemmänkin. Tämä morsian järjesti itse ainakin morsiusristeilyn (Bahamalle tottakai) ja kaikenlaista häppeninkiä häitä edeltävällä viikolla, ja sen lisäksi oli bridal shower ja polttarit."

Hei onko tuo morsiusristeily yleinenkin tapa jenkeissä? En ollut koskaan kuullutkaan sellaisesta. :)

Muokattu: , käyttäjä: MariaEmily
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...