42 viestiä aiheessa

Paintillakin pystyy tekemään ihan kivoja ja yksinkertaisia. Tässä yksi (kuvaa kannattaa klikata, niin näkee sen oikeissa mittasuhteissa, eikä hassusti vääntyneenä kuten tässä alla) :)

Tyylikäs! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No en kyllä osannut nyt yhtään. Tai sain mä siirrettyä fontin dafontista, ja sain tehtyä tekstin Powerpointtiin, mutta siihen loppui taidot. Toi ekalla sivulla oleva PP-video ei toimi enää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Powerpointissa tuon monogrammin saa tehtyä näin:

Valitse dian muotoiluksi joku sellainen, jossa on useampi tekstisolu, esim. 3. Kirjoita yhteen oma nimikirjain, yhteen &-merkki ja yhteen miehen nimikirjain, tai miten haluat.

Sitten noita soluja voi pienentää ja siirrellä päällekkäin (järjestä -toiminnolla voi valita, mikä päällimmäisenä), muuttaa fontteja ja värejä.

Valitse kaikki+kopioi ja saat siirrettyä nuo solut wordiin, jossa niitä voi edelleen muokata.

Jos liität solut kuvamuodossa, niiden asettelu pysyy samana kuin pp:ssa.

Näin siis toimi ainakin mulla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä suunnittelin meille tällaiset. Halusimme yksinkertaisen mutta samalla hiukan koristeellisen monogrammin

Monogrammi-1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältähän löytyy hienoja monogrammeja! Taitavat olla nousussa oleva juttu hääkutsuissa ym., sillä etenkin amerikkalaisilla hääsivuilla niitä näkyy paljon.

Googlettelin ohjeita monogrammien tekoon, mutta en niillä ohjeilla oikein onnistunut. Ehkä näillä ohjeilla sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Wordillakin saa tehtyä monogrammin aika helposti käyttämällä WordArt -toimintoa (Lisää: WordArt).

Kukin kirjain kannattaa lisätä erikseen, minkä jälkeen niitä voi muokkailla ja siirrellä vaikka miten paljon (kunhan ensin järjestää objektit tekstin päälle tai suhteessa toisiinsa, helppoa sekin :)).

Powerpointia en ole itse tähän tarkoitukseen käyttänyt, mutta ainakin Wordissa objektit voi lopuksi (tarpeeksi muokattuaan) synkronoida yhdeksi kuvaksi, jolloin valmiin "häälogon" koon muuttaminen tai kopioiminen eri asiakirjoihin on helppoa ja suhteet pysyvät aina samana!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oho, osaan taas kirjoittaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi ihanaa että tällainen ketju pomppasi löydettäväksi! Mun mielestä noi monogrammit/logot on tosi hienoja, nyt vaan omaa suunnittelemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä suunnittelin meille kans monogrammin, vaikkei sitä lopulta sitten tullutkaan käytettyä kovin monessa paikassa. Me kuitenkin painatettiin se kaitaliinaan, ja se kaitaliina laitetaan hääparin pöytään niin että monogrammi näkyy vieraisiin päin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku sellaisen nettisivuston, jossa saa teetettyä omista kirjaimista monogrammin? Syksyllä vielä sellaisen kohtuuhintaisen löysin, mutta en enää sitäkään :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pistä sähköpostiin kirjaimet, niin voin mahdollisesti koittaa askartaa ncv_(at)hotmail.com

 

Meni jo.

Muokattu: , käyttäjä: _NcV_

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku kysy tuostä järjestyksestä, niin yleinen "sääntö" on, että miehen nimikirjain on ensin (vasemmalla) ja morsiamen sitten (oikealla) ja sukunimikirjain keskellä. Mutta jos sommittelu menee paremmin toisinpäin nin niinkin voi tehdä. Yhteistä monogrammia ei kuitenkaan tue käyttää ennen häitä (esim. kutsussa), mutta juhlassa sitä sitten taas voi jo käyttää ;)

 

Itse etsin fonteistä mielestäni hienot kirjaimet, tulostin ja läpipiirtämällä kokosin niistä meille monogrammin. Sen jälkeen siirsin kuvan takaisin koneelle ja kuvankäsittelyllä korjasi sen tasapaksuksi jasiistiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän monogrammi ois ASS. Ajattelin hommata sulholle huomenlahjaksi sellaisia perinteisiä monogrammilusikoita missä lukee ass. Meillä on aika huono huumorintaju.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään