Jump to content
Naimisiin.info

Kenet polttareihin kutsutaan? (yhdistetty)


Guest SorbusHorror

Recommended Posts

En osaa sanoa oikeaa vastausta, mutta sanoisin sen olevan tapauskohtaista. Itse en välttämättä kutsuisi, mutta jotkut kutsuvat. Riippuisi todennäköisesti siitä, kuinka hyvin tunnetaan toisemme.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eikö yleensä polttareissa ole koolla parhaat/ läheisimmät ystävät? Jos uudet sukulaiset ovat ystäviä, kutsuisin heidät, mutta tutustumismielessä en polttareihini ketään haluaisi.

Link to comment
Share on other sites

Juu, ei tutustumismielessä.

Täysin samaa mieltä! :)

Polttarit kuitenkin kustantaa osallistujille useimmissa tapauksissa ihan sievoisen summan. Itse en edes kehtaisi pyytää ihmisiä, jotka eivät todella ole ystäviäni, osallistumaan ja laittamaan rahoja kyseiseen tapahtumaan...

Link to comment
Share on other sites

Kutsun kyllä miehen siskon vaikka ei normaalisti kahdestaan hengaillakaan yhdessä. Ollaan kuitenkin tunnettu yli 8 vuotta ja tullaan oikeen hyvin toimeen :) Musta on ainakin ollu tosi kiva nähdä polttareissa uusia ihmisiä ja tutustua heihin jo ennen häitä, varsinkin jos en ole tuntenut morsiamen tuttuja aiemmin. Häissä on sitten rennompaa kun on yhteisiä juttuja muidenkin kuin hääparin kanssa (heidän helmoissa kun ei oikeen voi kuitenkaan roikkua).

Eri asia tietysti jos ei tunne edes morsianta..

muoks. kökköys

Muokattu: , käyttäjä: juillet
Link to comment
Share on other sites

Minä pyytäisin, jos kyseessä olisi läheinen ihminen tai ainakin tulisin hyvin toimeen ko. tyypin kanssa. Omalla miehellä ei ole siskoja, mutta miehen veljen tyttöystävä oli minun polttareissani. Tulemme todella hyvin juttuun, joten minulle oli itsestäänselvyys laittaa hänet polttarivieraslistalle.

Link to comment
Share on other sites

Varmasti mieheni sisko osallistuu polttareihin, kun hän on kaasokin.

Mielestäni ei tarvitse kutsua, jos ei ole missään tekemisissä muuten.

Link to comment
Share on other sites

Miehelläni ei ole siskoja, mutta meinasin kutsua kyllä vanhimman veljen vaimon polttareihini. Mutta en kutsuisi ns kohteliaisuutta ketään omiin polttareihini.

Muokattu: , käyttäjä: Rouva Sinkkonen
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Kyllä mulle ainakin on ehdottoman tärkeää kutsua vain ne henkilöt, jotka ihan itse haluan. Omat ystävät. Ja piiri on pienehkö, varmasti alle 10 henkilöä. Sulhanen saisi toivoa mitä vaan, mutta se on MUN päivä. Muut juhlikoot muita päivä kenen kanssa lystää.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mitenkäs miespuoliset ystävät? Minulla niitä on ja tiedän, että ovat ennenkin olleet naispuolisen ystävänsä polttareissa. Tulevat varmuudella minunkin kemuihin ja se on kaikille ok. Kiinnostaisi tietää muiden vastaavanlaisista kokemuksista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Häh, siis ei kai kukaan oikeasti pyydä äitiään tai anoppiaan polttareihinsa? Jotta kaikilla olisi mukava päivä, niin eiköhän parasta ole pyytää vain ne morsiammen läheisimmät ystävät. Toki nuo miehen kaverin tyttöystävät ovat oma ongelmansa, heidän kanssaan ei välttämättä ole muuten tekemisissä, mutta...

Link to comment
Share on other sites

Minä jätin eräät polttarit väliin koska KAASO päätti kuka saa tulla ja kuka ei. Kaaso oli morsiamen serkku. Esimerkiksi sulhasen pikkusisko ei saanut tulla polttareihin, joten minäkin, sulhasen isosiskona jätin väliin. Hieman ihmisiä edelleenkin mietityttää mitä siellä toisella paikkakunnalla, pienen rymyporukan polttareissa, oikein tapahtui...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Minä annoin kaasolle aika pitkän listan ihmisiä, joita voisi kutsua. Omat lähimmät kaverit, yks serkku (joka soittaa häissä kirkossa), miehen lähimpien kavereiden tyttöystävät (joiden kanssa ollaan aina tekemisissä samoissa porukoissa), miehen kahden veljen vaimot ja yks miehen serkku (jota pidän myös omana kaverinani). Listasta tuli siksi aika pitkä, kun osa parhaimmista ystävistäni asuu kauempana ja ovat myös perheellisiä, niin heidän osallistumisensa voi olla epävarmaa. Siksi ajattelin kutsua myös miehen puolelta ihmisiä. Muutaman olisin voinut jättää listalta pois, mutta kun laitoin heidätkin listalle, niin osalla porukasta on sitten mukana muitakin tuttuja kuin vaan morsian. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Entäs miten sitten etiketti menee, jos itse häistä tulee melkeinpä pienemmät kuin polttarit? Saako polttareihin kutsuttuja jättää kutsumatta häihin? Tai siis hääjuhlaan, itse vihkimiseen meillä ei tule kukaan. Tässä kutsuja värkkäillessä pohdin, että ystävistäni vain ns. kaasot on kutsuttu hääjuhlaan, muita kavereita ei. Odottavatko he nyt kuitenkin kutsua häihinkin?

Link to comment
Share on other sites

Entäs miten sitten etiketti menee, jos itse häistä tulee melkeinpä pienemmät kuin polttarit? Saako polttareihin kutsuttuja jättää kutsumatta häihin? Tai siis hääjuhlaan, itse vihkimiseen meillä ei tule kukaan. Tässä kutsuja värkkäillessä pohdin, että ystävistäni vain ns. kaasot on kutsuttu hääjuhlaan, muita kavereita ei. Odottavatko he nyt kuitenkin kutsua häihinkin?

Mielestäni jos häät ovat erityisen pienet, voi polttarit pitää erillisenä tapahtumana, jossa juhlitaan myös vähän niinkuin naimisiinmenoakin. Silloin olisi kohteliasta kuitenkin kertoa asiasta polttarivieraille etukäteen, että häiden koko on kaikille selvä, eikä kukaan pahoita mieltään. "Normaalikokoisiin" häihin, joihin kutsutaan paljon sukulaisia & kavereita en itse ainakaan kehtaisi jättää polttarivieraita kutsumatta. Mutta tietenkin kukin tavallaan^_^

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

En tule toimeen tulevan mieheni pikkusiskon kanssa, mutta muiden naispuolisten perheenjäsenten kanssa kylläkin. Olen siis ajatellut jättää mieheni puolen naiset pois polttareista (iso- ja pikkusisko ja veljen vaimo), mutta pelkään mikä sota siitä syttyy, koska tiedän miten helposti he ottavan herneen nenäänsä. Annanko heidän siis vain tyytyä kohtaloonsa vai pilaanko päiväni niiden (lähinnä pikkusiskon) läsnäololla? :mellow:

Link to comment
Share on other sites

^^Yllä oleva tilanne on hankala! Olen aina ajatellut, että kutsun häihin ja polttareihin vain ne, ketkä todella haluan mutta huomaan, että ei se olekaan niin mustavalkoista. Mulla on opiskelukaveriporukassa yksi tyyppi, jonka kohdalla nyt mietin että voiko häntä jättää ulos sekä polttaresita että häistä, vaikka kutsun muun kaveriporukan. En halua pahoittaa hänen mieltään, mutta emme kyllä ole koskaan olleet samalla tavalla läheiset kuin muun porukan kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Morsian'14: minusta tilanteen ei tarvitse olla noin mustavalkoinen, että kaikki tai ei mitään. Millainen polttariporukka ja -päivä on ylipäätään tulossa? Jos esim. ravintolaillallinen 10 + hlöä, tuskin edes huomaisit pikkusiskon läsnöoloa? (paitsi tietesti jos on tiettyä tyyppiä, jonka pitää olla huomion keskipisteenä aina)

 

Onko tuo tunne molemminpuolinen ja "yleisesti tiedossa"? Jos on, niin onko tämä henkilö sitten sellainen, että uhallaankin tulisi, jos kutsuisit näön vuoksi tai sitten urputtaisi kutsumatta jättämisestä? Vetäisivätkö isosisko ja käly herneet nenään, jos pikkusiskoa ei kutsu?
Link to comment
Share on other sites

Hyvä aihe! Itse olen miettinyt tätä jo kauan, jo ennen kuin koko naimisiinmenosta päätettiin. Meillä on miehen kanssa yhteisiä opiskelukavereita (miehiä), joiden kanssa pidetään satunnaisesti yhteyttä. Nähdään kylläkin useita kertoja vuodessa (häissä, tupareissa, synttäreillä, grillibileissä, muuten vaan juhlissa jne.) Tässä vuosien varrella olen yhden näistä miehistä vaimoon tutustunut paremmin. Ollaan käyty kaksin Tallinnassa ja viestitellään Facebookissa säännöllisesti. Kesällä kävin kylässä jne. Mietin, että tuleeko siitä sanomista, jos pyydän kaasoa kutsumaan tämän yhden vaimon, mutta jättää muiden kaverimiesten puolisot kutsumatta? Muissakaan vaimoissa/tyttöystävissä ei ole mitään vikaa. Ei vaan olla tekemisissä muuten, kuin noissa juhlissa. Toki niissä jutellaan ja jonkin verran heistä tiedän, mutta ei olla mitenkään ystäviä. Toisaalta mua ei haittaa yhtään, vaikka tulisivatkin, mukavia naisia. En kuitenkaan halua aiheuttaa heillekään sellaista wtf-oloa kutsumalla heidät. En halua, että he ihmettelevät, että a)miksi heidät on kutsuttu ja b)onko heidän nyt pakko tulla. Vitsi kun pääsisi muiden ihmisten pään sisään katsomaan, että mitä he asiasta ajattelisivat.

Link to comment
Share on other sites

Olen ajatellut kutsua polttareihini parhaimmat kaverini (joita on 5), siskoni ja veljeni vaimon. Eli siis periaatteessa vain tärkeimmät. Ja polttareiden teemasta/ohjelmasta en juurikaan mitään tiedä, mutta olen toivonut juurikin sellaisia perinteisiä ja melko räväköitä polttareita, siis omani näköisiä  :grin:  Ja tämä sisko on juuri sellainen joka tarvitsee kaiken huomion vaikka onkin jo reilusti yli 20, alkoi esim. eräillä 30 v. juhlilla itkemään koska häntä ei huomioitu tarpeeksi!! Joten en viitsi edes kuvitella miten hän pilaisi polttareideni tunnelman, häissä on onneksi niin paljon muitakin ihmisiä ettei hänen läsnäoloaan huomaa. Ja kyllä, tunne on ihan molemminpuolinen. Lähinnä minun asenteeni häneen on sieltä päin lähtöisin, jos hän ei piittaa minusta niin en minäkään jaksa sitä kattella. Perhejuhlissakin yritetään vältellä toisiamme ettei synny mitään konflikteja. Tilanne on siis melko hankala, mutta sitä on vaan kestettävä :wacko: Ja kyllähän siitä sanomista tulisi ja paljon jos jättäisi vain tämän pikkusiskon kutsumatta, koska onhan hän kumminkin anopin lempparilapsi!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Polttarivierasongelmien kanssa täälläkin pähkäillään. Pitäisi kaasoille lähikuukausien aikana antaa lopullinen lista ihmisistä joita haluan polttareihini. Kaasot mukaanlukien listassa on nyt 17 nimeä ja niistä 7 mietityttää. Näistä kaksi on molemmat kaasoni joista toinen asuu ainakin toistaiseksi ihan toisessa maassa ja toinen muuttaa hieman ennen polttari- ja häiden aikaa toiselle paikkakunnalle. Noh, luulisin voivani olettaa että he osaavat järjestää kyllä polttarit matkankin takaa ja jos käy niin että eivät voi osallistua polttareihin niin porukassa on kyllä muitakin varsin omatoimisia ystäviä jotka osaavat ottaa tilanteen haltuun. Mutta olisihan se ikävää jos kaasojen pitäisi jättää polttarit väliin..

 

- Kaksi polttarivierasta ovat tapauksia jotka eivät varmuudella pääse polttareihini. Toinen on polttarien aikaan kuukauden ikäisen vauvan äiti, toinen taas synnyttää niihin aikoihin. Kummankin poissaolon ymmärrän siis täysin, en missään nimessä oleta että toisen pitäisi jättää pienen pieni vauvansa kotiin ja tulla rinnat maitoa valuen, mahdollisesti silmät univeloista ristissä juhlimaan polttareita. Toinen taas asuu sen verran kaukana että kyllä niillä raskausviikoilla ihan varmasti haluaa mieluummin olla kotona valmiina siirtymään synnytyssairaalaan kuin olla missään muualla. Mutta pitäisikö nämä kutsua silti muodollisuuden vuoksi vai jätetäänkö ne kutsumatta kokonaan etteivät luule että loukkaantuisin tai että en ymmärrä sitä miksi he eivät voi osallistua polttareihini? Voivatko he pahoittaa mielensä jos heitä ei edes kutsuta vaikka onkin itsestäänselvää että osallistumisen odottaminen heiltä on täysin kohtuutonta? Noh, tämä ratkennee itsestään, aion nimittäin ottaa asian ihan suoraan puheeksi, että jos haluavat vaikka osallistua polttareiden ideoimiseen vaikkeivat paikalla olisikaan fyysisesti.

 

- Kaksi vieraista taasen ovat sellaisia joita en ihan rehellisesti kutsuisi jollei se tuntuisi velvollisuudelta. Noh, toisen suhteen ei niinkään vaikkei hänkään ehkä niin läheinen minulle ole (ja hällä on vuosikausia ollut vähän kränää toisen kaasoni kanssa...) mutta toinen on kimurantti. Hän odottaa varmasti kutsua, mutta minusta se tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta. Tiedän että hän loukkaantuu verisesti jos häntä ei kutsuta mutta... noh, hän ei jotenkin istu porukkaan, olemme kasvaneet niin paljon erilleen ja hänellä on vähän kiusallinen tapa olla vähän myrtsi isommissa porukoissa, ei siis välttämättä tule toimeen muiden kanssa ja on vähän huonolla tavalla "suorapuheinen", saattaa siis aika surutta laukoa muita loukkaavia kommentteja. + hänelläkin on jonkinasteista kränää yhden toisen polttarivieraan kanssa...

 

- Sitten on polttariporukan ainoa miespuolinen. Viihtyykö hän? Hän tuntee porukasta yhden läheisesti ja toisen kaasoista pintapuolisesti mutta muut ovat hälle tuntemattomia.

 

Huh tulipa avautuminen. Ja minun ei edes pitäisi miettiä polttareitani vaan jättää se raa'asti kaasojen harteille XD

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...