emillak

Häävalssin "tanssijärjestys": eronneet vanhemmat

22 viestiä aiheessa

Te, kenen vanhemmat ovat eronneet:

Missä järjestyksessä vanhempanne ja appivanhempanne ovat tanssineet? Eli meillä häävalssin jälkeen on tyttären valssi, jonka aikana isäni tanssittaa minua ja "normaalistihan" äitini pitäisi tanssittaa samalla sulhoani, mutta entäs kun vanhemmat ovat eronneet ja molemmilla on uusi "ystävä"? Kuka tanssittaa ja ketä ja missä järjestyksessä? Tanssittaako isäni vaimoineen puolet valssista ja äiti miesystävänsä kanssa puolet? Ja kolmannen valssin aikana tanssin sitten appeni (appivanhempani ovat onneksi pysyneet yhdessä) kanssa, mutta missä välissä appivanhemmat tanssivat keskenään? HUHHUHHUIJAA, kun menee vaikeaksi :o Toivon että pysyn mieheni kanssa yhdessä koko lopun elämääni, jotta tällaisia ei tarvitse lapsiemme miettiä :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sisareni häissä (minun vanhempani myös eronneet) häävalssin jälkeen isäni tanssitti sisartani ja samalla sulhasen äiti sulhasta. Uudet kumppanit eivät osallistuneet lainkaan. Myöhemmin sitten kun tanssit eivät olleet enää noin nimettyjä, niin äitini tanssitti sulhasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun vanhemmat on eronneet ja me päädyttiin seuraavaan ratkaisuun: häävalssin jälkeen minä tanssin isäni ja sulho äitini kanssa, seuraavaksi tanssitaan sulhon vanhempien kanssa ja sen jälkeen vanhempieni "uusien" puolisoiden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos ite olisin tilanteessa, että vanhemmat olis eronneet ja heillä uudet kumppanit, odottaisin että uudet tulokkaat jäisi kohteliaasti sivuun ja vanhemmat hoitais homman kotiin etiketin mukaisesti, niin kuin aikuisten kuuluukin. Tietysti väleistä riippuu kuka kenenkin kanssa haluaa tanssia, mutta mä en ainakaan näe tarpeelliseksi/pakolliseksi hääparin tanssia näiden uusien puolisoiden kanssa. Perinteet koskee äitiä ja isää, ei kenenkään puolisoa.

Toinen asia sitten, jos ihmiset eivät tosissaan tule keskenään toimeen tms. Mulle riittää että vanhemmat tanssii lastensa kanssa, ei vanhempienkaan ole mikään pakko keskenään alkaa väkisin pistää jalalla koreasti.

Mulle ainakin riittäis että tanssin valssin tuoreen mieheni ja isäni kanssa. Kaikki muut saa sitten tehdä niin kun tykkää! :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Isän vaimo kun on vaan niin kovin riitaisa että taitaisi pistää juhlat seis, jos ei saisi tulla parketille silloin kun isäkin.... tässä se ongelma.... muille se varmasti sopisikin :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näin että : Sulhasen isä tanssittaa minua ja sulhanen tansittaa minun äitiä

tämän jälkeen puoleesa välissä matka muuttuu niin, että minun isäni tansittaa minua ja sulhanen tassitaa hänen äitiään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhasen vanhemmat ovat eronneet ja tanssi suunnitelma on tämä

- Häävalsista puolet tansimme sulhon kanssa kahdestaan, jonka jälkeen tanssiin liittyvät vanhemmat. Mutta koska sulhon vanhemmat ovat riidoissa, tanssivat he tämän valssin omien puolisoidensa kanssa

- Toisen valssin minä tanssin isäni kanssa ja sulho äitinsä kanssa. Sulhon isä tanssittaa äitiäni ja uudet puolisot saavat siirtyä syrjään tai tanssia keskenään miten parhaaksi itse asian kokevat. Tällöin tanssilattia on vapaa myös muille tanssijoille

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tää ei ihan taida osua tänne, mutta likeltä liippaa.. meillä on tanssien suhteen näin hauska tilanne; sulhasen vanhemmat eivät tanssi, tuleva anoppi todennäköisesti kuitenkin sen verran että haluaa vanhimman poikansa tanssittaa. mun äitee on kova tanssimaan ja haluaa mieluisan tulevan vävynsä kanssa ehdottomasti tanssia :) (mulla isä kuollut) äidin uusi mies osaa ja varmasti tanssittaa, mikä on kiva koska pidän hänestä aikast paljon. millais tämä soppa pitäis sitten järjestää? kukas mua sitten perässään vetäis kun tuleva anoppi pyyhkii parkettia poikansa kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voithan sä pyytää etukäteen jonkun muun siihen kohtaan. Samalla ihmiset varmaan ymmärtääkin, että tanssilattia alkaa olla vapaa kaikkien muidenkin käyttöön. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

on vaan vähissä ne pyydettävät. kun muuten kaikki todennäköiset tanssittajat on pareja. :) no, siskojen miehet saavat kunnian uhrautua tuplille, jos ei muuta ratkaisua ole. onneks ovat loistavia persoonia molemmat :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tilanne se että mun vanhemmat eronneet eikä äitini halua tanssia joten mietinnässä miten se osuus toteutetaan :rolleyes:

Ehkä tanssin isäni kanssa ja mies hänen uuden puolison(jonka tapaamme häissä ensi kertaa) ja vaihdamme sulhasen vanhempiin tai päinvastoin.Kinkkistä hieman kun eronneita ihmisiä emmekä halua tehdä häissä heille kenellekään kiusallisia tilanteita vaikka etiketti sanoisikin mitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kyllä joo. Tosiaan tässä pitää miettiä ihan eri tavalla istumajärjestykset, tanssijärjestys, kätteleminen.. mutta etiketistä viis, kunhan vanhemmilla on hyvä olla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meilläkin on ollut miettimistä tansseissa. Sulhasen vanhemmat eronneet eivätkä he tule lainkaan toimeen. Sulhasen isällä ei tällä hetkellä ole naisystävää, mikä hankaloittaa edelleen. Tyttären valssin tanssin jälkeen ajateltiin et sulhasen sisko ja hänen miehensä tanssittaisivat sulhasen vanhempia. Pitänee vielä miettiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt pengoin googlen kautta aika vanhan aiheen. Olen tosi ihmeissäni tanssijärjestyksen kanssa ja mietin tarvitaanko sitä ylipäänsä.

Omat vanhempani ovat eronneet ja omat (myös äitini ja siskoni) välit isääni ovat viileät ja kankeat. Ahdistaa pelkkä ajatus siitä, että hän perheenjäsenenä osallistuisi juhlaan, entäs sitten tanssimiseen? En halua tanssia kahdestaan isäni kanssa! :girl_impossible: Toivoisin suorastaan, että voitaisiin mieheni kanssa tanssia häävalssimme ja sen jälkeen antaa kenen tahansa hakea ketä tahansa. Sulhanen ehtii kyllä illan mittaan tanssittaa äidin ja anopin. Ja morsiantahan saa etiketin mukaan kai hakea tanssimaan kaikki miehet.

Odottaako ihmiset vielä nykyään, että vanhempia tanssitetaan ristiinrastiin perinteiden mukaisesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni häissä ilmoitettiin jo häävalssin alkaessa, että tämän tänssin jälkeen lattia on vapaa kaikille. En sitten ollenkaan kiinnittänyt huomiota kuka ketäkin tanssitti toisessa tanssissa. Ainakin morsiemmen isovanhemmat toisiaan. Sulhanen taisi livahtaa tanssilattialta ja palasi vasta kun valssit oli tanssittu ja bändi alkoi soittaa rokkia..

Eli tuskin nykyään tuo etiketin noudattaminen niin tärkeää on, jos tihku itsestäsi tuntuu siltä ette sitä halua tehdä. Meilläkin varmaankin tanssimaan saa häävalssin jälkeen kuka vain. Todennäköisesti isäni tahtoo kuitenkin minut siinä tanssittaa, samoin ukkini. Sulhasen puolen suvusta en sitten tiedä kuinka innokkaita tanssijoita ovat. Pitänee tiedustella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pikaisesti ja sopuisasti päätettiin juuri sulhasen kanssa että me tanssitaan kaksin ja sen jälkeen saa tulla kaikki halukkaat tanssimaan :) Muutenkin saa etiketti (suurimmaksi osaksi) joutaa hiiteen eronneiden vanhempien takia, hitto että on hankalaa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me hääpari vain tanssitaan, muutoin ei vanhempia erikseen lavalla nähdä...molempien vanhemmat eronneita...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös tätä miettinyt. Sulhasen vanhemmat ovat eronneet ja molemmilla uudet puolisot ja thank god, nämä kaikki osaavat käyttäytyä. Omat vanhempani ovat eronneet ja eivät tule ollenkaan toimeen. Äidillä on uusi puoliso ja hän ei kutsuta häihin, meillä välit meni jo monta vuotta sitten. En halua tanssia isäni kanssa, varmaan kutsun hänen häihin, mutta hän ei ole missään isän asemassa siellä. Vieras vieraiden joukossa. Varmaan tehdään siten, että tanssimme ensin mieheni kanssa häätanssimme ja sitten kaikki saavat tulla tanssimaan ja illan aikana sulhanen saa tanssittaa oman äitinsä ja mun äitini.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin päin tanssijärjestys aiheuttaa päänvaivaa. Omat vanhempani ovat eronneet, mutta sulhon vanhemmat ovat edelleen yhdessä.

En haluaisi tanssia isäni kanssa eikä sulho halua tanssittaa äitiäni. Olen kyllä hyvissä väleissä isäni kanssa ja sulho äitini kanssa, mutta tuntuu jotenkin nololta ja jäykältä jos joutuisin tanssimaan isäni kanssa tai sulho joutuisi tanssittamaan äitiäni. Ajattelin, että jos molempien vanhemmat tanssisivat yhdessä. Kunnioitan syvästi sitä, että sulhon vanhemmat ovat edelleen yhdesä ja haluaisin, että se näkyisi myös tanssilattialla. Omat vanhempani tulevat keskenään toimeen kohtuullisen hyvin (ainakin selvinpäin), mutta mietin vain, että näyttääkö se jotenkin hölmöltä kun vanhemmat tanssivat kun ovat kerta eronneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Jos vain vanhempasi suostuvat tanssimaan keskenään, niin mikä ettei. Ei se mielestäni mitenkään hölmöltä näyttäisi, enemmänkin näyttäisi siltä, että vanhempasi kunnioittavat häitänne ja osaavat käyttäytyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viime kesänä kaasona ystäväni häissä ja hänen vanhempansa ovat eronneet ja molemmilla on uusi kumppani. Varsinaisen häävalssin parit tanssivat keskenään, mutta myöhemmissä valsseissa kaverini äidin uusi miesystävä tanssitti kaverini isän uutta naisystävää. Tämä tietenkin toimii vain, jos parit tulevat keskenään toimeen, niinkuin tässä tapauksessa tulivat ja tulevat edelleen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon vähä ajatellut että skipattais koko vanhempien tanssitukset.Meille ei tule häävalssia vaan tanssi,omat porukat eronnu ja appi ei pysty tanssimaan.Ainoastaan jos iskä ihan välttämättä tahtoo mua tanssittaa niin pakko se varmaan on,ja tulee muuten olemaan tuskaa ku mä nyt en vaan osaa tanssia mitää paritansseja :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään