Pikku Punahilkka

"Kiitos, tulemme mielellämme... jos tulemme."

69 viestiä aiheessa

kokemuksia on tuosta, että ei ilmoiteta tulostaan, ei tosin vielä häiden suhteen.

Itse luultavasti tekisin niin, että lähettäisin heille, jotka ovat ilmoittautuneet, mutta jättäneet tulemasta, laskun perään heidän osuudestaan pitopalveluun... Oppisivatpahan sitten toisten juhliin, että jos ilmoittaa tulevansa, silloin myös tullaan, jollei ole jotain aivan erityisen hyvää syytä jättää tulematta.

Olenko ilkeä, ehkä.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, mullakin kävi niin (ei tosin vielä häiden kanssa, vaan oli tuossa toiset "isohkot" juhlat), että kaikki kutsutut sukulaiset jäivät pois. Osa siis ilmoitti asiallisesti, etteivät pääse paikalle. Setäni vaimo vastasi, että "kai meistä ainakin joku saapuu paikalle" :huh: , mutta ketään ei tullut ja yhden tätini perheestä (aikuisia poikia perheineen) ei kukaan ilmoittanut mitään, eikä myöskään saapunut paikalle. Elikkä näistä tyypeistä koostui n.15 aikuisen ja parin lapsen ryhmä, kun kaikkiaan oli kutsuttu reilu 60 hlöä. Eli iso osa "jätti tulematta". (tähän "ryhmään" kuului kyllä muutama kaverikin..) Saapi nähdä sitten ensi kesänä vastauspyyntöjä odotellessa, jotta kuinka montaa saa "hätyytellä". Minusta on ihan OK jos ei pääse, eikä syytäkään tarvi minusta ilmoittaa, kunhan ilmoittaa tuleeko vai ei!

Mitenkäs tämmöinen: Meillä on tänä kesänä parit häät ja kummassakaan ei pyydetä ilmoittamaan saapumisesta!? Minusta tosi kummallista, mutta ajattelin nyt kuitenkin että ilmoitetaan ihan ajoissa, vaik mukavaahan se olis mietiskellä "fiilareita" vimoseen asti. ;) (ei vaineskaa)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No tämä vastaus eräältä ei tullut kutsuun liittyen.. Istuin ystävän kanssa kahvilla kun ilmoitin, että olisi kirkko varattuna siihen ja siihen aikaan, hänen vastauksensa oli " Ai, ei varmaan päästä, kun on yhden toisen häät varmaan samaan aikaan, ei vielä olla saatu kutsua." Eli siis vaikka ei ollut näistä toisista häistä vielä tietoa, ystäväni päätti odottaa heidän kutsuaan. En siis tuhlannut kutsua häneen..

Noh, kyllä me ainakin useimmista häistä olemme tienneet jo puoli vuotta ennen kutsun saapumista, ja monesti myös lupautuneet jo silloin mukaan, kun päivämäärä on ensimmäisen kerran ilmoitettu ja pyydetty varaamaan. Esim. ystävät ovat pyytäneet hyvissä ajoin varaamaan hääpäivän, vaikkeivät halunneet lähettää kutsuja aiemmin, koska heidän suvussaan olisi muuten tullut useampiin häihin kutsuja kerralla. Eli minusta siinä ei ole mitään outoa tai epäkohteliasta, jos on ehtinyt lupautua toisiin juhliin, vaikkei niistä olisikaan vielä kutsuja lähetetty.

Itse ajattelen myös niin päin, että ne ystävämme, jotka aidosti haluavat varmistaa meidän pääsymme paikalle, kertovat ajankohdan jo hyvissä ajoin, varsinkin jos tietävät, että esim. kesälle on tulossa muitakin juhlia tai ollaan varaamassa lomamatkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kyllä kaikki koettu.. sulhasen sukuun on vuoden sisällä siunaantunut muutama uusioperhe, johon siis on liittynyt uusia lapsia uuden kaverin edellisestä liitosta. Nämä lapset ovat nyt tilanahtauden takia KAIKKI jätetty kutsumatta. Ja emme edes tunne heitä ja osan nimeä emme tiedä, saati että minä tunnistan jos vastaan tulevat. Sitten on tullut tällaista " minäkään en tule jos se ja se ei kerta pääse ja ole kutsuttu"!!!! :o ja yhdessä kutsussa oli kutsuttuna kaksi henkilöä, niin ilmoittautuessaan he ilmoittivat että "laita meidät kaikki neljä sinne"!! siis mitä h.......!! ja sitten tingataan että laita nyt vain vaikkei oo kutsuttukaan ym. onko niin vaikeaa ymmärtää että sitten pitää ne muut 10 muutakin kutsua. ja että vielä kiristämällä meidän hähin paikka lunastetaan.. et en tule jos ei sekään saa tulla. aivan uskomatonta. ja kaikki vielä ihan aikuisten suusta. olen aika kiehumispisteessä. Minunpuolesta jääkööt tulematta. ketään en kerjätä ja kukaan ei kerjää paikkaa meiltä.

muutamien perään on jouduttu kyseleen tuleeko vai ei. ja olen tekstarilla kysynyt ja olipa vastaus mikätahansa olen laittanut perään, että OK.

ilmoittautumiset piti ilmoittaa äidilleni tai anopilleni. ja lopussa me kaikki kolme tekstailimme ihmisten perään.... :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo laskun lähettäminen perään olis kyllä hyvä juttu.

Itse olen kerran unohtanut ilmoittaa, että tulemme. Onneksi kaverini tekstari perään, että mihin se vastaus sinulta nyt jäikään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli ongelmia ilmoittautumisten kanssa. Määräpäivän jälkeen aloin kysellä ihmisiltä ovatko tulossa vai ei. Itse ihmettelin jo sitä että useat eivät reagoineet mitenkään siihen että jouduin erikseen kyselemään vastauksen perään vaan ilmoittivat vaan etteivät ole tulossa ja yksikin ilmoitti, että "tottakai mä tulen teidän häihin". Noh, olisit varmaan voinut ilmoittaa jos kerran asia on noin selvä... Sitten oli yksi, joka ilmoitti että pääsee ainoastaan kirkkoon ja ehkä tuo tyttärensä vielä juhlapaikalle, mutta joutuu viimeistään viideltä lähtemään eteenpäin. Laitoin sitten ihan näön vuoksi hänelle paikan siltä varalta että hän tulee käymään juhlapaikalla, että hän tuntisi olonsa tervetulleeksi, vaikkei jääkään syömään. Illan mittaan huomasin, ettei hän olekaan lähdössä mihinkään ja kun ihmettelin asiaa niin hän vastasi että hän olikin perunut sen toisen menon. Onneksi olin siis laittanut hänelle paikan, vaikka olinkin pitopalvelun osalta jättänyt hänet pois laskuista.

Suurin ongelma oli kuitenkin ehdottomasti häävieraiden kuljetus. Olimme hyvää hyvyyttämme järjestäneet vieraille bussikuljetuksen ja pyytäneet ilmoittautumisen yhteydessä ilmoittamaan mikäli haluavat käyttää meidän järjestämäämme kuljetusta. Meillä oli erillinen kutsukortti ja sitten infopaperi, jossa oli lahjatoive, ajo-ohjeet, kartta ja infoa lasten kutsumisesta ja tästä bussikuljetuksesta. Kun sitten yhdeltäkin kaverilta erikseen kysyin eikö hän aio tulla bussilla, hän ihmetteli suuresti että onpa hyvä palvelu. Hän ei ollut lukenut infopaperia koska oletti siinä olevan vain ajo-ohjeet. Yksi neljän hengen porukka taas ilmoitti (kolme kertaa ilmoittautumisen perään kyseltyäni) että lähtevät juhlapaikalta yhteiskuljetuksella. Yht'äkkiä samainen porukka kuitenkin kesken illan ilmoitti että "kiitoshei, me tästä lähdemme". Olin ihan äimänä, että eikös teidän pitänyt olla loppuun asti ja lähteä sillä bussilla. He vaan selvittivät muitta mutkitta, että "piti joo, mutta sitte meidän poika menikin eri paikkaan hoitoon ja blablabla ja me sitte päätettiinkin tulla omalla autolla". Siis me oltiin mitoitettu kuljetus nimenomaan ilmoittautuneiden perusteella!! Ei mua kiinnosta maksaa 30 hengen bussia jos siellä istuu 6 henkeä. Siinä tapauksessa olisin voinut tilata tilataksin, joka olisi tullut huomattavasti halvemmaksi.

Ihan kaiken huippu oli se kun listassa jossain vaiheessa vp:n jälkeen oli 5 varmaa bussilaista ja 17 epävarmaa. Aloin sitten soitella ihmisille ja pyytää heitä varmistamaan bussiasian viimeistään sunnuntaina niin että saan vahvistettua henkilömäärän. Oma siskoni ihmetteli tätä suuresti ja oli hyvin loukkaantunut siitä että kehtasin pyytää häntä varmistamaan kolmen hengen perheen kulkemisen. Hänen tilanteensa oli vielä se, että hän toivoi saavansa juhlista muun kyydin, mutta halusi pitää yhteiskuljetuksen ikäänkuin varalla. Yritin selittää että tilaan ilmoittautumisten perusteella sopivan kulkuneuvon ja maksan siitä erikseen. Sisko halusi tietää milloin muut sitten varmistavat kuljetusasian. Kerroin että aion pyytää kaikilta vastauksen viimeistään sunnuntaiksi. Sisko ihmetteli miksen sen jälkeen voi ilmoittaa hänelle mahtuvatko he mukaan vai ei. Yritin selittää että kaikki halukkaan mahtuvat joka tapauksessa mukaan eli heidän tulisi ainoastaan ilmoittaa haluavatko kyydin vai ei. Sisko oli aivan raivona ja selitti että heitähän on vain kolme!!! Ja minä puolestani selitin että kaikki ovat "vaan me kaksi". Lopulta sisko lähetti seuraavana päivänä erittäin tiukkasävyisen viestin jossa ilmoitti että he eivät käytä kuljetusta kumpaankaan suuntaan (vaikka menomatka oli ollut jo ihan selvä). Tämän jälkeen hän ei ole puhunut minulle sanaakaan edes häissä (paitsi väkinäinen "onnea" pakon edessä).

En oikein kyllä ymmärrä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutamia juhlia mukana järjestämässä olleena näitä "tulemme ehkä" " en ole varma vielä pääsemmekö" on ollut ihan kiitettävästi ja joka on sitten todella raivostuttavaa. Yksien juhlien kohdalla niiden järjestäjä olikin tehnyt sillain näiden kohdalla jotka ilmoittivat etteivät ole varmoja tulevatko tai tulevat jos ehtivät, hän ilmoitti heille, että jos eivät voi varmaksi sanoa tulevatko hän pyysi heitä sitten tulemaan klo xxx jälkeen jolloin ruokailu on ohi, että ei aio toiselle kymmenelle epävarmalle turhaan varata ruokaa. Mielestäni tää oli hyvin selkeästi ja vieläpä aika kohteliaasti ilmoitettu ja vastaukset tuli suurimmalta osalta, jotka olivat aluksi olleet epävarmoja.

Meidän häät on kesällä 2010 ja olen kanssa tätä v.p. hommaa miettinyt jo moneen kertaan, vaikkei kiire viel ole, mut senkin takia kun häämme nyt sattuvat olemaan pahimpaan kesäloma aikaan ja löysinkin sitten mielestäni loistavan idean jota mahdollisesti käytämme eli laitamme ennakkoilmoituksen häistämme jo joulutervehdyksen matkassa missä lukee päivämäärä ja ilmoitusta seuraa kutsu tuonnempana teksti. Tällöin kaikille kutsuttavilla olisi jo tuossa vaiheessa mahdollista suunnitella lomansa ja muut kesämenonsa niin etteivät ne toivon mukaan olisi este olla tulematta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valitettavasti tuo ennakkoilmoitus ei auta näihin epävarmoihin ja hämäräperäisesti vastaaviin oman kokemukseni mukaan lainkaan. Jotkut ihmiset siitä hyötyvät ja ovat iloisiakin, mutta nämä ovat yleensä juuri niitä, jotka muutenkin ottavat asiakseen järjestää asiat hyvissä ajoin. Ne, jotka eivät katso asiaa riittävän tärkeäksi muutenkaan, katsovat ennakkoilmoitusta ja heittävät sen sitten johonkin nurkkaan pölyyntymään ja unohtavat koko asian kunnes kutsu tulee. Ja todennäköisesti juuri nämä samat ihmiset ovat niitä, jotka eivät vaivaudu lukemaan koko infopaperiakaan... :angry:

Toivottavasti ennakkoilmoitus kuitenkin toimii teidän kohdallanne! Ehkä te ette kutsu yhtään nuijaa paikalle... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ragazza Täytyy joo toivoa, et toimii ;) ja et kukaan ei alkais nuijaleen, mut koskaan ei voi tietää. <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki ei vaan tajua, että ilmoittautua pitää. Ei, vaikka se väännettiin ihan rautalangasta saatekirjeeseen. Sulhasen isän puolen suku ei ole tajunnut, joten perään soitellaan. Huomenna on deadline. Mutta muuten olen iloisesti yllättynyt siitä, miten moni tulee häihimme. Yli sadasta 3-4 jää pois häistämme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy kyllä myöntää, että tätäkään asiaa en olisi osannut stressata ilman naikkareita.. :lol: Tai no, en tiä kuinka stressaantunut oon loppupeleissä. Tieto lisää tuskaa.

Muokattu: , käyttäjä: nellie80

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, siis ärsyttää! Meillä on deadline ylihuomenna ja lähes puolet ei ole vielä ilmoittanut mitään! Ja sitten on niitä, jotka "ilmoittaa", ettei vielä tiedä pääseekö tulemaan :angry: Tee siinä sitten istumajärjestystä :o

Lisäksi kutsussa on pyydetty ilmoittautumiset minulle tai sulhaselle, mutta kyllä näitä tampioita riittää, jotka soittaa mun äidille. Ihan niinkuin olisi hurjan pelottavaa laittaa sähköpostia mulle :blink: Sitten kun äidille sanpoin, että "miten niin ei vielä tiedä, no onhan tässä kaksi päivää aikaa", niin äiti oli tietysti sitä mieltä, "ettei se nyt yhdestä ihmisestä voi olla kiinni" :rolleyes: Siis voi elämä, eihän toki olekaan, mutta jos kaikki ajattelee niin, niin koko ilmoittautumiskäytäntöhän on ihan turha! *hermo menee*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Joo, siis ärsyttää! Meillä on deadline ylihuomenna ja lähes puolet ei ole vielä ilmoittanut mitään! Ja sitten on niitä, jotka "ilmoittaa", ettei vielä tiedä pääseekö tulemaan :angry: Tee siinä sitten istumajärjestystä :o

Onhan tuossa vielä kaksi päivää aikaa... ;) *juoksee pakoon* Ärsyttävää, kun ei voida sanoa juuta eikä jaata, vaan kai on kuitenkin parempi ilmoittaa että ei vielä tiedä pääseekö, kuin että ei ilmoittaisi mitään?

Meillä oli deadline eilen, ja ainakin minun puoleni sukua ja kavereita on ollut tosi reipasta ilmoittautujaa, ja melkein kaikki ovat tulossa... mukavaa :) Viimeinen mattimyöhäinen laittoi vielä tänään paniikissa viestiä, että voiko vielä tänään ilmoittautua, eli aika hyvin selvittiin. Epäselviä tapauksia on ainoastaa tuo alkuviestissä mainitsemani "tullaan jos ei olla kipeänä".

Miehen puoli sukua taas on ihan eri tapaus. Anoppi ilmoitti jo jossain vaiheessa minulle, että tietty, useamman henkilön perhe, ei ikinä ilmoita, mutta tulevat jos tulevat. Tässä vaiheessa minä reippaasti ilmoittamaan, että jos ei ole ilmoitettu että tullaan, niin ei ole istumapaikkoja eikä ruokaa varattu. Anoppi lupasi sitten soitella perään. Toinen perhe miehen puolelta taas ilmoitti että heitä tulee 1-5 henkeä. :blink: Ööö... mitenkäs tuollaisille tehdään paikkakortit? Vai teenkö suosiolla nimettömän pöydän, ja paikkakortteihin tekstit "Tuuliviiri 1", "Tuuliviiri 2"... jne... :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Miehen puoli sukua taas on ihan eri tapaus. Anoppi ilmoitti jo jossain vaiheessa minulle, että tietty, useamman henkilön perhe, ei ikinä ilmoita, mutta tulevat jos tulevat. Tässä vaiheessa minä reippaasti ilmoittamaan, että jos ei ole ilmoitettu että tullaan, niin ei ole istumapaikkoja eikä ruokaa varattu. Anoppi lupasi sitten soitella perään. Toinen perhe miehen puolelta taas ilmoitti että heitä tulee 1-5 henkeä. :blink: Ööö... mitenkäs tuollaisille tehdään paikkakortit? Vai teenkö suosiolla nimettömän pöydän, ja paikkakortteihin tekstit "Tuuliviiri 1", "Tuuliviiri 2"... jne... :unsure:

Tuohan on ihan hyvä idea :lol: Ymmärtäisivätköhän seuraaviin juhliin ilmoittautua? :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En minä ainakaan oleta, että häämme olisivat jollekin kesän kohokohta, siis muille kuin meille itsellemme. Vaikka itse olen aina ollut innoissani kaikista saamistani kutsuista. Tänäkin kesänä serkkuni häihin suuntasimme koko perhe (siis vanhempani ja sisarukseni) ihan iloisesti, vaikka aika kutsu tuli 2 viikkoa ennen juhlaa ja sisarukseni joutuivat sen takia järjestelemään työvuorojaan. Häissä vaan on yleensä kivaa.

On sääli, jos joidenkin mielestä niihin raahautuminen on kauhea taakka. Sellaisia ihmisiä en tosiaan kyllä haluaisi häillämme vaivatakaan. Kyllä meillekin tuli kieltäytymisiä tyyliin "kesällä on niin paljon muutakin tekemistä viikonloppuisin". Kuten sanottua, en odota, että ihmisille häämme olisivat muuta kuin bileet, mutta voisi nyt sentään sitten vain sanoa, että valitettavasti emme pääse. Ehkä sitä on vähän herkkänä, en odottanut että häiden järjestely olisi näin tunteita nostattavaa...

Meillä oli deadline kesäkuun vikana päivänä. Siihen mennessä yli 10 ihmistä oli vielä vastaamatta. Soittelin niitä sitten puolentoista viikon aikana läpi... Viimeinen ilmoittautuminen tuli, kun lähetin viestin, että huomenna lähtee tieto tulijoiden määrästä pitopalvelulle, enää ei odoteta. En olisi noin kauan odottanutkaan, jollei kyse olisi ollut minulle tärkeistä ihmisistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei onneksi epävarmoja tulijoita ollut kuin kolme, ja heistäkin kaikki vanhoja (n. 90v.) ihmisiä, joiden kyseessäollessa on mun mielestä ihan ymmärrettävää, että tulevat jos jaksavat just sinä päivänä. Sisällytimme heidät muiden mukana ruokailijoiden määrään, mutta emme laittaneet heille istumapaikkoja istumajärjestykseen. Tein heille kuitenkin paikkakortit, ja kaasojen kanssa sovittiin, että jos he tulevat kirkkoon, kaasot järjestävät heille hääpaikalla istumapaikat (ne katsottiin ennalta helposti järjestettäviksi).

Enemmän pettymystä aiheuttivat miehen isän puolen suku isä itse mukaan lukien, jotka eivät vastanneet kutsuihin mitenkään - ei edes onnitteluilla. Asuvat ulkomailla, joten arvasimme etteivät ilmoittamatta ilmestyisi itse juhlaan, mutta harmittaa, ettei meidän häillä ollut sen vertaa merkitystä, että olisivat laittaneet vaikka kortin tai soittaneet. Miehen äidin puolelta sen sijaan kaikki vastasivat ja lähettivät terveisensä, jos eivät paikalle päässeet.

Myös tuosta, ettei ystävä tiedä, pääseekö häihin koska jollain toisella on ehkä samana päivänä häät - juhliin kuin juhliin osallistuminen riippuu niin monesta tekijästä, että siitä en loukkaantuisi. Toiset häät voivat olla lähempänä, parempaan aikaan, siellä voi olla enemmän tuttuja esim. pariskunnan molemmille osapuolille jne. Kuten joku jo sanoikin, voihan olla, että on jo aiemmin lupauduttu näihin toisiin häihin, mutta kutsua ei ole vielä tullut. Vasta kutsustahan sitä yleensä muutenkin näkee ajankohdan, paikan, juhlan luonteen ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkohan tää joku suomalainen tapa olla ilmoittautumatta tai antaa epävarma vastaus?! Omissa häissämme sain soitella omien sukulaisteni ja kavereideni perään oletteko tulossa vai ette. Miehen puolen vieraat (lähinnä sveitsiläisiä / italialaisia) ilmoittivat heti kutsun saavuttua perille tulevatko vaiko eivät!

Sama oli myös kiitoskorttien kanssa.. suomalaisista ei yksikään kiittänyt kortista, kun taas miehen puolelta kiitostulva alkoi heti kun kortit olivat saapuneet perille.

Muokattu: , käyttäjä: biendli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se munkin mielestä on jotain suomalaista perustöykeyttä. En ymmärrä niitä, jotka vastaa hääkutsuun että "ehkä". Vaikka heille se olisi ihan yhdentekevä päivä, on se morsiusparille elämän tärkeimpiä päiviä. Mua ainakin loukkaa, kun sukulaiset ja kaverit suhtautuu hääkutsuun kuin kotibilekutsuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän ärsyyntymistä epävarmoista vastauksista ja olen iloinen, ettei sellaisia ole meille tullut. Ja ymmärrän vastausten puuttumisesta ärsyyntymistä. Meillä vieraat ovat vain äitini kanssa jutelleet kertoneet kuinka "eivät oikein tiedä voivatko tulla, kun eivät tykkää juhlista". Ilmoitin äitilleni, että sitten kyseisten ihmisten ei tarvitse tulla, voi voi..

Mutta ymmärtäkää myös kutsujat, että v.p. tarkoittaa sitä, että ihmisillä on aikaa sen päivän loppuun asti ilmoittaa tulevatko vai eivät. Jotkut tykkäävät ilmoittaa aina heti ja toiset viimeisellä hetkellä. On mielestäni aika törkeää kysellä ennen ilmoittautumisajan päättymistä "tuletko vai et".. Miksi sitten laittaa ilmoittautumisajan niin pitkälle, jos ei malta odottaa? :huh:

Meillä v.p. on neljä päivää ennen pitopalvelun määrien vahvistamista, joten ehditään sitten soitella perään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ohi ja tutulta kuulostaa tuo ehkä-kenties-jos-linja. Aivan uskomatonta, että ei osata vastata tuleeko vai ei, vaikka kortissa selvästi lukee, että vastausta pyydetään! Kaiken huippuja on sitten vieraat, jotka peruu tulonsa ilman syytä päivää ennen tai eivät vain ilmesty paikalle! Mekin maksettiin ihan turhaan kymmenen ihmisen ruuat, kun herrasväki ei tullutkaan. Suututti kovin, koska ei ole ihan halpaa lystiä ruokailukaan. Sitten oma lukunsa on sukulaiset, jotka on vuosi etukäteen infottu häistä ja ovat innoissaan tulossa, mutta lopulta eivät edes ilmoita, että eivät tule ja kun perään kyselee, niin sanovat, että onkin töitä!!! Just joo, mua loukkasi aivan hirveesti tuo käytös. No, eipä paljoa haittaa toisaalta, kun tietää, että piheinä ihmisinä olisivat tuskin tuoneet mitään. GRRR, en kyllä aio mennä noiden tyyppien häihin itsekään, koska minulla on silloin kun heillä on häät niin varmasti töitä!

Pitää kyllä kiittääkin suurinta osaa vieraista, jotka olivat todella avokätisiä ja pitivät sanansa ja olivat mielellään juhlistamassa häitämme! Eräskin henkilö tuli paikalle toipilaana sanoen, ettei tietenkään jätä häitämmeväliin, jos pysyy vain pystyssä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No, eipä paljoa haittaa toisaalta, kun tietää, että piheinä ihmisinä olisivat tuskin tuoneet mitään.

Pitää kyllä kiittääkin suurinta osaa vieraista, jotka olivat todella avokätisiä ja pitivät sanansa ja olivat mielellään juhlistamassa häitämme!

Ja mikä se nyt taas olikaan tärkeintä..? :D

Anteeksi.. oli ihan pakko kun pisti nuo kohdat silmään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on vasta edessä ja saa nähdä mitä tuleman pitää ilmoittautujien kanssa, mutta ei voi muuta sanoa kuin, että todella raivostuttavaa touhua joko A) sanoa, tullaan, jos ei ole muuta B) ilmoittautua, mutta jättää tulematta.

Moni vieras ei ilmeisesti tajua, että ruokailu per / henkilö voi maksaa jopa 50 euroa ja jos 10 tai ylikin jää tulematta (vaikka ilmoittatui), on turhaan mennyt rahaa 500 euroa. Kaikki hääparit varmasti keksivät tuolle rahalle muutakin käyttöä hääbudjetissaan.

Joku nyt tietysti suuttuu, että kaikkiko mitataan rahassa ja eikö henkisillä arvoilla ole mitään väliä, mutta that wasn't the point :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät vajaan kahden viikon päästä ja suurin osa vieraista on ilmoittanut tulostaan tai esteestä ihan asiallisesti ja ajallaan. Kaksi ulkomailla asuvaa kaveria ilmoitti hyvissä ajoin, että tietävät tulostaan vasta viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ja molemmat ilmoittivat tulostaan ja esteestään heti, kun heidän henkilökohtaiset aikataulunsa olivat selvät. Koska tiesimme odottaa myöhäistä ilmoittautumista, tämä oli ihan OK.

Sitten oli pari tyyppiä jotka kieltäytyivät ja joiden perään piti lähetellä tekstiviestejä. Vastaukset olivat tyyliin "Joo, sori, en mä pääse. Kivaa juhlaa teille." He ovat muutenkin vähän sellaisia "velvollisuusystäviä".

Sitten on yksi pariskunta, jota mieheni on tähän asti pitänyt parhaimpina ystävinään. Heistä ei kuulunut pihahdustakaan. Mieheni soitteli, lähetti tekstiviestejä ja sähköposteja sekä jopa Facebook-viestejä. Ei mitään kuulunut. Minä lopulta kirjoitin molempien Facebook SEINILLE ja kysyin, ovatko tulossa. Pariskunnan miespuoliselta osapuolelta tuli sitten minulle - ei siis miehelleni - yksityisviesti Facebookissa (!), jossa hän ilmoitti etteivät he varmaan tule. Ei mitään henkilökohtaista minua kohtaan, (teko)syy on miehessäni. Kahden kuukauden kyselemisen, yksipuolisten yhteydenottojen ja tivaamisen jälkeen tämä oli vastaus, joka piti suunnilleen repiä hohtimilla irti!

Vastasin viestiin kertoen, että mielestäni heidän käytöksensä on ollut epäkohteliasta ja lapsellista ja että minun puolestani ystävyyssuhteemme on ohi. Mitkään syyt eivät oikeuta kyseistä pariskuntaa kohtelemaan miestäni ja minua kuin ilmaa. Yksi tekstiviesti, sähköposti tai puhelu, jonka sisältö on "Kiitos kutsusta, valitettavasti emme pääse paikalle." ei paljoa maksa. Minulla ei ole elämässäni aikaa eikä sijaa tuollaisille ihmisille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkin suvussa tuntuu, että VP on täysin tuntematon käsite.. Ei mitään väliä onko kyseessä ristiäiset, rippijuhlat, lakkiaiset tai 50v synttärit.. Joten ajattelin meidän häiden suhteen kirjoittaa juhlaohjesääntöön selvästi (tekisi mieli laittaa alleviivattuna isoilla kirjaimilla :D), että ilmoittaisivat tulevatko vaiko eivät. Ei ole kiva soitella perään, että ootteko työ ny tulossa vaiko ette.. Yleensä vaan suoraan katotaan, että jos ei oo mitään ilmottanu ni ei oo tulossa. Serkkuni, jolla on seitsemän lasta, on ainoa poikkeus; hänelle yleensä soitetaan perään, ihan vain siksi, että tuon 9 hengen yht'äkkiä paikalle ilmaantuminen aiheuttaa ongelmia, jos ruokaa ei ole varattuna heille :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään