Jump to content
Naimisiin.info

Missä vaiheessa varauksia?


Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En kesäksi, mutta toukokuussa meillä häät ja olen jo varannut kampaus- ja meikkiajan. Mutta oli ainakin tässä kampaamossa varauksia jo ensi kesällekin...

Link to comment
Share on other sites

Onko joku jo varannut ensi kesäksi aikoja? Ja onko saanut varattua?

Olen varannut meikkiajan ensi vuoden elokuulle. Siinä kuulemma kävi mäihä (suosittu meikkaaja), että sain ajan. Kampaajallani kävin tänään muuten ja hän käski varata kampausaikaa "ehkä joskus maaliskuussa". Tosi ahdistavaa odottaa siiheksi, vaikka tiedänkin siis, että kampaajani todennäköisesti muistaa nämä hääni. Mutta mitä jos hän haluaakin pitää juuri silloin lomaa?! Taidan siis alkaa kysellä "vara-aikaa" jostakin sellaisesta kampaamosta, jotka ottavat jo varauksia vastaan (niitäkin tässä kaupungissa kuitenkin on, useita).

Eli summa summarum: kannattaa kysellä jo nyt, jos haluaa jonkun tietyn kampaajan/meikkaajan.

Link to comment
Share on other sites

Olen tehnyt varauksen kampaajalle 5 kk etukäteen ja hän otti varauksen jo vastaan :). Kampaus on minulle ehkä juhlamenun onnistumistakin tärkeämpi joten halusin olla hyvissäajoin liikkeellä, että saan ajan sieltä mistä haluankin.

Link to comment
Share on other sites

Päädyin sitten kyselemään aikoja jo nyt ja sain varattua meikin ja kampauksen ensi elokuulle. Otti kyllä tiedot jo vihkimisajasta ja kuvauksesta ennen sitä, mutta tarkemmat suunnitelmat aikataulun ja muun suhteen tehdään sitten keväällä. Kiva kuitenkin, että homma on muuten jo sovittu, koska paikka on vihkikirkon lähellä (kuvaus kirkon ympäristössä) eikä ko. paikkakunnalla taida olla muita paikkoja, joissa saa meikin ja kampauksen samassa paikassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kauhea kun melkein alkoi ahdistaa että kuinka aikaisin ihmiset ovat noita aikoja tilannut, että pitäisiköhän minunkin jo nyt kun häät on ensi vuoden syyskuussa?! Ongelma vaan piilee siinä, että häät ovat paikkakunnalla jolla en asu, joten en oikein tunne ja tiedä hyviä paikkoja minne kannattaisi mennä!! Ja se sitä lisä stressiä aiheuttaakin sitten. Mutta, aion odottaa ensi vuoden puolelle ja tammikuussa aloittaa vasta kyselemisen. Uskoisin saavani ajan, koska häämme eivät osu sesonki ajalle...

Link to comment
Share on other sites

Tällä viikolla varasin kampaajan ensi kesäkuulle. Menen samaan paikkaan jossa olen viimeiset neljä vuotta käynyt, eivät vaan normaalisti ole kesälauantaisin auki ja halusin varmistaa onko mun kampaaja ylipäänsä tuolloin paikalla. On se :) mutta jos ei olis sopinut niin nyt olisi vielä ollut tarpeeksi aikaa etsiä toista vaihtoehtoa.

Link to comment
Share on other sites

Mä varasin meikin n. kuukausi sitten ja häät on heinäkuussa. Kannattaa varata hyvissä ajoin, varsinkin jos häät on kesäkuukausina. Tällä minun varaamalla meikkaajallani oli jo muita varauksia ensi kesällä, mutta ei onneksi meidän hääpäivänä.

Link to comment
Share on other sites

Kauhea kun melkein alkoi ahdistaa että kuinka aikaisin ihmiset ovat noita aikoja tilannut, että pitäisiköhän minunkin jo nyt kun häät on ensi vuoden syyskuussa?! Ongelma vaan piilee siinä, että häät ovat paikkakunnalla jolla en asu, joten en oikein tunne ja tiedä hyviä paikkoja minne kannattaisi mennä!! Ja se sitä lisä stressiä aiheuttaakin sitten. Mutta, aion odottaa ensi vuoden puolelle ja tammikuussa aloittaa vasta kyselemisen. Uskoisin saavani ajan, koska häämme eivät osu sesonki ajalle...

Sama vika täällä, tuolla paikkakunta kohtasissa ketjuissa saattaa sinulle olla apua, muttei minulle. Aloitin jopa oman ketjun Heinolaa koskien, eli jos tätä ketjua joku lukee joka on Heinolalainen niin kiitos apua tarvitsen. Häät elokuussa eli aikaahan tietysti hiukan on, ja Heinola on kesäkaupunki joten siellä saattaisi olla kampaajat auki lauantaisinkin.

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin käydä ensi viikolla varaamassa aikaa, vaikka häät ovatkin syyskuussa, ei siis kiireisimpinä päivinä. Samaan paikkaan haluaa kuitenkin hääväestä moni muukin, joten varaan varmaan koko aamupäivän meidän poppoolle. Samassa paikassa siis tehdään kampaus ja meikki. Eipähän ainakaan tarvi sitten stressata. On kuitenkin paikkakunnan suosituin paikka.

Link to comment
Share on other sites

Mä varasin meikkaajan kotiin itselleni ja kaasoilleni, kun vihkiminen on melko aikasin, ni ei tarvii kiitää ympäri kaupunkia=) Kampaajaystäväni tekee kampaukset, eli sekin onnistuu täällä kotona.

Link to comment
Share on other sites

Mä varasin 4,5 kuukautta ennen häitä kampaajan ja meikkaajan (samassa paikassa). Olin heidän mukaansa ajoissa liikkeellä, eikä varauskirjaa ensi vuoden puolelle vielä ollut. Talvihäihin ei varmaankaan tarvitse niin aikaisin olla liikkeellä kuin kesäkuukausina. Meillä häät on helmikuussa. Halusin kuitenkin varmistaa pääsyni juuri tuohon tiettyyn paikkaan.

Muokattu: , käyttäjä: Belgemine
Link to comment
Share on other sites

Meillä on kesähäät, joten halusin olla ajoissa liikkeellä. Varasin kampaajan itselleni, kaasoilleni ja morsiustytöilleni n. 8 ja puoli kuukautta ennen häitä. Päästään koko porukka haluamalleni kampaajalle ja juuri sopivaan aikaan :)

Muokattu: , käyttäjä: Lune de miel
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Varasin kampauksen ja meikin (sama paikka) viime viikolla. Eli noin 6 kk vielä häihin. Päätin olla ajoissa kun on heinäkuun alussa häät. Ei ollut kampaajalla vielä edes varauskirjaa sinne saakka :D mutta laittoi muistiin merkinnän ja aikoivat soitella ja varmistaa vielä sitten kun saavat lisää sivuja varauskirjaansa :)

Link to comment
Share on other sites

Varasin ennen syyslomaa eli lokakuussa? Häät elokuussa eli noin 10kk ennen. Tosin kiirettä lisäsi se, että anoppi halusi myös meikin ja kampauksen ja toiselle kaasolle tuli kampaaja samaan paikkaan eli piti saada monta peräkkäistä aikaa. :)

Link to comment
Share on other sites

Varasin viime viikolla. Häät elokuun lopussa. Varasin lähinnä senkin takia nyt jo, kun mulla on niin huono muisti että muuten menis ehkä liian viime tipalle. Meikki ja kampaus on eri firmoissa, jotka ovat kuitenkin toistensa naapureita. Kummatkin naureskelivat että olen varmaan toiselta paikkakunnalta. Kyseessä pienempi kesäkaupunki, en sitten tiedä mikä paljasti mutta tottahan tuo oli :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Tänään varasin, häät on heinäkuussa. Halusin varata ajoissa, koska kesähäät kyseessä. Mennään pienellä paikkakunnalla naimisiin ja ei ole montaa paikkaa josta saa sekä meikin ja kampauksen. Lisäksi paikasta hyviä kokemuksia, eikä hintakaan ollut päätä huimaava!

Link to comment
Share on other sites

^Tänään varasin minäkin ja häät 3.7. :girl_wink: . Paikkakunta on pieni, joten senkin takia pistin päivän jo varaukseen kuten myöskin sen takia, että mahdollisuus meikkiinkin on :spruce_up::flirt: .

Link to comment
Share on other sites

Ahdistaa! Mielelläni varaisin kampaajan ja meikin vaikka heti, mutta ongelmani on, että häät vietetään paikkakunnalla, jota en tunne. Sen lisäksi ne kyselyt jotka ihan paikalla joululomalla kävin tekemässä olivat turhauttavia. Joko ei osattu sanoa mitään kesän tilanteesta tai sitten saattoi olla jo varattuina tai tiedettiin, ettei kukaan ole töissä tuona lauantaina. Näin siis aika pienellä paikkakunnalla. Lisäksi olen itse tällä hetkellä ainoastaan internetin avulla yhteydessä kaikkialle, eikä useimmilla kampaamoilla ole edes nettisivuja tai email-osoitteita löydettävissä googlen avulla.

Saati meikkauksesta mitään tietoa. Sen sentään voi vaikka itse pahimmassa tapauksessa tuhertaa, mutta... argh!

Link to comment
Share on other sites

Mä varasin reilu 9kk ennen häitä :D Tarkoitus ei tosiaan ollut, tiedustelin vain hintoja (aikomuksena kuitenkin mennä ko. paikkaan) ja he pyysivät tulemaan paikan päälle, tehtiin siinä sitten varaus samalla. Meillä tulee kampauks, meikki ja studiokuva saman katon alta.

Link to comment
Share on other sites

Minä varasin myös ajan kampaajalle/meikkaajalle tämän kuun alussa. Häihin on vielä vähän yli 6kk aikaa. Halusin olla ajoissa liikkellä, jotta saan varmasti ajan. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ma varasin joskus syksylla, tais olla lokakuuta, ja haat tulossa heinakuussa. Halusin ehdottomasti paikan, josta seka mina etta kaasoni saadaan meikit ja kampaukset samalla istumisella, ja tuolla kayn kampaajalla muutenkin (eli kokeiltu ja hyvaksi todettu) joten siksi hyvissa ajoin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Varasin viikko sitten (eli 3 ja puoli kk ennen häitä) kampauksen ja meikin samasta paikasta. Nyt pohdin vaihtaisinko, kun ykkösvaihtoehtoni ei olekaan lomalla.

Mutta siis ei paniikkia kenelläkään, kyllä alle 4kk ennen häitä saa vielä kampauksen ja meikin varattua pk-seudullakin! Tietysti jos on pakko saada joku tietty, kannattaa olla ajoissa :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...