Sini27

Onko kukaan nainen kosinut muuna päivänä kun vain karkauspäivänä?

96 posts in this topic

Koska olen sitä itse tässä mietiskellyt että onko sen päivän olla pakko juuri sen karkauspäivän, koska olen ajatellut josko kosisin miestä tässä parin kuukauden päästä hänen syntymäpäivänään.

Kun lueskelin noita teidän muiden kirjoittamia tarinoita, jotka olivat kyllä aivan ihania. :D Niin en ainakaan huomannut yhtäkään missä olisi ollut kosintaan naiselta muutakun tuolla karkauspäivänä. Ja sitten kaikki oli muuten miesten tekemiä kosintoja.

Vaikka niinpäin sen tietysti on tapana ollut, mutta ajat ovat muuttuneet niin paljon noista viime vuosista että tuskin kaikki välttämättä jaksavat odottaa niin kauan että mies sen tekee.

Mulle karkauspäivä oli lähinnä tekosyy. Olisin kosinut varmaan tänä vuonna joka tapauksessa.

Pointsit ehdottomasti naiselle joka kosii (oli karkauspäivä tai ei). Mä en käsitä miksi naiset vinkuu ja mankuu (en missään nimessä tarkoita nyt aiheen aloittajaa) kun mies ei kosi ja silti haluttais naimisiin. Kosikaa, hyvät naiset itse! Perinteiden kunnioittaminen on kivaa, mutta ei niiden takia kärsiä kannata :lol:

Hehee, meillä ei ole kukaan varsinaisesti kosinut eikä olla kihloissakaan. Ilmoitin joskus ensimmäisenä seurusteluvuonna, että jos vielä ollaan yhdessä niin hääpäivä on sitten se ja se. Nyt ollaan seurusteltu 4 vuotta ja hääpäivä pitää edelleen -> häät on vuoden päästä syksyllä.

Eipä sitä tiedä, josko sitä innostuisi ihan kihlautumaankin, mutta jotenkin se tuntuu turhalta.

Sarjassamme epäromanttiset. :D

^^^*teki samalla tavalla*

En itse kosinut, mutta mun naispuolisista kavereista/tuttavista monetkin ovat kosineet miehiään - myös muulloin kuin karkauspäivänä. Ei ole mitenkään omituista.

Minä kosin, mutta mies ei suostunut kun hänen mielestään se on miehen tehtävä :huh: kosi itse siitä sitten n. vuoden päästä.

Minäkin olin meidän perheestä se joka kosi -enkä todellakaan odotellut karkauspäivää. Kosin tapaamisemme vuosipäivänä samassa paikassa jossa tapasimme :D

Tunnustan: Minä kosin! :D

Olin jo pidempään puhunut miehelle (puolisen vuotta ainakin) että olis kiva mennä kihloihin ja suunnitella häitä. Kun ei kosintaa kuulunut, niin sitten meidän 2v päivänä (16.4.08) kosin itse ja mieshän suostui! :D Nyt sillä taitaa vaan välillä keittää yli kun kuuntelee mun jatkuvaa häähöpötystä. x)

Minä kosin 11.1. eli ei ollu karkauspäivä. Mielestäni ei oo mitenkään erikoista. Me ei luultavimmin oltais vielä menossa naimisiinkaan ellen olis jo kosinut. Mies ei vaan saanut ikinä aikaiseksi, vaikka sitä varmasti monesti mietti.

Kun kihloihin mentiin kumpikaan ei kosinu mutta mä sitten paukautin yhen kerran tuossa about vuosi kaks sitten että mennäänkö naimisiin(tai jotain sinne päin) ja mies suostui. Ku ei se kerran saanu aikaseksi. No, sen mielestä kosinnaksi riitti lause; miten ois? <_<

Mun mielestä kumpi tahansa voi kosia, päivästä riippumatta. Se tekee alotteen, joka uskaltaa :D

No toki on kosittu karkauspäivää odottelematta! Puhuin ja puhuin kosinnasta, mutta kun sitä ei kuulunut, kosin itse uutena vuotena, kun tuntui oikealta. Ja mies yllättyi täysin ja vastasi kysymykseeni: "Tottakai"!

Meillä keskusteltiin avioitumisesta lukuisia kertoja "yleisellä tasolla" ja mies antoi ymmärtää, että kosii sitten jossain vaiheessa. Olen ollut melko kärsimätön asian suhteen (kun seurustelua on takana lähes kuusi vuotta...) ja juhannusaattona kysyin mieheltä menisikö hän kanssani naimisiin ensi vuonna.

Vastaukseksi sain: Joo, ehkä, ja nyt tässä eletään pienessä epävarmuudessa ollaanko me vai eikö olla ;)

Seuraavaksi koitan houkutella miehen sormuskauppaan.

Minä reippaana tyttönä kosin viime kesänä, heti juhannuksen jälkeen. :rolleyes:

Itse kosin.

Tosin oltiin me heti alusta asti puhuttu, että varmaan joskus mennään naimisiin, mutta kosimpahan ny kuitenkin. Se oli 18 päivän päästä siitä, kun alettiin seurustelemaan. Ei se ollut suunniteltu juttu tai päivämäärään liittynyt mitään. Se vaan tuli luonnollisesti "ulos" :D

Herra oli innoissaan ja hihkaisi "YES!" Ja sen jälkeen näytettiin molemmat siltä Axe mainoksen suklaapojalta typerät hymyt naamalla ja silmät kiiluen.

Minä tyttö se sitten viime heinäkuussa sunnuntai aamun aloitin kosinnalla ja vastaus oli myöntävä. :rolleyes: Nyt olisi kuukausi aikaa ja sitten papin eteen kävely...

Minä kosin toissapäivänä. Kaksi viikkoa puhuttiin kihloihin menosta lähestulkoon joka päivä, tiistaina sitten päätin, että en halua enää odottaa ja kosin. Ja suostuihan se :) Tänään sitten käytiin tilaamassa sormukset, kahden viikon päästä ne on sormissa :-X

Minäkin kosin ja en tehnyt sitä karkauspäivänä.

Minä kosin miestäni vuosi sitten, eräänä sunnuntai-iltapäivänä. Ei siis ollut karkauspäivä, eikä mikään muukaan erityinen päivä. Naimisiinmenosta ei oltu aiemmin puhuttu sanaakaan, mutta kummallekin oli selvää, että yhdessä aiotaan olla, joten minä sitten paukautin kysymyksen ja sain myöntävän vastauksen. Parin kuukauden päästä vietetään ensimmäistä hääpäivää.

Minä kosin eräänä elokuisena päivänä, ei ollut vuosipäivä eikä mikään muukaan erikoinen päivä. (Ja vastaukseksi tuli "Totta kai!") Niin että siitä vaan kosimaan rohkeasti minä päivänä tahansa, aloittaja! :)

Itse kosin miestäni, kun meni hermot jossitteluun..

Ukko oli huussissa istumassa, lätkäsin timanttisten kuvaston eteen ja sanoin että tommonen olis kiva :D Hetki meni ukolla sulatellessa ja sano että seuraavasta tilistä ostetaan sit..

Mie ainakin kosin silloin kun musta tuntui hyvältä. Mulla olis mennyt hermot jos olisin odottanut sinne karkauspäivään.

Otettiin asia puheeksi yhdessä, kun kaverit ehti päättää naimiisiin menostaan meitä ennen. Vedin itse herneet nenään kun olin juuri parin viikon kuluttua ajatellut kosia miestä ja oli suunnitelmat valmiina. Mies sitten ihmettelemään miksi porasin suoraa itkua kavereiden kihlauduttua ( tyhmänä ajattelin ettei me voida mennä naimisiin samana vuonna kun pojat on toistensa best manit ). Kerroin sitten ja mies totesi että oli itsekin ajatellut kosia. Oli kumpikin kosittiin ja yhdessä asiasta päätettiin. Ja mennään samana vuonna naimisiin kuin kaveritkin, eikä ole haitannut mitenkään.

Edited by sarella

Minä kosaisin miestäni viime kesänä. Oltiin molempien lempibändin konsertissa ja erään hyvän kappaleen kohdalla sitten näpyttelin viestin kännykkääni ja näytin miehelle :rolleyes: Molemmilla oli korvatulpat, niin ajattelin että en viitsi huutaa ko. asiaakaan, mutta halusin sen hoitaa siinä hetkessä ja tunnelmassa :-X Mies sitten näpytteli vastauksen viestin jatkoksi...