Jump to content
Naimisiin.info

Alkuun feikkitimantteja rahanpuutteessa?


suklaapisara

Recommended Posts

http://www.freecz.com

Tuolta löytyy useita erilaisia CZ-kiviä, jotka ovat joidenkin timantti-innostuneidenkin mieleen: ovat korkealaatuisia, saa värillisinäkin tai ihan timantinvalkoisina, on erilaisia leikkauksia, jne. Käytössä pysyvät hyvinä n. 2-4. Sormukset tehdään valko- tai keltakullasta tai platinasta. Eli voi ostaa synteettisen kiven ja kunnon sormuksen ja joskus tulevaisuudessa voi ostaa oikean kiven synteettisen tilalle, jos niin haluaa tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos taas lisävinkeistä ja ehdotuksista.

Nellen, nimenomaan solitaire-tyyppinen sormus houkuttaisi. Haluaisin sen olevan todella näyttävä, koska minulla tulee olemaan vain yksi sormus. (Tämä on taas omia pakkomielteitäni, mielestäni sormeni näyttävät paksuilta ja tönköiltä, jos pidän kahta sormusta samassa sormessa. Haluan, että vaikutelma on siro, mutta näyttävä, tiedän, että se kuulostaa aika vaativalta yhtälöltä...)

Olen miettinyt myös sitä vaihtoehtoa, että istuttaisin jonkinlaisen kiven nykyiseen kihlaani, joka on ihan perusmallia, keltakultainen. Näinköhän tämä vaihtoehto tulisi vielä edullisemmaksi kuin se, että teettäisin kokonaan uuden sormuksen? Pitänee varmaan marssia kultasepänliikkeisiin paikanpäälle kyselemään ja iskeä kaikki vaihtoehdot pöytään kerralla...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Itse ajattelen kihla- ja vihkisormuksista niin, että ihan kiva kun siinä nimettömässä on jotain mutta ei sen sormuksen välttämättä tarvitse olla juuri se sama alkuperäinen hamaan loppuun asti. Valmistumisen jälkeen tulen olemaan rakennusalalla töissä ja koska sormus tulee olemaan koko ajan sormessa, ei minusta ole mitään järkeä hankkia tuhansien eurojen timanttisormusta josta sitten työpäivän jälkeen raaputellaan enimmät laastit pois :ph34r: En muutenkaan juuri käytä koruja, joten tuntuisi hullulta laittaa isoja summia rahaa pelkkään sormukseen.

 

Koska haluan käyttää sormusta töissäkin mutta toisaalta haluaisin kyllä vähän kimallusta elämään, olen ajatellut että kihlan rinnalle voisi hankkia esimerkiksi titaanisen sormuksen ja käyttää sitä yhdistelmää töissä. Siviilikäyttöön taas voisi hankkia erit sormukset, jotka voisivat ihan hyvin olla hopeaa ja kivinä zirkonioita (eli niitä synteettisiä versioita). Meille sormukset ei vaan ole mikään maailman tärkein juttu kun se ei siihen naimisissa olemiseen vaikuta käytännössä mitenkään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ehdottomasti kannattaa ottaa juuri se sormus joka itseä miellyttää. Ja halvan sormuksen voi totta kai vaihtaa myöhemmin! Itse olen hieman saman kysymyksen äärellä. Kihla ja vihki ovat kylläkin platinaa ja niissä on kyllä timantteja, mutta jotenkin olen ruvennut haikailemaan jotain kauniimpaa sormusta, joka ei olisi niin yksinkertainen. Olen huomannut, että hopeakoruni ovat noiden rinnalla kauniin valkoisia, mutta platinavihkini on hieman harmahtava ja mattapintaisen oloinen, vaikka onkin uusi ja kiillotettu... Eli olen miettinyt hopeasormusta feikkitimanteilla. Toki minulla tämä menee vähän toisinpäin, eli olen vasta myöhemmin hankkimassa "feikkisormuksen" joten tuskin kukaan tulee enää kyselemään, mitä materiaalia sormukseni on. Itse asiassa tuntuu, että todella harvaa on ylipäätään kiinnostanut, onko sormuksessa timantteja vai jotain "mitä lie kiviä"... Olisi varmaan saanut paljon halvemman ja näyttävämmän sormuksen, jos olisi alun perin hankkinut feikin. :D


Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...