Jump to content
Naimisiin.info

Ranskalaisen manikyyrin teko itse?


Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 1 month later...
Niille jotka miettivät sitä kynsitarrojen pois ottamista, tarrat kannattaa ottaa pois sitten kun lakka on täysin kuivaa ja vetää pois päin kynnen kärjestä, jottei tarra revi lakkauksen reunaa, siistiä kannattaa vanupuikolla (jota ei saa kosteuttaa liikaa tai vanu lähtee irti) tai kynsilakankorjaus kynällä.

Mä taas otan tarran välittömästi lakan laiton jälkeen, koska sillon. lakan pinta ei oo vielä ehtinyt kuivua tasaseks "peitoks" = ei tartu tarraan.

Tosi peittävä valkonen on Maybellinen Colorama -sarjassa, ei tarvii ku yhen kerroksen.

Tässä mun tekemä, siinä on just tota Maybellinea:

kynnet_ranskis.jpg

Link to comment
Share on other sites

Niille jotka miettivät sitä kynsitarrojen pois ottamista, tarrat kannattaa ottaa pois sitten kun lakka on täysin kuivaa ja vetää pois päin kynnen kärjestä, jottei tarra revi lakkauksen reunaa, siistiä kannattaa vanupuikolla (jota ei saa kosteuttaa liikaa tai vanu lähtee irti) tai kynsilakankorjaus kynällä.

Mä taas otan tarran välittömästi lakan laiton jälkeen, koska sillon. lakan pinta ei oo vielä ehtinyt kuivua tasaseks "peitoks" = ei tartu tarraan.

Jep, minäkin teen kuten auria! Eli otan tarrat pois ennen kuin lakka on ehtinyt kuivua. Sitten annan sen kuivua lähes kuivaksi ennen päällyslakan levittämistä. Yllätttävän helppoa oli tuon manikyyrin tekeminen noiden tarrojen kanssa. Suosittelen kaikkia rohkeasti kokeilemaan, ei ole yhtään niin vaikeaa kuin voisi lopputuloksen perusteella kuvitella!! :)

^ aurialla tosi upeat kynnet! Mua kiinnostaisi tietää miten ja millä olet nuo "hopearaidat" tehnyt?

Link to comment
Share on other sites

Mä hankin kaikki kynsienkoristelutarvikkeeni Cesarsshopista, joka on suomalainen nettikauppa. Sieltä saa myöskin noita linereita, joilla oon ton hopeisen koristeviivan tehnyt. Ne on Art Club -merkkisiä ja pullot on tällasia:

linerit.jpg

Eli ihan tavallisen eyelinerin tapasia mut aine on tietty kynsilakkamaista.

Tässä linkki Cesarsshopin alasivulle, jossa noi linerit on.

Lisäks mä koristelen kynsiäni Konad-leimasimilla ja niillä saa mm. tällasia helposti ite leimaamalla:

konad3.jpg

3180387645_d8166de3dd.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Auria, onpa ihana tuo pitsikuvio! :-X

Minusta ranskalainen manikyyri on kätevintä tehdä ilman noita tarroja. Onnistun saamaan niillä aikaan vaan älyttömän sotkun. Vedän siis valkoisen osan vapaalla kädellä ja siistin rajan (ja kynnenalusen) siveltimellä, joka on kostutettu kynsilakanpoistoaineeseen. Vinkin tähän löysin täältä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

mä kans koristelen ite kynteni, joko tollasilla koristelulakoilla tai sit konadeilla. kynsitarroja en oo käyttänyt sen jälkeen kun hankin konad-välineet. leimattu kuvio pysyy paljon paremmin eikä erotu :)

mun kynnet on omat, ei siis rakennekynnet vaikka moni niin luuleekin :D

tässä muutamia mun itelleni tekemiä:

notd190410.jpg

(tässä oon käyttänyt hopeanauhatarraa kahtena raitana)

notd160310.jpg

notd050310.jpg

kynnet240210.jpg

kynnet160210.jpg

tässä mun lempimanikyyrini, näyttää monimutkaiselta mutta on helppo tehä itelle ;)

nails060210.jpg

konads6.jpg

konad5.jpg

Konad5-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

tässä vielä nää mun äsken väkertämät:

kokeilin leimata tavallisilla lakoilla konadeja, hyvin onnistu nyt kun osaa. aluks muistan et ku koklasin niin tuli vaan söheröö kun tavalliset lakat on nii liruja :)

eli

alla Poshe super fast drying basecoat x 1

OPI 'I pink I love you' x 1

kärjet Essien 'Blanc' x 1

konadilakkoina China Glaze 'Custom Kicks' ja OPIn 'I'm Indi-a Mood for Love'

sit strasseja ja päällyslakkana Poshen super fast drying Top coat x 2

notd180610.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minä en jaksa ja osaa taistella noiden tarrojen kanssa, ne ovat vaan jotenkin älyttömän hankalat. Toisaalta vapaalla kädellä vetäminen ei tuota aina suoraa linjaa, joten tässä mun vinkki:

Pidä kynsilakkasivellin paikallaan ja käännä sormeasi, niin että sivellin piirtää tarkan rajan kynteen. :girl_wink: Oikean käden kynnetkin on helppo tehdä.

Link to comment
Share on other sites

^ toi on muuten hyväksi havaittu vinkki :)

mä tuin äsken kättä pöytään ja olin aika akrobaattisessa asennossa kun väkersin nämä koristelut :D

alla Poshen pikakuivava aluslakka x 1

kärjet vapaalla kädellä OPIn 'I'm Indi-a Mood For Love' x 1

koko kynnellä China Glazen 'Fairy Dust' x 1

koristelut Art Clubin valkonen, musta ja hopeeglitter

päällyslakkana Poshen pikakuivattava päällyslakka x 1

aikaa ei mennyt varmaan puoltakaan tuntia :)

iPhonen kamera vaan vääristää värejä, on semmonen fuksianpinkki oikeesti ja tosi kimaltelevat

notd27072010.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Cassandra
Link to comment
Share on other sites

^ joo ihan vapaalla kädellä vedin. pitää tukee pöytään kättä ja oikeata kättä laittaessa on helpompi yrittää pitää sivellintä paikallaan ja liikuttaa sitä maalattavaa kättä ennemminkin.

toinen hyvä vinkki ranskiksen tekoon:

jos ei käytä aluslakkaa niin sutii sitä valkoista ihan miten sattuu kynnen kärkeen, sit kastaa pumpulipuikon kynsilakanpoistoaineeseen ja korjaa sillä rajan siistiksi.

Muokattu: , käyttäjä: Cassandra
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Depend:n sarjoilla on helppo lähteä harjoittelemaan, samassa paketissa on ohjeet, aluslakka, päällyslakka (joka hieman tosin mun mielestä "sinistää" väriä) ja valkoinen lakka (joka jää hieman liian paksuksi aina) ja tarrat. Tuo korjauskynä on kans erittäin hyvä, mut syö vähän aluslakkaa. Mä oon kans nykyisin tehnyt vapaalla sivuilta päin vedot ja yleensä koristellut strasseilla. Tuo Konad oli mulle ihan uus juttu - täytyypi kokeilla :girl_pinkglassesf: näyttää erittäin hienolta!

Link to comment
Share on other sites

tässä mun parit viimesimmät. tai siis ihan viimeseks oli se mun lempimanikyyri minkä kuva tässä kejussa on jo ollut eli tää

notd27072010.jpg

mut sit ne uudet. näistä kummistakaan en tykännyt joten lähti aika livohkaan.

tein ensin koristelut China Glazen Pure Elegancella ja ohuella siveltimellä mutta niistä tuli muka liian hailakat eli maalasin päälle Art Clubin hot pinkillä :rolleyes:

eli alla Poshen aluslakka x 1

kärkilakkana Essien Blanc x 1

glitterlakka CG Fairy Dust x 1

koristelut CG Pure Elegance, Art Clubit pinkki ja hopeaglitter

päällyslakkana Poshen pikakuivattaja x 1

mun on pakko aina vaan hehkuttaa tota Poshen pikakuivattajaa, sen ansiosta koristellun manikyyrin voi tehä vartissa kun ei tarvi odotella kerrosten kuivumista vaan lätkii lakkakerroksen toisensa päälle ja tota päälle niin se kuivaa kaikki lakkakerrokset ja nopeesti :)

ca95415c.jpg0f8ce61d.jpg

tässä en muista mitä lakkoja käytin...

7011eeb3.jpg

mulla on muuten varpaissakin ranskis ja pari koristelutarraa.

valkoinen kärki on helppo tehä Art Clubin valkosella koristelulakalla, tohon päälle OPIn Tutti Frutti Tonga niin tulee luonnollinen tulos :)

vähän on jo kulahtaneet kun viikko sitte tehty mut ei välitetä siitä :D

voi tsiisös mun jalat on ruskeet!

toenails130810.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...