Guest Hermostunut Morsio

Onko jonkun ryöstäminen häissä "pakko"?

24 viestiä aiheessa

Äääh, miksi ihmeessä häissä pitää aina ryöstää joku? Onko se "pakko"? Kaasot ilmoittivat järjestävänsä ohjelmaa... ja ainoa rajoitus jonka heille annoin, oli että ketään ei saa nolata/pakottaa, ja että en halua että ketään ryöstetään, eikä rahaa kerätä. Olemme sulhon kanssa molemmat ujoja, ja pelkkä ajatuskin siitä, että joutuisimme jotain esittämään ihmisjoukon edessä on ihan kamala. Nyt sitten kuulin että suunnittelevat anopinryöstöä, ja sulhasen pitäisi jotenkin hankkia anoppi takaisin. Argh! Sanoin kauniisti että en ryöstäjä halua, mutta sitä ei sitten nähtävästi kuunnella.

Kaksi kysymystä:

1. Onko ryöstö kaikkien muiden mielestä jotenkin pakollinen ohjelmanumero, jota ilman häistä ei tule mitään?

2. Jos en saa estettyä ryöstöä, keksiikö kukaan mitään ideaa, miten voisimme sulhasen kanssa jotenkin yllättää kaasot ja kääntää homman omaksi eduksemme?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis TOTTAKAI häissä on pakko ryöstää joku :lol: Häissähän pitää kaiken olla pakollista ja morsiusparille pakkopakkopakkoa, etteivät vaan missään nimessä viihtyisi omissa häissään :grin:

Ei vaan. Mun mielestä tuo nyt on ihan itsestäänselvyys, että häihin ei tule ottaa mitään ohjelmaa, mitä morisuspari ei halua. Sen verran pitää kaasoilla ja bestmaneilla olla ymmärrystä, ja varmasti onkin, jos heidän kanssaan puhuu asiasta. Sanokaa vaikka, että "me ei ainakaan lähdetä mihinkään ryöstöihin mukaan" tai vastaavaa, jos eivät hyvällä usko. Koska tietenkin hääohjelman pitää olla morsiusparin toiveiden mukaista.

Tohon toiseen kysymykseen en kyllä osaa vastata. Koska siis mun mielestä tässä asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää kaasoille ja bestmaneille, jos otatte asian puheeksi "vakavaan sävyyn" :mellow: Jos asia on teille tärkeä, ja oikeasti toivotte, ettei mitään ryöstöjä järjestetä, niin ei siihen auta muu kuin keskustelu muiden järjestäjien kanssa.

Muokattu: , käyttäjä: vaniljasydän

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi minä en käsitä näitä kaikkia perinteisiä leikkejä, juuri ryöstämisiä ym. JOS tykkää niin leikkiköön ne ketkä haluaa, mutta ne ketkä ei halua (vieraat taikka morsian/sulhanen) saakoon olla rauhassa. Itse en vieraana halua osallistua leikkeihin (edes siihen morsiuskimpun heittoon en haluaisi mennä), saati omana hääpäivänäni! Nyt vain selvästi sanomaan kaasolle ja muille ryöstö-intoilijoille, että ne on teidän häät eikä siellä ryöstetä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei todellakaan ole pakko ryöstää ketään! Koko ohjelmanumero on niin kulunut juttu, että hohhoijaa. Ryöstäköön kaasot toisiaan, jos niin kovasti haluavat... :rolleyes:

Ikävä kyllä minullakaan ei ole mitään niksiä tuohon toiseen kysymykseen. Olisi vaan parempi, että tekisitte sulhasen kanssa kaasoille _erittäin_ selväksi sen, että ketään ei ryöstellä. Siis vääntäkää asia vaikka rautalangasta, jos epäilyttää yhtään! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan edellisiä! Mikään ei ole "pakko" omissa juhlissa. Jokaisella saa olla juuri sellaiset juhlat kuin haluaa, jos joku tästä jälkeenpäin nurisee niin oma on ongelmansa. Ärsyttää kaikki sellainen, että no pitäähän se nyt olla kun muillakin on, vaikkei tuntuisi omalta jutulta. Ja nimenomaan tärkeää tuo, että ilmaisee kaasolle ja bestmanille, mitä ei todellakaan halua. Itsekin olemme toiveemme ilmaisseet ja uskon ja toivon, että niitä myös kunnioitetaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaksi kysymystä:

1. Onko ryöstö kaikkien muiden mielestä jotenkin pakollinen ohjelmanumero, jota ilman häistä ei tule mitään?

2. Jos en saa estettyä ryöstöä, keksiikö kukaan mitään ideaa, miten voisimme sulhasen kanssa jotenkin yllättää kaasot ja kääntää homman omaksi eduksemme?

1. Ei todellakaan ole ainakaan omasta mielestäni mikään pakko; olen ollut kaasona häissä, joissa morsiuspari kielsi ryöstöt, ja me bestmanin kanssa kunnioitimme tätä toivetta.

2. Sinuna tekisin niin, että ennen häitä sanoisin painokkaasti kaasoille, että jos jokin ryöstöohjelma tulee, niin me vain pokkana kieltäydymme osallistumasta siihen. Emme siis tee mitään sellaista, mitä heidän mukaansa pitäisi tehdä, että ryöstetty henkilö saadaan takaisin. Häät menevät pilalle, koska ohjelma siitä venyy ja venyy eikä kenelläkään ole hauskaa. Jos he siis haluavat sellaisen skenaarion ja pilata häämme, niin olkoot vaan hyvät ja järjestäkööt ryöstön. Tässä siis on ideana, että et voi vaikuttaa siihen, mitä muut tekevät, mutta voit päättää miten itse aiot toimia ja voit myös kertoa sen muille. Uskoisin, että jos tämän ilmoitat ja teroitat kaasojen mieleen, heitä ei enää kiinnosta järjestää koko ryöstöä. Ja tosiaan sinun sijassasi heittäytyisin häissä täysin tosikoksi mikäli ryöstö tulee ja ilmoittaisin kaikille, että olen etukäteen kieltänyt ryöstöt, koska en sellaista halua, enkä lähde niihin mukaan. Ja sulhanen tietysti ilmoittaisi saman... siinä ei kaasojen auttaisi muu kuin toimittaa ryöstetty anoppi kiltisti takaisin vaan.

Minusta on kaasoilta todella mautonta ottaa mukaan jotain sellaista, jota morsiuspari nimenomaan ei halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ryöstetä ketään, eikä heitellä mitään (kimppua/sukkanauhaa tms.).

Olen itsekin samaa mieltä edellisen kanssa, että kaasoilta mautonta tehdä vasten tahtoanne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei todellakaan ole pakko omissa häissään tehdä mitään mitä ei halua. Olen ollut häävieraana noin kymmenisen kertaa ja yksissäkään ei ole ollut ryöstöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan Ellaa ja Reniä ja muitakin... Ei ole pakko ja avustajille on hyvä tehdä selväksi ennen häitä, että sellaista ei haluta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin toivottiin nimenomaan, että ei olisi mitään hääleikkejä eikä mitään muutakaan ohjelmaa, johon hääparin tai vieraiden olisi pakko osallistua. Bestman yritti kiusata loppuun asti, mutta oli onneksi uskonut meidän harrasta toivetta. :rolleyes: Meidän rakkaat vieraat oli sitten järjestäneet jotain pientä ohjelmaa (kuvashow, pari musiikkiesitystä, polttariporukoiden lahjojen luovutukset), jota esitettiin enimmäkseen bändin tauoilla. Muuten illan ohjelmaksi riitti hyvä ruoka, juoma ja vapaa seurustelu ja tanssi. Meillä ei edes heitetty kimppua tai sukkanauhaa. Vieraat kiitteli jälkikäteen, että oli rennot juhlat ja olivat tyytyväisiä, että pakollista ohjelmaa ei ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaksi kysymystä:

1. Onko ryöstö kaikkien muiden mielestä jotenkin pakollinen ohjelmanumero, jota ilman häistä ei tule mitään?

2. Jos en saa estettyä ryöstöä, keksiikö kukaan mitään ideaa, miten voisimme sulhasen kanssa jotenkin yllättää kaasot ja kääntää homman omaksi eduksemme?

1. Ei mun mielestä ainakaan mitenkään pakollinen. Juttele nyt vielä niiden kaasojen kanssa, että et ihan oikeasti halua ketään ryöstettävän.

2. Ainoa mikä mulle tulee mieleen, on että järkkäät jonkun ryöstämään kaason ja toinen/toiset kaasot joutuu tekemään jotain saadakseen sen takaisin... Kosto elää, heh heh. Mutta tää nyt ei ehkä ole kovin hyvä ehdotus, jos et kerran halua mitään ryöstöä. Oikeesti ainoa toimiva keino on vaan jutella niiden kanssa ja painottaa, että todellakaan ketään ei ryöstetä teidän häissä. Voithan myös katsoa tuolta hääleikkiosastolta (tai kehottaa kaasoja katsomaan) jotain muuta ohjelmaa, jos kaasoista tuntuu siltä, että välttämättä haluavat jotain järjestää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietittiin tota ryöstöhommaa kans pitkään...

Päädyttiin siihen tulokseen,että morsian ryöstetään ensin. Jonka jälkeen sulhanen aloittaa jonkun tehtävän ja kesken tehtävän sekin ryötetään. Meidän takaisin saamiseksi kumpienkin vanhempien on lyöttäydyttävä yhteen ja suorittaa jokin tehtävä.

Ja he eivät saa kuulla edes kyseisestä ideasta mitään ennen h-hetkeä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei myöskään ryöstetä ketään taikka mitään. Eihän se pakko ole, jos ei halua, kait nyt jokainen saa päättää itse omista häistään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei todellakaan ole pakko. Ei meilläkään ryöstetä morsianta/sulhasta/anoppeja/boolimaljaa/ketään. Täytyy sanoa että oletpahan kaasot valinnu, jos eivät morsiamen toiveita kunnioita. :) MUTTA. Jos on pakko ryhtyä ryöstöhommiin niin ryöstättäkääpä itsenne ja pistäkää kaasot lunastamaan teidät takas. Olis ainakin vähän erilainen asetelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

komppaan edellistä; ei todellakaan ole pakko. meidän häissämme ei ryöstetä ketään eikä mitään ja jos juhlat menevät sen vuoksi pilalle, niin kyllä on kumma! eräs tuttavani on menossa nyt keväällä naimisiin ja hän kovin omaperäisenä ideana kertoi, että heidän häissään ei ryöstetäkään morsianta vaan boolimalja! voi hohhoijakkaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Loistava idea! Jos meidän häissä jotain ryöstettäisiin, se olisi joko minä tai me molemmat, ei mikään anoppi tai kultakala ainakaan missään nimessä, hrrr.

Mä kärsin usein vakava-asteisesta myötähäpeästä kaikkien ryöstöjen aikana, joten en todellakaan halua olla paikalla, kun mitään takaisinsaanti-tehtäviä aletaan suorittaa. Koskee omia ja muiden juhlia. Jos muut siitä nauttivat, niin ok, mutta itse en halua olla läsnä tilanteessa. Multa ryöstettäisiin samalla nimittäin melko suurella varmuudella oma juhlatunnelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Komppaan kaikkia aiempia kommentteja, eli ei ole pakko ryöstää tai tehdä ylipäänsä muutakaan mitä ei halua (olipa kyse sitten "pakollisista ohjelmanumeroista" tai ei). Meille ei tule mitään järjestettyä ohjelmaa, ainakaan jos itse saamme päättää. (Yllätysnumerot vieraiden puolesta voi olla jo hankalampia rajoittaa... :girl_haha: )Olemme itse toiveemme esittäneet kaasoilleni ja toiselle BM:lle, ja kaikki ovat olleet hyvin ymmärtäväisiä asian suhteen. Ruoka, kakku ja valssi+tanssi (bändi) on ainoa ohjelma omissa juhlissamme ja se saa riittää. :D

Itse asiassa toivoin ettei polttareitakaan tarvitse järkätä, mutta pikaisen keskustelun jälkeen totesimme kaason kanssa ajatustemme liikkuvan niin pitkälle samoilla linjoilla, että antaa hänen järjestää ne. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on jyrkästi kielletty ryöstämästä ketään tai mitään, koska muuten tästä mormaikusta tulee sellainen bridezilla ettei oo ennen nähtykään :skilletgirl:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaasot kysyi halutaanko me, että joku ryöstetään ja me annettiin heille vapaat kädet. Meille se on ihan sama. En yhtään harmittele, jos meillä ei ryöstöjä tapahdu, mutta en häpeäänkään kuole, jos joudun jotain tekemään. Kyllä minusta kuitenkin hääparilla, joka juhlaan on kivasti satsannut isot summat rahaa, on oikeus päättää mitä häissä tapahtuu. Ei olisi ainakaan mulla tullut kaasona mieleenkään alkaa puuhata jotain ryöstöjä hääparin selän takana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekään ei tule mitään ryöstöjuttuja, jos se minusta on kiinni ja toivottavasti toiveitani kunnioitetaan! :) Itse en tykkää ollenkaan siitä ohjelmasta.. Mielummin jotain muuta ohjelmaa sen tilalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkään ei ryöstetä ketään, kun ei kumpikaan haluta kyseistä "ohjelmanumeroa". Olen samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa siitä, että omissa häissä ei tietenkään tarvitse tehdä mitään mitä ei halua ja kaasoilta/bestmanilta tms todella inhottavaa käytöstä, jos eivät kunnioita parin toiveita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekään ei haluta mitään ryöstöjä. Ollaan kyllä tehty "hätäsuunnitelma" siltä varalta että jompikumpi kuitenkin ryöstetään :D Eli ihan yksinkertaisesti se jonka pitäisi tehdä "lunnastehtävä" ryöstetyn takaisinsaamiseksi ei vaan tee sitä. Jatkaa kakun syömistä /mummolle rupattelua /mitä ikinä onkaan tekemässä. Ja ryöstetty osapuoli löntystää takaisin sisälle heti kun on laskettu maahan :D Sulhasen kaverit taannoin puhuivat morsiamenryöstöstä, mutta me ilmoitettiin että ei sitä haluta, ja jos se kuitenkin tehdään, niin me pilaamme koko ryöstön. Eipä siis taida mitään ryöstöjä tulla  :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä, ei häissä nyt ole pakko muuta kuin sanoa tahdon! :D Eli ryöstöjen, kuten muunkin ohjelman suhteen, mennään sillä, mitä pari haluaa/ei halua, tämä on minusta ihan itsestäänselvää.

 

Me ei olla suunniteltu ryöstöjä - ei siksi, että se meitä vastakarvaan silittäisi, kuten näköjään monia, vaan siksi, ettei vaan koettu sitä "must"-jutuksi tai että olisi pitänyt keksiä jotain "täyteohjelmaa". Juhla-aika menee kuitenkin ihan siivillä joka tapauksessa, joten ei siihen paljoa ylimääräistä edes mahdu. Jos nyt sitten kaverit sattuisivat jostain ihmeen syystä omin päin toteuttamaan jonkun ryöstön, niin mikäs siinä, kyllä meillä huumorintajua ja improtaitoa löytyy :) Ollaan siis itse suunniteltu juhlan kulku ohjelmanumeroineen (puheet, heitot jne) ja ei olla nakitettu avustajille mitään tällaisia toiveita ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään