Nikita85

Lapponian korut

46 viestiä aiheessa

Onko kukaan haaveillut käyttävänsä tai käyttänyt Lapponian koruja hääkoruina? Mahtaakohan kenelläkään olla tietoa näiden korujen hinnoista. Näin erään koruliikkeen ikkunassa yhden hopeakaulakorun, jonka hinta oli n 400e! Voi olla, että jää haaveeksi, mutta eihän sitä tiedä :) .

Mun sormus tulee olemaan tällainen (hinta n 600e..ei mun mielestä ees paha):

Timanttikihla

Näistä korusarjoista olen haaveillut:

Heartbeat

Compass

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lapponian I do -sormusta ihailen... Tietoa hinnasta? Vielä ei ole kauppaan asti ehditty :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

I Do timanttiversion hinta (keltakulta) on muistaakseni n. 770e. Itsellä tuo on tulossa näillä näkymin vihkiksi, kihlana on tuo Lapponian Noi Due-sormus... Aivan ihana, olen totaalisen rakastunut Lapponian koruihin!!!

Mulla tulee olemaan luultavasti myös vanha, peritty Lapponian rannekoru, jota ei enää mallistosta löydy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään ostamassa häitä varten hopeisen Lapponian kaulakorun, jonka nimi on Drix. Se on sen verran uusi, ettei sitä löydy netistä. Ehkä kuitenkin laitan jossain välissä siitä kuvan tuonne ketjuun. Hintaa sillä oli 570€ mutta Nokia-alennuksella -20%. Olen niin myyty vaikka tuollaista summaa ei ollutkaan tarkoitus upottaa pelkkään kaulakoruun. :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taalla taasen kuolataan Lapponian Orientale sormusta timanteilla tai ilman.... Kihla on platinaa timanteilla (sulhanen ulkomaalainen, joten kihla takalaiseen tapaan prameampi kuin vihki), mutta haluaisin vihki-sormuksesta kaksivarisen. Paljonkohan tuollainen kaunistus maksaisi.....?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva edelleen ihastella Lapponian koruja, vaikka olen jo aivan toiseen sormukseen päätynyt (odottaa tuolla kaapin päällä vielä viikon..). Oli jännä huomata, miten paljon sormuksen "luonnossa" näkeminen vaikuttaa. Lapponiat (erityisesti tuo I do) tuntuivat olevan "juuri minua", kun niitä netistä katselin, mutta liikkeessä ei tuntunutkaan omalta, kun sormeen sovittelin. Sen sijaan päädyin sellaiseen timanttisormukseen, mitä en olisi itseltäni odottanut :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Taalla taasen kuolataan Lapponian Orientale sormusta timanteilla tai ilman.... Kihla on platinaa timanteilla (sulhanen ulkomaalainen, joten kihla takalaiseen tapaan prameampi kuin vihki), mutta haluaisin vihki-sormuksesta kaksivarisen. Paljonkohan tuollainen kaunistus maksaisi.....?

Kävin kyselemässä tuota kaunokaista, ja keltakultaisena timanteilla OVH hinta oli muistaakseni 2100EUR luokkaa. Kai siitä vähän saisi tingittyä mutta ei valitettavasti kyllä oma budjetti ainakaan veny tuohon...

Jos jotain kiinnostaa, Cirian hinta oli samaa luokkaa (olikohan 2200EUR?). Muistilappu on jo kadonnut jonnekin :/

Kolmas ihastelemani Amalthean OVH oli about 760 EUR. Mitään näitä sormuksia ei kyllä kyseisessä liikkeessä ollut, joten kuvia piti ihastella vain kuvastosta. Olisin kylläkin halunnut sovittaa noita sormeen, kun kokoa on muuten melko vaikea hahmottaa.

Muokattu: , käyttäjä: Serene

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kävin kyselemässä tuota kaunokaista, ja keltakultaisena timanteilla OVH hinta oli muistaakseni 2100EUR luokkaa. Kai siitä vähän saisi tingittyä mutta ei valitettavasti kyllä oma budjetti ainakaan veny tuohon...

Et sattunut huomaamaan paljon saman hinta olisi ollut ilman timantteja? Loysinkin tuon timanteilla varustetun Orientalen tanskalaisesta nettikuvastosta, hinta olisi heilla ollut euroissa n. €1980, riippen tietenkin vahan kurssistakin. Luultavasti ilman timantteja sen haluaisinkin.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkennetaanpas nyt aiempaa viestiäni, kun löysin muistilappuni (joka kylläkin on vähän epäselvä):

malli 211066 Amalthea 1x0,06ct OVH 742 eur

malli 21184 Orientale 11x0,03ct OVH 2210 eur

malli 21181 Ciria (keltakultainen) OVH 1850 eur

malli 31181 Ciria (valkokultainen) OVH 2000 eur

Kaikki hinnat siis kivellisille sormuksille, en hoksannut kysyä ilman kiviä (tai en tiedä saako tuota Orientalea edes ilman).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, tänään kävin tilaamassa vihkisormuksen. Eli yhdistelmä on nyt seuraava: kihlana Noi Due, vihkinä kivellinen I Do. Näytti mielestäni erittäin hyvältä, eikä ole liian leveä yhdistelmä! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin taas katselemassa malleja ja mukaan tarttui hintatietoja. Jaetaan nyt täällä jos jotain muutakin kiinnostaa:

Lapinkihla Virva (mätsää hienosti yhteen esim Timanttipisarat kanssa) malli 210100 OVH 397 EUR (3mm keltakultaa)

Lapinkihla Virva 5mm malli 310001 OVH 530 EUR

Timanttipisarat 3x0,03ct malli 211051 OVH 808 EUR

Timanttikihla (1x0,04ct) 311013 OVH 650 EUR

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on haaveissa vihkisormukseksi valkokultainen 3,2 mm lapinkihla ilman timanttia. Kihlasormustakaan ei ole vielä, joten se pitää miettiä tohon rinnalle. En pidä timanteista, mutta tuntuisi vähän tyhmältä ottaa molemmiksi sormuksiksi sileä kihlasormus. Todennäköisesti sitten kun julkistetaan kihlauksemme ja ostetaan sormukset, otetaan kapeat valkokultaiset sileät, profiili flakan ja puolipyöreän väliltä. Miten luulette, että sopii lapinkihlan kaveriksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nna, onko sinulla tietoa tuon valkokultaisen (3,2mm) lapinkihlan hinnasta (ilman timanttia)? Itsekkin sitä olen ihaillut.

Tai onko muilla kenties tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Veikkaan että lisäät tuohon keltakultaisen hintaan 50-100 eur niin saat valkokultaisen hinnan. Jos niitä saa...? Kaikkia Lapponian malleja ei saa valkokultaisena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä lapinkihlaa saa valkokultaisena, hinta taisi olla 390 e.

EDIT: korjasin väärin muistamani hinnan, nyt pitäisi olla oikein :)

Muokattu: , käyttäjä: nna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan tätä vähän...

Minua kiinnostaisi kuulla ja nähdä lisää millaisia yhdistelmiä Lapponian sormuksista on ihmisillä kihla- ja vihkisormuksina. Esimerkiksi onko jollain Lapponian sormusta yhdistettynä johonkin muuhun sormukseen? Minua houkuttelee tuo rosoinen kullan pinta ja etenkin monet kivettömistä sormuksista ovat kauniita (Lapinkihla Virva, Lapinkihla, Segno). Pohdin lähinnä että jos kihlasormukseksi valitsee jonkin niistä, löydänkö sille pariksi sopivaa mitään muuta kuin toista Lapponia sormusta...

Kertokaa muutenkin kokemuksia miten Lapponiat on arjessa toimineet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taisinkin jo aikaisemmassa viestissä sanoa, mutta nyt tiedän varmaksi, että mulle on tulossa kapean valkokultaisen kivettömän lapinkihlan kaveriksi 2 mm valkokultainen flakka, jossa on hiukan pyöristetyt reunat. Koko setti on siis pieni ja kevyt (yht. 5,2 mm). Ja lapinkihla on siis mulla vihki ja tuo toinen kihla. Mun yhdistelmästä siis puuttuu lapponialle ominainen massiivius, mutta karheaa kauneutta silti. Olen aika nuori (21v.) ja laiha, niin tuntui, että kapeat sormukset sopisivat ja olisivat käytännöllisimmät. Muuten kyllä on aivan ihania kultaklönttejä Lapponialla :D ehkä 20 vuoden ja 10 kilon päästä :) joillekin tosin sopivat, vaikka olisikin nuori ja hoikka. mulla tulevat pienetkin sormukset ihan hyvin esiin, kun käytän enimmäkseen mustia ja harmaita yksinkertaisia vaatteita, pooloja ja sellaista. toisaalta sitten taas yksinkertaiseen pukeutumistyyliin sopisi yksi iso ja näyttävä koru.

menee vähän off topiciksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle on tulossa iso ja massiivinen Lapponia kultaklöntti.... turmaliinin pätkän vm. -74 :P . Sain siis myös periaatteideni mukaisen kierrätetyn sormuksen... Olen varsin tyytyväinen hakintaani.

Kävin aiemmin katselemassa uusia Lapponioita ja laittelenpa noin hintoja tänne, jos niitä on jollekulle apua

Episode 460e

Timanttilampi 430-460 e(muistaakseni)

Kuiskaus 350 e

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toisessakin ketjussa jo hieman näitä sormusjuttuja pähkäilin, mutta kysynpä vielä täälläkin, että onko kellään Ciria-sormusta vihkinä/kihlana/muuten vaan? Ja rehellisiä mielipiteitä siitä, onko aivan pöhköä ottaa tuollainen järkäle vihkiksi? Mie vaan jotenkin olen siitä tykännyt.. :flirt:Ciria

...Enpäs oikein hallitse tuota kuvan linkittämistä...hmm

muoks. Hallitsin sittenkin! Ainakin itse sain kuvan auki.. :)

Muokattu: , käyttäjä: bobotar

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinkahan leveä tuo Ciria on? :P Mulla ainakin tuppaa hautomaan kovin leveät sormukset, jos en pidä välillä breikkiä.

muoks. kuva poies

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni joku rouva kommentoi tuolla rouvien ketjussa, että sormus on niveleen asti (mielestäni oli juuri Ciria malliltaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuh, kyllähän se on todella leveä. Olenkin aikonut teettää vastaavan, mutta hieman kapeamman ja litteämmän.. Vaikka aika paljon mietityttää vielä tuo pintakuvio. Harvoin näkee vihkisormuksina vastaavanlaisia, vaan kaikki on aina kapeita ja kiiltäviä.. Tai ainakin tasaisia.

Onko se liian outo?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin no eikös se riitä että itse tykkää sormuksesta, ihan sama vaikka se muiden mielestä olisi outo?

Toisaalta, jos sormus on kovin erikoinen voihan siihen ehkä itsekin helpommin kyllästyä vuosien aikana. Yleensä kai sanotaan että "ajatonta" sormusta on helppo kantaa vuosikymmeniä. Mutta itsestähän se on ihan kiinni. Itseäni ei henk koht haittaisi vaikka vaihtaisi vihkinkin myöhemmin jos siihen "kyllästyy". Voihan alkuperäisen sormuksen aina vaihtaa vaikka toiseen käteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään