Inari

Leikkejä, joissa pääosassa anopit/appiukot?

39 viestiä aiheessa

Hei!

Yritän miettiä muutaman viikon päästä oleviin häihimme jotain "erilaista" ohjelmaa ja tuli mieleeni, että anopeille voisi keksiä jotain hauskaa. Olisiko kellään mitään mukavia ideoita? Meidän appivanhempia ei voi laittaa yhdessä leikkimään/esiintymään, koska omat vanhempani ovat eronneet ja eivät ole puheväleissä. Itse emme hirveästi välitä leikkiä tai esiintyä, joten uusia ideoita muutoinkin häiden ohjelmaan lauluesitysten lisäksi kaipaisin. Useamman lauluesityksen lisäksi ei tarvitse kyllä ollakaan kuin korkeintaan muutama ohjelmanumero.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Järjestäkää morsiusparin ryöstö! Pääsette vähäksi aikaa pois juhlapaikalta hengähtämään vaikkapa kaljoille lähikuppilaan. Sitten vaan appivanhemmat tekemään jotain silläaikaa, että morsiupari saadaan takaisin...mitähän se voisi olla...esim. "kuinka hyvin tunnet miniäsi/vävysi?"- kisailu. Siinä voisi olla vaikka ihan lapsuudesta asti kysymyksiä harrastuksista, koulutuksesta ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on sama tilanne, minun vanhempani ovat eronneet eikä isä kai ole edes tulossa kutsuista huolimatta juhlaan. Meillä ei ryöstetä morsianta tai sulkkia vaan luultavasti sulhasen isä ja minun äitini. Minä ja sulkki joudumme kai jotain sitten tekemään, että saamme heidät takaisin. Morsiusparin ryöstäminen ei minun mielestäni (tämä on vain minun mielipiteeni) ole fiksua, koska itse ainakin haluaisin nähdä kaiken mitä juhlissa tapahtuu ja säilöä kaikki asiat mieleeni muisteloita varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pankin täti kertoi yhtenä päivänä innoissaan poikansa häistä (ihan tuntematon ihminen oli, mutta innostui kun kerroin, että nimeni on vaihtunut  ;D). Heillä morsiusparin äideille oli järjestetty tietokilpailu. Heidän piti tietää lapsensa puolison menneisyydestä/luonteesta etc. enemmän kuin toinen tiesi. Hänen mielestään oli ainakin tosi hauska juttu!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesänä olin serkkuni juhlissa kaasona. Yhteistuumin laitettiin sulhanen ja parin isät kisaamaan keskenään. Jokaisen vyötärölle sidottiin vanhat sukkahousut, joiden toisessa lahkeessa roikkui appelsiini. Miesten tuli lantiolla heiluttamalla saada työnnettyä lattialla oleva tulitikkurasia muutaman metrin päähän maaliviivan yli. Käsiä ei saanut käyttää, ainoastaan jalkojen välissä roikkuvaa appelsiini"heiluria".

Hauskaa oli, sillä lanneliikkeet olivat vähintäänkin huvittavia.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No joo, kuullostaa kivalta katseltavalta, mutta mun isä ei TODELLAKAAN olisi lähtenyt mukaan.  ::) Mutta onneksi tunnetaan varmaan omat vanhempamme ja tiedetään mistä tykkäävät ja mistä eivät. Itse asiassa eipä ihan heti tule mieleen leikkiä, johon isäni mielellään osallistuisi  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sattuisikohan teillä kellään olemaan jotakin vihjettä anoppeja ajatellen hääjuhlaan??Leikkejä yms?

Kaikki vihjeet esiin....

Kiitos etukäteen! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla tuli mieleen se vaipanvaihtoleikki, jossa parit kädet toisiinsa sidottuina vaihtavat nukelle ( tai oikealle vauvalle, jos "tarjolla") vaipan. Voisi olla , vaikka kummatkin appivanhemmat pareina. Tämä toimii varmaan hyvin, jos lapsia suunnitteilla eikä vanhemmilla vielä lapsenlapsia...ainakaan kovin montaa  ;) Olipahan selitys, mutta yritä selvää saada  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos anopit ovat vähänkään sympaattisia, heitä voisi aktivoida myös esim. sillä lailla, että ryöstetään morsiuspari (siis morsian ja sulhanen yhdessä), eikä heitä päästetä takaisin, ennen kuin kumpikin on kertonut vaikkapa viisi hyvää syytä, miksi hänen tuore vävynsä/miniänsä pitää saada takaisin. Ideana on siis, että anopit kehuvat hääparia. Luulisi, että kaikki tykkää.

Pöpö, kohta rva YJP

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anoppien haastattelu on aika kiva. Joku ohjelmavastaavista haastattelee kesken päivää anoppeja ja kyselee tunnelmia sekä jotain uudesta miniästään tai vävystään. Mukavaa ajanvietettä ja tulee otettua anopit huomioon. Toimii erityisesti, jos anopit ovat puheliaita  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt pitäisi keksiä kivoja kilpailutehtäviä anopeille tarkoitettuun ohjelmanumeroon. Jutun juoni on se, että anopit pistetään kisaamaan, jotta tiedetään kummalle hääpari soittaa hädän tullen.

Tähän asti olen keksinyt vasta, että ainakin vaipanvaihto nukelle kellotetaan ja katsotaan kumpi viikkaa siistimmin paidan. On hankalaa keksiä sellaisia juttuja, jotka sopisivat myös reumaa sairastavalle äidille, jonka sormet eivät ole kovin vikkelät. Esim. ruuvin ruuvaaminen ei taida käydä, vaikka olisikin hauska ollut "testata" myös remontointitaidot.

Onko ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tässä lisää ajatuksia...

- sulhaselle mieluisan voileivän teko tarjolla olevista leikkeleistä ja muista tykötarpeista (sulhanen voi maistaa ja päättää sen tehtävän voittajan)

- sukan parsinta

- vihdan teko

- valmiiksi pystyssä olevan naulan naulaaminen (ei tule kiiressä sitten lyötyä sormeen, kun ei tartte pitää kiinni)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No joo, kuullostaa kivalta katseltavalta, mutta mun isä ei TODELLAKAAN olisi lähtenyt mukaan.  ::) Mutta onneksi tunnetaan varmaan omat vanhempamme ja tiedetään mistä tykkäävät ja mistä eivät. Itse asiassa eipä ihan heti tule mieleen leikkiä, johon isäni mielellään osallistuisi  ;)

kuulostaa ihan mun isältä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä oli anopit ja apet pistetty kisaamaan vastakkain. Näin myöskään se, että toinen pari oli eronnut, ei haitannut.

Lavalla oli fläppitaulu, johon oli piirretty labyrintti (hyvin suuri ja yksinkertainen, että ihmiset näkisivät kauempaakin). Tehtävänä oli, että toinen parista piirtää side silmillään toisen ohjeiden mukaan (jos osuu viivaan, parin pitää neuvoa peruutus oikealle reitille). Labyrintteja oli neljä, että jokainen sai vuorollaan piirtää ja selittää ja ne paljastettiin vasta kun piirtäjällä oli side silmillä. Suoritukset kellotettiin ja laskettiin yhteen ja nopeampi joukkue voitti.

Leikkiä oli tosi hauska seurata ja se sopii vähän ujoimmillekin, kun ei tarvitse keksiä puhumista vaan voi toimia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kilkame: Tuohan on loistava idea! :D Nyt pitää vain miettiä, että mistä flappitaulut tai miten tuo muuten toteutetaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen yrittänyt etsiä mukavaa pientä leikkiä meidän vanhemmille, mutta en ole löytänyt juuri mitään vain anopin/apen ryöstön, joka ei erityisemmin kyllä kiinnosta... Olisiko teillä hyvää ideaa? Ideoita tarvitsisin pikimmiten, koska häät on ensi lauantaina 13. päivä ja kokonnumme viimeisen kerran kunnolla kaasojen ja bestmanin kanssa parin päivän päästä lauantaina, jolloin menemme illan ohjelmaa ja aikataulua läpi... Hätä alkaa olemaan suuri, kun ei tunnu mitään kivaa ohjelmanumeroa löytyvän heille :-? Niin sitä piti vielä sanomani, että sulhasen vanhemmat ovat eronneet reilu 10v sitten eivätkä ole kummemmissa väleissä, joten se hankaloittaa vähän asiaa... Olisin super hyper kiitollinen, jos saisin edes muutaman varteen otettavan idean! :-X:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on kanssa huomenna isän häät edessä ja olen siellä juonto hommissa, olen miettinyt perus "tuttujuttu"-leikin, adjektiivitarinan (hääpäivästä niin että yleisö sanoo adjektiiveja ja sulhasen tulee lukea se hempeästi morsiammelleen), ja sitten ihan yleisön iloksi tietokilpailu vieraille hääparista. Toivottavasti olet saanut jotain keksittyä =) mukavia juhlia teille!

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sekoitin että sulla on vanhemmilla häät, olenpas tumpelo =) =)  no kerran yhissä häissä oli niin että morsiusparin tuli silmät sidottuna viikata lakana ja sen jälkeen kun hääpari oli suoriutunut tehtävästä laitettiin vanhemmat hommiin =) ja ne juonnettiin paikalle tyyliin "ja katsotaas miten se onnistuu muutamien vuosien päästä?" se oli yllättävän hauska=)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tämä ei kyllä ehdi enää teidän häihin, mutta eräissä häissä vanhemmat asetettiin vierekkäin ja keskelle jäävät kädet sidottiin yhten ja sitten "ulommaisilla" käsillä piti heidän yhdessä pukea vauvanukelle päälle. myös morsiuspari oli mukana. ihan hauska!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oLIMME VIIME KESÄNÄ NUOREN PARIN HÄISSÄ, JOSSA VANHEMMILLA OLI TEHTÄVÄNÄ PUKEA VAUVANUKET NIIN, ETTÄ MOLEMMILTA OLI SOLMITTU TOINEN KÄSI SELÄN TAAKSE JA SIINÄ SITTEN KUMMANKIN VANHEMAT YHDESSÄ YRITTIVÄT PUKEA VAUVAA JA MITTAILLA KUMPI PARI TEKEE SEN NOPEAMMIN.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää ideoita? Olisi hauskaa, jos meidän vanhemmat saisi tosissaan kilpailemaan toisiaan vastaan. ;D Me emme tarjoile alkoholia, joten tällainen voisi vapauttaa tunnelmaa, sillä toistemme sukulaiset eivät tunne toisiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä hääparin äideiltä sidottiin silmät, minkä jälkeen heille annettiin hieman uudelleen muotoiltu lakana. Tehtävänä oli viikata lakana tiiminä, mutta siitä olikin leikattu yksi kulma pois eli se oli ikään kuin kolmio eli aika hankala viikattava sillä perinteisellä tavalla. Aikansa naiset siinä väänsivät ja käänsivät ja hihittelivät, kunnes juhlien juontaja tuli päästämään heidät pinteestä.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee anoppien haastattelu, jossa saavat kertoa muistoja morsiusparin lapsuudesta, mietteitä miniästä/vävystä ym. No mitä hauskaa tässä sitten on? No se, että anopit istutetaan tuoleille ja heidän taakseen piilotetaan henkilöt, joiden kädet pujotetaan väärinpäin päällepuettavan takin hihoista. Anopit voivat sanoa mitä lystäävät, mutta kyllä käsimerit aina totuuden kertoo. Sanotaanhan, että puhe on vaan 30 % kommunikoinnista, loput on kehonkieltä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään