Jump to content
Naimisiin.info

Kaason mielestä häät vääränlaiset (yhdistetty ketjuja)


Guest Vieras

Recommended Posts

Varmuuden vuoksi kirjoitan vieraana tästä aiheesta. Onko muilla kokemuksia kaasosta, joka haluaisi tehdä itse asiat toisin ja naputtaa,

kun hääpari haluaakin tehdä asiat oman mielensä mukaan? Näyttää unohtuneen, että häät eivät ole omat vaan toisen.

Esimerkiksi: kaaso ei halunnut häihin istumajärjestystä, morsian halusi. Istumajärjestys tuli, mutta kaaso huomautti asiasta. Kaaso olisi

halunnut yhteislauluja, morsian ja sulhanen eivät halunneet. Kaaso näytti pitkää naamaa viikko kaupalla. Kaiken huipuksi kaaso ilmoitti,

ettei halua toimia häissä juontajana, koska häät eivät ole hänen mieleensä. Eivät voisi ollakaan ilmeisesti.

Mitä tässä nyt sitten sanoisi? Olisiko syytä riidellä oikein kunnolla vai antaa koko kaason olla omassa erinomaisuudessaan ja pyytää

juontajaksi vaikka sitten siskoaan?

Link to comment
Share on other sites

Pyytäisin juontajaksi jotakuta toista, vaikka sitä siskoa. Tyhmäähän se on kaasolta naputtaa moisista asioista, koska ei niiden häiden kuulu olla hänen mieleiset vaan morsiusparin. Mutta toisaalta ei se juontaminen ole mikään kaason velvollisuus, joten turha minusta siitä on riitaakaan nostaa. Kaaso on morsiamen pukija ja henkinen tuki, ei seremoniamestari, ellei itse niin halua. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni paras vaihtoehto tähän olisi, että ottaisitte jonkun toisen henkilön hoitamaan tuon juonto homman ja keskustelet nätisti kaasosi kanssa, että kyseessä on sinun ja sulhosi häät, joissa ohjelma on sen mukaista mitä te haluatte. Itse vielä tässä samassa keskustelussa kysyisin kaasolta, että haluaako hän vielä olla kaaso.

Link to comment
Share on other sites

Tulin komppailemaan muita. Riitelyn en usko kaason asennetta muuttavan. Tuossa tilanteessa pyytäisin ehdottomasti jotakuta muuta hoitamaan juonnon. Kertoisin tästä päätöksestä asiallisesti myös kaasolle. Eipä tarvitsisi itse jännittää, hoitaako kaaso tehtävän kunnialla vai ei, jos seremoniamestariksi olisi valittuna joku aidosti asiasta kiinnostunut ja yhteistyökykyinen.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksista! Tämä häähössötys taitaa koetella vähän kaikkien hermoja. Ihmisistä paljastuu omituisia piirteitä, itsestänikin. Kaasoa en

haluaisi alkaa vaihtamaan viime hetkellä ennen häitä. Täytyy vain pitää vakavahenkinen keskustelu ja puhua näistä jutuista. Toisen kaason

kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, enkä ole mitenkään kamalasti kaasojani rasittanutkaan. Ihmettelen edelleen näitä toisen kaasoni mutinoita häideni

tyylistä ja tunnelmasta, mutta ehkä ystävyyden säilyminen on tärkeämpää. Pitää yrittää antaa anteeksi.

Link to comment
Share on other sites

Näin 2 vuotta häiden jälkeen, voin puhua melko rauhallisesti, aikaisemmin tuskin olisi onnistunut.

Meillä kaaso ja bm tekivät asiaoita juuri niin kun halusivat, välittämättä mieheni ja minun mieleipiteistä ja toiveista. Tässäpä muutama esimerkki:

-emme tansiineet ns. vanhempien valssia ollenkaan, kaaso soitti äidilleni ja valitti, että vanhempien valssi kuuluu tanssia, se on perinne jne. äitini oli sanonut, että meillä sitä ei tanssita ja sillä hyvä

-isäni ei pitänyt puhetta, myös tästä äitini oli saanut valitusta

-minulla ei oikein kemiat kohdannut bm:n kanssa, joten tein viimeisestä viikosta aikataulun, johon laitoin, milloin itse menen hääpaikkakunnalle, ja milloin tarvitsisin kaasoa ja lisäsin myös, että toivoisin bm:n tulevan vasta häitä edeltävänä iltana, kun miehenikin tulee. Tämän sekä kaaso, että bm hyväksyivät, mutta häitä edeltävänä viikonloppuna kaasoni sanoi, että bm, tulee jo keskiviikkona ”kyllä me tiedämme, miten te tämän toivoitte menevän, mutta me nyt ajatellaan itseämme!” (ja eivät siis olleet pariskunta)

-häitä edeltävänä iltana varmistin kaasolta, että eihän minun tai mieheni isät joudu mihinkään leikkiin, kaaso kysyi, että kai he nyt voivat tulla puolisoittensa kanssa osallistumaan, sanoin, että ei, meidän isät on jätettävä kaikkien leikkien ulkopuolelle. Kaaso sanoi vaan, että selvä. Ja kuinka ollakaan, häissä oli leikkejä johon meidän isät kutsuttiin. Tästä olin todella vihainen, sillä kaasoni tiesi esim. isäni sairaudesta ja siitä johtuvasta haluttomuudesta osallistua leikkeihin tms

-hääpaikalla asetuimme ulos onniteltavaksi ja olimme sopineet, että vain minä ja mieheni olemme siinä pihalla vieraita vastassa, kaasoni tuli sanomaan meille, että kyllä siinä kuuluu olla myös vanhemmat, ette voi kahdestaan seisoskella. Sanoin hyvin tiukkaan sävyyn, että me seisomme kahden ja sillä hyvä

-tämän jälkeen kaasoa ei näkynyt, ensimmäisen kerran, kun lähdin vessaan, pyysin äitini mukaan, kun en tiennyt selviänkö helmoineni ahtaassa vessassa

-meikkaaja sanoi kaasolle, että ota sinä meikit ja käy aina välillä lisäämässä puuteria, eipä näkynyt koko päivänä/iltana kaasoa mun lähellä meikkien kanssa

Tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin. Nyt kirjoitettuna monet tuntuu pikkujutuilta, mutta hääpäivänä/häiden alla ne oli aika ikäviä hetkiä. Jälkeenpäin toivon, että olisin sanonut asioista kaasolle vielä tiukempaan sävyyn, mutta en silloin halunnut ystävyyteen ryppyjä ärähtelemällä ja riitelemällä. No, häiden jälkeen olen tavannut kaasoni kerran, ja välit on aikalailla mennyttä kuitenkin.

Alkuperäiselle kirjoittajalle toivon jaksamista ikävässä tilanteessa. Tee kaasollesi kuitenkin selväksi, että häät ovat sinun ja miehesi juhla, ja te teette asiat juuri haluamallanne tavalla. Jos ystävyys siitä kärsii, se kärsisi joka tapauksessa jostakin.

Ihanaa hääpäivää teille!

Link to comment
Share on other sites

Oli minunkin pakko kirjoittaa tänne kokemuksistani oman kaasoni kanssa. Todella ikävä todeta tähän, että nykyään olemme kaasoni kanssa vaan satunnaisesti tekemisissä, lähinnä vaihdetaan kuulumisia s-postitse harvakseltan, kun ennen pidin häntä parhaana ystävänäni ja olimme kuin paita ja peppu.

Häiden valmistelujen alussa tuli yksi välikohtaus. Olimme ilmoittaneet kaasolleni hääpäivän heti, kun olimme sen päätäneet, reilu vuosi etukäteen. Kaaso oli kuitenkin unohtanut meidän hääpäivän ja oli sopinut menevänsä silloin yksiin toisiin juhliin, mistä tietenkin hieman närkästyin. No kaaso veti siitä itse hirveät herneet nenään ja sanoi, että hänen elämässään on muutakin kuin meidän häät ja plaa. Se juttu saatiin sitten jotenkuten sovittua, mutta ilmeisesti sille jäi siitä kuitenkin jotain kaunaa.

Häiden järjestelyihin en odottanut kaason paljoa osallistuvan. Se oli itse tarjoutunut vetämään pari leikkiä häissä, mihin suostuimme, mutta muut valmistelut, kuten puvun hankkiminen, kutsujen ym askartelu jne. hoidimme mieheni kanssa kaksistaan. Se oli oikeasti tosi kivaa ja lähensi meitä entisestään. Mutta kaasoni esitti muutaman kerran aika arvostelevia kommentteja, kun kerroin sille välillä valmistelujen etenemisestä. Esim. olin valinnut merenneitomallisen puvun ja hän sanoi, että mulle sopii paljon paremmin prinsessapuku. Sit ajattelimme pitää sulhaseni kanssa tervetuliaispuheen vieraille heti juhlan alussa, mutta kaasoni sanoi, että niin ei ole tapana tehdä ja että se olisi tosi typerää. Ja näitä kommentteja oli enemmänkin, en ala niitä kaikkia tänne luettelemaan. Onneks pidimme päämme ja saimme juuri sellaiset häät kuin halusimme :D

Ja sitten polttareissani tuli vimeinen niitti. Kaaso oli muilta kavereiltani kyselemättä järjestänyt loppuillasta ohjelmanumeron, joka oli mielestäni nöyryyttävä. Ei siitä tän enempää, koska en haluaa, että kaaso tunnistaa mut, jos vielä liikkuu näillä sivuilla. Mut joka tapauksessa kieltäydyin ko. ohjelmanumerosta, jolloin kaasolta meni hermot täysin ja se haukkui mut todella itsekkääksi ja inhottavaksi ihmiseksi, jolla on todella vaikea luonne ja jonka kanssa on hankalaa kenenkään tulla toimeen. Ja sanoi vielä, että ihmettelee, miten mieheni kestää mua! ja sit se mökötti loppuillan eikä enää jatkanut polttareiden vetämistä, vaikka ilmeisesti olisi ollut vielä jotain ohjelmaa suunniteltuna. Onneks muutama muu mun ystävä jaksoi lohduttaa mua, kun olin kuitenkin järkyttynyt kaasoni puheista. Jälkeenpäin koitin vielä ottaa yhteyttä kaasooni ja selvittää asia, mutta hän oli sitä mieltä, että hän oli oikeassa ja minä taas kauhea kusipää, joten ei siitä keskustelusta tullut kovin rakentavaa. Onneks kaasollani oli sen verran järkeä, että se tsemppasi häissä eikä siellä sattunut mitään välikohtausta.

Mut summa summarum, ikävä, että sain tällä tavalla selville, mun "hyvän ystävän" todellisen luonteen, mutta ehkä parempi näin. Nyt ainakin tiedän, kehen mun kavereihin voin luottaa ja kehen en.

Link to comment
Share on other sites

voi kun kuullostaa tutulle.

tämän vuoksi juurikin minulla vaihtui kaaso melkein heti alkumetreillä :(

Enkä kirjoita omalla nimelläni enkä sen tarkemmin koska en halua asiaa puida asianomaisen seläntakana.

Mut ikävää oli se että häistä tuli enemmänkin kaason kuin meidän.

Link to comment
Share on other sites

Jälkeenpäin koitin vielä ottaa yhteyttä kaasooni ja selvittää asia, mutta hän oli sitä mieltä, että hän oli oikeassa ja minä taas kauhea kusipää, joten ei siitä keskustelusta tullut kovin rakentavaa.

En voinut olla nauramatta tuolle kauhealle kusipäälle, vaikka tiedän, että tilanne oli kamala. Se vaan kuvaa niin hyvin sitä, mitkä intohimot näissä hääjärjestelyissä oikein jyllää! On todella taitolaji olla kaaso, jos kyllä morsiankin. Että osaisi pitää mölyt mahassaan, osaisi olla ilmaisematta mielipidettään liian kärkkäästi ja osaisi olla rakentava ja ideoida kivasti.

Kaipa häät on sitten niin tunteellinen ja iso juttu, että naiset jotenki sekoaa siinä. Useimmat naiset on jotenkin niin ehdottomia ja ärhäköitä ja tietävät aina kaiken itse parhaiten! :) (En ainakaan tunne ketään miestä, joka toimisi vastaavalla tavalla, mutta lienee sekin mahdollista.) Minäkin olen tulkinnut välillä väärin toisten sanomisia ja sitten loukkaantunut. Typerää, mutta aika inhimillistä.

Tsemppiä kaikille hirveästi kaasojen ja hääjärjestelyjen kanssa tasapainoillessa!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

En nyt tiennyt mihin tää aihe olis kuulunut...

Mutta pakko saada purkaa tää johonkin ja kuulla teidän kokemuksia tai mielipiteitä mitä hittoa mun pitäisi tehdä...

Pyysin itselleni kaason ja silloin mainitsin että luultavasti en tarvitse hänen apuaan kuin juhlissa puvun kanssa (koska olemme menossa maistraatissa naimisiin kahdestaan ja juhlat vietämme siis erikseen seuraavana päivänä)! Ja että juhlissa hän saa olla esillä tai olla olematta ihan niin paljon tai vähän kuin itse haluaa, sillä en halua juhlista a)mitenkään liian ohjelmoituja B) haluan että hänkin voi tuntea olevansa vieras c)hänen tarvitsee stressata pestiään yhtään ollenkaan. Tavoitteena siis rentoa meininkiä hyvän ruuan ja lähimpien ihmisten seurassa.

Noh, nyt tuo kaaso jolle en ole nakittanut mitään hommia vieläkään enkä tule nakittamaankaan sillä olen kaiken askartelun ja muun tehnyt tähän mennessä itse ja aion tehdä vastakin tuli luokseni "suunnittelemaan" juhlia ja PRK en voi sanoa muuta kuin että ohhoh...

Kerroin hänelle omasta kamapus ideastani, kaaso nauroi ivallisesti ja sanoi että se näyttäysi sitten tältä, että ei ehkä oo ihan toteutuskelpoinen idea!!! WTF

Noh, juhlapaikasta hän sitten sanoi että ravintolahäät on tylsät ja pahaa ruokaa ja pöytiin tarjoilu tekee juhlista jäykät (en ollut edes ehtinyt kertoa että meille tulee buffeepöytä :o)! Ja kaikki tulee sitten olemaan auton takana juomassa omia juomiaan kun siellä on niin kallista (taitaa vaan meidän juhlat loppua lyhyeen kun kaikki on kännissä omista juomistaan ja juhlat loppua lyhyeen (kiitos tästä tiedosta etukäten innostaa ihan hirveästi järjestää juhlia jotka maksavat paljon ja tiedän jo etukäteen että vieraat eivät ole edes paikalla :()!

Noh, sitten kun ajattelin että vaihdetaan sitten juhlapaikkaa(ollaa suunniteltu häitä siis viime keväästä asti) ja pidetään tunnelmalliset talvihäät niin kaason kommentti oli: mut silloin on kylmää ja lumet sulaa niin on joka loskaa tai jäätä, tosi kaunista! Voi morjes!!! Mulla on ihan oikeasti tosi paha mieli mun kaason sanomisista, sillä hän on lytännyt aivan kaiken mitä olen suunnitellut :(...Kutsukorteista hän ei sentään valittanut, mutta olipa hänen pakko tuhahtaa jopa siihen että osan kutsuista olemme ajatelleet antaa käteen...

Mun tekis ihan oikeasti järjestää juhlat nyt niin lyhyellä varoitusajalla että mun ei tarvis nähdä koko ihmistä koko päivänä tai sitten antaa potkut koko kaason pestistä ja pyytää apulaiseksi ihan ketä tahansa muu vaikka kadulta!

Mä olen aina kuvitellut, että kaason tehtävä on tukea ja auttaa morsianta, nyt musta tuntuu että kaaso on vienyt multa viimeisetkin halut järjestää noi juhlat...Kaikkein vaikeinta kaasolleni tuntuu olevan se, että häät järjestetään mahdollisimman halvalla, ja stressittömästi ketään rasittamatta....

En tiedä miltä tää teistä kuulostaa vai olenko nyt ite vaan joku bridezilla.

Huh, toivottvasti tää purkautuminen edes vähän helpottaa mun omaa ahdinkoa tän asian kanssa kun sain sen jonnekin purettua....

Link to comment
Share on other sites

Aika kurjalta kuulostaa teidän tilanteenne, jos kaaso ihan oikeasti ampuu kaikki ideasi noin tylysti alas. :girl_mad:

Vaikkei kaikki kaasoa miellyttäisikään, niin tässä tilanteessa hän saisi kyllä pitää suunsa visusti supussa - kysehän on Sinun ja Teidän häistänne, ei Kaason!

Kuulostaa siltä, että kaasosi on joko luonteeltaan hyvin päällekäyvä, ja noh, röyhkeä, tai sitten kommenttien takana on jotain muutakin. Tylsää heiluttaa aina sitä iänikuista kateuskorttia, mutta tässä teidän tilanteessa saattaa hyvinkin olla kyse juuri siitä. Kaasolla saattaa myös olla huono vaihe menossa omassa elämässään, ja ilkeily voi johtua esimerkiksi hänen omista henkilökohtaisista murheistaan.

Kaikki eivät myöskään osaa/jaksa/halua intoilla muiden häistä, vaikka kyseessä olisivatkin parhaan ystävän häät.

Oli syy kaason käytökseen sitten mikä tahansa, ystäväsi pitäisi kyllä pystyä nauttimaan Sinun onnestasi ja auttamaan sinua järjestelyissä omia mielipiteitään laukomatta. Jos tähän ei pysty, ei kannata ryhtyä kaasoksi.

Ehdottaisin, että keskustelet kaasosi kanssa tunteistasi, näytät vaikka tämän kirjoituksesi!

Kunnon ystävänä kaasosi luulisi heräävän viimeistään tässä vaiheessa. Nostamalla kissan pöydälle, kaasokin saisi tilaisuuden kertoa jos hänellä on joku erityinen "syy" käytökseensä.

Jos asiat eivät keskustelemallakaan muutu, niin kaason tehtävät voi häneltä hyvällä syyllä peruuttaa. Lähipiiristäsi löytyy varmasti joku, joka osaa hoitaa homman paremmin.:girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Ensin juttelet kaason kanssa ja kerrot tunteistasi ja siitä että hän on loukannut sinua kommenteillaan.

Jos ei auta niin kaaso vaihtoon. Ne on sun ja sun miehesi häät ja järjestätte juuri sellaiset häät kun haluatte

ja siihen ei pidä antaa kaason mielipiteiden vaikuttaa. Tsemppiä ja kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu :)

Link to comment
Share on other sites

Ehdotan myöskin että keskustelet kaasosi kanssa suoraan asioista. Mielestäni ei kannata kuitenkaan suuttua/loukkaantua pelkästään siitä, että kaasosi kertoo sinulle rehellisen mielipiteensä asioista. Sinä kuitenkin teet päätökset-ei hän. Itse arvostan suuresti kaasojeni mielipidettä ja sitä että he kertovat asioista oman mielipiteensä. Monesta asiasta voi tulla helpompi/halvempi/parempi kun yhdessä alamme pohtimaan asioita. Pidä kuitenkin kiinni omasta haaveesta, mutta ole valmis kuuntelemaan vinkkejä muista mahdollisuuksista.

Link to comment
Share on other sites

^ Samaa mieltä, saattaahan olla että kaasolla on enemmän kokemusta näistä asioista (kampauksesta, ravintolahäistä ja hinnoista) ja hän sanoi kommenttinsa vaan siksi että välttyisit "katastrofilta". Stressittömien ja mahdollisimman halpojen ravintolahäiden yhtälö nimittäin kuulostaa aika haastavalta, yleensä jos haluaa halvan ja hyvän niin joutuu ostamaan kaksi.

Link to comment
Share on other sites

MInun mielestäni nuo kaason kommentit eivät ole kylläkään kuulostaneet kovin rakentavilta, jos hän on ne tuolla tavalla esittänyt. On hienoa jos kaaso haluaa olla suunnitteluissa mukana ja antaa neuvoja ja palautetta, mutta senkin voi tehdä niin monella eri tavalla, ja tämä ei ole se oikea.... Tekstistä päätellen hän ei ole mitään neuvoja antanutkaan, vaan on vaan tyrmännyt ja naureskellut kaikille ideoille ilman sen kummempia neuvoja.

Samaa mieltä olen kyllä siitä, että asia kannattaa ihan oikeasti ottaa puheeksi, sillä tuo voi alkaa hiertämään välejä pahastikin. Ja vaikka kaaso olisikin asioista eri mieltä, ei se todellakaan automaattisesti tarkoita, että kaikki pitäisi muuttaa hänen mielipiteidensä mukaiseksi, vaikka hyviä neuvoja kannattaakin ottaa harkintaan.

Link to comment
Share on other sites

Kuulostaa siltä, että kaasosi on joko luonteeltaan hyvin päällekäyvä, ja noh, röyhkeä, tai sitten kommenttien takana on jotain muutakin.

Mahtaisikohan taustalla olla ihan perisuomalainen KATEUS!? Minusta ainakin kuulostaa siltä, että kaasosi on katellinen häistänne, tai naimisiinmenostanne/parisuhteestanne ylipäätänsä... Jos hän on esim. sinkku, niin on saattanut iskeä tytölle jonkinnäköinen "vanhapiika kriisi". Tai jos on parisuhteessa, jossa toinen osapuoli ei ole kovin sitoutumishaluinen? Mistä sitä tietää. Todennäköisesti kaasoksi valitsemasi henkilö on normi elämässä kuitenkin hyvä tyyppy, läheinen ystäväsi, tuskin muutoin olisit häntä pestiin pyytänyt? Minäkin ottaisin kaason puhutteluun, ja jos ei auta, niin heissulivei! Vaikutat itse näppärältä ja rempseältä morsiamelta, ja juhlanne kuulostaa "huolettomilta". Tuskin tarvitset kaasoa juhlissanne ollenkaan. Meidän häissä ei kaasolla ollut kuin nimellinen virka, tai no piti se kimppuani vihkimisen ajan. Vessakäynnit jne. hoidin ihan omin neuvoin, heitin vaan puvunhelmat vannehameineen ylös... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kiinnostaisi tietää, miten asia ratkesi? Toivottavasti parhain päin ja kaaso tajusi käyttäytyneensä ja sanoneensa tyhmästi..Minun mielestä et tosiaan oo mikään bridezilla.

(Joo, oon kai vaan utelias, mutta asia kiinnostaa) :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

Älä anna kaason kävellä hääsuunnitelmiesi ylitse. Kuten joku jo aiemmin sanoi: kaaso vaihtoon! Nää et tuollaisella kaasolla tee yhtikäs mittään ;)!

Millä oikeudella kaasosi edes lyttää suunnitelmiasi, eihän hän niistä päätä? Hänen tehtävänsä on tukea teitä ja antaa neuvoja, jos kysytään. Sinä ja miehesihän häistänne päätätte :)!

Minun kaasoni ovat olleet todella ihania alusta asti, ja tukea olen saanut jopa hulluihinkin päähänpistoksiini, jotka olen onneksi myöhemmin itse tajunnut mahdottomiksi.

Link to comment
Share on other sites

Kaaso vaihtoon ehottomasti! Toivottavasti löydät uuden ja paremmalla asenteella liikkeellä olevan kaason! :girl_smile:

Ite jouduin "irtisanomaan" toisen kaasoni, kun hän suutahti minulle ja peru koko häihin tulon. Päätin suoraa, että näin tärkeässä asiassa en anna muiden hyppiä varpailleni. Tulkoon juhliin jos tulee, mutta kaasoksi hän ei enää pääse. (mainittakoon tässä että kaasoni ovat siskojani). Samalla ratkes polttariprobleemos voidaan siis isosiskon kanssa pitää semmoset kahen keskiset polttarit mulle.

Häät on kuitenkin Sun ja sun Miehen, ei sen kaason. Joten älä anna muiden hyppiä varpailles :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Kurja tilanne kieltämättä! :( Olen itse vähän samanalaisessa tilanteessa. Toista kaasoistani ei suoranaissti voisi vähempää kiinnostaa ja hän lyttää kaiken suunnittelemani tai jo toteuttamani. Itse tosin olisin toivonut saavani hieman apua tai edes shoppailu- ja hössötyskaverin, mutta ei. Ja oon kyllä ihan varma, että tämä kaaso on ainakin vain kateellinen, niin kuin aina, kun mulle sattuu jtn kivaa. Mulla itselläni on jo pari lasta ja kaasollani ei yhtään ja hän on vasta viime kesänä lopettanut ajat sitten kasaan kuivuneen parisuhteensa. Tiedän, että hän haluaisi kipeästi asettua aloilleen ja saada lapsia. Niinpä nyt, kun olen menossa naimisiin, hän ei jälleen kerran osaa iloita mistään mun kanssani. :skilletgirl:

Meilläkin on tulossa ravintolahäät, mihin kaaso ei kuulemma ole "syttynyt missään vaiheessa". Ok, no ne on meidän häät. Tilasin myös N&F:ltä tavaraa, jota en ollut löytänyt mistään muualta, jollon kaasoni pyöritteli silmiään. Heillä on kuulemma töissä niitä vaikka hur mycket! Ok, no nyt saan sentään kutsut tehtyä ITSE. Myös kun paljastin budjettimme olevan 5000€, niin kaasoni totesi, että aika vähän. Hänen häissään kuulemma menee varmasti 10 000€ rikki. Ok, no niitä odotellessa. Myös kun puhuin, että meinattiin kysyä, jospa hänen ex-poikaystävä (ovat siis hyvissä väleissä) voisi tulla soittamaan levyjä meidän häihin, hän totesi ettei usko että tulee. Minä tenttasin, että miksi. Kuulemma meidän pikku bileet tuskin kiinnostaa. Ok, no ne on meille tärkeät, MEIDÄN pikku bileet. Vaikka kaasoni ei niitä tunnu arvostavan, niin MINÄ arvostan! :skilletgirl: Otan kyllä mielelläni ideoita vastaan, mutta ne voisi esittää tyrmäämättä omiani.

Joten tsemppiä! Toivottavasti juttelu auttaisi. :) Tiedät ainakin, että sinulla on jossain yksi kohtalotoveri. ;) Itse taidan olla liian tunteellinen ottaakseni asiaa esille. Perus-skorppari, kostan sitten hänen häissään! :girl_wink::girl_haha: Yritetään ottaa suuresta päivästämme kaikki irti kaasoistamme huolimatta!

Link to comment
Share on other sites

Argh. Ikäviä tarinoita! Vastikään rouviintuneena voin kertoa, että meillä kaasojen kanssa alkuun pääseminen oli vähän nihkeää. Isosiskokaasoni suusta tuli myös aika hämmentävään sävyyn mielipiteitä "no et kai sä ny mitää typeriä hääkarkkeja, nehän on ihan turhia!" yms. mutta tämä johtui kai lähinnä siitä, että hänellä oli ollut aivan erilainen kuva millaiset häät haluaisin ja millaiset ovat hänen unelmahäänsä. Lisäksi minulla oli aluksi sellainen olo, että kaasoja ei kiinnosta pätkääkään meidän häät ja että valitsin väärät kaasot. Tilanne kuitenkin korjaantui häiden lähestyessä kun päästiin samalle aaltopituudelle ja sovittiin asioista yhteisesti ja häiden lähestyessä myös kaasot aktivoituivat huomattavasti. Loppujen lopuksi olin tosi tyytyväinen kaasoihini ja olen heille todella kiitollinen kaikesta avusta ja mielipiteistä. Itse asioita ajattelee tietyllä tavalla ja välillä oli tosi hyvä, että tuli niitä soraääniäkin, niin asiaa osasi ajatella eri kantilta. Vaikka on tärkeää, että oman päivän saa toteuttaa omalla tavalla, niin kannattaa kuunnella myös muiden mielipiteet vaikka olisi eri mieltä. Diplomatia on kova sana myös häiden järjestämisessä.

Cash, kuulostaa kyllä aika surkuhupaisalta toi kaasosi, yritä ottaa huumorilla noi mielipiteet. ;) Hänen unelmahäänsä ovat erilaiset kuin sinun, entä sitten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...