Playing the Future

Syötävät ruusut

5 viestiä aiheessa

Kysyin jo silkkikukista korvikkeena askartelupuolella, mutta kysyn silti vielä tietäisikö joku mistä löytyisi sellaisia ruusuja joita saa ilman myrkytyspelkoa käyttää kakussa? Tarve olisi aikamoiselle kasalle ruusuja (laskin että vähintään 60 kpl:tta meidän kakkuumme).

Tarkoitus olisi laittaa ruusuja kakun eri kerrosten väliin tähän tyyliin:

6-tiered-pink-rose-buttercream.jpg

Lisäys edelliseen: Niin siis emme aio syödä mussuttaa ruusuja. :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysyppä kukkakaupoista tietäisivätköhän he. Suurten markettien vihannes/hedelmäosastoilla olen joskus nähnyt myytävän salaatteihin tarkoitettuja kukkia, mutta ovat todella kalliita.

Hääkakkuun voi laittaa ihan tavallisia ruusuja! Eivät ole myrkyllisiä ja väri/mallivalikoima on paljon suurempi kuin syötäväksi tarkoitetuilla. Ja harva vieraspa niitä "syötäviäkään" söisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysyin jo silkkikukista korvikkeena askartelupuolella, mutta kysyn silti vielä tietäisikö joku mistä löytyisi sellaisia ruusuja joita saa ilman myrkytyspelkoa käyttää kakussa? Tarve olisi aikamoiselle kasalle ruusuja (laskin että vähintään 60 kpl:tta meidän kakkuumme).

Tarkoitus olisi laittaa ruusuja kakun eri kerrosten väliin tähän tyyliin:

6-tiered-pink-rose-buttercream.jpg

Lisäys edelliseen: Niin siis emme aio syödä mussuttaa ruusuja. :rolleyes:

Moi, mä en ainakaan laittas kyll ulkolaisia ruusuja ruokani sekaan .. niissä käytetään melkoisia torjunta-aineita, osa on aika vahvoja keskushermostomyrkkyjä, eikä niiden varoajat välttämättä ole vielä päättyneet kun kukat tulevat kauppoihin. Jos haluut käyttää ruusuja , kannattaa myyjältä ottaa selvää missä ne viljelty ja kysyä viljelijältä mitä aineita niissä on käytetty. Jotkut viljelijät käyttävät kyllä biologisia torjuntaeliöitä ja sellaisia ruusuja voi huoletta laittaa ruokaan ja syödä myös. Turvallisimmat ruusut ruokien joukkoon saa kesällä pihalla kasvaneista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jossain häälehdessä kuulin puhuttavan "luomuruusuista", joihin ei ole käytetty mitään torjunta-aineita ja nämä soveltuvat juuri hääkakkujen päälle laitettavaksi. Kannattaa varmaan kysellä kukkakaupoista. Tietenkin jos laittaa kukan alaosaan foliota tai kelmua, jottei se kosketa ollenkaan itse kakkuun, niin onnistuu loistavasti. Itselläni toimittiin näin yo-päivän kakussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

oikein mitään kukkaa ei kannata laittaa suoraan kakun päälle, aina olisi hyvä olla pieni pala voipaperia tms alla. Äitini joka on kylmäkkö on näin minua valistanut. Ja minä kukkakauppiaana en myöskään suosittele kukkia laitettvan suoraan kakulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään