Jump to content
Naimisiin.info

Kauniita studiokuvia


Guest

Recommended Posts

Nykyään kaikilla tuntuu olevan hääkuvausta vain miljöössä, mutta varmasti on muitakin, joille tulee perinteinen studiokuvaus. Olisi kiva koota kauniita studiokuvia saman otsikon alle :)

Link to comment
Share on other sites

Tuokin olisi kyllä kivempi, jos olisi otettu ulkona tai jossain muussa miljöössä. Harmaa tausta on vähän ankea.

Link to comment
Share on other sites

Shacklebolt, erittäin hyvä avaus! Toivottavasti saadaan tosiaan aikaiseksi ketju mielenkiintoisista ja kauniista studiokuvista. Ja toivon mukaan aihe ei HETI alkajaiseksi muutu epätarkoituksenomaiseksi väittelyksi studio- ja miljöökuvien paremmuudesta. Se ei liene ketjun avaajan tarkoitus, vai mitä?

Link to comment
Share on other sites

^Juu ei :) Tiedän, että monille se miljöökuvaus on ehdoton, mutta meille tulee studiokuvaus, haluttiin niin, eikä varmastikaan olla ainoita :)

En tiedä kuinka kuvia saa suoraan pistää tänne tekijänoikeuksien yms. takia, mutta ehkä pelkkänä linkkinä saa :)

Täällä oli kivan näköisiä: http://www.kuvatorni.fi/galleria.html

Samaten täällä: http://www.studiopaschinsky.fi/studiopasch..._galleria1.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juu meillekin ehkä tulee studiokuvaus, joka minulle vallan hyvin riittäisi, mutta sulho haluaisi ehkä miljööt. Mutta mä jotenkin tykkään studiokuvien klassisuudesta. Sellasia ne ennenvanhaankin oli! :D Mutta yritän minäkin tuoda korteni kekoon jossain vaiheessa, mutta nyt ilmaisin vain, että tämä ketju on kyllä tarpeellinen!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Meille tulee pelkkä studiokuvaus. Ei sellainen ulkona poseeraaminen kirkon kupeessa tai pellon reunassa ole oikein meidän juttu, vaan nimenomaan klassiset kuvat kaunista, yksiväristä taustaa vasten. Siinäkin meillä on sulhon kanssa aika tarkka maku. Tykkäämme ihan "tavallisista" kuvista, ei mitään mukahauskoja tai vaikkapa sellaisia, missä puhallettaisiin studiossa saippuakuplia. Ehkä olisi eri asia, jos jokin paikka olisi meille todella tärkeä eli olisi jokin tietty miljöö, mutta kun ei ole, niin studiokuvilla mennään ja hyvä niin. Voin laittaa myöhemmin kun ehdin linkkejä sellaisille siuille, joissa mielestäni kauniita studiokuvia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä vähän samat aatokset kuin auringonkukalla :) En vaan siedä niitä tekopirteitä miljöökuvia :D

Me olemme menossa StudioEliteen hääaamuna kuvaukseen. Tässä on pari kuvaa poimittuna heidän sivuilta, joista pidän.

4.jpg

25.jpg

Mä tykkään niistä studiokuvista, mitä otettiin silloin joskus kun omat isovanhempani menivät naimisiin. Ne ovat mustavalkoisia eikä millään tavalla imeliä ;)

Muokattu: , käyttäjä: lokakuunmorsian
Link to comment
Share on other sites

Mua jo melkein ärsyttää kun etsii noita kuvaajia netistä yms, kaikkia tarjoaa vain jotain tonnin dokumentaarisia paketteja hääpäivästä. Eikö mistään enää saa tyylikkäitä klassisia studiokuvia?! Ollaan sitten tosi tylsiä ja perinteisiä kun sellaisia ollaan vailla :)

Ja sitten vielä se, ettei sinne kuvaukseen tarvitsisi matkustaa maailman ääriin.. Varmaan pakko yhdistää johonkin koemeikki/-kampaus päivään jotta sinne ehtii. Huoh :)

Tuo studio elite vaikutti kivalta, jopa kohtuuhintainen! Onko muita suosituksia pk-seudun studioista?

Link to comment
Share on other sites

Mä valitsin itseasiassa ton Studio Eliten sen takia, että sieltä saa meikin ja kampauksen saman katon alta aamulla. Eipä tartte olla kun yhdessä paikassa, ja sitten kirkolla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...

Meilläkin on haaveissa tyylikkäät studiokuvat, mustavalkoisena. Olen selannut läpi varmaan parikymmentä helsinkiläiskuvaajan tai -kuvaamon galleriaa, eikä oikein mikään miellytä silmää. Parhaimmillaankin kuvat on tätä luokkaa:ID86153_IV.jpg

Kuvassa on siis todella lattea valo ja se näyttää siksi hyvin kaksiulotteiselta. Mustavalkokuva pitäisi valaista vähän toisin, mutta suostuuko kuvaajat rakentamaan valot toisin ja mitä se maksaa? Kuvat vie ainakin viidesosan meidän budjetista ja voidaan kyllä maksaa niistä enemmänkin, jos saadaan varmasti hyvät. Vaan mistäs löytää se hyvä kuvaaja? Katselin vähän myös Atelieri o Haapalan kuvia, mutta ne on taas eri aikakautta kuin mitä suunnittelimme ja lisäksi niissä on jotain vähän liikaa. Eniten viehättää sellainen ehkä noin neljäkymmentä-viisikymmentäluvun mustavalkokuva ja hääkuva-asetelmat. Typerää, mutta haluaisin vihkipäivästä sen yhden täydellisen potretin, maksoi mitä maksoi.
atelieri_o_haapala__tonja_2.jpg

Alvar_Aalto.jpg
Tässä Alvar Aallon kuvassa on mun mielestä kaunis valo. (Atelier Nyblinin kuva, harmi ettei niiden tämän hetken galleriassa ole yhtä hyviä otoksia.)

Muokattu: , käyttäjä: diydiy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Saatiin varattua hääkuvaaja ja saatiin peräti kaksi kuvaajaa yhden hinnalla, koska innostuivat meidän ideasta mustavalkoisista klassista muotokuvista! Ihan huippua!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...