Jump to content
Naimisiin.info

"Pelkät" hääkahvit?


Liliana

Recommended Posts

Mekin taidetaan päätyä ihan vain kahvitukseen. Syynä tähän on yksinkertaisesti se, että tästä maailmankaikkeudesta ei löydy ilmaista ja hyvää pitopalvelua meidän pienen budjetin häihimme. Yritin innoissani vertailla halvinta pitopalvelua, mutta eipä meillä ole siihenkään varaa (ja minun hääpuvustanihan ei tingitä ;) ). Lisäksi sulho ilmoitti tänään, että hänen äitinsä ja siskonsa voivat tehdä kahvitarjottavat.

 

Minua kuitenkin arveluttaa se, että muutamat sukulaiset voivat tulla pitkänkin matkan päästä häihimme, joten sinänsä olisi kiva tarjota vähän edes jotain ruokaa. Keksin sitten jos tarjoaisimme edes perunaa (vanhempieni pelloilta :P ) kastikkeineen ja jotain yksinkertaista salaattia päälle, ettei heidän tarvitsisi nälissään olla.

 

Katsotaan mitä keksitään, mutta pitopalvelua emme ainakaan käytä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest pactasuntservanda

Meille on tulossa pienet ja vapaamuotoiset häät ja hääjuhla järjestetään vanhempieni luona. Minulle oli heti itsestäänselvää, että meille tulee kakkukahvit erilaisten suolaisten ja makeiden tarjoilujen kera.

 

Mielestäni tämän tyylisiin pieniin ja vapaamuotoisiin hääjuhliin, jotka alkavat aikaisintaan kello 17:00, ehkä vasta kello 18:00, sopii paljon paremmin kakkukahvittelu kuin lämmin ruokatarjoilu. Tuohon kellonaikaan mennessä kaikki vieraat ovat kuitenkin jo syöneet päivän lämpimän aterian. Toki kutsussa tuodaan kuitenkin esille hääjuhlatarjoilujen luonne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Musta kakkukahvihäät on ihana juttu. Aivan yhtä ihanat kuin ruokaa notkuvat häätkin. Kunhan siis kutsussa ilmoittaa asiasta, tietävät ihmiset että pääruokaa ei ole tulossa. :)    Meillä on alku-pää- ja jälkiruokahäät, mutta en näe mitään vikaa teidän häissännekään. Olen ollut ja varsinkin kun on jotain pient suolaista kuten piirakkaa, voileipäkakkua jne. niin passaa enemmän kuin hyvin. :D

Link to comment
Share on other sites

Meillekin tulee kahvitteluhäät. Osittain budjettisyistä, ja osittain siksi että juhlat alkavat vasta alkuillasta ja viimeistään klo 22.30 pitäisi alkaa siivota juhlapaikkaa luovutuskuntoon. Tien toisella puolella on kyllä pizzeria, jos jollekin jää nälkä :D Tarkoituksena tietysti on se, että pikkusuolaista on tarjolla riittävä määrä ja riittävän montaa sorttia, ettei sinne pizzerian puoleen tarvitsisi kääntyä.

Link to comment
Share on other sites

Meillekin tulee kahvitteluhäät. Osittain budjettisyistä, ja osittain siksi että juhlat alkavat vasta alkuillasta ja viimeistään klo 22.30 pitäisi alkaa siivota juhlapaikkaa luovutuskuntoon. Tien toisella puolella on kyllä pizzeria, jos jollekin jää nälkä :D Tarkoituksena tietysti on se, että pikkusuolaista on tarjolla riittävä määrä ja riittävän montaa sorttia, ettei sinne pizzerian puoleen tarvitsisi kääntyä.

:D  Kuulostaa hyvältä!  Itse oon semmonen pizzasyöppö, että oli nälkä tai ei niin voisin matkalla kotiin käydä nappaamassa evästä.  Ja pikkusuolaiset häissä riittää mainiosti. Varsinkin kun teillä ei ala häät klo 10 aamulla ja lopu 02.00 yöllä. :tender:   Oikeen hyvä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meilläkin kakkukahvit. Mietin vaan, että mitä kaikkea suolaista olisi hyvä laittaa tarjolle? Meille tulee n.30 vierasta joista 8 lasta.

Miten muuten, jos otetaan pitopalvelu niin pitääkö kaikki tarjoiltava tilata vai voiko esim kakun tehdä itse?

 

Ainakin karjalanpiirakat/cocktailpiirakat munavoin kanssa toimii aina ja uppoaa yleensä lapsillekin :) Muita voisi olla esim. voileipäkakku, pienet pasteijat, suolaista piirakkaa (kinkkupiirakka, tonnikala-oliivipiirakka, kasvispiirakka tms.), pastasalaatti ja/tai vihersalaatti... Kyllähän noita vaihtoehtoja on, sitten kun vielä osaisi päättää mitä kaikkea haluaa  :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...