Posted August 22, 2008 Eli siinähän se tulikin. Minkä ikäisiä olitte, kun menitte kihloihin? Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 Minä paria päivää vaille 18, mies 20. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 Mä olin 24, mies 28. Eka kerta molemmille Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 Olin 28 ja mies oli 26, kun sovimme hääpäivän. Kyseessä oli/on ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen kihlaus/avioliitto meille molemmille. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 minä 19v ja mies 21 v, eka kerta molemmille Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 Minä 20, mies 27. Molemmille ensimmäinen ja toivon mukaan viimeinen kihlaus. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 22, 2008 Olin tuolloin 21,5 vuotta, mieheni oli tuolloin 26,5 vuotta. Molemmat ekakertalaisia Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Itse olin 22 ja mies 27. Aika nuorina kaikki menneet. Onko syynä ollut se, että haluatte näyttää muille, että suhde on vakavampi "kuin pelkkä seurustelu"? Monet ovat nuorena kihlautuneet juuri sen takia, vai oletteko jo olleet sopineet samalla hääpäivän, kuten kihlat perinteisesti käsitetään? Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Minä 19, mies 2pv aiemmin täyttänyt 20.Ei ollut mitään näyttämisentarvetta . Me tiedettiin, että halutaan olla loppuelämä yhdessä. Siinä vaiheessa tunnettu 7v, yhdessä 2v ja nyt 2v myöhemmin ollaan menossa naimisiin . Hääpäivää ei siis sovittu kihlauksen yhteydessä, mutta naimisiinmenosta sovittiin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Μeillä (kirkollinen) kihlaus parin viikon päästä ja minä olen silloin 20v. (-87) ja mies 22v. (-86). Ensimmäinen kerta molemmille ja yhdessäoloa takana 1v 7kk, tunnettu ollaan 6v Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 minä 20v., sulho 21v. molemmille ensimmäinen ja viimeinen kihlaus Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Μeillä (kirkollinen) kihlaus parin viikon päästäValista tietämätöntä, mutta mikä kumma on kirkollinen kihlaus?Asiaan: mä olin ekalla kerralla 16v. ja se suhde purkaantui myöhemmin. Toisella kertaa olin juuri täyttämässä 26v. ja mies oli täyttänyt jo tuon. Miehelle oli eka kerta, mulle siis toinen. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Valista tietämätöntä, mutta mikä kumma on kirkollinen kihlaus?Ortodoksit?26, mies 29. Itselle ensimmäinen, miehelle kolmas. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Minä 24, toinen kerta kihloissa (tosin eka avioliitto) ja mies 27 ekalla kierroksella Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 21v. molemmat ja eka kerta kummallekin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Ortodoksit?No joo, tätä mä itsekin aloin "epäillä" hetken mietittyäni. hunter308 likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Kyllä juu, ortodoksit Eli ollaan molemmat miehen kanssa ortodokseja ja pappi siis kihlaa meidät kirkossa, siksi "kirkollinen kihlaus".Alla olevasta linkistä löytyy kyseisen toimituksen kaava:http://www.ortodoksi.net/liturgiset_teksti.../16_kihlaus.htmMonille ortodokseillekin kihlaus tosin toimitetaan vasta avioliittoon vihkimisen yhteydessä. Ortodoksi ei siis kuitenkaan avioon omassa kirkossa pääse ilman kirkollista kihlausta, joka voi siis olla "parhaillaan" sellaiset 7min kestävä Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 23, 2008 Minä 27 ja mies 29, eka kerta kummallekin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2008 Itse 25 ja mies 29 ja molemmille ensimmäinen kerta Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2008 Jestas, miten vanhaksi täällä tuntee itsensä Siis kihloihin mennessämme minä olin 30 ja sulhanen 34. Ja häät olivat ilman muuta kiikarissa, vaikka tarkkaa päivää vielä sittemmin säädettiinkin. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2008 Minä 23, mies 31.Vähän OT, mutta musta on surullista miten kihlautuminen on menettänyt merkitystään nykyaikana.. Tai siis ainakin mun kavereiden pikkusisarusten kaveripiirissä (n.16v) on tyypillistä seurustelun aloittaminen, kihloihin siitä 2 vkon päästä, sitten erotaan kahden kuukauden kuluttua ja uutta kehiin ja kohta taas sormukset sormissa.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2008 ME 23v.. ja melkeen tasan vuosi siitä niin avioidumme:) Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 25, 2008 Itse olin 22 ja mies 27. Aika nuorina kaikki menneet. Onko syynä ollut se, että haluatte näyttää muille, että suhde on vakavampi "kuin pelkkä seurustelu"? Monet ovat nuorena kihlautuneet juuri sen takia, vai oletteko jo olleet sopineet samalla hääpäivän, kuten kihlat perinteisesti käsitetään?Ei meillä ainakaan mitään näyttämisen tarvetta ollut. Yhdessä oltiin asuttu kihlapäivänä jo 1½ vuotta ja oma asuntokin ostettuna. Kihlaus ja avioliitto ovat seuraava luonnollinen askel meidän suhteellemme. Ja hääpäivä on sovittu ja kovalla tohinalla häitä suunnitellaan. Share this post Link to post Share on other sites