Guest ewwwwie

Minkä ikäisenä kihloihin?

766 posts in this topic

Tänään kihloihin ja 18 vuotiaita molemmat :-X

Molemmat oltiin 19 silloin. :-X Pitkät kihlajaiset, nyt liki vuosikymmenen jälkeen vasta naimisiin.

Kihlohin mentiin 2008 huhtikuussa. Minä olin 20v. ja mies 28v. yhdessä sitä ennen seitsemän vuotta...

Taisin olla 24-vuotias ja kosittu oli 21-vuotias. Sopiva ikä meille, neljä vuotta seurustelua tuli täyteen.

Minä 24 ja mies 31, molempien ensimmäinen kerta ja toivottavasti viimeinen. :girl_blum:

Edited by Tiinuska83

Minä olin melkein 20 ja hän melkein 23.

Edited by Chan

Naimisiinmenosta sovittiin viime keväänä. Minä olin 25 ja mies 24...

Minä olin tuolloin 22-vuotias, morsian 20, joskin täytti vielä samana vuonna 21.

Täälä on tytöllä psyykkisiä ongelmia aiheeseen liittyen!

Virallisesti ei olla vielä edes kihloissa, nuoria kun ollaan. Minä 18v ja mies 20v, seurusteltu 4 vuotta. Seurustelua ja yhdessä asumista (reilu vuosi nyt) on takana enemmän kuin monella paljon vanhemmalla naimisiin menevällä, mutta tämä oma ikä jarruttaa menoa.

Ollaan siis vasta mietitty häiden vuotta, joka tulisi olemaan luultavasti 2011 eli reilu kahden vuoden päähän jolloin minä olsiin siis 20v. Virallinen kosinta olisi varmasti tämän vuoden kuluessa tulossa jos päästäisiin yli sen uskallusongelman kun vanhemmille pitää kertoa :\ Ymmärrän nimittäin hyvin sen että jos oma lapseni 18vuotiaana päättäisi kihlautua, niin en välttämättä hyppisi ilosta kattoon.. Oma äitini kun on vielä eronnut ja puhunut kaikki vuodet naimisiinmenoa vastaan ja sanoo että ongelmia välttääkseen jokaisen tulisi elää avoliitossa kuolemaan asti. Siihen on vaikea mennä varsinkaan näin nuorena sanomaan, että minä muuten äiti menen naimisiin nyt. :\

Pyörisikö täällä joku ainakin lähes yhtä nuori jolla olisi samankaltaisia ongelmia? Kohtalotoverin tuki olisi nyt juuri sitä, mitä kaipaan!

Pitänee duudelille sanoa kannustuksena, että pelkäsin osittain itsekin mitä vanhempani sanovat kun kerromme kihlauksesta. kaikki menivät kuitenkin hyvin, päätellen siitä, että äiti itki onnen kyyneleitä ja isä oli myös iloinen miehisellä tyyneydellään ;) Seurustelua meillä oli takana vasta 2, 7 vuotta, joten teidän tilanne on suhteen keston kannalta parempi kuin minulla oli.. Kokeilimme kepillä jäätä ja se onnistui. Ajattelimme, että sanovatpa he mitä tahansa, niin se on meidän oma päätöksemme..

Pyörisikö täällä joku ainakin lähes yhtä nuori jolla olisi samankaltaisia ongelmia? Kohtalotoverin tuki olisi nyt juuri sitä, mitä kaipaan!

Minä olin 14 kun menimme mieheni kanssa yhteen. Hän oli silloin 17. Naimisiin menimme kun olin 19 ja hän 22, viisivuotispäivänämme :). Taisin minäkin vähän pelätä vanhemmille sanomista, mutta vastaanotto oli varsin hyvä johtuen varmaan pitkästä seurustelustamme. Mehän menimme kihloihinkin jo minun ollessa vielä hetken aikaa 14 ja se selvisi vanhemmille sitten pikkuhiljaa :girl_haha:. Nyt olen 22 ja mies on 25 ja kesällä vietämme 3-vuotis hääpäivää (8 vuotta seurustelun alusta :)). Eli tsemppiä vaan, kyllä se hyvin menee ja teidän onni on aina se tärkein asia :).

Häiden aikaan olimme asuneet yhdessä reilun vuoden (lähemmäs 1,5). Nyt n. 4 vuotta. En tosin missään vaiheessa kokenut sen kummempaa eroa suhteessamme yhteen muuton myötä, eli meillä ei ole ollut mitään yhdessä asumiseen liittyvää kriiseilyä.

Ollaan molemmat 20. (kuukaus sitten kihlauduttiin) Miehelle tää on eka kerta, mulle toinen. En tosin mielelläni laske sitä ekaa kertaa oikeen mikskään, silloin suostuin lähinnä tukkiakseni sen pojan suun. <_< Olin silloin vieläkin nuorempi ja tyhmempi. :rolleyes:

Minä 27v, sulho 26v. Samana vuonna ollaan kuitenkin synnytty.

Minä 27, tosin heti seuraavana päivänä täytin 28. ;) Mies 30.

kihlautuessa 19v, ja mies 20v.

Kihlauduimme syntymäpäivänämme: minä 27 ja mies 29 :) Kolmen vuoden seurustelun jälkeen. :-X