Guest Rea

Menugallup

833 viestiä aiheessa

Mä oon suunnitellu tällasen menun:

Kylmäsavulohituorejuustoruusut (sitruunahyytelö)

Graavilohi

Mäti, sipuli, smetana

Yrttimarinoidut herkkusienet

Tankoparsaa balsamicokastikkeessa

Caesarsalaatti

Fetasalaatti

Metsäsienisalaatti

Kalkkunaleike ja pihlajanmarjahyytelö

Pieniä lihapullia

Tilliperunat

Paahdetut kasvikset

Kermaperunat

Punaviinipaisti ja kastike

Runsas leipäkori (valkosipulituorejuusto, voi)

Hääkakku ( Mansikkakakkua suurin osa ja suklaakakkua lisäksi)

Jotain pikkuleipiä teen ehkä itse

Juustolajitelma, hedelmiä, keksilajitelma

Iltapalalle jämät ruuista ja lisäksi karjalanpiirakoita + munavoi

Juustotarjotin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tulee ihan nälkä, kun lukee teidän ihania menuja! :girl_smile:

Meillä menun suunnittelu on vielä alkutekijöissä (häät 5/2010), mutta alustavasti ollaan mietitty jotain kreikkalaistyyppistä menua... Kumpikin tykätään kreikkalaisesta (tai välimerellisestä ylipäätänsä) tosi paljon, joten se tuntuisi luontevalta vaihtoehdolta. Eli jotain tällaisia ainakin (lisää toki tulee, kunhan keksitään/päätetään mitä!) :

Alkuruoka

tsatsikia

kreikkalaista salaattia

jotain ruokaisaa salaattia

viininlehtikääryleitä

Pääruoka

Stifadoa (uunissa haudutettua lammas- tai naudanlihapataa ja sipulia)

lohkoperunoita

riisiä

jotain kalaa?

myös vartaat olisi kivoja, mutta onko se sitten liikaa?

lihapullia lapsille

Jälkiruoka

Hääkakku (sulho tahtoo mansikkakakun:))

pikkuleipiä ym

karkkibuffet

Iltapala

Käytössä on luultavasti iso paellapannu, joten jotain sillä + salaatteja

Alkumaljana kuohuvaa, ruokajuomana viini ja vesi ja illalla boolia ja muita virvokkeita!

Hintaa en osaa vielä sanoa, mutta tarkoitus olisi itse tehdä sukulaisten ja ystävien avustamana ruoat, juomat haetaan Tallinnasta.

Tämä nyt on tosiaan vielä melko raakileversio, mutta mielipiteitä/ehdotuksia otetaan vastaan! :girl_smile:

Itse laittaisin alkuruokiin kreikkalaisen perunasalaatin (vai tuleeko liikaa perunaa, jos on pääruoalla lohkot), ja lisäisin pääruokiin jonkun kasvisvuoan/-padan esim. briamin. Perunasalaatin voi tehdä etukäteen, ja briam vain paranee uunissa pitämisestä.

Minulla on kotona tosi ihana kreikkalainen (englannin kielinen) keittokirja, voin kirjoitella sieltä esimerkiksi muutaman kalareseptin tänne, jos olet kiinnostunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Johanne: riippuu, missä päin ollaan. Ensimmäinen saamamme tarjous teidän menua muistuttavasta menusta oli jotain 40 euroa/hlö paikkeilla. Siihen lisäksi suunnilleen samanhintaiset tarjoilupalkkiot yms. kuin teillä. Meillä ei olisi kyllä tullut kahvista ja kakusta erillistä hintaa. Me asumme siis Turussa. Kysyin tutulta ravintola-alan ammattilaiselta, että onko hinta ok, ja sanoi sen olevan. Joten kallista on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Johanne: riippuu, missä päin ollaan. Ensimmäinen saamamme tarjous teidän menua muistuttavasta menusta oli jotain 40 euroa/hlö paikkeilla. Siihen lisäksi suunnilleen samanhintaiset tarjoilupalkkiot yms. kuin teillä. Meillä ei olisi kyllä tullut kahvista ja kakusta erillistä hintaa. Me asumme siis Turussa. Kysyin tutulta ravintola-alan ammattilaiselta, että onko hinta ok, ja sanoi sen olevan. Joten kallista on.

Oulun seudulla. Toisesta paikasta tuli tarjous, joka oli myös 37 euroa / hlö, mutta siihen kuului kaikki. Tarjoilusta tilavuokraan eli todella suuria eroja voi olla. Muistakaa kilpailuttaa useampi paikka!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän menu. Maksaa 19e/hlö, eli halvin mahdollisin mikä löydettiin, mutta oli myös mieluinen meille. Tähän tulee sitten vielä henkilökunnan hinta päälle.

Alkuruokia

* Graavilohta

* Sinappisilakoita

* Kana-pastasalaattia

* Palvikinkkua

* Maksapasteijaa

* Perunasalaattia

* Vihersalaattisekoitus ja talonkastiketta

* Leipävalikoima ja levitteet

* Juomina, mehu, maito, kotikalja, vesi,

(punaviini ja valkoviini on ostettu erikseen)

Pääruokia

* Karjalanpaistia

* Uunilohta - valkoviinikastikkeessa

* Lapsille lihapullia

* Keitettyä perunaa

Jälkiruoka

* Hääkakku

* Kahvi / tee, lapsille mehua

*Keksiä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän raakaversio menusta...

Hirvipaisti

Perunamuusi tai keitetyt perunat

Vihersalaattia ja jotain muuta salaattia

Kasviksia, höyrytettynä tai keitettynä

Ruisleipä, rieska

Juomina vesi, maito, mehu ja ehkä kotikalja

Tätä vielä muokataan ja ehdotuksia otetaan vastaan. :) Itse tehdään, kun lähipiirissä näitä osaajia... :) Ei haluttu perinteistä kasvisgratiinia, olisko siihen vaihtoehtoja?

Tälle ruoalle oli vielä tarkoitus laittaa uunilohta mutta oisko se hyvä lisä vain yksinään vai kuuluuko kalan kaverina olla jotain muuta..? Kasvissyöjiä ei tule olemaan kuin muutama, hekin syövät kalaa.

***

Hääkakkuna sitruunalakritsijuustokakku

Kuivakakkua

Pikkuleipiä

Pullasta ei vielä päätetty

Samaan aikaan ehkä avataan karkkibuffet

Kahvi, tee, mehu

***

Savulohi

Munakasrulla

Cocktail-piirakoita, munavoi

Erilaisia salaatteja

Patonkia

***

Olisin johonkin halunnut jogurttiperunasalaattia, jossa kaprista mutta onkohan pääruoalla liikaa perunaa? Ei ehkä sovi, jos muusia tulee... On nää hankalia. :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan,

Kasvissyöjänä pointtaisin, että kasvisruoan ei tarvitse olla mitään sinänsä erityistä, riittää että lihan/kalan vaan korvaa jollain muulla esim. tofulla tai soijarouheella, tai sitten ihan vaan porkkanalla tjms. Mun henk.koht. favourite on soijamakaroonilaatikko, helppoa ja kustannustehokasta. Tai sitten jotain haudutettua, mm. punajuuret on pataruoissa tosi hyviä! Tofu taas käy salaateissa, padoissa, wokeissa, vartaissa, pihveinä... Muutkin kun veget tykkää ja mielellään syö, joten kandee ehkä sisällyttää lihaton/kalaton vaihtoehto ihan kokonaisuuteen, eikä vaan erillisenä pienenä annosvatina.

Toinen pointsi on, että on kiva jos ruokien sisältö merkataan hyvin jotta tietää mitä kaikkea on syömässä. Joskus menee vähän arpomiseksi kun esim. pastasalaateista ja kakuista ei aina oikein erota sopiiko omaan ruokavalioon.

Itsellä häät tulossa n. vuoden päästä ja kovasti jo pähkäillään näitä miljoonia avoimia kysymyksiä! Juhlat pidetään Lapissa ja sulho valkkasi jo käristyksen, tietenkin - mulle jää sitten se loistavan kasvisruoan valkkaaminen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen suunnitellut jotain tälläistä:

-vihreäsalaatti

-italiansalaatti

-sienisalaatti

(- tomaatti mozzarella) on harkinnassa

-hirvipaisti

-kasvispaistos tai -pihvit kasvissyöjille

-perunat

-kanttarellikastike ja ruskeakastike

-puolukkasurvos

-ruisleipä+levite

-piirakat+munavoi

-hääkakku

-pikkuleivät

Itse tehdään suurimmaksi osaksi ruoat, pitäiskö olla laajempi menu? Pitäisikö tuohon alkuruokiin lisätä jotain kalaa vai riittääkö salaatit?? Lisäksi mietin, pitäisikö lapsille olla lisäksi jotain, lihapullia kenties??

Häät on vasta 6/2010 joten tässä on aikaa suunnitella mutta otan ideoita/mielipiteitä vastaan!!

Illalla on sitten vielä iltapalaa, tarkoituksena grillata ja teen itse kinkku- ja juustopastasalaattia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän menu :) Mitä olette mieltä, onko tarpeeksi monipuolinen, juhlava ja pitopöydäksi sopiva ym?

Alkuruuat

Vihersalaatti

Sienisalaatti

Punajuuri-Piparjuurisalaatti

Vuohentuorejuusto

Kuttufeta

Savusiika

Yrttimarinoidut ahvenet

Kasvisterriini

Kylmä vuohenpaisti

Tyrnihillo ja puolukkasose

Pariisinperunat

Pääruoat

Karjalanpaisti

Sieni-juurespaistos

Perunamuusi

Juomat

kotikalja

mehu

valkoviini

punaviini

Leivät

riihiruisleipä

hiivaleipä

karjalanpiirakat

munavoi,voi

Kahvit

mansikkahyytelökakku

avec konjakki tai lakkalikööri

Iltapala

kalarapuset (pasteijataikinasta)

vihersalaatti

korianteriperunasalaatti

Pähkinäpikkuleivät

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee seuraavanlainen menu (lautastarjoilu):

Alkuruoaksi Savulohiterriiniä ja sienisalaattia, piparjuurikastiketta

Pääruoaksi Chateubriand a'la maitre d'hotel (Häränsisäfileepihvi, persiljavoita, punaviinikastiketta, fondantperunaa)

Jälkkäriksi Mansikkakakkua ja kahvi avec

Ja juomiksi:

Alkuun kuohari Codorniu Clasico Brut

Alkuruoan kanssa valkkari Jacob's Creek

Pääruoan kanssa punkku Château Carsin Rouge

Kahvin kanssa Martell V.S. tai L&P Mesimarjalikööri

Juhlimme Kuopion Klubilla ja he luonnollisesti myös tekevät ja tarjoilevat ruoan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaiseksi on menu toistaiseksi muodostunut.

Luultavasti lopullinen... Mutta eihän sitä koskaan tiedä, vajaa kaksi viikkoa

olis aikaa H-hetkeen.

Eli

Saaristolainen kalapöytä:

Silakkarullat

Sinappisilakat

Vielä joku silakka - ehkä tomaatti tai sherry

Savustettu lohi + kermaviilikastike

Graavi siika (säävarauksella, tämä täytyy olla todella tuoretta) + sinappinenkastike

Vihersalaatti

Kasvisalaatti grilatuilla ja marinoiduilla kasviksilla ja hedelmillä

Sienisalaatti

Mozzarellasalaatti Basilika-sinappikastikeella

Salaatinkastikkeita

Keitetyt perunat

Basmati- / Thai- tai Villiriisi

Kavisvokki

Kokonainen sika

Kakkua, jätskiä, suklaata

Illalla/yöllä

Kreikkalaisia leipiä runsaalla valkosipulilla

Chilikastiketta

Loput edellisen kattauksen jämiä

Juomina

Alkuun skumppaa / pommakkia

Valko- ja punaviiniä

Olutta

Vettä

Kahvi avec

Boolia alkoholiton + alkoholilla

Huomioitu kaikki vierailla olevat ruokavaliot, allergiat, laktoosi/keliakia, mieliteot ym ym. joita riittää

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myö tehdään ite+turvaudutaan läheisten apuun tarjoilujen suhteen. ollaan ajateltu tarjota broileri-pastasalaattia, tonnikala-riisisalaattia, vihreää salaattia ja siihen kuuluvina erillisiin astioihin laitettuna aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja mozzarellapalloja, punasipulia ja fetaa. Lisäksi savustettua lohta ja kermaviilikastiketta, lihapullia, kasvispyöryköitä sekä keitettyjä perunoita. Ja leipää ja levitettä tietysti. Juomaksi viiniä, olutta, siideriä, mehua, limsaa, vettä. Ollaan kovia intialaisen ja thaimaalaisen ruoan ystäviä, mutta koska juhliin tulevat eivät todennäköisesti osaa arvostaa hyvää ruokaa :girl_wink: niin päädyttiin perinteisiin ruokiin. Saadaan sitten häämatkalla herkutella thaikkuruoilla vaikka kuinka paljon :girl_blum:

Kahvipöydässä tarjoillaan mansikkatäytekakkua, mokkapaloja, kuivakakkua, sacherkakkua ja pipareita.

Illalla on suunnitteilla pizzan tekoa ja kahvin jälkeen avautuu drinkkibaari omatoimiseen drinkkien tekoon. Tähän kaikkeen ollaan budjetoitu noin 700-800 euroa, koska ruoat tehdään itse. Saa nähdä onnistuuko meitin tarjoilu tällä budjetilla kuitenkaan. Toivossa on hyvä elää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä on ihan alku suunnittelussa vielätämä ruokapuoli...ei olla edes varmuutta saatu tehdäänkö itse vai otetaanko pitopalvelu... :girl_impossible: mutat jotain tämän tyylistä on tulossa:

vihreä salaatti (lisäksi jokainen saa lisätä feta ja sipuli jos haluaa)

joku pasta salaatti

palapaisti

perunat (muusi tai keitetyt)

kasviksia( ei vielä tietoa gratiini vai jotain keitettyjä tms)

puolukkasurvos

ruisleipä, rieska, levitteet, voi

ruokajuomana maito, vesi, mehu ja kotikalja

kahvittelu:

mansikka-valkosuklaa hääkakku

mangotuorejuustokakku

pullakranssi

joku kuivakakku

kahdenlaisia pikkuleipiä(tummia ja vaaleita)

kahvi, tee, mehu

iltapala:

päivällisiä pastasalaattia ja vihreää salaattia

kinkku-jauheliha piirakka

kasvispiirakka

yrtti- ja valkosipulipatonkia

ja illalla alkaa sitten alkoholi tarjoilu..elikkäs boolia, olutta, siideriä, viinejä

jos on hyviä ehdotuksia niin otetaan vastaan :girl_smile: ja myös pitopalveluista, häät siis oulussa :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taidan kohta kuolla nälkään, nam mitä menuja! Mä hukkasin ravintolasta saamamme alustavan menulapun, josta lähdetään ite muokkaamaan jotain hyvää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kasvissyöjänä avautua yhdestä murheenkryynistä nimeltään kasvisgratiini!

Tuntuu, että melkein joka häissä tämä on pitopalvelun ehdottama itsestäänselvä kasvisruokavaihtoehto. Juustolla kuorrutetut ja rasvaa tihkuvat kasvikset ovat mielestäni vaan niin mauton, vähäproteiininen ja mielikuvitukseton tapa selvitä vegevieraista, että hartaasti toivon ettei minun enää koskaan tarvitse sitä syödä. Kaiken lisäksi tämä ruoka ei käy vegaaneille eli sitten pitää taas tehdä erillinen ruoka niille.

Kasvisruokien maailma on loputon, edullisia ja helppoja ja ennenkaikkea hyvänmakuisia vaihtoehtoja on miljoonia! Paistettua, marinoitua tofua pihvin tilalta, soijarouhelaatikkoa, pestolla marinoituja kesäkurpitsoja, pinaattilasagnea, fenkolia, sieniä, erilaisia papuja, herneitä, italialaista munakoisopaistosta, linssipataa...

Vika ei todellakaan ole morsiusparin, jotka ovat itse lihansyöjiä, sillä ymmärrän ettei silloin kasvissyöjän maailma ole tuttu. Ei ole siis tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä! Mutta seuraavan kerran kun pitopalvelu ehdottaa kasvisgratiinia tai sitten niitä vettä valuvia, höyrytettyjä pakastekasviksia ilman mitään mausteita, tiedätte miten reagoida ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen täysin samaa mieltä kasvisruista! Itse syön myös jonkun verran kalaa, mutta olen silti usein pettynyt häiden kasvisvaihtoehtoihin. Itse en henk koht laske edes kasvisruoaksi "höyrytettyjä kasviksia", jotka tarkoittavat usein porkkana, peruna ym. kuutoita kuivuneina tai liian kypsinä. Se ei ole ruoka vaan lisäke, joten toivoisin aina jotakin tofua ym. näihin ruokiin. E n ole vielä missään häissä törmännyt tofuun tai soijaan, tuntuu etteivät pitopalvelut oikein tiedä tai satsaa näihin. Itsestä tuntuu vaan välillä "epäreilulta", muille on pihiviä ja muuta liha, itse syöt vetisiä porkkanoita ja salaatti mahan täydeksi... Tietysti on osittain oma valinta tämä ruokavalio, mutta silti toivoisi, että sitä otettaisiin enemmän huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Myö tehdään ite+turvaudutaan läheisten apuun tarjoilujen suhteen. ollaan ajateltu tarjota broileri-pastasalaattia, tonnikala-riisisalaattia, vihreää salaattia ja siihen kuuluvina erillisiin astioihin laitettuna aurinkokuivattuja tomaatteja, marinoituja mozzarellapalloja, punasipulia ja fetaa. Lisäksi savustettua lohta ja kermaviilikastiketta, lihapullia, kasvispyöryköitä sekä keitettyjä perunoita. Ja leipää ja levitettä tietysti. Juomaksi viiniä, olutta, siideriä, mehua, limsaa, vettä. Ollaan kovia intialaisen ja thaimaalaisen ruoan ystäviä, mutta koska juhliin tulevat eivät todennäköisesti osaa arvostaa hyvää ruokaa :girl_wink: niin päädyttiin perinteisiin ruokiin. Saadaan sitten häämatkalla herkutella thaikkuruoilla vaikka kuinka paljon :girl_blum:

Kahvipöydässä tarjoillaan mansikkatäytekakkua, mokkapaloja, kuivakakkua, sacherkakkua ja pipareita.

Illalla on suunnitteilla pizzan tekoa ja kahvin jälkeen avautuu drinkkibaari omatoimiseen drinkkien tekoon. Tähän kaikkeen ollaan budjetoitu noin 700-800 euroa, koska ruoat tehdään itse. Saa nähdä onnistuuko meitin tarjoilu tällä budjetilla kuitenkaan. Toivossa on hyvä elää!

Teidän menu kuulostaa tosi kivalta! Ollaan kans ajateltu salaatteja ja lohta sitte pääruoaksi. Kyselisinkin, että onko Sinulla/jollain toisella ideoita asim. tuosta kalasta, että miten vois sen tarjota, kun juhlapaikalla on todnäk vain pieni uuni (eli lämmitysmahdollisuus, ei kypsennys, eli ruoka pitäis tehdä etukäteen)??? melkoinen ongelma meinaa siitä syntyä, ei meinaa keksiä millään sellaista ruokaa!!! ja tietty lihakin käy, jos jollain on jokin idea?? Kiitollisena ottaisin ideoita/kokemuksia vastaan!!!

:girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Voithan ostaa savustettua lohta valmiina/savustaa itse/pyytää että joku tuttu savustaa. Lohta voi tarjota kuitenkin lämpimänäkin ruokana, just jonkun kivan (vaikka kylmän) soosin kera.

Lohta voi tietysti ihan kypsentää sellaisena kotiuunissa, mutta toki on työlästä jos vieraita tulee paljon.

Suosittelen myös patoja, wokkeja yms joita voi kotona tehdä ja jotka on sitten helppo lämmittää juhlapaikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häämenu näyttää alustavasti tältä:

Alkuruoka:

-Tomaatti-vuohenjuustokeitto, italialaista leipää ja levitettä

Pääruoka:

- Vuohenjuustolla kuorrutettua broilerin rintafileetä, jättilohkoperunoita ja grillattuja kasviksia

TAI

- Mascarponella kuorrutettu härän ulkofileepihvi, punaviinikastiketta, maalaisranskalaisia ja grillattuja kasviksia

TAI

- Fetalla, punasipulilla, aurinkokuivatuilla tomaateilla ja vihreällä pestolla täytettyä paprikaa, paholaisenkastiketta, jättilohkoperunoita ja grillattuja kasviksia

Jälkiruoka

-Sitrussorbetti tummalla suklaakastikkeella ja tuoreilla mansikoilla

Meille tulee siis pöytiintarjoilu, ja menu on liitetty kutsuun, jotta jokainen vieras voi etukäteen valita ja kertoa ilmoittautumisensa yhteydessä pääruokavaihtoehtonsa ja mahdollisen muun erityisruokavalion, joka täytyy ruokia valmistettaessa ottaa huomioon.

Näiden lisäksi illalla tarjotaan salaatteja ja muuta pienempimuotoista ruokaa.

Kuulostaako ko. menu liian raskaalta mielestänne? Minusta olisi ihana tarjota jotain tosi kevyttä, mutta se olisi ehkäpä liian riskaabelia. Entisenä kasvissyöjänä en aluksi meinannut ollenkaan hyväksyä täytettyjä paprikoita pääruoaksi, sillä koen, että se on melkeinpä samanlainen klisee kuin kukkakaaligratiini, mutta koemaistettuani tuota annosta (tomaattikastikkeella paholaisenkastikkeen sijaan tosin) olin kyllä aivan myyty. Pidin tosta kasvisvaihtoehdosta ihan hurjasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei tuo menu kuulosta yhtään liian raskaalta, ja täytetyt paprikat ovat älyttömän hyviä eivätkä mielestäni läheskään yhtä kliseisiä kuin joku gratiini. Kommentoin vielä sen verran, että meidän perheemme ilmoittaisi tuollaisen tullessa vastaan kaksi menua ilman alkukeittoa, koska vuohenjuusto ei kummallekaan laske. Sille voisi olla ehkä vaihtoehto, koska se vahvan makuisena jakaa mielipiteitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekään en ole mikään vuohenjuuston ylin ystävä, mutta koemaistettuani tuota alkuruokaa tulin tulokseen, että vuohenjuuston maku kyseisessä keitossa on hyvin mieto. Ja mikäli ilmoittautumisen yhteydessä joku vuohenjuustoinhostaan mainitsee, voidaan alkuruokatoive ottaa vastaan pelkkänä tomaattikeittona. Me ei sitä vaihtoehtoa varmaan kuitenkaan kutsuun laiteta, koska allergioista ja muista erityishuomiota vaativista ruokavalioista mainitaan kyllä kutsussa. Tai pitää nyt katsoa, jos alkuruoaksi keksisi jonkun kokonaan toisen ruoan. Haluaisin vaan kovasti, että se olisi keittoa, koska mikään pieni salaatti tai pahimmassa tapauksessa joku piiras ei kyllä nappaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tarjotaan:

Venäläistä silliä

Sipulisilakkaa

Graavilohta/täytetyt munanpuolikkaat

Vihersalaatti

Sienisalaatti

Waldorfinsalaatti

Kanasalaatti

Hirvipaistia

Kanttarellikastiketta

Haudutetut lohirullat

Kastiketta

Uunijuureksia

Keitettyä perunaa

Kahvia

Kinuskikakkua

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kutakuinkin tällainen:

Perunaa

Lihapullia

Kala

Porkkanalaatikko

Perunalaatikko

Makaronilaatikko

Paisti

Kasvisgratiini

Kastike

Rosolli

Italiansalaatti

Vihreäsalaatti

Tomaatti-sipuli saalaatti

Sienisalaatti

Silli

Kanamunia

Juusto (jonka nimea en tiedä....Olisko joku maitojuusto tms. :girl_haha: )

Tummaa ja vaaleaa leipää

Jumat:

Kotikalja

Maito

Vesi

Kakku

Kuivakakku

Pulla

Keksiä

Iltapala:

Ruuan jämät

Patonkia

Suolakeksiä

Juustotarjotin

Tämä on siis vielä raakile, mutta suurinpiirtein tällainen olisi tulossa. Tarkoituksena olisi mahdollisimman perinteisiä ruokia, mitkä maistuu kaikille. Hintaa tulee 10€/hlö (sisältää kaikki ruokatarpeet, tarjoilun, alkumaljat ja astiat)

Mitä mieltä olette???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^kuulostaa kyllä todella edulliselle hinnalle, jos siis tarjoilijoiden palkkiotkin ym. kuuluu hintaan. Miten kymmenellä eurolla voi saada tuon kaiken, koska pelkästään hääkakkukin maksaa yleensä vähintään 2-3 euroa per vieras, ja sekin on superhalpa. Mietin vain, että miten tuosta voi jäädä pitopalvelulle mitään käteen..? No, eipä se ole asiakkaan ongelma onneksi :) Menu kuulostaa kovin jouluisalta, rosolleineen ja perunalaatikoineen. Ehkä myös jotenkin raskas, jos ajattelee, että laatikot tehdään kermasta/täysmaidosta, muutama salaattikin on kastikepohjainen jne. Mä ehkä jättäisin jotain pois noista laatikoista ja vaihtaisin tilalle jotain kevyttä, esim. jotakin kana-kasvisruokaa, joka toisi myös väriä menuun. Samoin kasvisgratiinin tilalle vaihtaisin ehdottomasti jotakin muuta, vaikkapa proteiinipitoista kasvisruokaa kasvissyöjille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^kiitos mielipiteestä....tiedän menun olevan hieman jouluinan :girl_haha:

toivotaan että pitopalvelulla on jotakin hyviä vinkkejä kun menemme sopimaan lopullisen menun.

Meillä oli ensin mielestämme edullinen pitopalvelu 22€/hlö, kunnes kuulimme tästä aivan käsittämättömän halvasta,

on kuulemma ruokakin hyvää vaikka hinta on pieni!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään