Allure

Joensuun kukkakaupat

22 viestiä aiheessa

Helsingissä asuvana, Joensuussa naimisiin menevänä entisenä joensuulaisena huutelen täällä Joensuun kukkapaikkojen perään. Liekö Leinikki vielä se paras?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heiii, joensuulaiset rouvat ja tulevat sellaiset, jotka ovat jo kimppunsa tilanneet, suositelkaas nyt! :girl_smile:

Täällä kuitenkin muutamia kukkakauppoja on, olisi kiva kuulla kokemuksianne niistä. Pitäisi tässä pikapuoliin varmaan päättää tuosta kimpusta, häät ovat heinäkuussa. Eli mistä hankit oman kimppusi, millainen, paljon maksoi? Ja olitko tyytyväinen lopputulokseen? Myös vieheiden ja heittokimpun hinnoista olisin kiinnostunut.

Kiitän!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä valitsin viime vuonna kukkakaupaksi Kukkasateen. Ei ole mitään pahaa sanomista paikasta. Puolipyöreä ruusukimppu muutamalla orkidealla oli tilauksessa, ja kukkia sai käydä katsomassa etukäteen hääviikolla, ja suunnittelua oli minun makuun jo vähän liikaakin. Eli sopinee myös vaativallekin morsiamelle. Reilu satanen tuli hintaa kimpulle ja vieheelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pilkon CM:n kukkakaupassa oli näytillä viime viikolla morsiuskimppuja ja joitain vieheitäkin, lisäksi siellä

oli jotain kattausmallejakin näytillä, oisko siellä olu joku hääteema..

Ohi mennen kysäisin parin kimpun hintaa niin sellanen isompi, alaspäin ruusuilla&muratilla jatkuva oli n 140e. Sit pienempi valtikkamallinen oli n 75e. Rannekukkien hintojen sanoi olevan 12e -> ja vieheiden 8e->

Mielestäni kimppujen hinnat olivat kyllä aika tyyriit!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huhuuu..aika hiljaista tässä ketjussa. Kertokaa mistä hyvät ja edulliset kukat löytyy. Ilmeisesti Hammaslahdessa joku kukkakauppa mikä tekee suhteellisen edullisesti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiljainen on tämä ketju juu..

Itse tilasin kukat Joensuun Leinikistä, jota olin kuullut kehuttavan paljon. Palvelu olikin tosi ystävällistä ja asiantuntevaa ja uskon saavani sieltä juuri sen unelmieni kimpun! Suosittelen lämpimästi :) paikasta löytyi myös pari kansiollista kuvia erityylisistä (heidän tekemistä) kimpuista, joista oli helppo bongata niitä omaa visiota vastaavia ideoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kukat Hammaslahdesta, liikkeen nimi taitaa olla kukka- ja hautauspalvelu Tuulikki (siinä entisen Santran kulmilla/kunnantalon vieressä). Vieheille tulee hintaa n 7e/kpl ja rannekukille n 10-12e/kpl (riippuu tietty kukista mitää haluaa).

Ideoita tuli tosi hyvin ja yhdessä suunniteltiin kimppua, ja tekijältä löytyy myös hyviä ideoita erikoisiinkin vaihtoehtoihin. Minulle tulee pitkähkö ranteeseen tuleva kukka, jossa on pohjaan liimattu erilaisia kukkia, vihreetä ym. Pohja on kullansävyinen. Kukka on tavallaan pidennettu rannekukka (ranteesta roikkuu vielä n 30cm kukkaa alaspäin). Hintaa n 120-150e, työaikaa menee paljon koska tossa tapauksessa kukat liimataan yksitellen alustaan..

Hammaslahdessa on toki puutarhojakin, mutta en niistä tiedä että tekevätkö kimppuja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

moikka!!

mun mielestä siltakadulle on avattua tosi makee ja asiantunteva kukkaliike, olikohan se avalanche... palvelu on ystävällistä sekä osaavaa, paljon kuvavaihtoehtoja, ja tekevät yksilöllisiä kimppuja. hintalaatu suhde on asiakas ystävällinen, suosittelen lämpimästi. tilasin sieltä kukat häihini ja lopputulos oli upea !!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tilasin pilkon cittarista kukat häihini. tein hintavertailuja ja kyl se oli edullisin paikka, jos vertaa esim. leinikkiin tai kukkasateeseen. alle satasella pari viehettä, heittokimppu ja mun pitkä kimppu. palvelu on tosi hyvää, ja myyjä tosi idearikas. tekevät perinteisiä sekä tosi hienoja moderneja kimppuja, häiden mukaan. ehdoton ykköspaikka joensuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liputan Avalanchen puolesta! :-X Tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua, hintakin kohdallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Avalanchea käytettiin mekin. Palvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa. Ainut iso miinus oli se, että ilmeisesti henkilö, jonka piti tulla tekemään kukkamme, estyi, jolloin kimpustani ei tullut sellaista mitä olisin halunnut. Onneksi kukat sentään oli sitä mitä piti. Pitäisi ilmeisesti tehdä ohjeet floristille ihan kirjallisena tälläisten tapausten takia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on käyty kolmessa kukkaliikkeessä ja paras palvelu ehdottomasti Kauppahallin päädyssä olevassa Lea jotakin-liikkeessä. Avalanchessa sattui miun siellä käydessä olemaan ehkä uusi työntekijä tai kuitenkin sellainen, joka ei tiennyt asioista niin paljon, kuin olisin toivonut. Leinikki on hyvä ja kukat kauniisti esillä, mutta samalle kimpulle, jota kyselin muualta, antoivat kalleimman hinnan. Eli kyllä se varmaankin kallistuu sinne Lea olikohan Karttuseen. :)

Orkideaa, freesioita, ehkä muratti, ja jotain muuta valkosta, mutta ei ruusuja, liljoja tai kalloja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Kukkakauppa Kellokukasta, sijaitsee Karhumäen ja Reijolan välillä, Vanha valtatie oli osoite? Ihan arvalla sen valitsin, sen verran kuulin huhuja että kauempana keskustasta olevissa voip olla jonkin verran edullisempaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^On edullinen ja palvelu on ollut erinomaista joka kerta kun on siellä käyty. Olen nähnyt siellä tehdyn hautavihon ja muutaman pöytäkoristeen ja ainakin itse pidin niistä. Kellokukalla on nettisivut missä on jonkin verran kuvia heidän tekemistä töistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos:) Nettisivut jo tutkinkin, ja ihan nätiltä näytti. Käymään ei vielä ole ehditty, mutta eiköhän sieltä kauniit kukat saa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Ylämyllyllä sijaitsevasta kukkakaupasta Kukkakammari? Kuinka aikaisin olette alkaneet kierrellä kukkakauppoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, nyt voin kertoa että ei tosiaan hääkimppua kannata Kellokukasta tilata!!!

Tätä halusin:

post-23996-13211933580075_thumb.jpg

Ja tätä sain:

post-23996-13211933997715_thumb.jpg

Ei se nyt maailmaa kaada mutta kyllä harmittaa että kimppu ei tosiaan ollut sitä mitä piti, vaan "pisaran mallinen, pitkä kimppu" oli todellisuudessa sieneen tökittyjä pitkiä ruusuja sojottamassa alaspäin :(

Kimppu hajosi ekan kerran jo valokuvaamossa, ja kirkosta ulos tullessa kaikki pitkät ruusut putosivat kirkon portaille.

Muokattu: , käyttäjä: zinae

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laittelin sähköpostitse hintakyselyjä muutamaan paikkaan ja valitsin tarkempaan tarkasteluun ihan periaatteesta ne liikkeet, joista ylipäätään vastattiin. Avalanchessa oli sitten mieluinen hinta ja palvelu. Myyjä vielä suositteli huomattavasti halvempaa kimppua kuin mihin olin varautunut, koska olen niin pienikokoinen että kuulemma peittyisin ison kimpun taakse :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse voin suositella Joensuun seudun kukkakaupoista Reijolassa sijaitsevaa Kellokukka nimistä kukkakauppaa. Erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua ja hinta oli todella kohtuullinen!  Ison ja näyttävän morsiuskimpun, vieheiden (4 kpl) ja 10 pöydän pöytäkukkien hinnaksi tuli 170 e, kun keskustan liikkeissä pelkästä morsiuskimpusta olisi saanut maksaa noin 100 e... Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkukat tilasin kahdesta paikasta häihini loppuvuonna 2014. S-Kukkakaupasta tilasin vieheet, heittokimpun ja morsiuskimpun. Morsiuskimppu oli aivan luokattoman ala-arvoinen ja todella ylihintainen. Vein itse vielä koristeet kimppua varten ja olivat onnistuneet koristelemaan aivan väärin sen. Annoin palautetta ja sain uuden kimpun ilmaiseksi tilalle. Vaati kylläkin sen, että häitä edeltävänä iltana koristelin sen itse puoliltaöin ennen nukkumaanmenoa. Eli kannattaa olla todella tarkka kertoessaan mitä haluaa, minkä kokoisilla ruusuilla jne. ettei tule yllätyksiä.

 

Buffetpöytään otin asetelman Joensuun keskustasta Kukkakauppa Astrantiasta. Ihan täydellinen pöytäasetelma ja hintakin todella edullinen (halvempi kuin pelkistä valkoisista ruusuista saamani morsiuskimppu toisessa kaupassa). Tätä voin todellakin suositella! Ja palvelu oli todella ihanaa ja ammattitaitoista. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, onko Avalanche lopettanut kokonaan vai vain muuttanut muualle Siltakadulta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen kukkakauppa Leinikkiä. Oli todella hyvää palvelua ja tekivät mulle aivan ihanan violetin clamelie kimpun. Osasivat muutenkin hyvin neuvoa millaiset hääkukat sopivat meidän teemaan jne.

 

Kävin aluksi kyselemässä kukkia Kukkatalo (tai joku sellainen), mutta sieltä sai niin huonoa palvelua, että skippasin koko paikan. Ja onneksi niin. Meidän vakkarikukkakaupaksi onkin Joensuussa tullut Leinikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään