Jump to content
Naimisiin.info

Kuka / ketkä kaasona? II


Maikki84

Recommended Posts

Mun kaasona toimii luonnollisesti pikkusisko! <3 En kyllä usko kaatavani hänen niskaansa kovinkaan paljon vastuuta (haluan tehdä kaiken itse vaikka luotankin häneen), mutta henkistä tukea, seuraa ja makutuomaria tarvitsee aina :)

Link to comment
Share on other sites

Minulla on kolme kaasoa. Tätini, tulevan mieheni sisko ja minun ja sulhasen yhteinen ystävä, jonka olen tuntenut ala-asteikäisestä asti. =)

Link to comment
Share on other sites

Itse pyysin kaasoksi kahta läheisintä ystävääni. Toinen heistä asuu kaukana ja toinen toimittaa myös toista kaason virkaa 2013 kesällä, joten uskoisin, että tämä kombinaatio tulee loppujen lopuksi olemaan ihan toimiva :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olenpas kateellinen teille, joilla on se yksi paras ystävä ollut tyyliin vaippaikäisestä saakka...mulla ei sellaista yhtä selkeää parasta ystävää ole.

Hyviä ystäviä kyllä on usea - suurin osa heistä vaan sattuu olemaan MIEHIÄ...ei niitä voi kaasoksi laittaa! Olen myös ainoa lapsi, joten mitään siskojakaan ei voi tehtävään valjastaa :girl_sad:

Sitten hetken mietittyäni päädyin kahteen rakkaaseen ystävään, eivät tunne toisiaan ennalta mutta ovat molemmat ihania ihania naisia :give_heart: he suostuivat kaasoikseni ilomielin, ja musta tuntuu että nämä häät lähentävät suhdettamme entisestään. Luotan heihin kuin kallioon, ja lisäksi molemmat ovat kovia askartelemaan...en siis jää yksin helisemään kutsujen kanssa :grin:

Mitä niihin miespuolisiin ystäviin sitten tulee....no, meidän lapsille tulee sitten aikanaan paljon kummisetiä. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Mulla on vain muutama hyvä ystävä, mutta en ajatellut pyytää heitä kaasoksi, vaan haluan, että voivat nauttia juhlistamme muuten. Kaasoksi pyydän pikkusiskoani, vaateompelija/puuartesaani, niin saan näkemystä mm. puvun valintaan.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulle on melkeenpä aina ollut selvää että siskoa pyydän kaasoksi. Mies halusi kolme bestmania (kaksoisveljensä, toisen veljensä ja parhaan ystävänsä), joten sitten itekin päätin kasvattaa lukua kolmeen - onpahan tehoporukka (ainakin mun puolelta :girl_haha: ) apuna ;) Siskoista myös toisenkin halusin kaasoksi ja lisäksi on vielä rakas ystävä kolmantena.

Tosi monta vuotta olin hirmu läheinen erään ulkomailla asuvan ystävän kanssa, ja aina puhuttiin että ollaan sitten tulevaisuudessa toistemme kaasoja... No, aika vähän erotti meitä, joten en sitten pyytänyt häntä tehtävään. Oishan se vähän ollut hankalaakin, kun hän asuu ulkomailla, joten käytännön vuoksi myöskin.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni on sisko kaasona - tiesin jo lapsena, että kun joskus menen naimisiin, niin häntä pyydän kaasoksi. Jotenkin se tuntui niin itsestään selvältä, ettei muita vaihtoehtoja tullut edes mietittyä, vaikka lähipiiristä löytyisi moniakin loistavia kaasoehdokkaita.

Link to comment
Share on other sites

Minulle tulee yksi kaaso; lapsuudenystävä jolle pestin taisin jo teini iässä luvata... Sulhaselle tulee kaksi bestmaniä, kun ei osannut valita. :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla kaksi kaasoa, koska en osannut valita vain yhtä, sillä itsellä on monta hyvää ystävää, eikä vain yhtä parasta. Kaasoina toimii ystävät, joitten kanssa olen eniten yhteydessä, ovat molemmat ns. luottoystäviä. :) Sulhaselle taas tulee yksi bestaman, joka on hänen veljensä. :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kolme kaasoa. Kaksi hyvää ystävää ja sisko. Sulhaselle tulee myös kolma bestmania. Kaksi kaveria ja veli.. :)

Link to comment
Share on other sites

Ihanaa, että monilla on vanhoja ystäviä joita pyytää kaasokseen! Itseni kohdalla ei sopivia lapsuuden ystäviä ole ja nyt häiden kynnyksellä sitä alkaa miettiä miksi, ja harmitella.. No elämässä on tehty erilaisia valintoja, enkä kadu niitä lainkaan, päinvastoin! Ja ei sen kaason kai aina tarvitse olla se vanhin ystävä, tärkeintä että on ystävä johon voin luottaa ja jonka kanssa viihdyn :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

Ihanaa, että monilla on vanhoja ystäviä joita pyytää kaasokseen! Itseni kohdalla ei sopivia lapsuuden ystäviä ole ja nyt häiden kynnyksellä sitä alkaa miettiä miksi, ja harmitella.. No elämässä on tehty erilaisia valintoja, enkä kadu niitä lainkaan, päinvastoin! Ja ei sen kaason kai aina tarvitse olla se vanhin ystävä, tärkeintä että on ystävä johon voin luottaa ja jonka kanssa viihdyn :girl_dance:

Ei mun mielestä ainakaan ole väliä kuinka kauan olette olleet ystäviä. Itsekin olen tuntenut toisen kaasoni vasta pari vuotta. Nykyään ollaan erittäin läheisiä. :D

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kans kolme kaasoa, ne luottoystävät joille soitan aina ensimmäisenä kun jotain tapahtuu :give_heart: ja miehellä on yksi bestman.

Ajattelin aina ennen että mulle tulee 1-2 kaasoa, mutta kun se aika sitten oikeasti koitti niin päädyin pyytämään kaikkia kolmea. Mutta ilomielin ottivat kaikki pestin vastaan koska ovat myös keskenään hyviä ystäviä :D

Link to comment
Share on other sites

Juuri pyysin kahta maailman parasta ystävääni kaasoiksi. Valinta oli itsestäänselvyys, ei mun kaasoina voisi kukaan muu ollakaan. :)

Oon kerran ollut itsekin kaasona (tän mun toisen kaason) ja mun mielestä oli kiva, että tehtävä oli jaettu ja meitä oli kaksi (minä ja sit tää mun toinen kaasoni). :)

Link to comment
Share on other sites

Haluan pyytää molempia isosiskojani kaasoiksi, mutta minulla on yksi todella läheinen naispuoleinen ystävä. Ystäväni ei tunne kuitenkaan minun siskojani. Mietin, että toimisiko siskojeni kaksikko paremmin, kuin kolmikko, jossa kaikki osapuolet eivät edes tunne toisiaan kunnolla? Vai olisiko hyvä, että kaasokolmikossa olisi näkemys myös hääparista ystävän silmin eikä vain isosiskojen näkemys morsiusparista?

Link to comment
Share on other sites

Minulla oli kaasona kaksi parasta ystävääni (tosin henkisiä kaasoja olikin sitten vielä enemmän)... Mutta joku oli valittava :girl_mad:

Hauskaa oli silti kaikilla ja kaasot (ja varakaasot) jakoivat tehtävänsä hienosti keskenään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mulla on pienoinen kaaso-ongelma... Kaason valitseminen ei ollut vaikeaa, pyysin kolmea parasta kaveriani, enkä juuri edes harkinnut muita vaihtoehtoja. Minulla on kuitenkin vielä läheinen ja rakas sisko, jonka kaikki jostain syystä olettavat myös olevan kaasona ja yllättyvät suuresti, kun hän ei olekaan. Hän olisi varmasti ollut hyvä kaaso, mutta niin ovat nuo kolme ystävääkin (joista piti pyytää joko kaikki tai ei ketään) ja toisaalta hän on joka tapauksessa erityisroolissa, koska on morsiamen sisko. :) Lisäksi neljä kaasoa tuntui liialliselta. Onko ihan järkyttävää, kun en ole pyytänyt häntä kaasoksi, vaikka olemme läheisiä? Vähän vaivaa, kun ihmiset kyselee, että "ai, siis et pyytäny sun siskoa?" Toki hän saa olla kaikissa valmisteluissa mukana just niin paljon kuin haluaa, mutta kuitenkin haluan antaa hänelle hääpäivänä mahdollisuuden seurustella rauhassa vieraiden kanssa ja nauttia tunnelmasta.

Link to comment
Share on other sites

Minullakin on ongelmia kaaso(je)n/morsiusneito(je)n valinnassa. Minulla ei ole siskoja, eikä enää kovin montaa ystävääkään. Elämäntilanteet ovat vieneet peruskoulu/lukio/opiskeluaikaisia ystäviä niin eri suuntiin, että tunnen itseni kovin yksinäiseksi. Olen menettänyt suurimman osan läheisistä ystävistäni enkä ole saanut "työpaikkakunnaltani" yhtään ystävää, vain muutaman työkaverin. Olen sosiaalinen ja kaverustun helposti, mutta varsinkaan naisten kanssa en osaa(?) solmia ystävyyssuhteita :(

Saisikos jelppiä! Kenet näistä valitsisitte "morsiusseurueeseen", jos olisitte minä?

Neiti A: paras ystäväni nro1, olemme tunteneet 12v, mutta hän on asunut aivan toisella puolella Suomea (550 km) jo 9 v, joten jokapäivän tuntemus toisistamme on huonontunut ja olemmehan muuttuneet ihmisinäkin. Hän luonteeltaan hieman ujo ja ehdotoman herttainen, mutta vähän naiivi. Olen menevämpi ja rempseämpi, ja siksi hänen antamansa elämänohjeet sopivat vain hänelle, ei minulle. Kirjoittelemme FB:ssä, mutta soittelu unohtuu molemmilta. Tekee vuorotyötä ja seurustelee.

Neiti B: paras ystäväni nro2, olemme tunteneet 11v, hän on asunut 250 km päässä 7v. Sama "tuntemis-ongelma" kuin A:n kanssa. Tapaamme hieman useammin kuin Nti A:n kanssa, mutta myöskään emme soittele kovin usein ja hän ei oikein ole kirjoittelijatyyppiä. Luonteeltaan aika introvertti tuntemattomien seurassa, ei esim. viihtynyt olleenkaan kihlajaisissamme, joissa oli paljon ystäviämme (hänelle tuntemattomia). Kuitenkin sellainen, joka on aina hyväksynyt lopulta minut oikkuineni (se on paljon se!), vaikkei aina ymmärräkään (korkeampi moraali :girl_haha: ). Lisäksi ei tykkää jahkailusta tai härsylöistä. Opiskelee ja asuu avoliitossa, elää kädestä suuhun.

Neidit C ja D: parhaat opiskelukaverini, mutta jotenkin olen aina tuntenut itseni kolmanneksi pyöräksi..! Nytkin he muuttivat 2v sitten samaan kaupunkiin töihin n. 200 km päähän ja luonnollisesti puuhaavat vaikka mitä yhdessä. Olemme suht paljon tekemisissä FB:ssä ja silloin tällöin tapaamme, yleensä kuitenkin aina kolmin. Minusta Nti C:llä on todella hyvä maku vaatteiden, sisustuksen jne suhteen, mutta hän ei oikein ymmärrä huumorintajuani ja elämänasennettani (vakavampi tyyppi). Lisäksi kerran puhuessamme häistä(ni) C vetäytyi taka-alalle eikä sanonut mitään, kun taas D alkoi innoissaan kuvitella millainen puku minulle sopisi. Nti D on eniten minunlaiseni, mutta se aiheutti ongelmia aluksi (en tiennyt itse, että hänestä olin ärsyttävä). Molemmat ovat sinkkuja, ja taitavat tykätä siitä niin.

Siinäpä se.. minulla on lisäksi 4 serkkua, jotka ovat 20-30v, mutta olemme lähentyneet vasta viime vuosina kaikkien täysi-ikäisyyden jälkeen.. Tuleva mieheni on aika perusmies, hänellä on parempi värisilmä, mutta ei ole kyllä kiinnostunut teemoista tai lautasliinoista. Enkä esim. halua hänen näkevän pukuani. Äitini ja hänen siskonsa kanssa olen läheinen, mutta he ovat jo eläkeläisiä, enkä halua rasittaa heitä. Olen yrittänyt miettiä, millaista apua toivoisin kaasoltani ja mitä se häneltä vaatisi. Minulle olisi tärkeää saada pohdiskella kaikkia mahdollisia yksityiskohtia ja skenaarioita (olen aika suunnitteluhirmu), mutta en aio askarrella/työllistää ketään muutakaan sillä saralla. Hääpäivä olisi isoin ponnistus, silloin en enää halua hermoilla mistään asiasta (muuten en osaa nauttia koko päivästä ollenkaan), silloin tarvisin hyvämuistisen, näppärän, kekseliään ja omatoimisen kaason. Eniten kaipaisin kuitenkin jäjestelyissä siis kuuntelijaa, jonka kanssa puntaroida ja viimeistellä ideani. Tärkeintä olisi jakaa elämäni ihanin (ja stressaavin) aika läheisen ystävän kanssa, mutta niin, että ystävyys jatkuisi!

Luulen, että A ei jaksaisi kuunnella puhelimessa jankutuksiani siitä monetko varasukkahousut tarvitaan yms. ;) eikä voisi rahatilanteen takia tulla kanssani juhlapaikka/hääpuku jne. katselmuksille. Hän myöskin kammoaisi rahanmenoa, tilpehööriä, ilmoittautumisten vastaanottoa, seremoniamestarin tehtäviä jne. Pelkään, että välimme voisivat mennä poikki hääjärjestelyiden takia ja se olisi kauheinta, mitä voin kuvitella. Luulen, että hän on huojentunut, jos en pyydä häntä, mutta jos olenkin väärässä ja loukkaan häntä "et ole läheisin minulle".

Nti B varmaan jaksaisikin katsella kanssani videoyhteyden välityksellä vaatteita, kattauksia jne, mutta luulen, että aikataulujen sovittaminen olisi hankalaa, emmekä näkisi kuin ehkä polttareissa tai vasta häissä! Lisäksi tuntuu, että hän jäisi muiden jalkoihin esim. polttareiden suunnittelussa ja toteuttaisi liiankin orjallisesti tekemääni "hääidea-kirjaa", jolloin juhlassa olisi kaikki mahdolliset leikit ja koristeet hujanhajan.

Jos valitsen Neidit C&D, saisimme varmaan oikein hauskoja tyttöjen suunnitteluviikonloppuja, ja saisin pukuostoksille hyvät makutuomarit. Pelkään kuitenkin, etteivät he välitä minusta (ehkä niin paljon kuin toisistaan), että haluaisivat koko hommaan oikeasti. Kuten sanoin, ovat sinkkuja, joten myös tilanteeseeni suhtautuminen on vähän "huono". Elävät kovin aktiivista sinkkuelämää, matkustelevat, käyvät hemmotteluhoidoissa jne. Kahdelleen voisivat myös jyrätä joitain ideoita muilta osallisilta esim. polttareissa. Enkä oikein tiedä tuntevatko minut, että saisin mieleiseni rauhalliset tyttöjen saunailtapolttarit enkä heistä "luonteeseeni sopivia" nolaus/kännäys-juhlia.

Tuleepa pitkä sepostus! Tällä hetkellä olen ajatellut pyytää D:n kaasoksi, C:n tyylikonsultiksi ja B:n virtuaalikaasoksi. Ajattelin aloittaa soittamalla A.lle ja pyytämällä kertomaan rehellisesti kiinnostaako ollenkaan häätouhut kanssani, vai haluaako tulla vain VIP-vieraaksi häihin. D:tä voisin myös ajatella seremoniamestarin virkaan BM:n kanssa. Palkattua hääsuunnittelijaa en osaa kovitella, mistä semmoisen HYVÄN edes hankkisi? Miten muuten näette tittelin "morsiusneito", onko vähän alentava, tytöttelevä?

Huh. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni siskojen pyytäminen kaasoiksi on ihan turhaa. He ovat halutessaan muutenkin mukana järjestelyissä, toisin kuin ehkä monet muut.

Näin saa valjastettua siis useamman ihmisen avukseen ;) Oma siskoni oli mukana kaikessa innolla vaikka "titteli" puuttui. Onhan hän kuitenkin

tosiaan morsiamen sisko eli kaikki tietävät hänen auttaneen muutenkin. Kuten myös monet ystäväni auttoivat ja olivat henkisenä tukena ihan

ilman titteleitäkin.

Link to comment
Share on other sites

Mimsku morsiusneidosta tulee mieleen lahenna pikkuinen lapsi, mutta myos Amerikassa olevat monet "kaasot". Voithan periaatteessa olla taysin ilman kaasoa, MUTTA sinulla voi olla auttavia ystavia tai sukulaisia ymparillasi (jotka periaatteessa ovat kaasoja) :) Eli kaikki ovat samanarvoisia, mutta heilla on vain eritehtavat niin kuin olit kaavaillutkin! :) Jos sinulla on miespuolisia ystavia voisivathan(?) hekin olla sinun henkkoht avustajia :) Itse ainakin paadyin siihen, silla sain juuri tietaa, ettei toinen siskoistani oikein haluaisi olla kaaso, kun tiedustelin halukkuudesta. Ei ole kuulema innokas jarjestelmaan asioita ja etenkin hanta mietityttaa se, kun ei tunne ystavapiiriani kovinkaan hyvin.Luulen, etta sama patee kumpaankin siskooni. Molemmat siskoni ovat myos perheellisia. Joten minulle luultavasti tulee pari miespuolista kaasoa ja yksi nainen. He kaikki kolme ovat parhaita ystaviani :) En ole viela kysynyt, koska haihini on viela sen verran aikaa!

Link to comment
Share on other sites

Minulla on kaasoina molemmat siskoni (isosisko ja pikkusisko). Tämä lähti lähinnä siitä, että isosiskoni ilmoittautui kaasokseni, eikä paljoa vaihtoehtoja annettu. :D Olemme kaikki siskokset kyllä todella läheisiä, eli ei haittaa. Pikkusiskon pyysin toiseksi kaasoksi tasapainottamaan järjestelyintoista isosiskoani. Isosiskoni kaasoilu painottuu varmasti valmisteluun ja pikkusiskoni päästetään irti sitten varsinaisena hääpäivänä (johtuu ihan välimatkoistakin). Lisäksi isosiskoni keskittyy luultavasti itkemään onnesta hääpäivänä, joten pikkusisko kykenee hoitamaan vänkärin hommia silloin.

Minullakaan ei ole sellaista lapsuudesta asti parasta kaveria, joten siskojen valinta kaasoiksi oli hyvin luonnollista. Lisäksi läheinen serkkuni suunnittelee kutsumme ja muuten visuaalista ilmettä (ammattinsakin puolesta), eli hoitaa tavallaan kaason hommia myös, mutta ilman titteliä. :) Ajattelin kuitenkin hänelle myös hankkia kiitoslahjan sitten, kun kuitenkin näkee vaivaa häidemme suunnitteluun.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Toinen kaasoni on paras ystäväni lapsuudesta lähtien, ja toinen kaasoni on paras aikuisiän ystäväni. Miehelle tulee neljä bestmania, kun ei osannut valita. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...