Häiden kaksijakoisuus??


---87---

Recommended Posts

Onko tyhmää jos kutsuu sukulaiset ja lähimmät ystävät vihkitilaisuuteen ja sen jälkeen syömään. Ja sitten muutama tunti myöhemmin loput kavereista, koska ruokailutila on suhteelisen pieni ettei kaikki mahdu sinne millään... Muuten tilaa on reilusti. Järjestämme myös myöhemmin tuleville syötävää.

Link to comment
Share on other sites

Aika vaikeatilannehan tuo on. Mutta kyllä se varmaan vähän niin on, että osa vieraista tuntee itsen sä ns. B-luokan vieraiksi, jos kaikkia ei ole syömään kutsuttu. Itse olen ollut vähän samalaisissa häissä ja kyllä siellä oli vähän karhea tunnelma niiden kesken jotka sienne vasta myöhemmin tulivat.

Mutta toki tämä vain minun näkemykseni.

Link to comment
Share on other sites

Myö pidettiin kavereille täysin erilliset juhlat juuri tilan rajallisuuden vuoksi. Kaikki on tätä kiitelleet ja oltiin itse kanssa tosi tyytyväisiä, sillä sukulaisten seassa osa kavereista olisi varmasti jäänyt huomiotta, tai toisinpäin. Nyt aikaa riitti kaikille ja juhlista saatiin tehdä enemmän ja vähemmän viralliset/alkoholipitoiset/väriteemaiset/aikataulutetut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...

Herättelen tätä keskustelua uudelleen. Mitä mieltä olette, jos kaverien hääparille vähemmän tutut avecit kutsuisi vasta ruokailun jälkeen paikalle? Olisiko se liian ilkeää? Juhlapaikkaamme ei mahdu kaikki ruokailemaan, mutta haluaisin kuitenkin, että kaverini saisivat kumppaninsa ainakin tanssien alkuun mukaan. Mietin alunperin myös, että kutsuisisin osan kavereistanikin vasta ruokailun jälkeen, mutta ymmärrän, että siitä voisi tulla "b-luokan" olo. Avecit on ehkä kuitenkin eri asia?

Link to comment
Share on other sites

^En halua tuomita kenenkään ratkaisuja järjestää häät, mutta oma mielipiteeni on, että toi aveccien erottaminen kutsutuista ruokailun ajaksi on kyllä vielä oudompaa, kuin että kaverit päästetään vasta myöhemmin nauttimaan esim. iltapalasta. Jos itse olisin aveccina kutsuttu vasta ruokailun jälkeen illaksi tanssimaan, niin varmaan jättäisin tulematta.

 

Aveccien kutsumatta jättäminen on myös etikettivirhe, mutta olisiko se kuitenkin parempi ratkaisu?

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kommentista! Olet ehkä oikeassa, että avecit eivät tulisi sitten ollenkaan, mutta olisiko se kuitenkaan loukkaavaa kutsua vaikka vain epävirallisesti jatkoille? Tuosta etikettiasiasta olen kyllä sitä mieltä, että sitä on turha liikaa miettiä. Jos olosuhteet vaatii vieraslistan lyhentämistä, niin mieluummin avecit kuin hyvät ystävät/sukulaiset pois. Olen itse ollut samasta syystä ilman avopuolisoani häissä vieraana, ja ymmärsin tilanteen täysin enkä kantanut kaunaa hääparille. Toivon ja uskon, että omat vieraamme ottaisivat asian samalla tavalla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...