Sanna_85

Lappeenrannan kukkakaupat

18 viestiä aiheessa

Onko kellään tietoa Lappeenrannan kukkakaupoista? Mistä saa hyvää palvelua kohtuulliseen hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa käydä kyselemässä mitä maksaa kimput ja katselemassa kuvia esim. Tolvanen Kauppakadulla (kukkakauppa/hautaustoimisto, ystävälleni tuli täältä kukat ja olivat kauniit, hintaa en muista. Mirjamin kukka samalla kadulla, ennen oli vaki kukkakauppa. Tuonkaan hintoja en nyt tiedä, mutta silloin ainakin tekivät todella upeita kimppuja. Tässä muutama mitkä tulivat nyt mieleeni.

En asu enää Lpr, mutta usein siellä kotikonnuilla käyn. :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin lappeenrantalaisena näitä asioita olen pohtinut.. Mutta tosiaan kannattaa käydä Tolvasella ja Mirjamin kukassa, ja lisäksi on ainakin Viherkeidas siinä Vapauden aukiolla. Yks, mitä ollaan myös käytetty meidän muihin juhliin, on se Lauritsalassa oleva pienempi kukkakauppa (en kyllä muista nimeä). Mutta siis jos tunnet Lauritsalaa, niin se on siinä rakennuksessa, missä oli ennen Valintatalo ja missä nykyisin on Lauritsalan Tiimari. On tosin sellanen pienempi liike, mutta esim. YO- ja rippijuhliin ollaan saatu tosi kauniita asetelmia sieltä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Suosittelen kanssa tuota Lauritsalan kukkakauppaa! Sain sieltä "kaupan päälle" ruusun terälehtiä ja toi muistaakseni kotontaan köynnöstä hääkakun koristusta varten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Listausta, mutta vähän kokemusta...

Kukkakauppa – hautaustoimisto Nyberg (ollut hyvää laatua)

Kukkakauppa – hautaustoimisto Tolvanen Palvelee myös alueella: Taipalsaari, Miehikkälä, Luumäki, Lemi

Eevan Kukka Ky

(Jommasta kummasta näistä Eeva/Mirjami kuullut, että tyly omistaja)

Hautaustoimisto ja Kukkakauppa Mirjamin Kukka Ky

Kukkalahjat T. Pajunen & T. Nurmela

Kourulan Kukka

Tarun kukka & taimipiha: sidontatyöt Joutseno

Kukkakaupat lähialueilla

Kukka Aarteet ja Kahvio, Tainionkoskentie 6, 55100 Imatra

Kukka ja Lahja Kastanja, Niskapietiläntie 17, 55910 Imatra

Kukka- ja hautauspalvelu & pitopalvelu Haakana, Lappeentie 12, 55100 Imatra

Kukka- ja Lahjakauppa Mansikkalan Kukka, Tainionkoskentie 60, 55100 Imatra

Kukkakauppa Amanda, Vuoksenniskantie 62, 55800 Imatra

Kukkakauppa Suviannukka, Ensontie 14, 55610 Imatra

Imatran Ruiskukka Oy, Mansikankuja 2, 55120 Imatra

Mariella & Ilkka Ollonen Ky Hautaustoimisto - Kukkien tilaussitomo, Matinkatu 3, 55100 Imatra

Savitaipaleen Kukka ja Hautaus Ky, Savitaipale

Puutarha Eija ja Olli Sirkkunen, Heituinlahti

Kukka- ja Hautauspalvelu Mimosa, Ruokolahti

Kukkakauppa Mäntymaan Kukka ja Taimi, Luumäki

Taavetin Hautauspalvelu ja Kukka, Luumäki

Vähän OT, mutta kopsaan tähän kokonaisuudessaan tekemäni listan (harkitsen tekeväni itse joitain kimpuista/koristeista):

Puutarhat ja puutarhamyymälät

Puutarhamyymälä Karteam Viherasia ☼ Poronkatu 1, 53850 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä, Kukkasidontaa

Schested-Preetzmannin Puutarha Korkea-ahontie 740, 54300 Lappeenranta Toimiala: Puutarhoja ja taimistoja

Hämäläisen tila & kesäkukkapuutarha Korkea-ahontie 688, 54300 Lappeenranta Toimiala: Puutarhoja ja taimistoja

Tirilän Puutarha Ky Veistontie 52, 53500 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Lampolan Puutarha Oy Monolantie 103, 54330 Lappeenranta Toimiala: Puutarhoja ja taimistoja

Jussin Pihamerkki Ohrankatu 6, 53500 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Paakon Puutarha Ky Suurhauskantie 22, 54100 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Multasormi Lappeenranta Myllymäenkatu 31, 53550 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Agrimarket Lappeenranta Myllymäenkatu 31, 53550 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Plantagen Lappeenranta Myllymäenkatu 30, 53550 Lappeenranta Toimiala: Puutarhamyymälöitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Olen myös kuullut tuosta Mirjamin kukasta, että olisi tylyhkö omistaja. Sen sijaan Savitaipaleen kukkakaupassa (http://www.savitaipa...kajahautaus.fi/) on pelkästään positiivista sanottavaa. Hinnat kohtuulliset ja laatu hyvää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häidemme kukat olivat Tolvaselta. Palvelu suunnittelupalaverissa oli oikein hyvää vaikka satuimme astelemaan liikkeeseen aikaa varaamatta hyvin kiireiseen aikaan lakkiaislauantaina (emme laisinkaan muistaneet, että koulut loppuvat juuri sinä päivänä). Tarkoitus oli vain kartoittaa hintatasoa, mutta päädyimme tekemään tilauksen siltä istumalta. Hinta ei ehkä ollut kaikkein edullisin, mutta ei järjetönkään. Kimppuni oli kuitenkin kauniimpi kuin osasin toivoakaan! Myös vieheet ja asetelma noutopöytään olivat hyvin onnistuneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti Eevan kukka on mennyt konkkaan, löytyykö vahvistajaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maikki Morsian

Meille tuli kaikki kukat siitä kirjastonaukiolta, Viherkeidas. Kyselimme kukkakaupat läpi ja pieni budjettimme riitti kauniisiin kukkiin, jopa kauniit kukkarannekkeet morsiustytöille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maikki, olisi mukava kuulla hieman tarkemmin kyselykierroksestanne! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaudun nyt viimein kirjoittamaankin jotain, kun asiasta on jo kokemusta: näin ihan työn puolesta olen joutunut jokusen kerran tilaamaan Nybergiltä kukkakimppuja, kun työntekijät ovat täyttäneet pyöreitä/saaneet lapsia/ym. Vaikka en itse ihan hirveästi noista kukkasista tiedäkään niin sieltä on useinmiten tullut hyvin näyttäviä kimppuja, jotka näyttävät kalliimmilta kuin ovatkaan. Positiivista myös asiantuntemus, kun jaksavat kysellä että mitä halutaan ja hyvinkin vähillä tiedoilla saavat tehtyä sopivia kimppuja. ("ööööööö, emmätiä, no on se 50v. ja mies." :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kaikki kukat siitä kirjastonaukiolta, Viherkeidas. Kyselimme kukkakaupat läpi ja pieni budjettimme riitti kauniisiin kukkiin, jopa kauniit kukkarannekkeet morsiustytöille.

Meillä myös kaikki sidotut kukat tulivat Viherkeitaalta. Tähän satsiin kuuluu siis mun kimppu, sulhasen ja bestmanin vieheet sekä kaason rannekukka. Koko lysti maksoi 75 euroa, joten saimme kaikki kukat siihen hintaan, mitä muualta olin saanut pelkän morsiuskimpun hinta-arvioksi. Lisäksi floristi itse puhui hinnoista suoraan, että hänen täytyy maksaa tästä ja tästä kukasta arviolta x euroa ja työ siihen päälle vie tämän verran euroja, joten tiedän mistä kimppuni hinta koostui enkä joutunut maksaan "hötöstä".

Viherkeidas ei välttämättä rakennuksena oli kovinkaan edustavan näköinen, mutta palvelu on siellä todella hyvää. Kävin ensimmäisen kerran kyselemässä arvioita jo ~ 3 kk ennen häitä ja sain silloin jo hyvää palvelua, mutta samalla ehdotuksen, milloin kannattaisi mennä käymään uudelleen. Menin sovitulla viikolla ja sain itse ehdotella kukkia ihan oman mieltymykseni mukaan, mutta myös osoittelemalla kaupan valikoimia "Hei, tuo on kanssa kiva!" -mallilla. Floristi jopa etsi minulle omista tiedostoistaan erivärisiä ruusuvaihtoehtoja, joista sain valita haluamani. Sain siis sitä mitä toivoin, enkä vain sitä, mitä sattui olemaan.

Kimppu luotiin erillaisten mallikuvien ja sanallisten selitysten pohjalta. En suoraan osannut antaa kuvaa, että "tällainen kiitos", vaan floristi osasi kysyä sopivia kysymyksiä ja etelä-karjalaiseen tapaan itse selittelin varmaan myös ylimääräisiä. Erityiskiitos täytyy antaa siitä, että floristi kysyi vielä kimppua tehdessään mielipidettäni sen muodosta. Sain antaa kommentteja ja kimppu tehtiin niiden mukaisesti loppuun. Jo ensimmäinen versio olisi ollut todella kaunis, mutta jälkimmäinen kyllä oli upeampi kuin olin osannut toivoa! :)

Ja kukat kestivät hyvinä koko päivän ja kimppu oli sidottu hyvin käteen istuvaksi.

Voin siis suositella! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla noin positiivinen arvio Viherkeitaasta, Lenore! Ulkoapäin katsottuna tuo on sen verran epäedustava, etten olisi aivan ensimmäisenä sinne lähtenyt kyselemään, mutta pitänee käydä. :) Etenkin kun budjetti ja oma asiantuntemus on varsin rajallinen, niin asiantunteva palvelu ja suorat vastaukset rahaa koskeviin kysymyksiin otetaan innolla vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään ajankohtaista tietoa Lappeenrannan kukkakaupoista? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpas tätäkin ketjua, täällä kirjottelee kesän 2015 morsian, joka menossa naimisiin Lappeenrannassa. 

 

Emme voi todellakaan suositella Kukkakauppa Nybergiä. Meitä kyllä kusetettiin törkeästi kyseisessä liikkeessä! Kävimme liikkeessä ja esitimme kaikki kukkatoivomuksemme. Lopuksi myyjä ilmoitti meille että kukat "eivät tule maksamaan 500 euroa, tuskin edes 400 euroa". No, päätimme että otamme kyseisestä kukkakaupasta kukkaset, koska ajattelimme että selviämme helpolla kun ei tarvitse ravata muissa liikkeissä ja tulemme saamaan kukat esim. 390 eurolla. Itse olin budjetoinut kukkia varten 300 euroa, joka näköjään oli selvästi alakanttiin, koska en osannut arvioida paljon kukat näköjään nykyään maksavat, mutta tuo karvan alle 400 euroa kuulosti käyvältä. 

 

No, mitäs kävikään! Sähköpostiin tuli kirjallinen tarjous että kukat maksaisivat 509 euroa!! Todella törkeää ja ala-arvoista asiakaspalvelua jos ensin sanotaan, että lasku ei ole viittä sataa euroa tai tuskin edes 400 euroa ja sitten summa onkin yli 500 euroa! Tietenkin soitimme liikkeeseen tämän jälkeen ja kysyimme miten tämä on mahdollista, niin yhtään ei tultu liikkeessä vastaan, vaan sanottiin että summa on tämä 509 euroa. Asumme siis 100 km päässä Lappeenrannasta ja emme alustavan summan vuoksi menneet ollenkaan muihin liikkeisiin, joten tämä aiheuttaa meille vain lisävaivaa ja kauppa ei siis tullut yhtään vastaan kun tänne soitimme.

 

Minun neuvoni on että kiertäkää Nybergin kukkakauppa kaukaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse suosittelen lämmöllä Eevan kukkaa, jos joku vielä kukkakauppaa etsii. Meillä sieltä morsiuskimppu ja kaason "hiuskukka-asetelma" yht. n. 80€ viime syksynä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin täällä Kukkakauppa Nybergin toimintaan ja asiakaspalveluun pettynyt sai loistavaa palvelua Kukkakauppa Tolvaselta. Kukat on nyt tilattu sieltä ja uskon että ovat oikein kauniita hääpäivänä. :) Suosittelen siis Tolvasta.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään