novia

Minkä nimen näistä valitsisit?

41 viestiä aiheessa

Kurjensalo kuulostaa hyvälle eikä varmaan monella ole samanlaista nimeä? Kummanko nimi on?

Kiitos kaikille vastanneille. Lisää vastauksia saa edelleenkin laittaa :) Kurjensalo on tulevan mieheni äidin nimi. Heitä on tosiaan vain kaksi kappaletta, joten sukua olisi mukava jatkaa. Ajatuksena olisi siis mahdollisesti häiden jälkeen vaihtaa tuo nimi meidän yhteiseksi nimeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Tarvainen kuulostaa kauneimmalta. Mutta kaikki ovat nättejä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kurjensalo kuulostaa kauniilta ja harvinaiselta. Itsekin otin mieheni nimen lähinnä siksi, että minun nimisiä (etunimi + sukunimi) ei ole Suomessa ilmeisesti kuin alle viisi. Ja jos Kurjensalo on molemmille uusi nimi, niin se tuntuu mukavalta ajatukselta. Siten ollaan vähän kuin "samassa veneessä" molemmat, ja avioliitto saa lisää merkitystä uuden elämän aloituksena. Ystäväni tekivät samalla lailla, ja he ovat olleet hyvinkin tyytyväisiä ratkaisuunsa. Voisinpa kuvitella, että tulevaisuudessa tapa tulee yleistymään, kun ihmiset alkavat kaivella sukujensa vanhoja nimiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mie valitsisin tuon Kurjensalon myös. Ei niissä muissakaan tietty vikaa ole.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kurjensalo, erityisesti, kun sillä on ylempänä mainittu merkitys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kurjensalo on minustakin kaunein noista kolmesta. Sointuu kivasti suussa. Voi johtua siitäkin, että kuulostaa hyvin hyvin paljon omalta sukunimeltäni :blush: ja monessa postauksessa olinkin aluksi lukevani oman sukunimeni :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen nyt vastarannan kiiski ja sanon Tarvainen! Kuitenkin, kun kerroit tuon Kurjensalo-nimen merkityksestä, niin ihan vain SEN takia taidan kallistua lopulta myös siihen suuntaan :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään