-Wilmiina

Nettisivut omille häille

85 viestiä aiheessa

Meillä on blogi vuodatuksessa. Siellä mulla on muutama muukin blogi. Joku tahtoi ettei sinne pääse muut kuin vieraat katsomaan, niin vuodatuksessa on mahdollisuus laittaa blogi salasanan taakse taikka jättää ilman. Perus pohjat ovat siellä tylsiä, mutta onneksi on paljon blogipohjan tekijöitä joiden avulla saa haluamansa pohjan.

Meillä tuo blogi on salasanaton. Olen sinne laittanut linkkiä kirkosta. Kuvia juhlapaikasta, pientä ohjeistusta, kuvia ja juttuja valmisteluista, yhteystietoa ja siellä on valmiiksi linkki häälahjalistaan, kunhan vain saamme sinne valittua toiveitakin tässä ennen joulua.

Sen takia meillä on ilman salasanaa, kun siellä on myös seuraavalle Heinolassa avioituvalle juhlapaikkojen yhteystietoja ja majoitustietoja. Törmäsin nimittäin siihen ongelmaan, että sai kiven alta kaivaa tietoa Heinolasta. Kumpikaan meistä ei ole sieltä kotoisin, vaikka häät siellä vietämmekin. Joten sitä kautta saa myös joku toinenkin ehkä apua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkälaisen sähköisen ilmoittautumisen olette tehneet tai minkälaisia ne ovat valmiissa palveluissa? Tuleeko esim. jokaisen perheenjäsenen & avecin ilmoittaa nimensä ja mitä muita tietoja kysytään? Olen tekemässä hääsivustoa itse ja tämä mietityttää. Emme aio tehdä tarkkaa istumajärjestystä häihin, joten jokaisen osallistujan nimeäminen ei siinä mielessä olisi välttämätöntä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ite tein www.mywedding.com Oli paljon kivoja pohjia ja olisi saanut suurimmasta osasta myös teettetyä kutsukortit. Paljon valmiita pohjia alasivuille mm. RSVP eli vastauspyyntö (en kyllä itse käyttänyt niin en tiedä miten toimii) lahjalista ym. Otsikotkin saa nykyään muutettua suomenkielisiksi.

Muokattu: , käyttäjä: michie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä haasivukone.fi takana eli Iltasanomien hääsivut. Päätteen saa valita itse muutamista vaihtoehdoista, itse valitsimme onnelliset.fi ja tutuillamme oli tahdomme.fi.

Sivuillemme laitettiin morsian sulhasen sanoin ja sulhanen morsiamen sanoin, kuinka tarinamme alkoi, lahjalista, ajo-ohjeet, pitkämatkalaisille hotelli ja ravintola ym. tapahtuma info, lapsiperheille infoa, kuvia meistä.

Lisäksi olisi mahdollisuus saada ilmoittautuminen ja päiväkirja ainakin sivustolle. Noita sisältösivuja (eli meillä hääpari, ajo-ohjeet, lapsiperheille ym.) saa tehdä niin paljon kun haluaa tai olla tekemättä.

Myös sivupohjavaihtoehtoja on muutama erilainen. Sivut saa halutessaan salasanan taakse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perustin itsekin eilen hääsivut pitkän tutkimisen ja pohdinnan jälkeen...

Alun perin aioin koodata sivut itse, koska olen itse alan ihmisiä. Mutta koska häästressiä alkaa olemaan jo muutenkin ihan tarpeeksi ja sivujen suunnitteluun ja tekemiseen olisi saanu menemään ikuisuuden, päädyin valmiiseen palveluun.

Halusin että sivuille saisi samaa ilmettä jota aiomme käyttää kutsuissa ja muissa kirjallisissa tuotoksissa. Pidän myös tyylillisesti selkeästä ja yksinkertaisesta. En siis halua liikaa sisältöä, koska harvat vieraat jaksavat lukea kaikki sivut läpi. Tärkeää oli saada ilmoittautumislomake sivuille. Häälahjalistan ajattelin linkittää hääsivuille jostain muusta palvelusta.

JOTEN, päädyin sellaiseen kotisivupalveluun kuin Weebly. Mielestäni nuo ovat helppokäyttöiset, kivoja pohjia löytyy ja esimerkiksi tähän valitsemaani saa itse ladata tuon yläkuvan, joten siitä saa haluamansalaisen (alla olevassa kuvassa vain kokeilu, ei lopullinen...). Sivuille pystyy lisäämään blogin, johon vieraat voivat sitten käydä kommentoimassa, google-karttoja, kuvagallerioita, videoita jne. jne.

Ainut miinus oli että ilmaisversiossa oli rajattu määrä sivuja ja jotain muita rajoituksia. Päädyin siis maksamaan vajaa 30€ puolesta vuodesta, jotta saan kaikki haluamani tiedot sivuille.

Tässä vielä kuva keskeneräisistä sivuistamme:

haasivu_kuva.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiitos valaisevista esimerkeistänne. :girl_wink: Herbinan laittava kuva ilmoittautumissivusta on varsinkin mielenkiintoinen. En tullut ajatelleeksi, että nimet voisi kerätä tuollaisena listana eli menisi vaikka yhteen kenttään... Hyvä vinkki!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä haasivukone.fi takana eli Iltasanomien hääsivut. Päätteen saa valita itse muutamista vaihtoehdoista, itse valitsimme onnelliset.fi ja tutuillamme oli tahdomme.fi.

Sivuillemme laitettiin morsian sulhasen sanoin ja sulhanen morsiamen sanoin, kuinka tarinamme alkoi, lahjalista, ajo-ohjeet, pitkämatkalaisille hotelli ja ravintola ym. tapahtuma info, lapsiperheille infoa, kuvia meistä.

Lisäksi olisi mahdollisuus saada ilmoittautuminen ja päiväkirja ainakin sivustolle. Noita sisältösivuja (eli meillä hääpari, ajo-ohjeet, lapsiperheille ym.) saa tehdä niin paljon kun haluaa tai olla tekemättä.

Myös sivupohjavaihtoehtoja on muutama erilainen. Sivut saa halutessaan salasanan taakse.

Heissan!

Oletteko itse laittaneet sivut salasanan taakse? Miten se onnistuu? Tein juuri meillekin tuonne accountin, mutta en sen kummemmin ole tutustunut palveluun. :) Kiitos jo etukäteen! Ja ihania häähääräilyjä!! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen tehnyt hääsivut osoitteeseen www.tahdomme.fi eli iltalehden hääsivukoneeseen. Sivuja on todella helppo käyttää ja olen laittanut sinne kaiken mahdollisen yöpymismahdollisuuksista lahjalistaan ja ajo-ohjeisiin. Ainoa miinus on se, että hääsivut lakkaa olemasta vuoden päästä sivujen luomisesta. Toisin sanoen, sivut sulkeutuu heti häiden jälkeen :( Harmi, koska olen nähnyt niitä varten tosi paljon vaivaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääsivut/blogi on tehty wordpressin pohjien avulla. Ne ovat salasanan takana omalla omalla palvelimella tai siis ostetulla palvelintilalla (kapsi.fi)

Kiva kun saa kerättyä kaikki infot yhteen paikkaan, eikä tarvitse kutsun mukaan laittaa aivan kaikkea. Ja nyt ennen häitä blogi on vain lähipiirin tiedossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, jotka olette käyttäneet Iltasanomien hääsivukonetta: näkyykö valmiilla sivuilla mainoksia ja/tai Iltasanomien banneria? Entä voiko vasemman laidan tekstejä muokata? (esim. "Etusivu" -> "Home"). En tahtoisi ihan vielä kokeilla/perustaa niitä sivuja kun ovat voimassa vain sen määrätyn ajan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tein juuri ilta-sanomien hääsivukoneella sivut. Oli kyllä helppoa ja mutkatonta.

Siellä näkyy kyllä olevan mainos ja ilta-sanomien banneri. Vähän ne ärsyttää, mutta voin elää asian kanssa. Tästä voit katsoa miltä näyttää www.mikonjamiranhaat.tahdomme.fi. Sivut eivät ole valmiit, mutta mainokset näkyvät.

Ja vasemman laidan tekstejä saa kyllä muokattua. Itse poistin lahjalista kohdan kokonaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin kokeilin tehdä hääsivut iltasanomien hääsivukoneella, ja kyllä siellä tosiaan Iltasanomien banneri + H&M:n mainos nyt näytti olevan. Viimeksi kokeillessani oli vain tuo banneri ja mun oma tausta. Kaverin vuosi sitten tekemillä hääsivuilla siellä sen sijaan ei ole mitään mainoksia. Kai tuo on nyt sitten muuttunut mainokselliseksi... :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon käyttäny paljon aikaa eri hääsivujen tutkailuun ja pitkän harkinnan jälkeen aattelin käyttää valmista, ilmaista pohjaa:

www.mywedding.com

Tekstit saa muutettua suomeksi ja pohjavaihtoehtoja on tosi paljon. ERITTÄIN helppokäyttöiset myös. Ja nopea asiakaspalvelu.

Toinen mitä kattelin on:

www.ewedding.com - mutta niitten sivut on voimassa vaan vuoden, ja lisäajasta pitäis sit maksaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on omat sivut omalla serverillä ja itse taiteiltuna. Sivuilla on hääparin tarina ja kuvia, tiedot kaasoista ja bestmaneista. Kutsun mukana tullut juhlaohjesääntö, kartta juhlapaikalle, hyödyllisiä linkkejä, lahjalista.. Jos jaksaisi, voisi tehdä vielä hääaiheisen pelin ;)

Ostimme vuodeksi oman osoitteen hääsivuja varten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös täysin ite toteutetut hääsivut. Joskin ovat vielä toistaiseksi kesken, mutta valmistuvat kyllä siihen mennessä kun kutsut lähtevät... Ulkoasultaan meidän sivut on yksinkertaiset ja toistava samaa värimaailmaa kuin esim. kutsut, askartelut, kukat... Teknisistä asioista en osaa sanoa mitään, koska mies vastaa siitä, minä vastaan sisällöstä ja visuaalisesta ilmeestä. :grin: Sivut tulevat salansanan taakse, joten kaikki kutsukortit on siis siinä mielessä yksilöllisiä, että jokaisella vieraalla/parilla/perheellä on oma käyttäjätunnuksensa ja salasanansa. Sivuille tulee ainakin vihkikirkkomme ja juhlapaikkamme kuvat, sijainnit ja mahdollisesti lyhyesti hieman historiaa, ilmoittautumislomake, lahjatoiveet, ja ´yleistä´-osio, josta löytyy muun muassa pukukoodi, tarkemmat ajo-ohjeet/pysäköinti, yleisesti ohjeistusta vihkimiseen (mainittu esim. että paikalla on ammattikuvaaja, jonka toivomme saavan työrauhan) ja muuhun liittyen... Ja kai sinne täytyy meistäkin joku kuva tuupata. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulossa hääsivut! :) Ajattelin, että yhdessä voimme niitä ideoida ja mies saa sitten toteuttaa kun kerta työkseenkin tekee webbisivuja. :>

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen vain pitänyt ihan vaan itselleni blogia muistikirjan sijasta :)

Tämäkin nyt lopulta kääntyi niin, että on tehty vasittu hääblogi, johon häävieraille infoa ja muuta mukavaa tietoa. Sujautan kutsun mukaan pienen lapun jossa osoite ja salasana blogiin :)

Muistikirja näemmä oli pakkoa hankkia erikseen kun ideoita alkoi pursuta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin sivut alkavat olla valmiit. Mies on ne itse koodannut ja on niin suloisen tohkeissaan asiasta :girl_blum: Itse näin sivut vasta siinä vaiheessa, kun alkoi kaikki olla jo valmista.

Koodari oli valinnut värit hääteeman mukaan, oli laittanut esittelyt meistä (ja meistä on lapsuuskuvat, joten olemme söpöjä ja kukaan ei kiinnitä huomiota liikakiloihin...), RSVP:n jossa on mahdollisuus syöttää kutsuttu, tämän avec/perhe, lasten iät ja jokaisen ruoka-allergiat erikseen, tietoa hääpaikasta googlen ajo-ohje syötöllä (syötät lähtöosoitteen ja ohjaa lyhintä reittiä perille), täältä kopioitua hääohje ja lahjalista (jonne pääsee vasta kun on ilmottautunut tulevaksi). Musta oli aika mukavaa, että toinen oli ollut noin oma-alotteinen, fiksu, huomioiva ja filmaattinen (siksikin se on mun tuleva miäs).

MUTTA, kysymys: Millaiset hääkutsut? Haluaisin lyhyen ja ytimekkään itsetehdyn kutsun, jossa vaan kutsuttaisiin häihimme ja noille nettisivuille. Ei pitkiä tarinoita, ei kirjallisia ohjeita eikä "soita tähän numeroon". Kun hienot sivut on tehty, niin haluaisin ihmisten käyttävän vain niitä (ja tämä kaikilta kutsutuilta onnistuu). Onko kuvia malleista tai ideoita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Meillä kutsuissa jotakuinkin näin: "Toivoisimme teidän olevan paikalla kun solmimme avioliiton X kirkossa Y päivänä Z aikaan. Vihkimisen jälkeen hääjuhla paikassa Å. Allekirjoitukset. Lisätiedot osoitteessa www.tähänmeidänosoite.com, käyttäjätunnus ja salasana sejase." Kutsut itse tehty, kaksiosaiset, sisäsivulla tuo teksti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos ~Miimos, noinhan se on.

Mitä, missä, milloin, kenen kanssa ja minne nyt. Siinähän se on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muilla kokemusta sivustosta www.mywedding.com? Oon ihan kädetön näissä tietokonejutuissa ja mietin jotain helppoa sivustoa. Hääsivukone.fi on helppo sinänsä, mutta ei oikein miellyttänyt mun värimaailmaa ja mua harmittaa kun ne toimii vain vuoden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille mies teki omat hääsivut. Sille se oli mieleinen tehtävä ja sai toteuttaa itseään (teietnkin minun kommenttien mukaan :)). Ja kun tekee sivut itse, niin niihin saan juuri ne ominaisuudet kuin haluan (ja värit) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko jollain hääsivuja jotka ovat avoimia kaikille? Olisi kivaa lukea! Tai hääblogeja, oon ihan untuvikko, mistä niitä löytäis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta tosi helpot ja kauniit sivut sai aikaiseksi weddingchannel.comin hääsivu-makerilla! Suosittelen! Myös blogger on helppo.

Tässä nämä meidän sivut näytille:

Joulukorttien mukana lähtee Save the Date- sivun osoite ja kutsuun tulee hääsivun (vilautus ohi) osoite smile.gif

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään