titiuu

Mitä tehdä, jos sairastuu juuri häiden alla?

67 posts in this topic

Eli onko joku mennyt esim. flunssaisena naimisiin? Itse olen aika herkkä sairastumaan ja nyt mietinkin että jos mä stressaan itselleni kuumeen hääpäiväksi.

Jaksaako sitä juhlia ja onko noloa poistua suurinpiirtein hääkakun jälkeen pois?

Täytyy toivoa, että kaikki pysyy terveenä hääpäivään saakka ja mielellään toki sen ylikin. :) Meillä on nyt mies flunssassa ja tiedän, että se tulee seuraavaksi minuun. Häät on kolmen viikon päästä, joten jännittää millainen olo sitä on. No flunssa/kuume on parempi kuin oksennustauti tms, mutta onhan se kurja jos joutuu nenä punaisena poseeraamaan ja sinnittelemään iltaan asti.

Siis mä pelkään kuoliaaksi sairastuvani just esim. vatsatautiin H-päivänä! Ja koska pelkään niin lujaa, niin varmaan kans stressaan itselleni jonkin taudin :girl_mad: Mikä voisi olla kamalampaa?!

mullakin on tapana sairastua flunssaan, varsinkin kovan stressin aikana...viime kesänä häissä olin kuitenkin ihan terve(söin sitä ennen maitohappobakteerivalmisteita paljon).

Edited by NicoleS

Itse tulen kipeeksi aina kun stressi laukee eli häät toivottavasti saadaan vedettyä kotiin ennenkuin minuun iskee. Tai sit se iskee just sillä hetkellä ku kirkosta astellaan pois :girl_impossible:

Häissämme toissa kesänä olin terveenä, mutta kaksi päivää häiden jälkeen häämatkalle lähdettäessä sairastuin ja koko häämatka meni flunssassa. Oli todella kiva maata rannalla ja niistää nenää..

Täälläkin pieniä pelonväristyksiä välillä liikkuu :hysteric: Sisko kehotti ahmimaan vitamiineja ennen juhlia.

Nuo maitohappobakteerivalmisteet on myös hyvä vinkki!

Myöskin minä suosittelen maitohappobakteerivalmisteita. On tullut itse niitä syötyä mm. ennen ylppäreitä ja aion syödä myös ennen häitä ja syöttää sulhasellekin. ;) Voisihan sitä kokeilla vitamiinejakin..

Kaverini (ja sulhanenkin) sai hirveän nuhan häitä edeltävänä päivänä. Sulhanen meni sitten apteekkiin, ja pyysi jotain "että morsian saa alttarilla vastattua myöntävästi niin, että kuuluu!" Panadolia, Posinovaa ja C-vitamiinia tuli siis mukaan kotiin vietäväksi. Häissä ei juuri alkoholiakaan tarjoiltu, joten sikäli pystyi ottamaan särkylääkettäkin turvallisesti, eikä tarvinnut kärvistellä nuhaisena ja pääkipuisena koko päivää.

Hui, mä en ole edes ajatellut, että voisin olla kipeä hääpäivänä tai mieheni... :girl_impossible:

Mä olin etukäteen suunnitellu, että syön pitkin hääpäivää (kirkko oli vasta kello 16.15), kun pelkäsin että maha sekoaa juhlissa, jos en syö. Samoin edellisenä päivänä piti syödä normaalisti, vaikka kiire olikin. No, enpä sit vaan ehtiny enkä edes huomannu nälkää edellisenä päivänä. Hääpäivän aamuna sain syötyä normaalisti, mutta kirkolla en saanut mukaan ottamaani kolmioleipää alas.

Juhlan edetessä mun mahassa kiersi enkä sit ruokailussa uskaltanu ku maistaa vähän kaikkea ja söin vaan perunaa, kun ajattelin että se ei sekota mahaa. Kakkuakaan en syönyt ollenkaan. Samoin karkkibuffet meni ihan ohi ... Harmittaa vieläkin, etten voinu syödä juuri mitään ja ne ruuat oli oikeesti superhyviä. Kakusta nyt puhumattakaan.

Yöllä hotellilla istuinkin varmaan puol tuntia vessassa, aika romanttista :D

Ei ne häät siihen kaatunu, mutta epämukavaa silti. Tosin näin jälkikäteen tälle pystyy jo naureskelemaan :)

EDIT: Pakko sanoa vielä, että mä reagoin siis aina mahallani kaikkeen ja se on monta kertaa viikossa kipeä, että tää ei ollu sinänsä yllättävä tilanne, mutta syökää armaat Naikkarit silti hyvin ja terveellisesti ennen häitä :)

Edited by omerrta

Eli onko joku mennyt esim. flunssaisena naimisiin? -- Jaksaako sitä juhlia ja onko noloa poistua suurinpiirtein hääkakun jälkeen pois?

On mennyt. :girl_dance: En ole koskaan elämässäni ollut niin kipeä kuin olin meidän juhlissa. :girl_drink1: Onneksi meidän juhlat oli lyhyet. Ellen olisi päässyt hotelliin klo 21, olisin kömpinyt nukkumaan kartanon (=juhlapaikka) sohvalle.

Edited by wee

^^

mä stressaan kans mahallani kaikesta ja etukäteen pelottikin, että miten käy mahan kanssa. no kävi sit niin, et aamul söin vähän muroja ja hääjulissa en sit saanu mitään alas, paitsi vähän kakkua...muutenkin oli alux huono olo, mut se meni sit vähän ohi kun join paljon vettä ja pääsin raittiiseen ulkoilmaan <_< . illal sit hotelissa syötiin mansikoita ja söin lisäx muutaman pasteijan...että se oli sit mun ruokavalioni hääpäivänä :D .

Täällä hermoillaan kun lehdissä lukee,että noro-virus jyllää taas. Meidän perheessä se oli kaks vuotta sitten helmikuussa ja oli kyllä sellanen tauti, että sen kanssa ei häitä juhlita. toivottavasti säästytään siltä vielä kuukausi. Onkohan ketään joka olis oikeesti joutunut jättään häänsä välistä sairastamisen takia?

Mä olen kanssa hirvee mahalla jännittäjä,että ainakun on jotain uutta ja jännittävää niin vessassa saa ravata moneen kertaan..Justaan mietin,että miten sitä uskaltaa edes sitten hääpäivän aamuna syödä mitään,kun jännityksen myötä saa ravata sitten vessassa alvariinsa..

Ei kyllä muutenkaan olis kiva sitten sairastuu,joten varmasti tulee syötyä maitohappobakteereja sun muita vitamiineja ennen sitä. :)

Löysimpäs osuvan keskustelun. Täällä kanssa eräs morsian, joka jännittää tuleeko kipeäksi juuri ennen H-hetkeä! :girl_impossible:

Olen töissä paikassa, missä jylläävät kyllä kaikki mahdolliset bakteerit, juuri tänään oli juttua että milloinkohan noro iskee sinne kyntensä...aaargh!! Syksyllä juuri söin 4 kuuria antibioottia putkeen, kun ei oikein tehonnut...

Tämä on kyllä erittäin stressaava asia, mille ei kauheasti mitään voi tehdä. Vitamiineja popsitaan sekä minä että sulho. Pitäisköhän noita maitohappobakteereja kans kipittää ostamaan??

Itse olin kuumeessa ja järkyttävässä flunssassa hääpäivä. Piti vain tankata lääkettä vähän väliä ja yrittää nauttia olosta huolimatta. Päivä onnistui, vaikka valokuvista kyllä näkeekin ettei morsian ollut ihan kunnossa...

Pitäisköhän noita maitohappobakteereja kans kipittää ostamaan??

Mä yleensä alotan n.viikkoa aikasemmin syömään maitohappobakteereja,jos tiedän,että on joku tärkeä meno ym eikä olis kiva sairastua.Etenkin,koska olen myös semmotteessa paikassa töissä missä enemmän tai vähemmän liikkuu kaikkia noroja ym kumppaneita..

Edited by Martha

Minä pelkään myös kovasti, että sairastun hääpäivänä, tai että allergiani käy vaivaamaan todella pahasti hääjuhlassa ja olen ihan punaisen kirjava ja turvoksissa.. Yleensä toukokuussa ei minulla enää ole ollut oireita, eikä hyvän lääkityksen ansiosta ole kuin joskus ihan kevään alussa. Myös migreenin puhkeamista hääpäivänä pelkään kovasti, sillä se pilaisi täydellisesti hääpäivän ja minulla on taipumusta saada migreeni sukujuhlissa tai suuren stressin keskellä.. Pitää yrittää rentoutua, syödä ja nukkua hyvin ennen häitä, tiedän että toimimalla oikein voin ehkäistä myös migreeniä yllättämästä.. Mutta jänskätän silti kauheasti, että allergia/sairastuminen pilaa täydellisen päivän. Veljeni vaimo oli sairaana omissa häissään, hänen mahansa ei ilmeisesti sietänyt jotain hääruokaa ja paljon aikaa joutui viettämään wc:ssä, hän tosin muutenkin sairastelee paljon, joten olisi toivonut hänelle edes tuon yhden päivän ilman ongelmia mahan kanssa.

Ehkä pitäisi lopettaa asian pelkääminen, sillä silloin tauti yleensä iskee, kun sitä panikoi ennakkoon ja pelkää paljon. Tuo maitohappobakteereiden syöminen kuulostaa hyvältä ajatukselta. Pitää myös muistaa varata hääpäiväksi nenäliinoja, särkylääkettä ym, jos sattuu niin ikävästi, että sairastuu.

Jos mahatautiin sattuu juuri ennen häitä sairastumaan, kannattaa suunnata suoraan lääkäriin ja selittää tilanne. On olemassa lääkkeitä, joilla voidaan oksentelua hillitä ja ripulilääkettähän saa apteekistakin ilman reseptiä. En kyllä suosittele sitä muuta kuin oikein suuressa hädässä, saattaa nimittäin aiheuttaa toisaalta ummetusta. Tuntuu tylsältä ajatukselta joutua perumaan häät jonkun parin päivän mahataudin vuoksi.:/

Mä oon myös mahallajännittäjä ja pelkäänkin etten pääse kirkkoon ajoissa kun jännittää niin kovasti. Syöminenkin on vaikeaa noissa tilanteissa. Närästyslääkkeet ovat kyllä yleensä auttaneet noissa tilanteissa. Flunssaa vastaan ajattelin taistella vitamiineilla ja myös maitohappobakteereita tulee varmaan popsittua.

Mä en myöskään ollut edes aatellut, et voisin sairastua hääpäivänä :girl_impossible: Mulla tulee migreeni yleensä stressistä ja sehän saattaa mun tuurilla laueta sillä sekunnilla ku on sanottu tahdon.

Greipinsiemenuute- ja c-vitamiinikuuri ennen häitä.. Ja varautuminen pahimpaan.

Mun mielestä sairastumista ei kannata stressata etukäteen, vaikka tietysti se on omassa mielessänikin käynyt. Jos niin ikävästi kävisi, että olisin sairaana omana hääpäivänä, kyllä muutaman tunnin lääkkeiden avulla yrittäisi olla juhlassa mukana. Vieraat varmasti ymmärtävät, ettei huonovointisena voi jaksaa juhlia. Ennaltaehkäisyä suosittelen minäkin, välttää vilustumista ja sairaita ihmisiä sekä nauttii vitamiinikuurit edeltävillä viikoilla.

Kaverini (ja sulhanenkin) sai hirveän nuhan häitä edeltävänä päivänä. Sulhanen meni sitten apteekkiin, ja pyysi jotain "että morsian saa alttarilla vastattua myöntävästi niin, että kuuluu!" Panadolia, Posinovaa ja C-vitamiinia tuli siis mukaan kotiin vietäväksi. Häissä ei juuri alkoholiakaan tarjoiltu, joten sikäli pystyi ottamaan särkylääkettäkin turvallisesti, eikä tarvinnut kärvistellä nuhaisena ja pääkipuisena koko päivää.

Perus reseptittömiä särkylääkkeitähän voi popsia huoleti vaikka alkoholia ohessa joisikin, niillä ei ole ei-toivottavia yhteisvaikutuksia.

Mahallaan reagoiville suosittelen lämpimästi yhden tai parin gin-tonicin juomista. Auttaa myös, jos on tullut syötyä liikaa tai jotain muuten vaan sopimatonta.

Ja juu, jonkun mielestä voi toki olla "moraalitonta" juoda heti aamusta, mutta onpahan miellyttävämpää kuin juosta wc:ssä koko päivän =)