Saphire

Paperiasiat

4 viestiä aiheessa

Onko kukaan järjestänyt häihin liittyviä paperiasioita (todistuksia ja käännoksiä) itse? Mistä loytyy parhaat neuvot miten toimia? Olen UK:ssa asuva suomalainen, menemme Kreikan Santorini saarella naimisiin (toivottavasti). Olen ollut hääsuunnittelijaan yhteydessä mutta satuin loytämään aivan ihanan hotellin missä ei ole hääsuunnittelijaa joka voisi hoitaa nämä muodollisuudet. Olenko ihan "hullu" jos ryhdyn tähän hommaan itse? Aikaa meillä on n. 6kk.

Suomessa kun ei ole mitään birth certificatea niin onko vastaava todistus virkatodistus? Entä mikä on Apostille Stamp? Mistä sen saa?

Kiitos paljon!

-Ira-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlimme haitamme kolme viikkoa sitten Espanjassa, alunperin tarkoitus oli hoitaa koko homma siella mutta paadyimme siviilivihkimiseen taalla Lontoossa jossa asumme ja Espanjassa oli sitten avioliiton siunaus.

Suomen kreikan suurlahetysto voisi varmaankin auttaa tai vaihtoehtoisesti jos Kreikassa toimii suomalainen seurakunta niin sielta voisi kysya myos.

Virkatodistus ajaa saman asian kuin syntymatodistus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan järjestänyt häihin liittyviä paperiasioita (todistuksia ja käännoksiä) itse? Mistä loytyy parhaat neuvot miten toimia? Olen UK:ssa asuva suomalainen, menemme Kreikan Santorini saarella naimisiin (toivottavasti). Olen ollut hääsuunnittelijaan yhteydessä mutta satuin loytämään aivan ihanan hotellin missä ei ole hääsuunnittelijaa joka voisi hoitaa nämä muodollisuudet. Olenko ihan "hullu" jos ryhdyn tähän hommaan itse? Aikaa meillä on n. 6kk.

Suomessa kun ei ole mitään birth certificatea niin onko vastaava todistus virkatodistus? Entä mikä on Apostille Stamp? Mistä sen saa?

Kiitos paljon!

-Ira-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hey

Joo, virkatodistus vastaa syntymätodistusta (birth certificate) ja sen Apostille stampin saat myös maistraatista. Eli yhteys maistraattiin, pyydät virkatodistuksen englanninkielisenä, avioliittoa varten ja samalla apostillettuna. Lysti maksaa noin 13 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään