Teemana joulu


orchidee

Recommended Posts

En ainakaan nopealla vilkaisulla muuta samanlaista topiccia löytänyt.

Liippaa ehkä läheltä tuota talvihääteemaa, mutta olisi kiva kuulla ideoita nimenomaan joulunajan häihin (aattoa edeltävät päivät - uusi vuosi) tai teemaltaan jouluisiin häihin :D Tonttuja kutsuihin, juhlapaikka täyteen joulukuusia vai jotain siltä väliltä? Sana on vapaa ja ainakin minä kuulolla :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Itse olin sellaisissa häissä, joissa itse hääpäivä oli 29.12. eli Rauhan päivänä. Kutsukartonki oli punainen (hieman murrettu sävy) ja kortin koristekuvana oli käytetty rauhankyyhkyä.

Morsiamella oli punainen huivi ja punaiset kengät valkoisen pukunsa kanssa. Ja "hääkimppuna" sellainen vihreä seppele. Juhlapaikan koristelussa oli käytetty ainakin paljon kynttilöitä. Häistä on jo vuosia aikaa, joten en enää muista, että mitä kaikkea oli, mutta kirjoitin nyt nuo, mitä muistui mieleeni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Olen täysin jouluihminen ja haaveilenkin jouluisista häistä. Tosin tässä on suurin ongelma joulu:D eli miten ihmiset mahtavat suhtautua jouluisiin häihin ennen muuta joulukiireitä?(ja toinen ongelma on joulun alla jylläävä norovirus,mutta ei siitä sen enempää)

koristeeksi olen ajatellut kuusta,jossa koristeena sitten väreihin sopivat koristeet. Tykkään hirmuisesti punaisesta ja kullasta,mutta en toisaalta voisi kuvitella pukeutuvani punaiseen häämekkoon.

kukkana voisi olla jaloritarinkukkaa,ehkäpä hyasinttia(muistakaa allergiset),sitten niiden lisänä havuja,karveoksia,kristalleja ym.

paikkakortteina toimisi hyvin nuo piparit. Lisäksi haluaisin karkkibuffan ja ruokana olisi sitten täysin jouluruokien vastainen menuu eli hampurilaisia,tortilloja,hodareita ja muuta herrkuja:) tai sitten perinteisesti vaikkapa hirvenpaisti ja erilaisia lisukkeita.

juomana voisi olla minttukaakaota(alkoholiton),erilaisia kahveja,kotitekoisia mehuja...

vieraille voisi muistoksi antaa joulukoristeen tai vaikkapa yllä mainitut paparimuotit.

sisällä ja ulkona olisi paljon kynttilöitä ja juhlapaikaksi sopisi joku tunnelmallinen kellari tai vanha navetta.

yksi kiva ja erikoinen ohjelma olisi leijuvat lyhdyt mitä tokman konserneissa oli nyt myynnissä. eli lyhty sytytetään maassa ja se omalla kuumalla ilmallaan täyttää paperisen hupun ja nousee taivaalle ja palaa siellä loppuun n.5minuutissa. oli eilen tähtitaivaalla todella kaunis kun puut ja maa oli huurteessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Hääkarkin sijaan voi myös antaa piparin, johon on kuorrutettu morsiusparin nimet/nimikirjaimet.

Tällä hetkellä itseä kiehtoo koristeluissa eniten tummanvihreä sametti ja havupuut, ulkotulet. Häitä juhlitaan tosin jo aika hyvissä ajoin ennen joulua (5.12.2009), mutta haluan joulun näkyvän tarjoilussa ja jossain määrin koristeissa, musiikkivalinnoissa (yhteislaulut) jne. tosin nuo asiat eivät kuulu tänne somistusosastolle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei, löysimme sulhaseni kanssa ihanan häätilan, mutta siellä on kieltona se, ettei saa olla kynttilöitä... Minä kun olin haaveillut valtavasta kynttilämerestä! Jouluna on häät, ja silloin on pilkkosen pimeää. Tilassa ei ole edes kunnon ikkunoita, joista tulisi edes teoreettista valoa... Miten saan tilan kauniiksi ja tunnelmalliseksi? Ideoita? entä koristelu näin keskellä talvea?

Link to comment
Share on other sites

Valosarjojahan on vaikka minkälaisia kaupoissa! Itse omistan jopa violetit sydänvalot, joten valinnanvaraa kyllä riittää etenkin joulun alla. Ymmärrän kyllä kynttiläkiellon hyvin, nehän on suurina määrinä tosi vaarallisia, jos on paljon porukkaa, lapsia ja ehkä humalaisiakin.

Kuivakukat tuli minulle ekana mieleen, mutta mistähän niitä saa ja ovatko kalliita? Onnistuisiko nyt vielä kerätä tai ostaa jotain halpoja kukkia ja kuivattaa talveksi?

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän tuoreita kukkia saa kukkakaupoista keskellä talveakin. :) Mutta kuivakukat voivat tietenkin olla jonkun mieleen!

Minäkin suosittelen noita valosarjoja zifen lisäksi! Niitä on niin paljon erilaisia, sellaisia pieniä kirkkaitakin valoja taitaa olla, jotka tuikkivat kuin pienet tähdet! Niitä ledtuikkuja voi myös sitten yksittäisinä käyttää. Noita pienempiä valosarjojahan voi laittaa myös lyhtyjen sisään!

Saakohan siellä käyttää tähtisadetikkuja? Niilläkin saa juhlatunnelmaa, palavat toki vain hetken.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee pattereilla toimivia kirkkaita valosarjoja pöytiin. Ne laitetaan kulkemaan pöydän päästä päähän, ja päälle tulee männyn "käkkyräisiä" oksia jotka spreijataan lumispraylla. Lisäksi ripotellaan käpyjä siihen oksien viereen.

Olin itsekin haaveillut kynttilöistä, mutta jätimme ne oma-aloitteisesti pois kun emme halua että joku lapsi leimahtaa liekkeihin kesken juhlan... :grin:

Uskon että "asetelmat" tulevat näyttämään hyvälle valkoisessa kattauksessa, varsinkin kun emme ole kumpikaan minkään hörselöiden ystäviä. Valosarjat ostettiin alkuvuodesta kun ne sattuivat tulemaan vastaan alennusmyynneissä (2€/kpl). Pitää vaan muistaa ottaa hääpaikalle varaparistoja!

Jos teillä on jouluhäät niin valosarjojen kavereiksihan voisi laittaa kauniita, teemaväriin sopivia joulupalloja?

Muokattu: , käyttäjä: Routamorsian
Link to comment
Share on other sites

Guest Woodwoman

Tästä on joku kysellyt aiemminkin, mutten muista missä kaikissa topikeissa... Onko joku nähnyt vähän vähemmän keltaisia led-tuikkuja? Niissä tuntuu tosi usein olevan hemmetin keltaista se valo, siinä määrin että erottaa oikeasta kynttilästä vähän liiankin hyvin. Pöytiin en ole ajatellut, mutta johonkin ylemmäs ikkunalaudoille (kellarikerros) huuruispintaisissa kupeissa, ettei näy liikaa läpi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...