maijaK

Pahiten epäonnistuneet leikit

76 viestiä aiheessa

Jos koottaisiin tähän pahiten epäonnistuneita hääleikkejä jotta voisimme ottaa opiksi emmekä mokaisi omissa häissämme! :girl_blum:

Itselläni on todella kamala kokemus parhaan ystäväni häistä.

Olin hänellä ensin kaasona mutta tultuani raskaaksi jouduin luopumaan tehtävästä koska laskettu aikani oli vain alle kuukausi ennen häitä joten en olisi pystynyt järjestelyitä hoitamaan.

Yhdessä sitten mietimme kuka olisi sopiva henkilö tilalleni ja päädyimme erääseen yhteiseen tuttavaamme.

Kaikki järjestelyt sujuivat hyvin, samoin kuin itse vihkiminen ja hääjuhla, siihen asti kun leikit alkoivat.

Hääpari on jo pitkään kärsinyt tahattomasta lapsettomuudesta ja se on heille todella arka paikka ja uusi kaasokin sen tiesi. Kuitenkin kaikki leikit liittyivät jotenkin lasten saantiin ja viimeinen pisara oli kun vuoroon tuli leikki jossa parilla oli kyllä ja ei kyltit joita piti näyttää vastauksina kysymyksiin, aluksi tuli ihan tavallisia tekeekö vaimo enemmän ruokaa kotona jne kysymyksiä mutta sitten alkoi tulla vietättekö ensi vuonna äitienpäivää ja muita lasten saantiin suoraan viittaavia. Tässä vaiheessa morsian murtui täysin ja siinä menikin yli tunti kun lohdutin häntä tuoreen aviomiehen ja morsiamen äidin kanssa.. Kaaso ei ollut moksiskaan vaan oli jatkanut juontamista jne.

No, kauheudet eivät loppuneet tähän, seuraavana päivänä kun pari avasi lahjojaan, kaasolta ja bestmanilta he saivat kori, jossa oli mm pienet vauvan tossut yms.!

Aivan uskomatonta.. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, järkyttävää! Mä en pysty ymmärtämään, että joku oikeesti haluaa tahallaan tehdä noin, ja kun asia kuitenkin on niin (tai ko. ihminen on vaan jotenkin todella todella pönttö, mikä ei edes riitä syyksi), niin menen kyllä ihan sanattomaksi! Ihan pöyristyttävän huonoa ja ilkeää käytöstä! :angry:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hui kauhea!! Tosi törkeää käytöstä jos kyseinen kaaso todellakin tiesi asioiden laidan.

Yleensänikin mielestäni, ihan muuallakin kuin häissä, pitäisi tuohon lastensaantijuttuun ja muihinkin vauvajuttuihin suhtautua aika, miten sen sanoisin, vähintäänkin varovasti. NIIN monella on ongelmia ja vaikeuksia kyseisen asian suhteen, takana mahdollisesti surullisia tapahtumia, kuten keskenmenoja.

Itselleni nuo vauvautelut ja muut vauvajutut ovat ihan yleensäkin elämässä hieman sellainen "ei, ei"-aihe. Sen verran monta kertaa on minun mieleni tahattomasti pahoitettu, viilletty oikein syvältä, vaikkei meillä lapsen saamisen yritys ole vielä ajankohtainen. Mutta koskaanhan ei voi tietää mitä ihminen sisällään kantaa. Esim. vahinkoraskautta joka onkin muuttunut varsin toivotuksi ja mennyt sitten kesken. Puhun kyllä jos ihminen itse ottaa asian aiheeksi, mutta muuten en kysele. Todellakaan.

Hienotunteisuutta peliin ihmisille. Ja toivoisinpa sydämestäni että tuon kyseisen hienotunteisuuden muistaisivat myös nämä vanhat sukulaistädit jotka kyttämällä kyttäävät onko vatsakumpu kasvanut. Kesällä grillimakkarakauden jälkeen heidän diagnosinsa tietenkin on se raskaus.

Hyvin henkilökohtaisia, joskus hyvin arkoja asioita. Mutta tuo aloittajan kuvaus kyllä lähenee jo sadismia... :mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo aloittajan tapaus on kyllä jo todella törkeää.. :(

Itselleni tulee mieleen yhdet kaukaisemman tuttavan häät, joissa me istuimme juhlasalin takimmaisessa nurkassa. Sinne ei kuullut yhtään mitään, mitä leikeissä tapahtui. Leikit kestivät ikuisuuden ja äänet olivat niin hiljaiset, että ainoastaan eturivin ihmiset kuulivat ne.

Isoissa juhlasaleissa kannattaisi miettiä jonkinlaista äänentoistoa ellei ole kova ääni.. :D

Samoissa häissä oli myös esittelyleikki, jossa kyseiseen ryhmään kuuluvien piti nousta seisomaan. Eli esim. morsiammen koulukaverit. Koska esiteltäviä ryhmiä oli niin paljon, olisi ollut tasapuolista ja reilua, että kaikki olisi esitelty. Me emme esimerkiksi kuuluneet mihinkään ryhmään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pahiten epäonnistunut leikki minun kokemuksissani oli viime loppukesänä tätini häissä. Oli tavallaan monikulttuuriset häät, kun ne juhlittiin Ruotsissa, missä sekä tätini että hänen miehensä asuvat, vaikka ovat syntyjään suomalaisia. Lisäksi edustettuna oli vahvasti ruotsin-espanjalaisia ja vähän muitakin.

Jonkinlaisena seremoniamestarina toimi virolainen nainen, joka alkoi illalla olla melkoisessa humalassa. Hän keksi toteuttaa aivan omituisen virolaisen perinneleikin, jossa ensin vietiin kaikilta vierailta kenkä. Kenkien saamiseksi takaisin piti tehdä kenen mitäkin. Jotkut lauloivat, jotkut tanssivat jne. eli enimmäkseen ihan ok.

Minä "pääsin" kuitenkin osalliseksi kammottavaan ala-astehenkiseen nolausleikkiin, jossa muutama meistä pistettiin piiriin aina mies-nainen-mies-nainen -periaatteella, ja piti kierrättää sussta suuhun pikkuista kolikkoa. Vieressä oli känninen, viisikymppinen ruotsalaismies joka nauroi räkäisesti koko ajan ja selitti jotain ruotsiksi, vaikka oli selvää, etten ymmärtänyt sanaakaan.

Ensimmäisestä kierroksesta vielä selvittiin, mutta tämän virolaisen känniääliön mielestä piti kiertää viisi. Sitten joku tiputti kolikon ja tämä virolaisidiootti ilmoitti, että kolme kierrosta lisää. Siinä vaiheessa häivyin piiristä, mistä tämä luuska tietenkin yritti nostaa meteliä. Loppuillan tunnelma oli vähintäänkin kuin hautajaisissa tämän episodin jälkeen.

Noin yleisestikin nöyryytysleikit on minusta täysin naurettavaa ojelmaa häihin. Sellaiset kuuluu polttareihin, eikä mielellään sinnekään. Käsittämättömintä tuossa kyseisessä tapauksessa oli, ettei kolikon kiertäminen suusta suuhun ole mitenkään mielenkiintoista katsottavaa lopuille vieraille, eikä ole jaksanut ala-asteen jälkeen naurattaa ketään (paitsi sitä vierolaista kusipäätä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no en tiedä onko nyt ihan hirvee fiasko mutta tosi tylsää katsoa sulhasen ryöstöä mistä ei saa selvää mikä on morsiammen tehtävä saada mies takaisin, ja odottaa kauan ku morsian tekee jonkun tylsän esityksen paperinukeilla tms, varsinkin se kun ei kuule tai näe juttua kunnolla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävintä oli seurata yhdissä häissä morsiamen ryöstöä. Sulhasen piti laulaa joku laulu, vaikka ryöstön järjestäjät (hyvät kaverit) tiesivät kyllä, ettei sulhanen osannu laulaa. Ei se vastaankaan kehdannu laittaa, laulo kyllä laulun ja sai morsiamen takasi. Siinä vaiheessa ku sulhanen alotteli laulua, ei ollu enää kenenkään mielestä hauskaa, ketkä vähänkään sulhasta tunsi..

Muokattu: , käyttäjä: hheidi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voi hirveää toi vauvajuttu..

mä en ja noista nöyryytysjutuista tykkää:(

tosin kaasolle ja bm:lle tulee jonkinsortin nöyryytys mutta se on ainut..:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo aloitusviesti oli kyllä aivan kauheaa luettavaa :"c Toiset ei kyllä ihan loppuun asti aina näytä ajattelevan..

Olenpa kerran ollut sellaisissakin häissä, joissa morsian ryöstettiin sovittuun tapaan, sulhanen väsäsi muistaakseni jonkin runon tms. mutta morsianta ei sitten pariin kolmeen tuntiin kuulunutkaan takaisin juhlapaikalle, koska ryöstäjät olivat lähteneet KALJALLE kesken ryöstöretken.......... Siellä morsian istui jossakin kuppilassa melko kypsänä ja vieraat odottelivat... ja odottelivat :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin eräissä häissä, jossa suoritettiin "avaintenkeruu-leikki" (naispuolisille vieraille jaetaan avaimia, jotka pitää palauttaa bestmanin tms. käskystä). Bestman ei ollut ymmärtänyt leikin ideaa oikein, vaan jakoi avaimia sekä miehille että naisille. Nauruhan siinä tuli, kun sulhasen "salarakkaita" pyydettiin tuomaan avaimet takaisin sulhaselle :D Tämä ei sinänsä ollut tyylitön, kuten ylemmät leikit ovat olleet, ja vieraat nauroivat. Morsian vain ei oikein pitänyt leikin epäonnistumisesta..

Kerran minulle ja serkulleni ilmoitettiin, että me sitten laulamme sulhasen äidin kanssa yhteislaulun hääparille. Meidän oli tarkoitus ikään kuin toimia muun juhlaväen rohkaisijoina. Miten miten kävikään? Kukaan vieraista ei laulanut. Ei tämäkään sinänsä mitään, mutta kaavailtu yhteislaulu ei välttämättä toteudu odotetulla tavalla. Monelle laulaminen on iso kynnys. Jos kuitenkin haluaa yhteislaulun, kannattaa valita mahdollisimman tuttu laulu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä minun kokemukseni ei ole täysin epäonnistuneesta, mutta vähintään INHOTTAVASTA leikistä.

Kaikki eivät sitä tiedä tai välitä, mutta joillain on esiintymiskammo, kuten esimerkiksi juuri itselläni.

Niin tietenkin ystävän häissä oli leikki, jossa kori kiersi yleisössä musiikin tahdissa. Aina kun musiikki taukosi, piti nostaa korista lappu ja lukea se ääneen.

Itse kammosin joka kierroksella, että milloin minun vuoroni tulee :( Se oli inhottavaa, koska en tykkää puhua suurelle väkijoukolle!

Joten suosittelen: Älkää toteuttako häissä leikkejä, joihin yleisö pakotetaan tahtomattaan mukaan! Jää huonot muistot :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki sellaiset leikit, joihin liittyy ämpäriä pienempiä osia, joiden olisi tarkoitus näkyä jonnekin, on tuomittu epäonnistumaan... Olen ollut parissa häissä, joissa sulhasen ja appiukon on pitänyt neuloa vaimojensa opastuksella tai askarrella jotain, ja kun osallistujilla ei ole mikkejä eikä tapahtumat näy mihinkään, niin yritäs nyt siinä olla innostunut.

Renya likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on jäänyt lapsuudesta mieleen. Olin perhetuttujemme häissä, ja jopa minun, noin 12-vuotiaan, tiedossa oli, että pari oli uskovainen. Leikittiin sitten morsiusvisatyyliin, eli sulhanen ja morsian vastasivat molemmat tahoillaan juontajakaason kysymyksiin. Muutama kysymyksistä ei vain sopinut morsiusparin konservatiiviseen tyyliin. Morsiuspari oli luultavasti (ainakin yrittänyt) odottaa hääyöhön asti, joten kysymys "Milloin vietitte ensimmäisen yhteisen yön?" ei oikein sopinut kuvaan. Muistan nolostuneeni kysymyksestä pikkutyttönä.

Eli noiden morsiusvisakysymysten pitäisi sopia morsiuspariin. Sama asia pätee mielestäni myös spiikkauksiin. Esim. kaksimielisyydet sopivat aika harvojen häiden juontoihin.

Muokattu: , käyttäjä: Sininikki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni pahiten epäonnistuneita leikkejä ja ohjelmanumeroita ylipäätään ovat sellaiset, jotka eivät sovi morsiusparin tyyliin yhtään, mutta jotka on väkisin haluttu ohjelmaan laittaa. Esim. tämä klassinen ryöstöleikin vaivaannuttava päätös, jossa esiintymiskammoinen ja variksen lauluäänen omaava morsian/sulhanen laitetaan laulamaan värisevällä äänellä biisiä häveten yleisön kanssa kilpaa silmät päästään. Tai pakotetaan lukemaan omakeksimäänsä runoa. Oli miten oli, nämä esiintymisleikit pitäisi toteuttaa vain ehdottoman ekstroverteille persoonille.

Ei liity suoraan aiheeseen, mutta kerran olin häissä joissa morsiuspari oli suunnitellut perinteisen valssin tilalle esityksen, jossa valssi vaihtui yllättäen paritanssiin kera (kai) ihan hienon koreografian. Selvästi jostakin plagioitu idea, joka kyllä varmaan toimisi erinomaisesti jollakulla muulla kuin tällä pariskunnalla, joista kumpikin jännitti kuollakseen esiintymistä ja joista kumpikaan ei osannut tanssia. Jälkimmäisen puutteenhan voisi varsin hyvin korvata rempseällä asenteella ja hyvällä huumorilla, mutta tällaisia tyyppejä pariskunnasta ei ollut kumpikaan (vaikka mukavia muuten). Siinä he sitten tanssivat p*skajäykkinä hymyttömät ilmeet kasvoillaan keskittyen jokaiseen askelkuvioon ettei vaan mene väärin. Yleisö taputti lähinnä empatiasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kaasona siskoni häissä. Siskoni oli hyvin ehdottomasti kieltänyt kaikki leikit, ryöstöt, esittelyt ja muut ja tietysti toisen kaason kanssa noudatettiin tätä kieltoa. Ainut sallittu ohjelmanumero oli puheet.

Mutta kuinka ollakaan, illan pimetessä siskoni kaverit alkoivat kaivata pippaloihin jonkinnäköisiä hääperinteitä ja päättivät oma-aloitteisesti ryöstää kaasot! :girl_impossible: He ympäripuhuivat seurueen miehet kidnappaamaan meidät ja niin miehet sitten kantoivat minut ja toisen kaason olkapäillä läheiseen metsään. Tytöt ilmoittivat morsiamelle, että saadakseen kaasot takaisin, olisi kaikkien häävieraiden noustava tanssimaan. Me kuunneltiin metsässä, kuinka siskoni vain nauroi paskaisesti ja jatkoi keskeytynyttä rupatteluaan... Eiäk tehnyt elettäkään ollakseen mukana leikissä! Me seistiin poikien kanssa metsässä melkoisen kauan ennen kuin iski tylsyys ja hiippailtiin toisen kaason kanssa vaivihkaa takaisin kemuihin. :grin:

Mitä tästä opimme? Jos morsian kieltää leikit, niin sitä on uskottava!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä häissä joissa olin, kimpunheitto hieman meni jälkikäteen pieleen. Heitto meni normaalisti, ja kimppu lensi ja sen sai kaaso (joka oli jo kihloissa, mutta tuskin hääpäivää on vielä päätetty). Kaaso tosissaan halusi kimpun ja oikein nappasi sen itselleen. Kimpusta tippui myös irrallisia kukkia joita minä poimin ihan miniksi kimpuksi. Kimpun heiton jälkeen kaaso kulki kimppu kädessä koko illan näyttäen ihan morsiamelta. Minusta se oli todella törkeää kaasolta! Hän piteli kimppua kuin morsian ja halusi selvästi että kaikki huomaavat kimpun. Häissä oli vain yksi kaaso jolla ei ollut kimppua alunperin, eli loppuillasta ianut häissä jolla oli kimppu oli kaaso. Olisi vienyt sen omalle paikalleen enemmin. Ja loppuillasta kun tuli aika lähteä kotiin, morsian koitti vaivihkaa kysellä kimppua kaasolta jotta voisi kuivattaa sen koristeeksi ja kaaso ei suostunut. Näin tilanteen (ja niin varmaan moni muukin) joten annoin poimimani pikkukukat morsiammelle jotta hänelle jäisi edes pieni muisto omasta kimpustaan.

Olen myös kuullut toisista häistä joissa kävi samalla tavalla (niissä en itse ollut), ja sillon morsian tuli oikeasti surulliseksi kun ei saanut kimpuuaan takaisin kaasolta ja kaaso halusi itse viedä kimpun kotiin ja perusteli sen vielä morsiamelle niin että morsian sitten vihdoin suostui harmissaan. Minusta todella törkeää käytöstä kaasoilta. Sehän on morsiamen ainut hääkimppu! Kai sen nyt voisi antaa hänelle takaisin, jos hän todella toivoo, eikä olla niin itsekäs ettää haluaa itse viedä sen kotiin. Jotenkin minusta tuntuu että en itse voisi pahoittaa ystävän mieltä niin. Erillinen heittokimppu olisi pelastanut nämä tilanteet. Mutta todella harmillista morsiamen kannalta, varsinkin kun molemmissa tapauksissa oli kyseessä paras ystävä eli kaaso, niin olisi luullut että hän olisi ymmärtänyt että kimpulla on tunnearvoa morsiammelle. Luultavasti morsiamet eivät olisi kehdanneet puolitutulta kysyä kimppua takaisin loppuillasta, mutta luulivat varmaan ystävän ymmärtävän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Sitä kimppua ei varmaan kannata heittää, jos ei ole erikseen heittokimppua ja haluaa pitää kimpun itsellään. On kuitenkin törkeää kaasolta "varastaa show".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä epäonnistunut leikki/ohjelmanumero ei ole kyllä häistä vaan sulhasen isäpuolen vanhempien 50-vuotishääpäiviltä, kun rouvan kaksoissisko perheineen oli järjestänyt jonkinsortin yhteislaulunumeron lauluun liittyvällä "leikillä" jotka menivät minulta vähän ohi kun hollanti ei sentään niin hyvin vielä suju :girl_haha: No, joka tapauksessa laulu leikkeineen kesti 8 säkeistön verran, ja oli katsojille aikamoista kidutusta, koska laulajat olivat täysin väärässä rytmissä, sekosivat sanoissa (sen verran jopa minä pystyin seuraamaan) ja yleisö lähinnä lipsynkkasi säälistä :girl_impossible:

Täytyykin käskeä sulhasta muistuttamaan hollantilaisia vieraita sitten lähempänä häitä siitä, että emme halua mitään yllätyslauluja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaas tätä vanhaa ketjua vinkeiksi! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin muutama vuosi sitten yksissä häissä, joissa leikittiin tuolileikkiä. Se oli aika kamalaa, kun sai pelätä kuollakseen, ettei isokokoinen, tukevassa humalassa oleva herra ryntää syliin. Ihme ettei sattunut mitään isompia haavereita kellekään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuluneimmat:

1: suomi-viro hääpuhe

2: tuolileikki

3: inhottava avainleikki (Pyydämme jokaista joka on saanut avaimen morsiammelta palauttamaan sen tähän astiaan jne)

4:tunnista puolisosi sääristä/takamuksesta/käsistä

Nämä kyllä pitäis kieltää kokonaan :D

Ja lisäisin tähän kammolistaan myös ah niin inhottavan tuttu juttu-leikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

kuluneimmat:

1: suomi-viro hääpuhe

2: tuolileikki

3: inhottava avainleikki (Pyydämme jokaista joka on saanut avaimen morsiammelta palauttamaan sen tähän astiaan jne)

4:tunnista puolisosi sääristä/takamuksesta/käsistä

Nämä kyllä pitäis kieltää kokonaan :D

Ja lisäisin tähän kammolistaan myös ah niin inhottavan tuttu juttu-leikin!

 

 

Pupun kanssa samaa mieltä, lisäisi tuohon vielä sen lakanantaittelu-leikin (hääyönpuheet). Mutta Louhetar, oliko tuo tuttu juttu -leikin inhoaminen vieraan vai hääparin näkökulmasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, piti ihan näiden lukuisten "mainospuheiden" takia googlettaa tuo kyseinen suomi-viro puhe ja aika jäätävää settiä kieltämättä... Pelkästä tekstin lukemisesta tunnen myötähäpeää vieraita ja hääpareja kohtaan, jotka ovat joutuneet em. ohjelmanumeroa häissä todistamaan. Mielestäni jopa rasistinen, miksei samalla imitoitaisi muitakin kansanryhmiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, piti ihan näiden lukuisten "mainospuheiden" takia googlettaa tuo kyseinen suomi-viro puhe ja aika jäätävää settiä kieltämättä... Pelkästä tekstin lukemisesta tunnen myötähäpeää vieraita ja hääpareja kohtaan, jotka ovat joutuneet em. ohjelmanumeroa häissä todistamaan. Mielestäni jopa rasistinen, miksei samalla imitoitaisi muitakin kansanryhmiä?

MInäkin olen (onneksi!!!) tältä välttynyt. Ensimmäistä kertaa lui koko perinteestä tästä keskustelusta.. Aivan kamala, kiusallinen ja väkinäinen!

 

Muutenkin olen yhtenevällä linjalla siitä, että parhaat leikit ovat niitä, jotka eivät vaivaannuta vieraita tai hääparia. Ehkä olen tylsä, mutta mielestäni esim. seksiin liittyvät vitsit/leikit yms. eivät sovi sukujuhliin lapsien, mummojen ja vanhempien korville. Toivon, että myös ne rääväsuisimmat ystävät osaisivat ajatella juhlaa tästä näkökulmasta. 

 

Ehkäpä nämä ovat sitten niitä kuuluisia mielipide-eroja. Kunhan hääpari on onnellinen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan semmoiset jotka eivät sovi kyseisten häiden/hääparin tyyliin. Esimerkiksi isoissa sukujuhlissa heti alkuillasta mummien ja mukuloitten läsnäollessa pitäisi onnistuneena mitään seksuaalisävytteisiä  juttuja.

Rahankerjuu jutut yleisestiottaen ovat tosi mauttomia oli mitkä tahansa juhlat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään