Sign in to follow this  
Followers 0
syysmorsian-09

kreeta vai mallorca häämatka kohteeksi? suosittele :)

6 posts in this topic

ollaan oikeastaan päädytty kahteen vaihtoehtoon.

eli länsi-kreetaan tai mallorcaan.

kummassakaan emme ole käyneet joten kuulisimme mielellämme kokemuksia kyseisistä kohteista jotta ehkä saamme päätettyä tulevan reissumme :flirt:

matkalta haluamme eniten yhdessäoloa :girl_blum:

rantaelämää vähän ja nähtävyyksiä sopivassa määrin. eli ei ole tarkoitus maata rannalla 24h joka päivä vaan kierrellä ja nähdä maata/kohdetta paremmin ja syödä hyvin :girl_haha:

entä onko jompi kumpi kohteista edullisempi?

nyt kertomaan kokemuksia niin saadaan matka varattua :girl_wink:

KIITOS!!!!

Kreetalla en ole käynyt, mutta Mallorcasta on jäänyt parhaimmat matkamuistot ikinä! Todella aurinkoinen, nuorekas ja ihana paikka, jossa paljon nähtävää ja erilaista tekemistä. Ainakin silloin oli edullinenkin:) Ainoa reissu tähän mennessä, jolloin ei ollut ikävä tai kiire kotiin loman lähestyessä loppuaan.

Kreetalla en ole käynyt, mutta Mallorcasta on jäänyt parhaimmat matkamuistot ikinä! Todella aurinkoinen, nuorekas ja ihana paikka, jossa paljon nähtävää ja erilaista tekemistä. Ainakin silloin oli edullinenkin:) Ainoa reissu tähän mennessä, jolloin ei ollut ikävä tai kiire kotiin loman lähestyessä loppuaan.

kiva kuulla. :girl_smile:

Mitkä kohteet Mallorcalla / Kreetalla mietinnässä? Molemmista kokemusta ja valitsisin Kreetan. Mallorcan Santa Ponsassa olen lomaillut ja ehdottomasti yksi kamalimmista jollei kamalin turistirysä jossa olen käynyt. Ei koskaan enää!! Kreetalla Hanian lähikylät Platanias-Agia Maria yms siinä lähistöllä ovat täysiä rysiä myös, mutta paikallinenkin elämä on ihan siinä kulman takana. Ja Hania on todella kaunis ja ihana kaupunki. Mallorcan saarikin on kyllä kaunis ja tekemistä varmaan löytyy molemmilta saarilta paljon. Mallorcalla voi toki olla kivoja lomapaikkoja paljonkin, kunhan välttää Santa Ponsan ja Palma Novan aluetta kuin ruttoa -Ellei sitten halua katsoa 24/7 juhlivia brittejä :hysteric:

Suosittelen länsi-Kreetaa lämpimästi! Mallorcalla käynnistäni on ikuisuus ja Kreetalla kävin tuossa syksyllä, joten saatan olla hieman puolueellinen kyllä ;) Mallorca tuntuu tosiaankin olevan brittien biletys/kännäystaivas; ei minulla mitään brittejä vastaan ole, yhtä häiritsevää olisi, jos siellä olisi yhtä paljon suomalaisia samassa kuosissa :) Kreetalla olimme Kalamakissa, joka on Agia Marinan vieressä. Aivan ihana hermolomakylänen, jossa ei ole paljoakaan kauppoja ja muutama ravintola, mutta ne ovatkin sitäkin parempia! Jos enemmän elämää kaipaa niin Hania (5km Kalamakista), olikos se nyt entinen vai nykyinen pääkaupunki, on vilkkaampi paikka.

Voin suositella Mallorcaa lämpimästi. Kahdesti olen käynyt ja edelleen mieleni tekee sinne. Saarella kun on sekä aitoa Mallorcalaista meininkiä (kun lähtee autolla ajamaan), upeita maisemia, oikea Espanjalainen kaupunki (Palma). Häämatkalle kannattaa varmasti valita joku muu kohde kuin Palma Nova tai Santa Ponca, jotka ovat kyllä upeita kohteita siisteine ja leveine rantoineen, mutta etenkin keskikesällä aivan täynnä turisteja. Mallorcalla on ehdottomasti parhaimmat rannat kaikista kohteista välimerellä missä olen käynyt. Siistit ja leveät. Ja niille jotka kuvittelevat Mallorcan olevan sellainen kuin 70 luvulla siellä käyneet puhuvat voin sanoa että koko saari on siistitty ja nykyään hinnatkin ovat melko korkeat, ja saari vetää puoleensa rikkaita eurooppalaisia. Suosittelen lämpimästi. Olen siis käynyt myös Kreikassa, en Kreetalla, mutta Kreikkaan verrattuna Mallorca vie ehdottomasti pidemmän korren.