Jump to content
Naimisiin.info

Hääjuhlan "viralliset" jatkot yökerhossa


Moona-

Recommended Posts

En millään löytänyt tästä keskustelua. Onko meidän häät siis todella ainoat jossa näin tehdään? Eli meille tulee aika vähän vieraita, n. 50. Emme haluaisi koko yötä juhlia juhlapaikalla, koska bändiä ei tule ja ohjelmaa tuskin riittäisi myöhään yöhön. Meidät myös vihitään juhlapaikalla, joten kyseessä on ennemminkin päiväjuhla. Haluamme siis mennä "jatkoille" yökerhoon. Olisi mukava käydä hetki tanssimassa hetki ja mennä sitten viettämään hääyötä johonkin lähelle, josta myös vieraat voisivat varata huoneita jos haluavat.

Suurin osa vieraista on parikymppisiä, joukossa vain meidän vanhemmat ja muutama täti ja isovanhemmat. Siksi siis tämä vaihtoehto tuntuu mukavammalle kuin se että juhlisimme paikan päällä myöhään yöhön ja varaisimme bändin. Meidän keski-ikäiset vanhemmat pitävät tätä hyvänä ideana myös ja haluavat ehdottomasti tulla mukaan.

Lähetin sk-ravintoloille jo kyselyä että mitä mahdollisuuksia on isommalle porukalle, pääsekö jonon ohi ja voiko varata pöytää. Mailissa tuli liitteenä tietoja looseista ja juomien hinnoista. Vaikutti ihan mielenkiintoiselle ja tuota pitää kyllä miettiä.

Onko jonkun häissä siis juhlittu näin? Olisi kiva kuulla kokemuksia tälläisestä järjestelystä.

Link to comment
Share on other sites

Meille on tulossa jokin tämäntyyppinen järjestely, koska vietämme myös noin 50 hengen häät ja nekin ravintolassa, josta pitää poistua ennen puoltayötä - mistä huolimatta vieraissamme on paljon sellaisia, jotka mielellään lähtevät pidemmälle viihteelle (monet saaneet lapset hoitoon ja varanneet hotellin hääpaikkakunnalta). Ja vaikka samoille jatkoille lähtee koko bilehaluinen hääväki, emme kuitenkaan varaa mitään yksityistilaisuuden tapaista ja paikkakin on vasta suunnittelussa (hääpari joka tapauksessa poistuu hääyön viettoon eikä siis toimi isäntänä/emäntänä siinä vaiheessa).

Link to comment
Share on other sites

Meillä juhlittiin juuri näin ja oli oikein kivaa. Hääpaikan vuokra oli pirullinen, eikä siksi jatkettu siellä. Ihmiset sai samalla vähän huilitaukoa, kun jatkopaikalle siirryttiin. Toimi erinomaisesti, ja siitä oli infottu jo kutsussa. Jatkopaikan yhteydessä oli hotelli, jossa suurin osa myös yöpyi. Juhlapaikalla taas ei olisi yötä voinut ollakaan.

Että kyllä kyllä, näin kannattaakin tehdä. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Häät, joissa on ollut selkeä jatkopaikka, ovat toimineet aina hyvin. Ihan tyyliin sovittu etukäteen jonkun raflan kanssa, että porukka pääsee jonon ohi. Ja ilmoitettu juhlapaikalla ajoissa vieraille moisesta järjestelystä. Suurin osa on yleensä pukannut mukaan.

Itse aiomme tehdä samoin. Tosin emme varmaan omissa häissämme lähde messiin. Ei jaksa ottaa sitä riskiä, että hääyön taika haituu ja lipsahtaa kännin puolelle jossain hotellivantaassa :P . Mutta vieraat dikkaa salettiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

^ Meillä oli juhlien viralliset jatkot juurikin Hotelli Vantaassa, jossa suurin osa vieraista + me yövyimmekin. Juhlapaikka piti olla nimittäin tyhjä 02:00 :girl_blum:

Loistavasti meni (jatkoille tuli myös porukkaa, jotka eivät alunperin yöpyneet ko. hotellissa, vaan varasivat sitten yöllä huoneen) enkä itse olisi missannut omien häideni jatkoja mistään hinnasta. Ehtii sitä nukkua loppuelämänsä :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

Meillä kans tällainen suunnitteilla. Juhlapaikalta täytyy häipyä puoleen yöhön mennessä, joten ajateltiin siitä jatkaa vielä drinksuille johonkin. Onko kellään kokemusta Flamingosta? Entäs miten olette kutsuun laittaneet tästä baariin lähtemisestä? Hyvä idea toi, että vois etukäteen tiedustella jos hääporukalla olis mahiksia päästä jonon ohi!

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemusta hyvistä hääjatkopaikoista Helsingin keskustassa? Mikään perus-sedula ei oikein kiinnostaisi.. Olen kyllä itse kolunnut baareja jonkin verran mutta onko jollain oikeesti kokemusta toimivasta hääjatkopaikasta mihin ehkä viittisi itsekin liittyä mukaan :girl_blum: Vai onko hääparit vaihtaneet kevyempään vaatetukseen sitten baariin mentäessä?

Link to comment
Share on other sites

Entäs miten olette kutsuun laittaneet tästä baariin lähtemisestä?

Itse laitan kutsun mukana lähtevään juhlainfoon jatkoista näin:

Juhlien kesto

Juhlat päättyvät ravintola X:ssä noin kello 23:30.

Siitä suuntaamme jatkoille X-nimiseen yökerhoon. Jatkoille

ilmoittautuneet pääsevät jonon ohi maksutta yökerhoon.

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemusta hyvistä hääjatkopaikoista Helsingin keskustassa? Mikään perus-sedula ei oikein kiinnostaisi.. Olen kyllä itse kolunnut baareja jonkin verran mutta onko jollain oikeesti kokemusta toimivasta hääjatkopaikasta mihin ehkä viittisi itsekin liittyä mukaan :girl_blum: Vai onko hääparit vaihtaneet kevyempään vaatetukseen sitten baariin mentäessä?

Me oltiin viime kesänä häiden jatkoilla Teatterissa. Keskeinen sijainti on hyvä, ja onhan se vähän tasokkaampi bilemesta kuin joku Amarillo... Ja tuolla kerralla itseasiassa näkyi useampikin morsmaikku siellä valkoisessa puvussaan liihottavan :P

Link to comment
Share on other sites

Meillä on myös edelleen hakusessa jatkopaikka Helsingin keskustasta. Ei tosiaan mikään peruspaikka nyt kiinnostaisi. Ongelmana on vaan se että suurin osa vieraista on 23-25 -vuotiaita eli ei välttämättä ihan minne vain taida päästä.

Flamingoa mietittiin aluksi. Itse hotelli oli vain lähes täynnä jo marraskuussa ja yhtään sviittiä ei tietenkään ollut enää vapaana. Meidän hääpäivänä siis. Muutenkaan en ole yökerhosta kuullut mitää kovin ylistävää.

Tuli tuosta kevyempään vaatetukseen vaihtamisesta. Kun laiteltiin mailia eri yökerhoihin ja kyseltiin kaikkea niin yhdestä paikasta tuli sellainen vastaus, jossa oikein erikseen mainittiin että hääpuvun kanssa morsiamella ei ole mitään asiaa yökerhoon astua. Minusta se oli vähän outoa kyllä. Onkohan tähän joku järkeväkin syy sitten, tiedä häntä.

Link to comment
Share on other sites

^Ainakaan Teatteriin ei ole morsiuspuvussa (enää) asiaa.

Veikkaisin, että rajoitus liittyy jotenkin ravintolan vastuukysymyksiin eli ravintola ei halua vastata satojen eurojen puvun mahdollisesta pilaantumisesta. Tai sitten morsiamet ovat vain muuten aiheuttaneet ongelmia. Osaan jotenkin sieluni silmin nähdä tilanteen, jossa hieman humaltunut morsian huutaa baaritiskillä jollekin onnettomalle, joka ei ole tajunnut varoa laahusta tms. eli liikaa häiriötä -> karkottaa muita asiakkaita -> ei hyvä.

Tämä ei aiheuttaisi meille ongelmaa, koska emme itse ole jatkamassa ravintolaan.

Meille ongelmaksi on sen sijaan muodostumassa myöhäinen ajankohta eli vieraat olisivat ravintolassa vasta n. klo 02.00 ja ravintolat eivät voi enää tuolloin luvata varmaa sisäänpääsyä. Tietäisikö joku Helsingin keskustassa paikkaa, johon hääseurua on päässyt vielä myöhäänkin, myös kesäisenä lauantai-iltana?

Link to comment
Share on other sites

Itse olin viimekesänä vieraana häissä, joissa oli "jatkot" yökerhossa(/tanssiravintolassa). Ihan kiva, että oli etukäteen suunniteltu jatkopaikka, kun varsinaisesta juhlapaikasta piti poistua jo puoleenyöhön mennessä. Tosin jatkoista ei ollut mainintaa kutsussa, joten ilmeisesti se suurelle osalle häävieraista tuli yllätyksenä (en tosin tiedä oliko siitä varsinaisesti haittaa..).

Jatkopaikan valinta oli mielestäni onnistunut: Oli todella tasokas paikka ja sopi sekä nuoremmille että varttuneemmillekin vieraille. Sisäänpääsymaksu kyseiseen paikkaan taitaa normaalisti olla ainakin 10euroa, mutta homma oli järjestetty niin, ettei hääseurueen tarvinnut jonottaa eikä maksaa sisäänpääsystä. Tosin hääjuhlassa jatkoista infottaessa bestman vihjasi, ettei varmaan ole pahitteeksi vaikka joku lähteissä portsarille pari euroa antaisikin...

Varmaan siis ihan kiva vaihtoehto järjetää häiden "jatkot" yökerhossa. Ainakin jos juhlapaikasta on poistuttava kovin aikaisin. Itse hieman vieroksuin ajatusta, koska ajattelin, että häävieraana saan juhlia "ilmaiseksi" (olihan jo muistanut hääparia asiaan kuuluvalla lahjalla)... Mutta sanoisin, että jatkopaikka kannattaa suunnitella etukäteen, ettei käy niin että vieraat erkanevat ympäri kaupunkia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Nostetaampas tätä vähän :) Meilläkin olisi tarkoitus lähteä jatkoille Helsingin keskustaan (juhlat Lauttasaaressa). Mutta olen nyt miettinyt, että laittelenko nyt vain sähköpostia eri yökerhoihin, että onnistuisiko tälläinen jonon ohi järjestely meidän seurueelle. Monesti olen ilmoittanut nimeni + henk. määrän etukäteen listalle ettei tarvitse jonotella, mutta mietinkin että miten toimii 30-50 hengen kohdalla...Tietääkö joku myös jonkun paikan, missä riittää, että menee sisään viim. 01.00, monessa paikassa se on klo 23...

Entäs tämä hääpukujuttu? Pääseekö edes lyhyt hääpuku päällä sisään? Ajattelin sellaisen hommata jakoja varten...Vai pitäisikö laittaa ihan vaan joku muu juhlamekko, että pääsee sisälle..hmm...Vinkkejä otetaan vastaan! :)

Link to comment
Share on other sites

Entäs tämä hääpukujuttu? Pääseekö edes lyhyt hääpuku päällä sisään? Ajattelin sellaisen hommata jakoja varten...Vai pitäisikö laittaa ihan vaan joku muu juhlamekko, että pääsee sisälle..hmm...Vinkkejä otetaan vastaan! :)

Kannattaa varmaan kysya paikasta, jonne on ajatellut menna. Mutta uskoisin, etta lyhyella mekolla ei ole ongelmaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä tiedossa varmaankin myös siirtyminen johonkin yökerhoon juhlapaikalta, sen kun pitää olla tyhjänä 01:00 mennessä. Miten ootte muuten tehneet, onko morsiuspari maksanut tilataksit juhlapaikalta baariin vai onko ollu ihan kollektiivinen maksu?

Mulla olis tuolla kaapissa sellasta aprikoosin väristä ihanaa silkkiä, jonka veli toi mulle varmaan joku 2v sitten thaimaasta, kun sanoin, että haluan hääjuhlien jatkoille mekon... :D ehkäpä se pitäs toteuttaa jollain taitavalla ompelijalla... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...