nellen

Oliko kosinta yllätys vai sovitteko kihlauksesta yhdessä?

408 viestiä aiheessa

Ei ollut yllätys :) Oltiin oltu vuonna 2009 jo 10 vuotta yhdessä. Aloin kesällä "jo" kinuamaan kihloja jolloin ukko lupasi, että kosii mua vuoden sisällä. Sitten loppukesästä mulla oli mun eka kova vauvakuume-kohtaus niin se aikaisti lupaustaan ja sano että vuoden loppuun mennessä :)

Sitten se kosi joulukuussa! Oli ihanaa jännittää, että koskakoskakoska!! Yritin "lukea kaikkia merkkejä" onnistumatta siinä. Ukkoa nauratti kun kuvittelin kaikkea hassua. Pääsi lopulta itse päivänä yllättämään kuitenkin ;)

Muokattu: , käyttäjä: nuttykitty

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keskusteltiin asiasta yleisesti ja keskustelun päätteeksi todettiin olevamme kihloissa. Ei siis tippaakaan romantiikkaa meillä. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin pienenä haaveillu romanttisesta yllätyksestä kosinnan suhteen mutta toisin kävi.

Nykyinen mieheni tavallaan kosi 6.6.2006, tuolloin aihe tuli esille kun katsoimme yhdessä uutisista 060606-hääpäivän suosioon liittyen. Kuitenkin olimme tuossa vaiheessa seurustelleet noin kaksi kuukautta, joten päätimme että päivä kihloihin menoon olisi vuosi tästä ajankohdasta: 060607. Toisin kuitenkin kävi.

Monien sattumusten myötä päätimme mennä kihloihin vuosipäivänämme, 14.04.2007, vuoden seurustelun jälkeen. Laitoin tälle asialle yhden ehdon: miehen kuului kysyä ns. vanhollisesti lupa vanhemmiltani, että saako hän viedä mut vihille jossain vaiheessa elämäämme. Muistan ikuisesti vanhempieni ilmeet kun tuon kuulivat :D Itse muutin samana kesänä sitten Turkuun opiskeluiden vuoksi, ja mieheni (ihka aito turkulainen) oli sitten mun turvana kun aloitin kouluni ammattikorkeassa.

kihlaus oli yksinkertainen: aamulla sormus sormeen (äitini olisi halunnut nähdä ko. asian :D ) ja illalla sitten pienimuotoiset kakkukahvit kuohuviininkera. Sukulaiset, varsinkin mummoni, olisi halunnut suuremmat kihlajaiskutsut. Ei oltu kenellekään oikein kerrottu - suurin osa kuuli sitten pari kuukautta myöhemmin asiasta ylioppilasjuhlissani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosinta ei tullut yllätyksenä, olimme sopineet kihlajaispäivän jo etukäteen yhdessä "esikosinnan" aikana. Vuosipäivänä mies mietti yhteisen kävelyn aikana, että pitäisikö mennä kihloihin, mutta päädyimme kuitenkin toiseen päivään. Itse kihlapäivä oli siis tiedossa, mutta kosintatapa tuli yllätyksenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosinta tuli yllätyksenä, vaikka mies olikin pari viikkoa ennen kosimista humalapäissään vähän vihjaillut aikomuksistaan :girl_haha: Tuon parin viikon aikana aloin miettiä, että ei se ukko varmaan vielä tohdi kosia, mutta väärässä olin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltiin puhuttu asiasta hyvin pintapuolisesti, lähinnä niin että kai me joskus varmaan naimisiin mennään joskus vuotta aiemmin ja käytiin myös mittauttamasssa sormuksen koko niin asia voitiin sen jälkeen jälleen unohtaa. Molemmat oltiin vältetty puhumasta tarkemmin koska molemmat halusivat että asia on sitten yllätys eikä jo valmiiksi sovittu juttu. Nytkin oltiin jo liikaa asiasta keskusteltu...

Joten kosintaa osasin odottaa mutta ajankohdasta tai tavasta ei ollut mitään tietoa. Ne tulikin jo täytenä yllätyksenä. Aikaakin oli jo kulunut välissä niin paljon että ehdin jo miettiä onko mies muuttanut mielensä mutta maltoin kuitenkin pysyä hiljaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me sovimme yhdessä että mennään tiettynä päivänä naimisiin. Varsinaista kosintaa ei siis ollut (eikä siis tulekaan :D). Aika aikaisessa vaiheessa seurustelua kyllä jo puhuttiin, että ollaan varmaan naimisiin joskus menossa. Syksyllä sitten aihe tuli enemmän puheeksi useammasta syystä, ja päätettiin yhdessä että mennään naimisiin ensi vuonna. Ei siinä oikein jäänyt tilaakaan kosimiselle :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

asiasta oltiin juteltu jo paljonkin, mutta kosinta oli silti ylläri :) mies kosi lauantaina, ja sormuksia käytiin katsomassa seuraavalla viikolla kun töiltä ehdittiin. hääpäivä sovittiin sitten yhdessä kihlautumisen jälkeen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me menimme aikoinamme kihloihin yhteispäätöksellä. En itseasiassa osaa sanoa miten puolen vuoden seurustelun jälkeen 16- ja 17-vuotiaina päädyimme näin hullunkuriseen ideaan. No eipä siinä sitten sen ihmeempiä. Muistan ikuisesti miten istuimme äitini sohvalla ja takeltelimme sanoja ulos suusta. "Nyt olisi hieman kerrottavaa..." Siinä vaiheessa äiti valahti jo alkoiseksi ja luuli, että olin raskaana...Uutinen otettiin ilolla vastaan ja seuraavalla viikolla kaverimme ajoi meidät kultasepän luokse, tehtiin tilaus ja sillä aikaa kun sormuksia kaiverrettiin menimme huoltoasemalle kaakaolle. Ja voi pojat, se kaakao on jäänyt mieleen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli yllätyksenä!

Mies aina kyseli että saako sitten huomenlahjaksi tuon ja tuon, minä vaan aina vastasin että eihän minua olla edes kosittu. Vuoden ajan tuota jatkui ja jossain vaiheessa sitten kysyin että onko ihan tosissaan vai onko tämä vain peliä. Mies ilmoitti että vuoden 2010 tulee kosinta.

Vuoden viimeisillä päivillä sitten ehdotti että jos mentäisiin ulos syömään erääseen kivaan ravintolaan, minä olin ihan innoissani että nyt se sitten tapahtuu.. Mutta ei! Odotin koko ruokailun ajan että milloin kysyy, odotin koko illan että milloin milloin.

Seuraavana päivänä olin aika maassa kun luulin että se sitten oli siinä. Olisin uuden vuoden töissä ja silloin sitä kosintaa ei voisi ainakaan tulla.

Olin siinä sitten illan kotosalla ( 30.12.2010 ) ja odottelin miestä treeneistä kotiin. Tein jo valmisteluja aamulle ja olin menossa nukkumaan kun hän soitti ovikelloa. Hieman ärsyyntyneenä menin avaamaan, kun olisi voinut ottaa omatkin avaimet.

Siellä sitten oli rapussa sormuksen kanssa polvillaan ja kysyi että josko tulisin rouvaksi :-X

Ei muuten ärsyttänyt enään yhtään se oven avaaminen! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli yllätyksenä :-X

Minusta olisimme olleet jo kihloissa, jos olisimme sopineet, että päivänä x mennään kihloihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme käyneet aiheen tiimoilta keskustelua jo jonkin aikaa etukäteen, koska syystä tai toisesta vähän vierastin asiaa itse - päätös kihlautumisesta ja avioitumisesta tehtiin siis alustavasti yhdessä. Mies hoiti kaikki käytännön asiat sormusten suhteen, kävimme tosin etukäteen yhdessä varmistamassa koot ja mieluisan mallin. Päätimme kihlauksen julkistuspäivän yhdessä etukäteen, koska halusin että teetettävät sormukset ovat h-hetkellä valmiina kummallekin. Tätä päivää pidämme myös virallisena kihlautumispäivänämme koska sain silloin lopulta myös sen ihan konkreettisen kosinnan, vaikka se ei yllätyksenä tullutkaan. Vähintään yhtä hellusta se siitä huolimatta oli. :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täydellinen ja ihana Ylläri :gihlat:

Samalla päätettiin et vaikka hassusti menee hääpäivä niin se on 20.12.2012 :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllätyimme, kuin huomasimme sopineemme yhdessä.

Homma kai vähän karkasi käsistä. Olimme molemmat hiljaa tahoillamme suunnitelleet kosivamme vuosipäivänä tai muuten merkityksellisenä hetkenä - ei siis kuitenkaan ihan heti. Kun minä naimisiinmenon otin puheeksi tuossa yhtenä iltana niin tarkoitus oli vain yleiselle tasolla jutustella asiasta, ei kihlautua. Mutta sitten siinä äkkiä olikin kalenteri esillä ja hääpäivä valittuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se melkoisesti yllätti, kun tuli tunnekuohussa sanottua ääneen "musta meidän pitäis mennä naimisiin ens kesänä", johon vastaus oli onnekseni myönteinen. Ajankohta vielä vaihtui ja sormuksetkin pujotettiin sormiin vasta myöhemmin, mutta kyllä se oli tuo hetki se ihana ja yllättävä kosinta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllätys ja vielä hyvin suunniteltu sellainen. :girl_smile:

Mies oli sanonut, että aikoo mua kosia ja sormusrasiaakin esitellyt (tyhjää sellaista). Odottelin kosintaa kuumeisena ja mielessä mietin kaikenlaisia tapoja miten ja missä... Heitin sille sitten eräs ilta, että et sä mua tänään kuitenkaan kosi, en jaksa lakata kynsiäni. :girl_haha: Toisin kuitenkin kävi! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sovittiin yhdessä kuukausi sitten. Ihanan jälleen näkemisen tunteiden pyörteissä huomasin kysyväni mieheltä et mites ois 2013? Siinä sitten alustavasti asiaa puhuttiin ja sovittiin, että mennään naimisiin. Vasta muutama päivä myöhemmin oikeastaan vasta tajuttiin, että olimme siis kihloissa. :girl_haha: Tämän jälkeen olemme päätyneet uuteenhääpäivään vuodelle 2012. Meillä on nyt uniikit sormukset teetätettävinä ja saamme ne luultavasti nyt viikonloppuna, jolloin mies hakee ne ja aikoo vielä "kosia" minua. Ihan jännittää mitä hän on keksinyt... :girl_sigh::girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sovittiin yhdessä kuukausi sitten. Ihanan jälleen näkemisen tunteiden pyörteissä huomasin kysyväni mieheltä et mites ois 2013? Siinä sitten alustavasti asiaa puhuttiin ja sovittiin, että mennään naimisiin. Vasta muutama päivä myöhemmin oikeastaan vasta tajuttiin, että olimme siis kihloissa. :girl_haha: Tämän jälkeen olemme päätyneet uuteenhääpäivään vuodelle 2012. Meillä on nyt uniikit sormukset teetätettävinä ja saamme ne luultavasti nyt viikonloppuna, jolloin mies hakee ne ja aikoo vielä "kosia" minua. Ihan jännittää mitä hän on keksinyt... :girl_sigh::girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

YLLÄTYKSENÄ TULI! :-X

Meille on tosin tulossa lapsia, joten sinänsä kihlautuminen/naimisiin meno ei tullut yllätyksenä, mutta olin ajatellut sen olevan edessä joskus hamassa tulevaisuudessa. Mutta miespä oli ihana ja yllätti. :gihlat::-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlaus sovittiin yhdessä :) Ajankohta tosin PITI olla myöhemmin (kihloihin mentiin toukokuu -10, tarkoitus oli mennä kesä-heinäkuussa -10, ennen armeijaan lähtöäni). Mentiin kuitenkin "katselemaan sormuksia" ja heti löydettiin mieluiset :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltiin puhuttu asiasta jo kauan ja molemmat jo itteksemme miettineet, että voisimme mennä kihloihin ja sitten jotenkin vaan osasimme lukea toistemme ajatukset ja päätimme päivän yhdessä. Tänään tuli 2v. kihloissa täyteen. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme puhuneet asiasta jo aika kauan. Sitten Kreikassa lomalla ollessamme kiertelimme korukaupoissa ja kun mieluisat sormukset löydettiin, niin ostettiin ne (tai mies maksoi). Sillon emme kuitenkaan vielä menneet kihloihin, vaan mies kosi perinteisellä tavalla yhtenä iltana rannalla. :-X Eli kosinta oli tiedossa, mutta tarkkaa päivää en tiennyt, joten oli mukana vähän jännitystäkin. :girl_haha: Kohta ollaan oltu kihloissa 3 vuotta ja häät kesällä 2012.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään