Jump to content
Naimisiin.info

kumman jätämme pois...booli vai iltapala?


Jo-Emily

Recommended Posts

Eli mitäs mieltä olette? Rahamme riittää jompaan kumpaan, mutta ei molempiin.

Häät järjestetään ravintolatiloissa, joten rahaa uppoaa alkumaljaan, kahteen kaatoon viiniä ruuan kanssa ja aveciin jo aikas paljon. Juhlapaikalla on baari josta voi omakustanteisesti tilata juomaa.

Ruoka on juhlapaikallamme todella hyvä ja täyttävä (siellä pariin otteeseen syöneenä), ihmiset saavat taatusti mahansa täyteen. Ruoka tarjoillaan viideltä. Juhlat jatkuvat yli puolenyön.

Mielelläni tarjoisin molemmat, mutta nyt loppui rahat :(

Link to comment
Share on other sites

Jos juhlat jatkuvat noin myöhään ja ruokailu on jo klo 17, niin suosittelen iltapalan ottoa. Vieraat voivat omaan laskuun ostaa juomansa ja kaikki ovat varmasti tyytyväisiä :)

Link to comment
Share on other sites

Suosittelen myös iltapalaa. Ilmoitatte vain kutsussa tästä seikasta kyllin selvästi niin varmasti Suomalainen osaa ottaa vaikka takakontti baarin mukaan. :)

Ikävämpää on jos väki lähtee keskenjuhlien ripotellen syömään. Silloin vaarana on, etteivät he enää "muista" palata takaisin vaan menevät muualle juhlimaan.

Link to comment
Share on other sites

Mä oon kanssa iltapalan kannalla. Mielestäni on aika yleistä, etenkin ravintolahäissä, että vieraat maksaa ainakin osan juomistaan itse. Joten tuskin se kenellekkään ongelmaksi muodostuu. Ikävämpää on jos joutuu olemaan nälissään.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli todella täyttävä ruoka noin klo 18.30 alkaen, joten emme ottaneet erikseen iltapalaa, vaan ennemmin boolia. Kakkukahvit olivat n. 21.30, joten silloin sai taas mahan täytettä. Saimme itse viedä suolapähkinöitä jne tarjolle. Hyvin toimi, eikä kenellekään tullut ruokaa ikävä. Kuumalla kesäpäivällä saattaa olla ollut osuutta asiaan myös, mutta toisaalta ei vieraatkaan jaksa/voi koko aikaa häissä syödä. :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mieluummin satsaisin siihen iltapalaan, kun sitä juomaa kumminkin saa omakustanteisesti baaristakin, mutta ruokaa tuskin. Mieluummin näkisin vieraiden syövän enemmän kuin juovan :)

Link to comment
Share on other sites

Oletteko miettineet sitä vaihtoehtoa, että ruoan kanssa olisi vain yksi kaato viiniä? Itelläkin tulossa ravintolahäät ja "järkytyin" kun tajusin mitä maksaakaan ruokaviinit. Aluksi olimme suunnitelleet 2 kaato/hlö mutta kun laskimme mitä se tekee, totesimme että siinä on säästön paikka ja tarjotaan 1 kaato/hlö ruoan kanssa. Olen ollut yksissä häissä missä oli 1 kaato/hlö ja hyvin lasi viiniä riitti ruoan kanssa. Varsinkin kun bestman ennen ruokailua asian ilmoitti niin kukaan ei ruokailun aikana ihmetellyt.

Mutta tuohon kysymykseen niin ehdottomasti iltapala tärkeämpi. Kyllähän te ilman booliakin olette jo juomia tarjoamassa. Etukäteen kun vieraita infoaa niin ei tule "ikävää" yllätystä kenellekään että joutuu itse viinoja maksamaan.

Link to comment
Share on other sites

kiitos vastauksista! Ainoa vaan, että kutsut on jo ajat sitten lähetetty. Häät on parin viikon päästä. Riittääköhän maininta seremoniamestarilta juhlan alussa? tuosta viinatarjoilun määrästä?

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin on ravintolahäät, ja alkoholin tarjoaminen on kyllä sen verran kallista ravintolahinnoilla, että tarjoamme ainoastaan tervetuliaismaljat. Aterialla tarjotaan juomina perinteiset maito, vesi ja kotikalja. Juhlasalissa on baari, joka avataan jo aterian yhteydessä. Halukkaat voivat ostaa sieltä itse alkoholinsa. Päätimme mieluummin tarjota iltapalan kuin juomat. Jos tämä on jonkun mielestä turhaa nuukailua, niin olkoon sitten. ;)

Emme laittaneet hääinfoon mainintaa alkoholipolitiikastamme, mutta mainitsemme siitä häävieraille ilmoittautumisten yhteydessä. Mielestäni sekin riittää, että seremoniamestari ilmoittaa juhlaväelle ko. asiasta. Eihän kai kukaan oleta, että hääpari tarjoaa vielä kaiken alkoholinkin?

Link to comment
Share on other sites

Minä satsaisin kyllä myös iltapalaan ja jokainen voi ostaa sitä viinaa sitten itse tiskiltä , ehkä vähän kiusallista toisinpäin.

Link to comment
Share on other sites

kiitos vastauksista! Ainoa vaan, että kutsut on jo ajat sitten lähetetty. Häät on parin viikon päästä. Riittääköhän maininta seremoniamestarilta juhlan alussa? tuosta viinatarjoilun määrästä?
Emme laittaneet hääinfoon mainintaa alkoholipolitiikastamme, mutta mainitsemme siitä häävieraille ilmoittautumisten yhteydessä. Mielestäni sekin riittää, että seremoniamestari ilmoittaa juhlaväelle ko. asiasta. Eihän kai kukaan oleta, että hääpari tarjoaa vielä kaiken alkoholinkin?

Jos asiasta mainitaan vasta itse juhlassa, vieraat eivät saa mahdollisuutta varautua etukäteen (=käteinen / takakonttibaari / juomatta jättäminen ja saapuminen omalla autolla taksin sijaan). Itse ainakaan en olisi tällaisesta kovin riemastunut, koska useimmat kyllä uskovat saavansa tarjottavat ilmaiseksi, jos asiasta ei etukäteen toisin ilmoiteta (=itse laitoimme ehdottomasti jo kutsun mukana menneeseen infoon maininnan väkevien viinasten omakustanteisuudesta).

Muoks: "en olisi riemastunut" siis siitä, ettei asiasta olisi kerrottu etukäteen, koska juominen häissä ei itselleni ole ollenkaan se oleellisin asia (=pärjään hyvin ilmankin)... Sen sijaan tarjoilun laatu vaikuttaa kyllä muihin järjestelyihin, kuten oman auton käyttöön, hotellihuoneen varaamiseen tai vaikka lasten hoitoon jättämiseen (=eri asia saada kutsu aamuun asti jatkuviin ryyppybileisiin kuin vieraiden osittain itse maksamiin ravintolajuhliin)!

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09
Link to comment
Share on other sites

Minä yksin täällä iltapalan poisjättöä puolustelen. Olen ollut useammissa myöhään alkaneissa häissä, joissa iltapala on jäänyt lähes täysin koskematta. Riippuu monelta juhlanne loppuva. Jos noin 00-01, niin en tuhlaisi siihen, mutta jos juhlitaan neljään, niin sitten ottaisin iltapalaa. Meillä ainakin iltapala olisi laskettu saman pääluvun mukaan kuin ruokailussa, vaikka tiesimmekin, että iltapalan aikaan ei enää puolet porukasta olisi paikalla. Siksi jätimme pois.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

olin häissä jossa iltapala oli niitä mitä päivällä oli jäänyt, eli lihapullia, salaattia,leipää yms. hyvin upposi ja boolikin maistui:) jos tekin teette niin, ei tarvitse kumpaakaan jättää pois.

Link to comment
Share on other sites

^Näin ainakin oli meidän ravintolahäissämme: tiedustelimme asiaa, mutta tosiaan leftovereita ei saanut tarjoilla uudelleen, vaan iltapala piti tilata erikseen. Toisaalta iltapala ei todellakaan ollut kallis, ja siitä ei juuri viinarahaa olisi säästynyt, koska henkeä kohden iltapalan kustannus oli suunnilleen sama kuin yhden oluen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...