Jump to content
Naimisiin.info

Bridezillas-verkkokauppa


suvi09

Recommended Posts

  • Replies 366
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä nyt laitoin eilen meiliä, että jos ei viikon sisällä tavarat tule, niin otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja jos se ei toimi, niin teen rikosilmoituksen. Tarjoudun kyllä hakemaan ne itse henk.koht. viikon päästä, jos niitä ei ala näkyä. Peruin kyllä siitä tilauksesta muutaman tuotteen ja tilasin Sinellista vähän erilaiset, ne tulee varmaan parissa päivässä, niin pääsen tekemään kutsuja. Tajusin eilen, että alkaa menemään tää aika niin kortille kutsujen teossa. Kaasokin asuu kauempana ja sen kanssa pitää etukäteen sopia, että milloin pääsee avuksi ja nyt seuraavana vkonloppuna se saattaisi päästä.

Yrittäminen ei ole helppoa ja nettikaupassakin on omat ongelmansa. Asiat alkaa helposti kusemaan ja sen eteen joutuu näkemään todella paljon vaivaa. Uskoisin, että firmalla on ihan puhtaat jauhot pussissa, mutta kaikki vaan ei oikein toimi. Ja voi olla, ettei ole juurikaan kaupallista kokemusta, ennen kuin on pistänyt nettikaupan pystyyn ja monien ongelmien kasautuessa loppuu ne henkisetkin voimavarat eikä enää jaksa paneutua töihinsä. Se ei lohduta asiakkaita, joilta on tavarat myöhässä tai rahat saamatta, mutta ymmärrän kyllä ne ongelmat. Siitäkin huolimatta, että lievästi ketuttaa tavaroiden myöhästyminen ja epätietous siitä, saako rahoilleen vastinetta.

Mä raportoin, kun tulee uusia juonenkäänteitä :)

Link to comment
Share on other sites

Vastauksen sain minäkin juuri. Mitään pahoitteluja ei tullut, sanoivat vaan, että lähetykseni oli jo pakattu postitusvalmiiksi, mutta poistavat sieltä peruuttamani tuotteet. Mitään eivät lähettämisen ajankohdasta sanoneet tai vastanneet palautettavista rahoista. Mutta jospa ne sieltä nyt tulisi. Sanoin, että tarvitsen tällä viikolla ne satiininauhat sieltä paketista, mutta saa nähdä. Menee kyllä tiukille niiden riivatun kutsujen kanssa. *HEPULOI*

Link to comment
Share on other sites

Mä en ole sinisilmäinen tässä asiassa. Ajattelen ihan järjellä, en tunteella. Tiedän monia yrittäjiä joille on käynyt juurikin niin, että jotain on ensin sattunut, ongelmat ovat alkaneet kasautua ja lopulta ihminen ei ole vaan enää selviytynyt tilanteestaan. Kun on tarpeeksi kusessa, niin ei jaksa enää edes välittää. Valehtelu on ihan normaalia, jos oma tilanne on hankala. Kun ei ole saanut pakettia postiin, myönnätkö asiakkaalle, että et jaksanut vai sanotko, että oli tullut sekaannus? Tämän puolesta puhuu myös se, että joku mainitsi ystävänsä parisen vuotta sitten tilanneen firmalta ihan onnistuneesti askartelutarvikkeita. Jotain on siis sattunut.

On myös kyseenalaista syyttää suoraan huijariksi netin keskustelupalstalla ihmistä, jota oikeasti kukaan meistä ei tunne. Näillä syytöksillä kun voi tehdä taloudellista vahinkoa firmalle ja kunninaloukkauksesta heltiää syyte nykyään vähemmästäkin. Eli pidetään keskustelu asiallisena vaikka ärsyttäisi miten paljon. Kukaan ei tiedä, mistä se tilanne johtuu, mutta en usko huijariksi, koska ihmisiltä voi kusettaa rahoja paljon vähemmälläkin vaivalla ja tämä firma kuitenkin postittaa tavarat, vaikkakin asia pitää ensin vääntää rautalangasta. Mitä huijari hyötyy siitä, että postittaa lopulta tilatut tavarat? Ei se saa siitä mitään rahallista hyötyä, kun lopulta lähettää tilauksen.

Edit. Ja netti on pullollaan firmoja, jotka myyvät samoja, halpoja hääpukuja ja juhlapukuja. Se että on olemassa joku ulkomaalainen sivusto, joka myy vastaavia kolttuja ja on syytelty huijaamisesta, se ei tää tästä tapauksesta huijaria.

Muokattu: , käyttäjä: Absinthe
Link to comment
Share on other sites

Miten ketään Bridezillan asiakasta pitäisi kiinnostaa, jos omistajalla on "vaikeaa"? Ei se ole maksavan asiakkaan ongelma, vaan se että saadaan tilatut tuotteet toimitusehtojen puitteissa ongelmitta.

Ihmettelen suuresti, miten jotkut täällä tilaavat ko. kaupasta, vaikka ovat lukeneet tämän ketjun ja tietävät että se on typerää. On olemassa parempia ja luotettavempiakin liikkeitä, kun vähän googlettaa.

Iltsikan nettisivuilla oli toissapäivänä muistaakseni juttu huijarifirmasta nimeltä "Koiratuote". Se oli hyvä keino varoittaa mahdollisia liikkeen asiakkaita vilunkimeiningistä. Myös tästä liikkeestä voisi vinkata medialle, että tiedottaisivat siitä kaikille..

Link to comment
Share on other sites

Lähetystunnus jonka sain, oli toimiva ja hain pakettini tänään. Toimitetussa paketissa oli kaikki tuotteet jotka tilasin, joten pisteet siitä :girl_wink:

Tosin eräs tuote jonka tilasin, ei vastaan lainkaan kuvaustaan (mittasuhteita), jotka on nettisivuilla ilmoitettu, ei hyvä asia...

Minäkin rehellisesti uskon, että liike on hankaluuksissa, johtuneeko sitten raha-asioista tai tavarantoimittajasta. Kuitenkaan maksavan asiakkaan EI pitäisi joutua kyselemään jatkuvasti tilauksensa perään ja "uhkailemaan" rikosilmoituksilla ja kuluttajansuojalla. Asia olisi ok, jos liike vaikka nettisivuillaan selkeästi ilmaisisi, että toimitusajat ovat 6-8 viikkoa, näinollen asiakkaat osaisivat varautua tilaamaan ajoissa. Toivotaan, että kaikki saavat pakettinsa ajallaan ja kyseinen liike asiansa järjestykseen :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Pointti ei ollut siinä, että asiakkaiden pitäisi tuntea myötätuntoa ja ymmärtää, vaan siinä, ettei levitetä juoruja ja arvauksia syistä, joista meillä ei ole oikeasti mitään hajua. Kokemuksistaan on hyvä kertoa, esim. tilausten toimittamisen ongelmista ym. Ja siitä, että firmalla on ongelmia. Niin ihmiset tietävät harkita tilaamista kaksi kertaa, mutta huijariksi leimaaminen netin keskustelupalstoilla ei ole järkevää, vaan nimenomaan juoruilua.

Koiratuote firman pyörittäjät olivat koiratappeluista tuomittuja henkilöitä. Eli todistetusti rikollisia. Ja varoitusta ei tehnyt Iltalehti, vaan Kuluttajavirasto. Jos asiakkaat haluavat tehdä valituksen Bridezillasta, se valitus tulee osoittaa kuluttaja-asiamiehelle, kuten yleensä normaalistikin toimitaan. Ja kuluttajavirastokin totesi varoituksessaan "Merkinnät viittaavat taloudellisiin vaikeuksiin." Eli ei huijaamiseen, vaan ongelmissa olevaan firmaan.

Itsehän tilasin, koska en tiennyt firman ongelmista. Jos olisin aikaisemmin tiennyt, niin olisin tilannut jostain muualta.

Link to comment
Share on other sites

Pointti ei ollut siinä, että asiakkaiden pitäisi tuntea myötätuntoa ja ymmärtää, vaan siinä, ettei levitetä juoruja ja arvauksia syistä, joista meillä ei ole oikeasti mitään hajua. Kokemuksistaan on hyvä kertoa, esim. tilausten toimittamisen ongelmista ym. Ja siitä, että firmalla on ongelmia. Niin ihmiset tietävät harkita tilaamista kaksi kertaa, mutta huijariksi leimaaminen netin keskustelupalstoilla ei ole järkevää, vaan nimenomaan juoruilua.

Koiratuote firman pyörittäjät olivat koiratappeluista tuomittuja henkilöitä. Eli todistetusti rikollisia. Ja varoitusta ei tehnyt Iltalehti, vaan Kuluttajavirasto. Jos asiakkaat haluavat tehdä valituksen Bridezillasta, se valitus tulee osoittaa kuluttaja-asiamiehelle, kuten yleensä normaalistikin toimitaan. Ja kuluttajavirastokin totesi varoituksessaan "Merkinnät viittaavat taloudellisiin vaikeuksiin." Eli ei huijaamiseen, vaan ongelmissa olevaan firmaan.

Itsehän tilasin, koska en tiennyt firman ongelmista. Jos olisin aikaisemmin tiennyt, niin olisin tilannut jostain muualta.

Tämä palsta on täällä sitä varten että ihmiset tietäisivät ongelmista, joita voi tulla kun tästä putiikista tilaa. Ihmisten täällä jakamat kokemukset eivät ole juoruilua vaan aiheellisia varoituksen sanoja muille..

Ja kyllä, kauppa syyllistyy nimenomaan huijaukseen jos valehtelee toistuvasti, lähes järjestelmällisesti asiakkailleen toimituksista sekä rikkoo toimitusehtoja. Kaupan motiiveja huijaamiseen ei todellakaan meistä kukaan tiedä, niitä ei pitäisikään täällä arvailla. Mutta varoittaa pitää. Kuluttajavirasto varmasti on tähän mennessä saanut valituksia liikkeestä, jäämme odottamaan mahdollista varoituksen sanaa myös sieltä :)

Onkohan Bridezillan väki muuten kuullut tästä keskusteluketjusta? Ei hirveän hyvää pr:ää.. Mutta se ei ole kyllä tarkoituskaan..

Lisäys: Jos ollaan siis tarkkoja, niin olet oikeassa että varoituksen teki KV mutta siitä tiedotti Iltsikka (vai Iltasanomat, no jompi kumpi).. Viilataan pilkkua nyt kunnolla :D

Muokattu: , käyttäjä: My_Dream_Wedding
Link to comment
Share on other sites

No jaa. Ehkä mun näkökulma on eri, kun oon lakijuttuihin perehtynyt sen verran, että minulle "huijaus" on sama asia, kuin varkaus joka tunnetaan rikosnimikkeellä petos. Eikä sen tunnusmerkit täyty tässä tapauksessa. Valehteleminen on ihan asia erikseen. Mutta täytyy kyllä sanoa, että en itse uskaltaisi lähteä tilaamaan hääpukua mistään nettikaupasta, oli sen maine mikä tahansa. Ihmisten vartalot ovat niin erilaisia, että on mahdotonta saada istuva puku, joka on tehty jollain tietyllä kaavamallilla, joiden mitat eivät ole edes peräisin mistään pohjoismaisesta kaavastosta. Vaikka on mahdollista teettää mittatilauksella, firmat yleensä kysyvät vaan ympärysmitat ja ehkä pituuden. Ompelija kun lähtee tekemään mittatilauksella pukua, mittoja otetaan kymmenittäin. Tämä johtuu taas siitä, että olen itse kouluttautunut joskus ompelijaksi ja en ikinä omalla kokemuksella ostaisi pukua, jonka tekijä ei ole koskaan ottanut mittoja itse asiakkaasta tai nähnyt asiakkaan vartaloa irl. Varsinkaan, kun mittatilauspuvuilla ei ole mitään kuluttajalain turvaamaa palautusoikeutta. Vaikka ne halpoja ja ihania onkin, lopulta halvemmaksi voi tulla se, että teettää Suomessa, tai kiertää kaupat läpi henkilökohtaisesti. Ja kuka sitä takaa, missä hikipajassa lapsityövoimalla ne puvut tehdään, kun kyse on kuitenkin Aasian maista. Mutta se on taas minun mielipiteeni.

Mutta riita poikki ja voita väliin, oli se syy mikä tahansa, mä ymmärrän asiakkaiden hermostumisen. Olenhan itsekin heiltä tilannut, mulla vaan taitaa olla vähän pitempi pinna :D

P.S. Ehkä se voisi olla tässä tapauksessa petoksen yritys, jos pyrkivät _nimenomaan_ tahallisesti huijaamaan rahat ihmisiltä ilman, että ihmiset saavat tilatut tuotteensa. Mutta mun nähdäkseni ne on vaan pirun hitaita ja keksii tekosyitä.

P.P.S. Minä mainitsin sähköpostissani heille, että heidän maineensa netin keskustelupalstoilla ei ole mikään kovinkaan mairitteleva, joten olen aiheesta huolissani. Sitä en tiedä, ovatko googlettaneet. Voisin olettaa, että kyllä, kai ketä tahansa kiinnostaa keskustelu omasta firmasta.

Muokattu: , käyttäjä: Absinthe
Link to comment
Share on other sites

Minä en tiedä mistä kyseisen firman ongelmat johtuvat, mutta annan kuitenkin heille mahdollisuuden vaihtaa tilaamani väärä tuote toiseen. Mielestäni tämä on ihan reilu käytäntö - toivottavasti onnistuu. Mutta kyllä harhaanjohtavien tietojen/mittojen antaminen on vähän kyseenalaista. Katsotaan miten palautus onnistuu. Kysellessäni heiltä tuotteiden toimitusajoista, he ilmoittivat, että esimerkiksi hääkellot ovat kaikki loppu ja seuraava tulossa oleva kuorma on jo varattu ja että seuraava kuorma tulee 3 viikon päästä. Ihmettelenkin, eikö heillä ole ketään, joka päivittäisi nettisivujen tietoja. Edelleen hääkellot ovat tilattavissa ja alla lukee "toimitusaika 2 viikkoa". Miksi eivät päivitä "tilapäisesti loppu" ???

Link to comment
Share on other sites

Minäkin sain lähetystunnuksen tänään, se ei kyllä vielä toimi, toivottavasti tulee toimimaan. Itse olen varmaan kymmeniä viestejä lähetellyt puolin ja toisin, tilauksen toimittaminen kiikasti kuulemma kakunkoristeen maahantuojasta, ja sitten se tulikin toiselta firmalta ja niin pois päin.. Ihan inhimillinen syy, mutta mun mielestä ois kauppiaan velvollisuus ilmoittaa itse mahdollisista viivästyksistä ettei tarttis repiä hiuksia päästään miettiessään et missä viipyy paketti.. Hienoa lukea että edes jotkut on pakettinsa saaneet. :) Toivossa voi siis elää vielä. :) Voisin ilmoittaa missä mennään kun saan tietää toimiiko tunnus ja tulika paketti, ja sen sisällä kaikki tilaamani. :D

Link to comment
Share on other sites

Minua nyt todellakin ärsyttää että näin tän ketjun vasta tänään! Silloin kun päätin tilata pakettini ko firmasta, yritin kylläkin googlettaa, mutta en silloin löytänyt tätä ketjua! Harmittaa!

Tilasin 5.2.

26.2 (eli kolme viikkoa tilauksesta) lähetin s-postia heille, koska olisin todellakin tarvinut satiniinauhaa kutsuihin.

28.2 sain vastauksen että "toimitus on vielä tämän viikon aikana; kaksi tuotetta puuttuu toimituksesta." (Copy/paste s-postista) Ajattelin silloin vain että; hyvä, voimme tehdä valmiiksi kutsut viikonloppuna tai viimestään ensi viikolla! En ajateullt asiaa sitten enempää, ja jäin odottelemaan pakettia.

Paketti ei sitten koskaan tullut sillä viikolla, eikä sen jälkeisellä viikolla. En sitten enää jaksanut odottaa satiininauhaa, kävin ostamassa Anttilasta. Olimme jo aikataulustamme myöhssä, ja kutsut piti saada tehtyä. Koska en silloin enää tarvinnut paketiska mitään kiireisesti, (häät ovat vasta heinäkuussa), en ajatellut asiaa niin kovasti.

No, lähetin sitten tänään s-postia heille, ja sen jälkeen googletin taas yritystä ja löyisin tämän ketjun!!

Eli nyt "vasta" 6 viikkoa tilauksesta. Odottelen vielä. Mutta todellakin ärsyttää. En olisi tilannut jos olisin tämän ketjun silloin löytänyt.

Link to comment
Share on other sites

Minä tilasin tuolta 2.2. askartelusälää ja tavarat tulivat perille 18.3. Toimituksen luvattiin alunperin kestävän 1-2 viikkoa ja lopulta se siis kesti 6 viikkoa ja kaksi päivää. Sähköpostia lähetin heille neljästi, ja joka kerta vastaus oli, että asia tarkastetaan ja paketti laitetaan postiin huomenna. Lähetystunnustakin pyysin, mutta sitä en koskaan saanut. Eipä kyllä ole pelkoa, että tuolta enää ikinä mitään tilaisin.

Minäkin löysin tämän ketjun vasta tilaamisen jälkeen. Olin ehkä hiukan naiivi, kun en tullut ajatelleeksi, että mitään ongelmia saattaisi tulla. Olen tilannut elämäni aikana varmaan sadasta eri nettikaupasta tuotteita, eikä mulla koskaan ikinä milloinkaan ole minkään kanssa ollut mitään vastaavia ongelmia. No, viisastuinpa sen verran, että jatkossa googlettelen ennen tilaamista :rolleyes: .

Link to comment
Share on other sites

Joopatijoo. tosiaan 3.2 tilasin ja eilen hain postista tavaraa, ja jälkitoimituksena pitäisi tulla jotain muutakin, toivottavasti kaikki loput tilaamani tavarat. Tiara ja korusetti ei kyllä olleet samat mitkä tilasin, mutta en niitä jaksa alkaa vaihtaakkaan kun ovat kuitenkin ihan kivan näköiset. Toivottavasti kaikki loput tuotteet tulevat huomenna niin näkee sitten mitä ylläreitä se paketti tuo tullessaan. :D

Link to comment
Share on other sites

kaveri tilas muutaman hääpuvun vuosi sitten sieltä.ois sovittanu ja ois lähettäny siis ne takas sitten mistä ei tykänny.no mä tilasin samaan tilaukseen sitten korsetin joka ois siis mulle tullu käyttöön.paketti oli vihdoin ja viimein sitten lähtenyt matkaan ja kaupasta soitetaan kaverilleni että hän oli itse (lupaa kysymättä tilaajalta) vaihtanut pakettiin eri korsetin koska se käy paremmin pukujen kanssa!no ajatus ihan kiva että haluaa palvella mutta ois edes kysyny lupaa ennen vaihtamista!korsettia kun ei ollu tarkoitus pitää hääpuvun kanssa..no sitten kun puvut tulivat,yksikään puvuista ei ollut sitä mitä oli tilattu!ei edes sen tarkemmin katsottu pukuja,harmitti tosi paljon eikä mitään anteeksipyyntöä myyjältä edes tullut!palautettiin tuotteet ja saatiin rahat takaisin..

Link to comment
Share on other sites

Viime viikolla muistaakseni sain 2 pakettia joista puuttui vielä pari tuotetta, jotka ne lupas laittaa tulemaan postissa.. Saa nähä mikä taistelu tässä vielä on edessä, kun kohta 2kk odotellut eikä koko tilausta vieläkään tullu.. Itelläki häät vasta heinäkuussa mut voi p*rkele rupee keittää ku haluis kuitenkin olla aikataulussa mieluusti tosi paljon edellä.. toivottavasti kohta tulis..

Link to comment
Share on other sites

Näkyykö teillä joille ei oo lupauksista huolimatta tavaroita lähetetty tuolla bridezillasin sivuilla et tilaus vastaanotettu onnistuneesti vai onko sinne vaihtunu jo se paketti laitettu kuljetukseen?

Mä laitoin viikko sitten viestiä (3vko tilauksesta) et missäs vaiheessa tilaus on, sain vastauksen et ens viikon alussa lähetetään...

No sit tällä viikolla laitoin viestiä et kuhan laitatte postiin ni saanko sen seurantakoodin.Tuli vastaus et tavarat on heillä, mut ei vielä pakattu. Ja sit illalla tuli se viesti tilauksenne tila muuttunut kuljetukseen..ja kotisivuille oli muuttunu kans.

Voiko tästä päätellä et saatan saada sen paketin vai olenko vaan optimisti?!! Koska jos sen paketin saisin se ei ois ees pahasti myöhässä... Lupaus oli 3vkoa maksun kirjautumisesta, eli 3vkoa ois tullu täyteen ma tai ti -loppuviikosta sillo maksoin... Mut et nyt oikein uskalla vielä ajatella tästä mitään... Meillä 2kk häihin et ois kyl ihan kiva jos se vaikka jo saapuis, ku ei tässä tätä aikaa hukattavaks ole...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...