suvi09

Bridezillas-verkkokauppa

367 viestiä aiheessa

Kirjoitan tänne lisätäkseni ymmärrystä alasta, tietenkin nyt nimettömänä, sillä en halua itse

olla hyötymässä tilanteesta mitenkään.

Ilkivallasta tuskin valehdellaan, sillä onhan ryöpytys melkoinen ja asiakkaat vihaisia.

En hämmästele sitä, että miksi näin käy. Luulen että kyse on kassakriisistä.

Tavaraa myydään halvalla, joten se pitää ostaa halvalla. Puvuista tulee palautuksia ja ne

pitää korjata joko omalla työllä tai suomalaisella työllä. Suomalainen työ on kallista, joten

katteet menevät ja menee muuten varmasti rajusti miinukselle.

Itse tiedän kantapään kautta, että yhteistyö esim. Kiinaan ei ole helppoa. Se on erittäin

haastavaa siinä suhteessa, että saat mitä haluat laadullisesti. Vaikea uskoa tahallisuuteen

bridezillan suhteen, sillä kuka huonoa palvelua haluaa oikeasti myydä? Virheitä on tietenkin

tehty, sillä tilanne olisi pitänyt tajuta jo vuosi sitten.

Selvää on, että Suomessa kaikki maksaa ja kate pitää olla nelinkertainen, jotta kauppa kannattaa

verojen ja kaupan omien kulujen kanssa. Kilpailu on alalla kovaa, halvat hinnat tuovat paljon

asiakkaita, mutta ei suomalainen halua huonoa ostaa halvallakaan.

Aina on syytä tarkistaa yrityksen saama palaute, hyväksyä se että muutama negatiivinen on aina

ja katsoa kokonaisuutta eli niitä hyviä palautteita pitää löytyä myös. Ja muistaa miettiä se,

että jos ottaa halvimmalta yrittäjältä, että miksi tuote on tällä myyjällä se halvin.

Tämä teksti ei tuo takaisin kenenkään rahoja, mutta haluan esittää pahoitteluni alani puolesta

kaikille joille tilanteesta on aiheutunut kuluja ja mielipahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yrittäminen pitää ymmärtää lopettaa siinä vaiheessa, kun ajan tasalla oleva kirjanpito näyttää että miinuksen puolella ollaan. Mutta Suomessa yrittäminen on just tuota että halutaan työllistää itsensä, ja pistetään verkkokauppa tai vastaava pystyyn tuosta vaan, ilman realistista käsitystä

siitä mitä se yrittäminen oikeasti on. Halutaan heti se firman luottokortti ja nostetaan palkkaa vaikka rahat eivät riitä edes kiinteisiin kuluihin.

Ja sitten itketään kun on niin vaikeaa se yrittäminen. Ennen yrityksen perustamista pitäisi minusta olla pakollinen kurssi mikä pitäisi suorittaa, mutta kun täällä saa kuka tahansa tahvo pistää yrityksen pystyyn ja sitten ollaan kusessa alta vuoden.

Ei minulta liikene sääliä näille yrittäjille jotka kusettavat ostajia. Olen ollut yritystoiminnassa itsekin,ja lopetin kun huomasin että

ainoa keino tienata sillä työllä olisi verojen kierto tai huijaaminen, ja minun alallani on niin paljon kilpailua että

pitäisi investoida tosi paljon heti alkuun että uutta yritystä kannattaisi laittaa. Ja en ole valmis investoimaan. Olen myös työskennellyt pienyrityksessä,

missä omistaja koijasi asiakkaitaan minkä ehti, veloitti surutta enemmän mitä piti, jos asiakas ei huomannut. Se koijausmeininki mitä monissa yrityksissä on

on ainakin minut saanut tosi varoivaiseksi sen suhteen missä teen ostokseni, tai mistä hommaan palvelut.

Ongelma on Bridezillasillakin ollut niin pitkän ajan, että ei olisi missään vaiheessa saanut enää myydä tuotteita koska tiesi että

tavaraa ei voida toimittaa. Jos olet maahantuojalle (tai vastaavalle) pystyssä kymmeniä tuhansia euroja, ei ratkaisu koskaa saa olla se

että myydään olemattomia tuotteita verkkokaupassa, ja maksetaan niillä rahoilla olemassa olevia velkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan tänne lisätäkseni ymmärrystä alasta, tietenkin nyt nimettömänä, sillä en halua itse

olla hyötymässä tilanteesta mitenkään.

Ilkivallasta tuskin valehdellaan, sillä onhan ryöpytys melkoinen ja asiakkaat vihaisia.

En hämmästele sitä, että miksi näin käy. Luulen että kyse on kassakriisistä.

Tavaraa myydään halvalla, joten se pitää ostaa halvalla. Puvuista tulee palautuksia ja ne

pitää korjata joko omalla työllä tai suomalaisella työllä. Suomalainen työ on kallista, joten

katteet menevät ja menee muuten varmasti rajusti miinukselle.

Itse tiedän kantapään kautta, että yhteistyö esim. Kiinaan ei ole helppoa. Se on erittäin

haastavaa siinä suhteessa, että saat mitä haluat laadullisesti. Vaikea uskoa tahallisuuteen

bridezillan suhteen, sillä kuka huonoa palvelua haluaa oikeasti myydä? Virheitä on tietenkin

tehty, sillä tilanne olisi pitänyt tajuta jo vuosi sitten.

Ja muistaa miettiä se,

että jos ottaa halvimmalta yrittäjältä, että miksi tuote on tällä myyjällä se halvin.

Tämä teksti ei tuo takaisin kenenkään rahoja, mutta haluan esittää pahoitteluni alani puolesta

kaikille joille tilanteesta on aiheutunut kuluja ja mielipahaa.

Joopa joo!

On tuossakin mielipide, mutta edelliinkin on syytä ihmetellä sitä, miksi puljua pitää pyörittää, jos ei saa tuotteita "Vinku-intiasta"? Pitääkö suomalaisen tilaajan kärsiä ja menettää rahansa, jos yrittäjä ei saa tuotetta tilattua ja toimitettua? Tämäkö on sinun mielestäsi rehellistä kaupankäyntiä?? Eikö se olisi siinä vaiheessa syytä palauttaa asiakkaan rahat pahoittelun kera ja kertoa tilaajalle, ettei pysty toimittamaan tuotetta kun "kiinan apu" ei toimi?

Nyt on vain tilaajat jätetty odottamaan, eikä edes vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että tuleeko tuotetta vai ei? Saa sitten rahojen palautusta!

Tämän kaltaiset "yrittäjät" voivat puolestani laittaa lapun luukulle ja mennä vaikka kadulle kerjäämään. Asiakkaita huijaamalla vain tekevät itselleen lisää ongelmia. Tuskin ainakaan yrittäminen huijaamalla jatkossakaan helpommaksi tulee! Maine ja "kuuluisuus" kun on ja pysyy netissä, vaikka kuinka sen luulisi ajan saatossa katoavan.

Mielipahaa tämä on takuulla monille aiheuttanut, eikä sitä pelkällä pahoittelulla tekemättömäksi saa, se pitää muistaa! Sairastumiseen ja ilkivaltaa vetoamisella haettaan vain sympatiaa, joka on tässä tilanteessa täysin turhaa! Mikäli yrittäjä osaa hoitaa tehtävänsä, niin tulisi ennakoida tilanne ja lopettaa ajoissa ongelmien kasaantuminen. Nyt on vain "yrittäjällä" ongelmat paisuneet kuin pullataikina leipurin kulhossa.

Toisaalta sitä en ymmärrä edelleenkään miksi ko. "yrittäjällä" on kaksi tai vieläkin useampia saman kaltaista ongelma yrityksiä? Tämä jos jokin kertoo siitä, että ongelmat ovat olleet tiedossa pitkään mutta asiakkaiden huijaus on vain jatkunut. Kuka on niin tyhmä, että kuvittelee voivansa jatkaa samalla alalla, jos edellinen "yritys" lopetti huijaamiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin kyseisestä verkkokaupasta heinäkuun alussa kaksi kaitaliinaa, toimitusaika 2vkoa.

Noh, 2 vkoa meni... ei kuulunut mitään.

Kun 4vkoa oli kulunut, ja häät juuri päivää sitä ennen olleet, niin tuli sähköpostilla ilmoitus, että toimitus hieman viivästyy 1-1,5vkoa... hmm, siis ne oli jo 2vkoa siinä vaiheessa myöhässä, ja juhlatkin jo juhlittu. :skilletgirl:

Olisin toki voinut niitä kysellä lähempänä häitä yms mutta kaikessa kiireessä ne itselläkin hieman unohtuivat, ja kun olivat enemmän viimehetken idea; että käytetään jos ovat jees, etä katsotaan vasta hääpäivänä juhlapaikalla, mutta kun eivät kerenneet edes tulla niin ei tarvnnut miettiä moista edes :girl_haha:

Onneksi kaitaliinat siis eivät olleet tärkeitä, eivätkä vaikuttaneet loppuseltaan hääkoristeluihimme, mutta olisi pitänyt uskoa kaikkea sitä peetä mitä siitä verkkokaupasta on kuullut, eikä silti koskaan tilata. Ihan turhaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse osallistun keskusteluun nyt ulkopuolisena, myönnän että päädyin sivustolle tuon eräänkin iltapäivälehden jutun kautta, ja ajattelin hieman tutustua aiheeseen. En ole siis itse ko. paikasta tilannut mitään, mutta symppaan kyllä hurjasti teitä jotka olette joutuneet tätä stressiä kestämään. Itse päädyin lusikkani soppaan pistämään, kun olen tässä lueskellut useammankinlaisia väittämiä yrittäjien asenteesta ja asemasta...

Tällaisia samanlaisia tarinoita on nyt kuulunut useammistakin verkkokaupoista viimeaikoina, kuluttajavirasto on antanut noottia useampaankin suuntaan. Ja pakko myöntää, että itse myöskin verkkokauppayrittäjänä olen melkoisen äimistynyt moisesta toiminnasta...

Tottahan on se, että KUKAAN ei voi koskaan varautua 100% siihen, mitä oman yrityksen pyörittäminen tosiasiassa tuo tullessaan. Voi hankkia kaupallisen alan koulutusta ja käydä muut kurssit, mutta silti aivan satavarmasti yllätyksiä tulee (nimimerkillä "Kokemusta on"). Ja mikäli oma asenne ja nöyryys on kohdallaan, niistä opitaan, ja mahdollisista kompastuskivistä otetaan opiksi. Mutta tässä Bridezillasin (ja muidenkin samaan jamaan joutuneiden firmojen) tapauksessa on näemmä ollut kyse siitä, että kömmähdyksistä ei ole otettu opiksi, vaan on pistetty pää pensaaseen, ja jatkettu samaa rataa.

Myös tavarantoimittajat ovat usein isoja yrityksiä, jotka yrittävät saada mahd. paljon tavaraa myydyksi. Mm. Aasiassa mainontaa ja markkinointia eivät koske läheskään samanlaiset lainsäädännöt kuin täällä meillä, joten siellä jos missä luvataan 9 hyvää ja 10 kaunista, joista sitten ehkä puolet saadaan toteutettua. Eli, on helppo mennä lankaan ja ajatella, että onpa näppärää, voin perustaa verkkokaupan, ilman suuria investointeja varastoihin, sen kun tilailen sitä mukaa mitä asiakkaat tilailevat, ja toimitusajatkin ovat tavarantoimittajalla lupausten mukaan supernopeat. Mutta kun se ei ihan vaan toimi niin. Tilausvolyymit saavat olla melkoiset, että tuollainen ylipäätään rahtien osalta tulee kannattavaksi, ja myöskin ne toimitusajat hyyyyyvin usein venyvät ja vanuvat.

Tämän vuoksi siis ihmettelen, että miksi niin moni yrittäjä jatkaa tätä toimintaa, vaikka on varmasti todennut sen hankalaksi ja asiakkaita suututtavaksi. Kun on todettu, että tämä ei nyt vaan toimi, niin miksei myönnetä, että ok, plann A meni nyt puihin, otetaanpa käyttöön plan B, eli joko pienennetään valikoimaa sen verran että saadaan senhetkisellä varallisuudella hommattua tuotteet varastoon, tai sitten pidetään tuotevalikoima isona, mutta myös sitten investoidaan isompaan varastoon. Vain silloin, kun tuotteet oikeasti ovat fyysisesti varastossa valmiina, voidaan luvata todellisuudessa lyhyet toimitusajat. Ja sekin vain, jos Posti suo. Mutta ei, on yritetty väkisin pitää kiinni siitä alkuperäisideasta, koska se kuulosti vaan niin hyvältä silloin aluksi, ehkä se vielä jonain päivänä helpottuu...Ja tässäkin tapauksessa kyseiset ongelmat ovat jatkuneet jo useamman vuoden, eli aika selvää on varmasti yrittäjälle ollut, että kaikki ei nyt ihan mene niinkuin Strömsössä...Kuluttajavirastokaan kun ei ihan vielä parista valituksesta älähdä...

Itse tosiaan toimin yrittäjänä, ja jo alunperin tein päätöksen, että asiat tehdään asiakkaille ja myös minulle itselleni helpoiksi ja stressittömiksi, eli myydään vain sitä, mitä varastossa on. En edes ota vastaan ennakkotilauksia väliaikaisesti loppuneista tuotteista, sillä siinäkin on se riski, että jotain matkalla tapahtuu, enkä pystykään ko. tuotetta toimittamaan lupausten mukaisesti. Ok, yritystoimintani on pientä, eikä ole minua päivätyöstäni vapauttanut, mutta voin tehdä sitä kuitenkin ylpeänä ja hyvillä mielin, koska asiakkaat saavat sitä, mitä on luvattu, kaikin puolin.

Itse en myöskään todellakaan ymmärrä toimintaa, jossa asiakkaiden viesteihin ei vastata. Sillä, että asiakas pidetään ajantasalla, olivat uutiset sitten huonoja tai hyviä, vältetään aina paljon ongelmia. Jokaiselle yrittäjälle tulee eteen tilanteita, joissa joutuu pahoittelemaan, kun jotain onkin mennyt tavalla tai toisella vikaan. Mutta se on aina parempi kuin vain kadota kokonaan maan alle. Asioihin saattaa myös yleensä asiakkaan kanssa löytyä yhteinen kompromissiratkaisu, kun asioista tiedotetaan avoimesti ja punnitaan eri vaihtoehtoja.

Eniten minua henkilökohtaisesti kuvottaa juuri tässä Bridezillasin tapauksessa se, että tässä leikitellään monen ihmisen äärimmäisen tärkeällä juhlapäivällä, johon ei varmasti kukaan lisästressiä kaipaa. Itsellänikin on ollut joitain asiakkaita, jotka ovat ilmoittaneet joidenkin tilaamiensa tuotteiden päätyvän häihin somisteeksi/tarve-esineeksi tai vaikkapa häälahjaksi. Luonnollisesti kaikki asiakkaiden tilaukset ovat samalla viivalla ja yhtä tärkeitä, mutta itselleni on henkilökohtaisesti myös todellinen kunnia-asia, että kauppani tuote päätyy näinkin tärkeään tilaisuuteen ja se on katsottu tarpeeksi arvokkaaksi tällaista tapahtumaa juhlistamaan, vaikka mitenkään erityisesti hää- tai juhlaorientoitunut ei yritykseni olekaan.

Noh, tulipahan pitkä vuodatus, ja tarkoitukseni ei toki ole täällä yritystäni mainostaa tai pönkittää...Oli vaan pakko tulla toteamaan, että en voi kuin ihmetellä moista toimintaa, etenkin kun tämä kaikki olisi ollut avoimuudella ja reilulla asenteella NIIN helppo välttää. Mutta olen hyvilläni, että Bridezillasin takana häärivä yrittäjä on tajunnut poistaa tuotteet myynnistä ja vetäytyä takavasemmalle. Tämä tosin olisi pitänyt tehdä jo reilu tovi sitten, mutta on se enemmän kuin mitä monet muut ovat saaneet aikaan samassa tilanteessa...Toivon todella, että rahansa tuolle firmalle menettäneet saavat ne takaisin, korkojen kera, ja muutoinkin asiat selkiytyvät parhain päin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse osallistun keskusteluun nyt ulkopuolisena, myönnän että päädyin sivustolle tuon eräänkin iltapäivälehden jutun kautta, ja ajattelin hieman tutustua aiheeseen. En ole siis itse ko. paikasta tilannut mitään, mutta symppaan kyllä hurjasti teitä jotka olette joutuneet tätä stressiä kestämään. Itse päädyin lusikkani soppaan pistämään, kun olen tässä lueskellut useammankinlaisia väittämiä yrittäjien asenteesta ja asemasta...

Tällaisia samanlaisia tarinoita on nyt kuulunut useammistakin verkkokaupoista viimeaikoina, kuluttajavirasto on antanut noottia useampaankin suuntaan. Ja pakko myöntää, että itse myöskin verkkokauppayrittäjänä olen melkoisen äimistynyt moisesta toiminnasta...

Tottahan on se, että KUKAAN ei voi koskaan varautua 100% siihen, mitä oman yrityksen pyörittäminen tosiasiassa tuo tullessaan. Voi hankkia kaupallisen alan koulutusta ja käydä muut kurssit, mutta silti aivan satavarmasti yllätyksiä tulee (nimimerkillä "Kokemusta on"). Ja mikäli oma asenne ja nöyryys on kohdallaan, niistä opitaan, ja mahdollisista kompastuskivistä otetaan opiksi. Mutta tässä Bridezillasin (ja muidenkin samaan jamaan joutuneiden firmojen) tapauksessa on näemmä ollut kyse siitä, että kömmähdyksistä ei ole otettu opiksi, vaan on pistetty pää pensaaseen, ja jatkettu samaa rataa.

Myös tavarantoimittajat ovat usein isoja yrityksiä, jotka yrittävät saada mahd. paljon tavaraa myydyksi. Mm. Aasiassa mainontaa ja markkinointia eivät koske läheskään samanlaiset lainsäädännöt kuin täällä meillä, joten siellä jos missä luvataan 9 hyvää ja 10 kaunista, joista sitten ehkä puolet saadaan toteutettua. Eli, on helppo mennä lankaan ja ajatella, että onpa näppärää, voin perustaa verkkokaupan, ilman suuria investointeja varastoihin, sen kun tilailen sitä mukaa mitä asiakkaat tilailevat, ja toimitusajatkin ovat tavarantoimittajalla lupausten mukaan supernopeat. Mutta kun se ei ihan vaan toimi niin. Tilausvolyymit saavat olla melkoiset, että tuollainen ylipäätään rahtien osalta tulee kannattavaksi, ja myöskin ne toimitusajat hyyyyyvin usein venyvät ja vanuvat.

Tämän vuoksi siis ihmettelen, että miksi niin moni yrittäjä jatkaa tätä toimintaa, vaikka on varmasti todennut sen hankalaksi ja asiakkaita suututtavaksi. Kun on todettu, että tämä ei nyt vaan toimi, niin miksei myönnetä, että ok, plann A meni nyt puihin, otetaanpa käyttöön plan B, eli joko pienennetään valikoimaa sen verran että saadaan senhetkisellä varallisuudella hommattua tuotteet varastoon, tai sitten pidetään tuotevalikoima isona, mutta myös sitten investoidaan isompaan varastoon. Vain silloin, kun tuotteet oikeasti ovat fyysisesti varastossa valmiina, voidaan luvata todellisuudessa lyhyet toimitusajat. Ja sekin vain, jos Posti suo. Mutta ei, on yritetty väkisin pitää kiinni siitä alkuperäisideasta, koska se kuulosti vaan niin hyvältä silloin aluksi, ehkä se vielä jonain päivänä helpottuu...Ja tässäkin tapauksessa kyseiset ongelmat ovat jatkuneet jo useamman vuoden, eli aika selvää on varmasti yrittäjälle ollut, että kaikki ei nyt ihan mene niinkuin Strömsössä...Kuluttajavirastokaan kun ei ihan vielä parista valituksesta älähdä...

Tilatkoon vaan tuotteensa mistä tahansa mutta... Itse olen saanut sen kuvan tällä palstalla, että moni on tilannut tuotteita, joita on ollut varastossa. Siltikään niitä ei ole toimitettu. Silloin on huijaus alkanut jo siinä vaiheessa, kun sivuilla kerrotaan tuotteen olevan jo suomessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näinpä!

Itse tilasin varastotuotteita ( 2viikon toimitusaika). tyhmänä menin maksamaan tilauksen ja heti 2 päivän jälkeen alkoi epäilys. ei minkäänlaista tilausvahvistusta tullut, että rahat ovat siirtyneet tilille! laitoin heti sähköpostia ja sain vastauksen että rahat ovat tulleet ja paketti lähtee tilaukseen. Kun kolme viikkoa oli mennyt, aloin laitella sähköpostia ja kerran sain peräti vastauksen: yksi tuote tilaamistani tavaroista on loppunut varastosta. siinä ihmettelin, että miksi asiasta ei ilmoitettu? miksi "valmiita" tavaroita ei voitu laittaa postiin ja sen yhden tuotteen sitte perästä päin! eipä tullut vastausta ei! laitoin n. 10-15 sähköpostia, ensin yritin hyvällä ja lopuksi pahalla, eikä kumpikaan tepsinyt! olin odottanut siinä vaiheessa jo 9 viikkoa.. jälleen laitoin postia heille että missä paketti viipyy ja sain vastauksen että he lähettävät paketin seurantanumeron, ja niinhän se tulikin mutta ei siinä mitään perhanan seurantanumeroa ollu, joku tekastu numerosarja! häät olivat jo 1,5 kk sitten ja ei oo pakettia näkyny! mitä kusetusta!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en aikoinani tilannut tuolta mitään, mutta täytyy sanoa, että on kyllä kuvottavaa huiputusta koko homma!

Ei ole kyse vain tahattomuudesta, ei voi olla. Kyllähän tämä on ihan systemaattista huijausta "postin serantanumeroineen".. todella inhottavaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jepulis! Kirjottelinkin tuossa aiemmin. Palautin puvun siis 14.6 ja 15.6 se oli perillä. Seurailin tilannetta lähetystunnuksen avulla ja pakettia ei sen mukaan ole haettu vieläkään. Marssin sitten postiin ja sanoin että haluan tämän paketin takaisin kun vastaanottaja ei ole tätä hakenut(onneksi säilytin pakettikortin). Postista katteli koneella että viimenen tapahtuma on 11.7 ja paikaksi merkitty jälkitallennuspiste. Mikäs se sellanen on ja missä paketti? Noh, postin täti sitten soitti eteenpäin ja selvisi että paketti oli haettu silloin 15.6 ja hakija oli Marjo ... ei saanut selvää. Pyysin lähettämään kopion kuittauksesta minulle (posti valokuvaa kuittauslappuset) ja sain sen heti s-postiini. Marjo Tietäväinen oli paketin hakenut mutta jostain syystä noutoa ei oltu tallennettu koneelle. Olen koko kesän pommittanut bridezillasia rahojen maksamisesta ja puvun noutamisesta. Minkäänlaista vastausta ei ole kuulunut. Nyt sitten eilen illalla kun kävin lueskelemassa taas tätä ketjua niin huomasin että suljettu on koko firma jne. Ryhdyin sitten täyttämään lomaketta jonka bridezilla ohjeistaa täyttämään. Tein kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen 7.8 ja nyt arvelin sitten tuon vielä eilen täyttää. Katsoin sitten verkkopankista tilinumeroa mistä olin maksanut puvun, niin KAPPAS... 9.8 oli puku+pk MAKSETTU takaisin!! Huh huijaa... en ois kyllä uskonut! No hyvä näin!

Hyvä että firma on nyt kiinni ettei kukaan enää osta huijareilta mitään!

En ole Bridezilla mutta kyseinen firma saa näköjään niitä aikaiseksi, ihan niinku nimikin jo sanoo..

Tsemppiä teille muille ja toivottavasti teillekin käy hyvin ja saatte omanne takaisin. <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, asia ainakin etenee. Tänään mulle soitettiin poliisilaitokselta ja menen antamaan sinne viikon päästä todistajalausunnon kyseisestä kaupasta. Eli homma pelaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekkin soitettiin eilen poliisilaitokselta. Sain antaa lausunnon puhelimitse ja lähettää s-postitse tilausvahvistuksen ja todistuksen maksusta. IHME jos rahat saan takaisin, ehkä silti vielä on toivoa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan saanut tuotteitaan tuon sivujen sulkemisen jälkeen? Itse tein rikos ym ilmotukset torstaina... Niin ja onkos tuo Fiinifriiari samaa puljua? :skilletgirl:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Fiinifriiari näyttäis mun silmiin ihan samanlaiselta sivustolta kun bridezillas. samoja tuotteita ja täysin samanlainen "valikko". en missään nimessä tilais sieltä mitään!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sieltä lisäksi puuttuu kaikki info yrityksestä, rekisteriseloste yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa puljua kuin bridezillas! ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO MITÄÄN!!

Ne jotka on poliisin kans tekemisissä niin MAINITKAA MYÖS TÄSTÄ FIRMASTA! Tää on ilmeisesti ollu pystyssä jo alkuvuodesta asti..

tässä linkkiä keskusteluista:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Henk.koht. tiedän että he kyllä tilaavat tavaraa jatkuvasti, mutta en ymmärrä mihin ne oikeen jemmaavat jos eivät voi niitä eteenpäin lähettää. Veloissahan tämä on korviaan myöten.. alkuperäinen ajatus kuitenkin on ollut puhtaasti asiakkaiden palveleminen, jossain vain meni "vähän" pieleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan tilannut Myday verkkokaupasta mitään? Näyttää sivuvalikot kovasti samanlaisilta kuin Bridezillasilla oli... Siellä olis puku, josta olisin kovin kiinnostunut, mutta uskaltaakohan tässä enää mitään tilata??

Kokemuksia Mydaysta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En usko että tuo MyDay liittyy mitenkään Bridezillaan... Sivuja kun tutkii tarkemmin, niin huomaa että tuolla voi maksaa esim. LASKULLA ja FaceBookista löytyy tykkääjiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan tänne lisätäkseni ymmärrystä alasta, tietenkin nyt nimettömänä, sillä en halua itse

olla hyötymässä tilanteesta mitenkään.

Ilkivallasta tuskin valehdellaan, sillä onhan ryöpytys melkoinen ja asiakkaat vihaisia.

En hämmästele sitä, että miksi näin käy. Luulen että kyse on kassakriisistä.

Tavaraa myydään halvalla, joten se pitää ostaa halvalla. Puvuista tulee palautuksia ja ne

pitää korjata joko omalla työllä tai suomalaisella työllä. Suomalainen työ on kallista, joten

katteet menevät ja menee muuten varmasti rajusti miinukselle.

Itse tiedän kantapään kautta, että yhteistyö esim. Kiinaan ei ole helppoa. Se on erittäin

haastavaa siinä suhteessa, että saat mitä haluat laadullisesti. Vaikea uskoa tahallisuuteen

bridezillan suhteen, sillä kuka huonoa palvelua haluaa oikeasti myydä? Virheitä on tietenkin

tehty, sillä tilanne olisi pitänyt tajuta jo vuosi sitten.

Ja muistaa miettiä se,

että jos ottaa halvimmalta yrittäjältä, että miksi tuote on tällä myyjällä se halvin.

Tämä teksti ei tuo takaisin kenenkään rahoja, mutta haluan esittää pahoitteluni alani puolesta

kaikille joille tilanteesta on aiheutunut kuluja ja mielipahaa.

Joopa joo!

On tuossakin mielipide, mutta edelliinkin on syytä ihmetellä sitä, miksi puljua pitää pyörittää, jos ei saa tuotteita "Vinku-intiasta"? Pitääkö suomalaisen tilaajan kärsiä ja menettää rahansa, jos yrittäjä ei saa tuotetta tilattua ja toimitettua? Tämäkö on sinun mielestäsi rehellistä kaupankäyntiä?? Eikö se olisi siinä vaiheessa syytä palauttaa asiakkaan rahat pahoittelun kera ja kertoa tilaajalle, ettei pysty toimittamaan tuotetta kun "kiinan apu" ei toimi?

Nyt on vain tilaajat jätetty odottamaan, eikä edes vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että tuleeko tuotetta vai ei? Saa sitten rahojen palautusta!

Tämän kaltaiset "yrittäjät" voivat puolestani laittaa lapun luukulle ja mennä vaikka kadulle kerjäämään. Asiakkaita huijaamalla vain tekevät itselleen lisää ongelmia. Tuskin ainakaan yrittäminen huijaamalla jatkossakaan helpommaksi tulee! Maine ja "kuuluisuus" kun on ja pysyy netissä, vaikka kuinka sen luulisi ajan saatossa katoavan.

Mielipahaa tämä on takuulla monille aiheuttanut, eikä sitä pelkällä pahoittelulla tekemättömäksi saa, se pitää muistaa! Sairastumiseen ja ilkivaltaa vetoamisella haettaan vain sympatiaa, joka on tässä tilanteessa täysin turhaa! Mikäli yrittäjä osaa hoitaa tehtävänsä, niin tulisi ennakoida tilanne ja lopettaa ajoissa ongelmien kasaantuminen. Nyt on vain "yrittäjällä" ongelmat paisuneet kuin pullataikina leipurin kulhossa.

Toisaalta sitä en ymmärrä edelleenkään miksi ko. "yrittäjällä" on kaksi tai vieläkin useampia saman kaltaista ongelma yrityksiä? Tämä jos jokin kertoo siitä, että ongelmat ovat olleet tiedossa pitkään mutta asiakkaiden huijaus on vain jatkunut. Kuka on niin tyhmä, että kuvittelee voivansa jatkaa samalla alalla, jos edellinen "yritys" lopetti huijaamiseen.

no,multa ei ymmärrystä tule,rahanahneita...piip.arvelivat että kun huijaavat pienenmpiä summia ja eivätkä vastaa s-posteihin,niin näin "väsyttävät" pitkällä tähtäimellä asiakkaan joka ei enää jaksa kysellä rahojensa perään ja antaa vain asia olla,vaan nyt on onneksi asiassa muutos,hyvä kaikki rikosilmoituksen tekijät!! ja on vielä onneksi muita rehtejä "hääkauppoja"jotka hallitsevat toimintansa ja toimituksensa!(ostin tiaran yms.häähörhelöt) silti ostin hyvin paljon kalliimman puvun normaalista hääpukuliikkeestä,huijatuksi tulemisen jälkeen,luottamus meni... : (

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoitan tänne lisätäkseni ymmärrystä alasta, tietenkin nyt nimettömänä, sillä en halua itse

olla hyötymässä tilanteesta mitenkään.

Ilkivallasta tuskin valehdellaan, sillä onhan ryöpytys melkoinen ja asiakkaat vihaisia.

En hämmästele sitä, että miksi näin käy. Luulen että kyse on kassakriisistä.

Tavaraa myydään halvalla, joten se pitää ostaa halvalla. Puvuista tulee palautuksia ja ne

pitää korjata joko omalla työllä tai suomalaisella työllä. Suomalainen työ on kallista, joten

katteet menevät ja menee muuten varmasti rajusti miinukselle.

Itse tiedän kantapään kautta, että yhteistyö esim. Kiinaan ei ole helppoa. Se on erittäin

haastavaa siinä suhteessa, että saat mitä haluat laadullisesti. Vaikea uskoa tahallisuuteen

bridezillan suhteen, sillä kuka huonoa palvelua haluaa oikeasti myydä? Virheitä on tietenkin

tehty, sillä tilanne olisi pitänyt tajuta jo vuosi sitten.

Ja muistaa miettiä se,

että jos ottaa halvimmalta yrittäjältä, että miksi tuote on tällä myyjällä se halvin.

Tämä teksti ei tuo takaisin kenenkään rahoja, mutta haluan esittää pahoitteluni alani puolesta

kaikille joille tilanteesta on aiheutunut kuluja ja mielipahaa.

Joopa joo!

On tuossakin mielipide, mutta edelliinkin on syytä ihmetellä sitä, miksi puljua pitää pyörittää, jos ei saa tuotteita "Vinku-intiasta"? Pitääkö suomalaisen tilaajan kärsiä ja menettää rahansa, jos yrittäjä ei saa tuotetta tilattua ja toimitettua? Tämäkö on sinun mielestäsi rehellistä kaupankäyntiä?? Eikö se olisi siinä vaiheessa syytä palauttaa asiakkaan rahat pahoittelun kera ja kertoa tilaajalle, ettei pysty toimittamaan tuotetta kun "kiinan apu" ei toimi?

Nyt on vain tilaajat jätetty odottamaan, eikä edes vastata yksinkertaiseen kysymykseen, että tuleeko tuotetta vai ei? Saa sitten rahojen palautusta!

Tämän kaltaiset "yrittäjät" voivat puolestani laittaa lapun luukulle ja mennä vaikka kadulle kerjäämään. Asiakkaita huijaamalla vain tekevät itselleen lisää ongelmia. Tuskin ainakaan yrittäminen huijaamalla jatkossakaan helpommaksi tulee! Maine ja "kuuluisuus" kun on ja pysyy netissä, vaikka kuinka sen luulisi ajan saatossa katoavan.

Mielipahaa tämä on takuulla monille aiheuttanut, eikä sitä pelkällä pahoittelulla tekemättömäksi saa, se pitää muistaa! Sairastumiseen ja ilkivaltaa vetoamisella haettaan vain sympatiaa, joka on tässä tilanteessa täysin turhaa! Mikäli yrittäjä osaa hoitaa tehtävänsä, niin tulisi ennakoida tilanne ja lopettaa ajoissa ongelmien kasaantuminen. Nyt on vain "yrittäjällä" ongelmat paisuneet kuin pullataikina leipurin kulhossa.

Toisaalta sitä en ymmärrä edelleenkään miksi ko. "yrittäjällä" on kaksi tai vieläkin useampia saman kaltaista ongelma yrityksiä? Tämä jos jokin kertoo siitä, että ongelmat ovat olleet tiedossa pitkään mutta asiakkaiden huijaus on vain jatkunut. Kuka on niin tyhmä, että kuvittelee voivansa jatkaa samalla alalla, jos edellinen "yritys" lopetti huijaamiseen.

no,multa ei ymmärrystä tule,rahanahneita...piip.arvelivat että kun huijaavat pienenmpiä summia ja eivätkä vastaa s-posteihin,niin näin "väsyttävät" pitkällä tähtäimellä asiakkaan joka ei enää jaksa kysellä rahojensa perään ja antaa vain asia olla,vaan nyt on onneksi asiassa muutos,hyvä kaikki rikosilmoituksen tekijät!! ja on vielä onneksi muita rehtejä "hääkauppoja"jotka hallitsevat toimintansa ja toimituksensa!(ostin tiaran yms.häähörhelöt) silti ostin hyvin paljon kalliimman puvun normaalista hääpukuliikkeestä,huijatuksi tulemisen jälkeen,luottamus meni... : (

Niin ja siis Rahaa meni yli 300 euroa puljulle,maaliskuussa tehty tilaus,tähän päivään mennessä mitään ei ole kuulunut.."jee"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tehnyt tilauksestani rikosilmoituksen ja oikeusaputomistosta ehdottivat että etsiä lisää henkilöitä joita on huijattu että saisi kunnon syytteet jos nyt ainoana lähden oikeuteen niin saavat syytteen lievästä petoksesta mutta jos usempi lähtee mukaan niin saisivat kunnon syytteet. itseäni ainakin harmittaa että rahat ovat siellä ja häät menivät lähes pilalle koska tiluksessa oli lähes kaikki tarvittavat tavarat ja vaikka kuinka olen uhkaillut rikosilmoituksilla ym niin rahoja ei ole tullut takaisin eli ainut vaihtoehto on lähteä oikeuteen niitä perimään.

Eli jos on joku /joitain jotka haluavat lähteä siitä syytettä nostamaan niin ilmoittakaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon kanssa tehnyt rikosilmoituksen mutta varmaan joku joukkokanne olisi parempi... Eli mielelläni lähtisin mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin ajattelin kysyä oikeusaputoimistosta tuota mutta nyt ei tarvitse. Eli todellakin lähden mukaan ihan etujoukoissa ja siis kunhan kerätään joukkoa niin taas Iltalehteen vinkkiä niin saavat tehdä lehtijutun "huijatut morsiamet haastavat Bridezillasin oikeuteen" johon voisi laittaa jonkun meistä yhteystiedot, johon voisi vielä lisää morsiamia ottaa yhteyttä että saamme kaikki huijatut tavoitetuksi. Mitäs sanotte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään