Jump to content
Naimisiin.info

Kirkon koristelu


Merjas

Recommended Posts

Hei,

Itse pohdin kirkon koristelua, vaikka kirkko on jo sellaisenaan kaunis, tarvitsevat penkkien päädyt mielestäni jonkinmoista koristelua. Suurta osaa budjetista en kuitenkaan viitsi tähän uhrata.

Onko kuvia koristeluista? Pohtiiko muut tätä?

Link to comment
Share on other sites

Me ei mennä kirkossa naimisiin. Tila on paljon askeettisempi kuin kirkko ja ehdottomasti kaipaisi jotain koristusta. Meidän häät on syksyllä, joten olen alustavasti vähän ajatellut kullattuja/hopeoituja/glitteröityjä (en vielä oikein tiedä) luonnon oksia ja ehkä jotakin viljaa maljakoihin "alttarin" viereen. Kovin on vielä työstövaiheessa.

Eli vihkitilan koristeluideoita kaipaillaan täälläkin!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä tulee koristelua kirkkoon ihan seurakunnan puolesta. Laittavat sinne luonnonkukkia ja kynttilät alttarille, joten ei oikein enempää viitsisi sinne "tunkea"... toisaalta meidän kirkko on niin pieni ja tulee muutenkin täyteen ihmisiä, joten kaikki muut koristelut hukkuisivat.

Isäni totesi vähän aikaa sitten (kun keskusteltiin kirkon koristelusta), että Suomen kirkot ovat askeettisia ja kauniita jo omalla tavallaan, ettei sinne ole tarvetta tuoda mitään koristeluita. Komppaan kyllä häntä tässä asiassa!

Link to comment
Share on other sites

Mun floristini sanoi, että jos kirkkoa haluaa koristella, niin pitäisi miettiä, miten ne voitaisiin hyödyntää sitten juhlapaikalla. Olen samaa mieltä, ettei puolen tunnin toimituksen takia kannata uskomatonta määrää euroja tuhlata kirkon koristamiseen- tulee sinne sitten kukkia tai vaikka ruusukkeita.

Jos keksii hyvän paikan kirkkokoristeille, niin varmaan aika tyypillinen koristelutyyli on laittaa penkkien päähän jonkinlainen härpäke, samoin alttarille kukka-asetelmat. Tai voihan koristella vaikka joka toisen tai kolmannen. Yksissä häissä oli penkkien päihin maalattu oksia valkoiseksi, tosin ne näyttivät jotenkin hmm erikoiselta :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Meillä saattaa suloinen vähän vaille kaksivuotias siskontyttö heitellä edellä ruusun terälehtiä ihan noin tunnelman vapauttajana. Täytyy vain tarkistaa suntiolta, että se on ok. Alttarille tulee kuulemma kirkon puolesta kaksi korkeaa maljakkoa, niihin ajateltiin koivua hiirenkorvilla. Lisäksi henkilökohtainen fiksaationi kahteen sinkkiämpäriin täynnä vaaleanpunaisia ruusuja (tai tummanpunaisia, kun se on vähän teemavärinä) toteutetaan varmaan ulko-oven viereen.

Link to comment
Share on other sites

Olen muutamia kirkkoja koristellut. Olen laittanut valkoiset kallat penkkien päädyistä roikkumaan (paksulla rautalanngalla, koukku systeemillä, toinen pää kallan varresta läpi ja toinen penkkiin roikkumaan), sitten olen tehnyt näyttäviä asetelmia alttarille hääparin vierelle, kummallekin puolelle. Eli kaikki koristukset vietiin sitten äkkiä hääpaikalle ennen vieraita. Tämä on kyllä aika kusista hommaa suoraan sanoen. Mielummin sitten koristelee suoraan hääpaikan mielestäni ellei sitten omista ketään tuttua ketä ei ole tulossa itse hääjuhliin ja jaksaa tehdä tämän. Mulla saattaa olla jotain kuvia koneella kyseisistä koristeita, en ole ihan sata varma...

Muokattu: , käyttäjä: jennaal
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja hei, muistakaa näitä koristeluja suunitellessanne että seuraava hääpari saattaa odottaa jo omaa seremoniaa kun te kävelette alttarilta pois - joten koristelut pitää saada todella nopeasti pois! Olin kerran yksissä häissä joissa edellisen parin kaasot vimmatulla vauhdilla poistivat koristeita kun seuraavan parin sulhanen seisoi jo alttarilla ja kanttori odotti vaan että "väärät" kaasot poistuisivat IKEA-kasseineen jotta Prinsessa Ruususta pääsi soimaan... :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Meillä oli korkeat sylinterimaljakot altarin molemmin puolin joissa oli liljoja ja kultaisia oksia, pohjalla vettä ja sellofaania että kukat näkyivät paremmin. Kotiväki toi ne sitten juhlapaikalle ja ne tuli meidän pöydän edustalle samallai.

img2089696.jpg

Muokattu: , käyttäjä: tähtis
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Heippa,

mistä saitte nuo maljakot?! Olivatko omia vai vuokralla jostain...? En meinaa löytää mistään :(

Mä ostin viime vuonna samanlaiset sylinterimaljakot Tarjoustalosta 20e kpl! en tiiä löytyykö niitä sieltä enää, mutta kannattaa käydä kattomassa!!

Link to comment
Share on other sites

^^ Pakko kommentoida että itse ostin keväällä samanlaiset maljakot Plantagenista, hintaa taisi olla se 20e/kpl. :)

Meille tulee alttarin molemmin puolin kukka-asetelmat jotka sitten siirretään myös juhlapaikalle. Sitten on vihkiryijy, mutta muuta "omaa" ei tuoda. Kirkko on mielettömän kaunis niinkin ja esimerkiksi penkkien päädyt on sen verran hankalan mallisia että niihin ei oikein saa kiinnitettyä mitään koristeita.

Muokattu: , käyttäjä: Via
Link to comment
Share on other sites

Hei kiitos vinkeistä! Löysin kyllä myös vuokralle noita 4€/kpl/3päivää ja pienempiä (30cm korkeita) pöytiin 3e/kpl/3 päivää! :girl_smile: Eli taidan vuokrata kun kerran vain tuohon yhteen juhlaan tarvitsen... Vaikka olishan nuo varmaan kotonakin makeita :girl_sigh: Noo, täytyy katsoa!

Sitten vielä toinen kysymys, eli miten olette ne kukka-asetelmat ajatelleet siirtää kirkolta juhlatilaan?? Meillä matkaa on 300metriä, joten kyllähän se onnistuisi helpostikin, mutta ettekö sitten ole ajattelleet laittaa vettä niihin kuin vasta juhlatilassa? Nehän painavat osinkin täytettyinä varmaan melkoisesti...

Link to comment
Share on other sites

Sitten vielä toinen kysymys, eli miten olette ne kukka-asetelmat ajatelleet siirtää kirkolta juhlatilaan?? Meillä matkaa on 300metriä, joten kyllähän se onnistuisi helpostikin, mutta ettekö sitten ole ajattelleet laittaa vettä niihin kuin vasta juhlatilassa? Nehän painavat osinkin täytettyinä varmaan melkoisesti...

Meillä on pienemmät maljakot kirkossa, vähän luulen että avon sisko jonka tehtävänä kukkien siirtäminen on, kaataa niistä vedet parkkipaikan reunaan ennen kuljetusta. Noin isojen kanssa mä varmaan laittaisin niihin vettä vasta juhlapaikalla ja antaisin kukkien olla jossain ämpärissä ennen vihkimistä ja sitten nostaisin ne tyhjiin maljakoihin vihkimisen ajaksi?

Link to comment
Share on other sites

Saatiin kaverilta lainaan:) -Hyvä mäihä. Ne osti ne omiin häihin vuosi sitten. Meillä on muutenki ollu näitä kiertolaisjuttuja kaveripiirissä, kuten hääsateenvarjo joka on ollu neljällä parilla. Tosin olisin ite voinu ostaa uuden ja sievemmän:)

Ennen häitä kattelin tollasia maljakoita itellekin, mutta ei tullu noin isoja vastaan. Jouluna ne vois olla hienot vaikka joulupalloja pullollaan.

Jos liljoja käyttää niin ei kannata vedettömään maljakkoon laittaa, ne on nimittäin aika herkkiä kukkia! Sen voi tietty tehdä että pyytää kukkakaupasta ne "vesisäiliöt" mukaan. -Niissähän ne muutaman tunnin kestää, mutta juhliin kantsii jo laittaa vettä maljakkoon. Meillä oli toinen vaihtoehto se turpoava crystal gel joka imee veden itseensä, jota käytetään paljon kukka-asetelmissa.

Arvelen että systeri vähensi vettä matkaksi, ja laitto vaan maljakot pystyyn penkkien väliin ja lisäsi vettä taas juhlapaikalla.

-Kiva että noista on muutkin tykänny. :-X Alunperin kukkina piti olla valkoinen syreeni mutta minkä mahtaa kun kevät oli juuri sen viikon verran myöhässä.

Link to comment
Share on other sites

Alunperin suunnittelin vaan näyttäviä kirkkojalkoihin tulevia asetelmia molemmille puolille morsiusparia, mutta nyt äitini sai päähänsä että kyllä kirkkon penkin päihinkin tulee jotain laittaa... no mikäs siinä kun hän lupasi itse askarrella ne :D Mä voin laittaa kuvia sitten häitten jälkeen kun koristeet ovat paikallaan :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

En löytäny aiheesta mitään eli miten koristelette kirkkoa? ymmärtääkseni kukat pitää viedä mukanaan pois vihkimyksen jälkeen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...