SnowWolf

Monelta meikki + kampaus?

137 viestiä aiheessa

Itse olin kesällä kaasona ja olin myös ensimmäistä kertaa meikissä. Ensin tehtiin meikki klo: 8.00 ja sieltä riensin kampaajalle (eri paikkaan). Itse aluksi epäilin tuota ensin meikkiin menoa, mutta tosi hyvin pysyi meikki ihan iltaan/yöhön asti. Että luultavasti sama kaava toistuu omissa häissänikin. Monet menevät kyllä ensin kampaukseen ja sen jälkeen meikkiin, mutta en usko että se meikki siitä paljon muuttuu parissa tunnissa, kun on ammattilaisen tekemä.

Meillä on vihkiminen klo: 15.00 ja ennen sitä kuvaus luultavasti, joten itsekin vielä pähkäilen kellonaikojen kanssa, moneltako meikki ja moneltako kampaus.. huh, kun tämä tulevan morsiamen elämä on välillä stressaavaa :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, kyllä ammattilaisen vedenkestävillä meikeillä, hiusaineilla ja hartaudella tehty meikki ja kampaus kestää koko päivän, ellei joudu ihan kaatosateeseen. Mulle laittaa sama henkilö kampauksen ja meikin. Aikaa varataan 3 h klo 8-11 (vihkiminen klo 14.00) ettei tule kiire. Ensin hän laittaa hiukset ja sitten meikin. Kasvoille lentää väkisin aika paljon hiuskiinnettä ja muita aineita, joten sen vuoksi suosittelisin ensin kampausta ja sitten vasta meikkiä. Mulla oli vastikään koekampaus, ja jo senkin aikana tuli niin paljon hiuskiinnettä naamalle että uhh.. Kampauksen jälkeen voi kasvoja vielä vähän puhdistaa jollain pyyhkeellä tms., niin saa ne hiustökötit pois ennen meikkiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on tulossa kyllä melkoisen tiivis aikataulu hääpäivänä :girl_sad: Joudun ravaamaan kahden eri paikkakunnan väliä, koska haluan mennä tutuille ja hyväksi todetuille kampaajalle ja meikkaajalle ja sattuvat olemaan eri paikkakunnilla. Lisäksi melkein ainoa paikka, missä voin rauhassa pukea on oma kotini. Toisaalta kampaukseen voisi mennä ensin, mutta jos päädyn etuhiuksiin, niin sitten otsaa on hankala enää meikata kampauksen jälkeen. Eli seuraavaa oon ajatellu (meikkiä ja kampausta ei ole vielä varattu)

7.30 Meikki (Asuinpaikkakunnallani)

9.00 Kampaus (Vihkipaikkakunnalla= 30 km päässä)

10.30 Pukeminen (Asuinpaikkakunnallani)

12.00 Kuvaus (Vihkipaikkakunnalla)

15.00 Vihkiminen

Ja sitten pitäisi jossakin välissä myös syödä yms. Kampaukseen ja meikkiin on nyt molempiin varattu tunti, eli jos kestääkin kauemmin mun aikataulu pettää ja rajusti :girl_cray: Häihin nyt aikaa semmonen 10 kk, voin vaan kuvitella stressaamisen määrän lähempänä häitä, kun nytkin välillä ahdistaaaa!!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaukseen pitäisi riittää hyvin tunti, jos olet edellisiltana pessyt hiukset ja tarvittaessa föönannut ja lisännyt jonkun pohja-aineen (itselläni Tigin superstar). Meikkiinkin riittää tunti, jos se on valmiiksi suunniteltu eli mene ihmeessä koemeikkiin. Muista myös syödä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampauksen teko alkoi klo 7.15.

Meikki heti perään.

Valmis taisin olla siinä puoli kymmenen pintaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme yhdessä kaasojeni kanssa ehostautumassa. Meikkaaja tuli kampaamoon, vuorottelimme kampauksessa ja meikissä ennalta suunnitellusti, sillä myös kampauksia teki yksi henkilö. Ensimmäinen aika oli kahdeksalta ja pois lähdettiin suunnilleen puoli yhdeltä, kuten oli aikataulutettukin. Omat aikani olivat yhdeksältä ja yhdeltätoista, kampauksella aloitettiin. Oikein sopivasti kerkesi pukemaan tuon jälkeen, kirkon suuntaan lähdettiin siirtymään kahden aikoihin, tuntia ennen vihkimistä (n. 25km).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään varasin kampaajan hääpäivälle klo 12.00,vihkiminen klo 17.30.Kampauksen jälkeen meikkaan itse ja valokuvaus :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkampaus klo 9.00 ja sen jälkeen meikki. Valokuvaus klo 13.00 ja vihkiminen alkaa klo 15.00

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle ja kaasolla varattu samasta paikasta meikit ja kampaukset  klo. 9-12.30. Halusin, että meikin ja kampauksen jälkeen jää vielä hyvin aikaa, että saa vältettyä kiirettä ja siitä seuraavaa stressiä ja kiukuttelua. Vihkiminen klo.15.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 Tässä aikatauluja miettinyt ja suunnilleen näin menee .. Toivottavasti :D

'

Minun kampaus klo:9-11 ( kevyt lounas ) meikki klo: 11.30-12.30 niin jää pukemiseen aikaa hyvin.

Vihkiminen klo:15.00 ja kirkolle lähdetään varmaan 14.30

 

Kampaukseni aikana kaasot varmaankin juhlapaikalla tarkastamassa että kaikki ok yms..

Lounaalle jätän ½h aikatauluun että oikeasti olisi myös aikaa jotain syödä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaaja tossa laski vähän aamu aikataulua kun en itse ollut yhtään tätä vielä miettinyt..

 

Kampaaja tulee meille kotiin klo 8.00 (alottaa 8.30)

Meikkaus, itse tai ammattilainen n. klo 11

(jossain välissä lounas)

Pukeutuminen, tähän ei mene kauaa kun puku vetoketjulla :)

Kirkolle lähtö n. klo 13

Vihkiminen klo 14.00

 

Ongelmana on että meikkaaja jota mietin on vapaa nyt vain klo 12.. eli pitäisikö puvun olla valmiiksi päällä kun meikataan vai voidaanko jättää sen varaan että kerkeän vetää mekon päälle ennen lähtöä meikin jälkeen..... VAI meikkaanko itse/löydän toisen meikkaajan..

 

 

edit:

ELO2013: Meillä muutes sama hääpäivä :D

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikkis hääpäiväkaima! :D

 

Minä luulen että puku voi olla jo päällä jos suojaatte sen esim sellaisella mitä kampaajilta löytyy eli se viitta.. Tai vastaava.

 

Onko kirkolle pitkä matka?
Mietin kun tuntia ennen olette lähdössä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikaa varattu kirkolle menemiseen tunti ihan vaan varmuuden vuoksi! Kirkolle ajaa googlen mukaan 30 min... eli vähän varaa lähteä myöhässäkin :D

Isä kyllä ilmoitti että tekee testiajon  :girl_haha:  että tietää mikä reitti on paras ja miten kauan menee matkaan aikaa!

 

Mun mielestä kuitenkin tärkeetä ettei ole liian tiukka aikataulu tuona aamuna, kun on vähän tapana stressata tilanteessa kun tilanteessa..

 

Mietin tota puku päällä meikkaamista myös sillä ettei ennen kirkkoa ole puku ihan ryppynen istumisen takia.. pitää sitä vielä miettiä, toki varmasti jo tossa vaiheessa into piukeana pitämään pukuä päällä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletko kysynyt kauan meikkaajalle yleensä menee?
Minua kun on meikkailtu niin tunti on yleensä riittänyt juuri. Sillä olenkin tunnin laittanut itselle aikatauluun meikille mutta siinä on kyllä vara venyäkin ei sen puoleen..

Koemeikissähän sitä sitten vähän näkee kuinka sutjakka on, minulla tuleekin nyt sellainen jolla en ole koskaan käynyt niin en voi varma tuosta ajasta olla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikkaajan mukaan tunnissa kerkeää. Mietin vielä meikkaanko itse vai löydänkö tuohon jonkun toisen tekemään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaus klo 8, meikki klo 10. Pitkät hiukset, niin piti aikaa varata kaksi tuntia kampaukseen. Meikki hoitunee 45 minuutissa. Niin ja kuvaus alkaa klo 12, eli kiirettä pukkaa.

Muokattu: , käyttäjä: JennyH

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee! Aiempaan kirjotukseeni viitaten, olin ihan epätoivonen ton meikkauksen suhteen et miten teen ( otanko meikkaajan klo 12, vaikka haluisin klo 11) Olin ollut jo toisiin meikkaajiin yhteydessä, mutta ei tullu mitään.. Sitten kuukautta myöhemmin laitoin tälle alkuperäiselle viestiä että onko vielä vapaata klo 12 ( päätin etten meikkaa itse ja saa luvan olla toi aika ok) ja hän vastasi että aikataulu muuttunut niin että pääseekin klo 11!! Eli jee, aamun aikataulu kuten aiemmin:

 

Kampaaja tulee meille kotiin klo 8.00 (alottaa 8.30)

Meikkaus klo 11-12

(jossain välissä lounas)

Pukeutuminen, tähän ei mene kauaa kun puku vetoketjulla

Kirkolle lähtö n. klo 13 Vihkiminen klo 14.00

 

:D

Muokattu: , käyttäjä: GwenMari

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kirkko klo 14.00. Meikkiin ja hiusten laittoon varattu aika klo 9.00. Kaverin pitäisi vielä tulla ottamaan hääkuvat kampauksen ja meikinteon jälkeen, ja toivottavasti ennen kirkkoa. Homelona vaan unohdin kysyä voiko kampaajalla pukeutua vai pitääkö tuossa välissä vielä hurruutella esim kotiin pukemaan vaatteet...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meen kampaukseen ja meikkiin klo 11, ja vihkiminen alkaa kirkossa klo 15.

 

Hieman saattaa tulla kiirus, mutta ei se auta kuin koittaa ehtiä. Kampauksen ja meikin jälkeen vaan äkkiä kotiin vaihtamaan vaatteet ja siitä suoraa kirkolle. Täytyy syödä tukeva aamupala/lounas ennen tuota kaunistautumista, ja varata nopea valmis välipala odottamaan jääkaappiin, ettei tarvi ihan tyhjällä vatsalla sitten kirkkoon lähteä (jos siinä jännityksessä ylipäätänsä maistuu mikään...) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kampaaja aamulla klo 10. Tukka on lyhyt ja siihen väkerrettävä kampaus tulee todennäköisesti olemaan joku aika yksinkertainen, äidille (kävi puolestani hoitamassa ajanvarauksen kun asuu hääpaikkakunnalla) oltiin sitten näillä kriteereillä annettu sellaista alustavaa arviota et noin tunti täytyy kuulemma vähintään varata aikaa. Kampaajan jälkeen on sitten seuraavana vuorossa meikkaus (en vielä ihan tarkkaan tiedä että mihinkä aikaan ja kuinka kauan kestää), sen jälkeen sitten pukeutuminen, kuvaus sijoittunee johonkin kello kolmen tienoille ja vihkiminen on sitten 17:30. Hyvin olettais tällä aikataululla ehtivän ilman mitään sen suurempaa paniikkia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaaja oli klo 9 

Meikki noin klo 10.30

( Meillä samassa kampaamossa oli 5 hääporukkaan kuuluvaa jotka kaikki otti kampaukset+meikit, kampaamossa oli myös huippu rauhallinen meininkin joskin naurun täytteinen , ihanaa oli kun oli hyvät ystävät mukana heti aamusta :)

 

Käveltiin hotellille ja haettiin samalla kukat, syötiin hotellilla evästä ja juotin lasit kuohuvaa.

 

Puettiin noin klo : 12 

 

ja vihkiminen klo 14

 

Kiirettä ei ollut kertaakaan

Muokattu: , käyttäjä: E.charlotta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajateltiin aloittaa kampaus n. kello yhdeksältä ja sen perään sitten meikki. Kuvaukset olisi tarkoitus päästä aloittamaan viimeistään kello 13 ja vihkiminen on kello 15 :)

 

Edit. Mulla kun on niin kätevästi, että äiti omistaa parturi-kampaamon ja hänellä kaksi vuokratuolilaista siellä, jotka kaikki tekevät hääpäivänä hääseurueemme kampauksia (äitini kyllä vain minun kampauksen), lisäksi yksi mun kaverini on meikkaaja, joka tulee tekemään äitini liikkeeseen mun meikin :)

Muokattu: , käyttäjä: bridezilla2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla meikki ja kampaus klo. 10.00. Hääkuvat otetaan klo.13.30 ja vihkiminen klo.16 :)

Missä ja missä vaiheessa muuten olette ajatelleet pukea hääpuvun? Ennen laittautumista vai sen jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä ja missä vaiheessa muuten olette ajatelleet pukea hääpuvun? Ennen laittautumista vai sen jälkeen?

Huutelen sivusta, mutta minulla ei tulisi mieleenkään istua kampaajan+meikkaajan tuoliin hääpuku päällä. Riski on liian suuri, että jotain tököttiä tippuu sille & puku menisi mahdollisesti ryttyyn jo ennen kirkkoa, kun pari tuntia siinä tuolissa hikistelisi. + kampaajan kaavun alla tulee useasti nihkeä hiki, enpä haluaisi sitäkään puvulle.

 

Jos puku on joku iso prinsessaunelma tai vanteellinen, niin istuminen ja paikavaihtaminenkin voisi olla pienessä kampaamossa hankalaa, eikä meikkaaja ehkä saisi parasta mahdollista työasentoa edestä päin. Ja ehkä vessassa käyminenkin olisi helpompaa ilman? (skumppaa+hermot=pissihätä :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään