Admin

"Satuhäät" vai "Meidän häät", kumpi parempi hääohjelma?


826 viestiä aiheessa

Juu kyllä oikeen ärrrrsyttää tuo sulhasen rahalla mälläys ja koko perheen vouhotus kun oltiin siellä ja tehtiin tätä ja ostanpa toisen sormuksen jnejnejne... Ja jotenkin tuntuu että morsian ei ole koko ohjelman aikana hymyillyt kertaakaan oikeasti, ja sulhanen ei näe morsiamestaan muuta kuin että "se on niin hyvännäköinen, kaunis, ihana hiukset, komee, söpö"... tuo kauneus kun on katoavaista ja jos sulho ei morsiamestaan osaa juuri muuta hyvää sanoa niin mitäs sitten kun aika jättää kauneuteen jäljet...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotenkin liian kliseistä ja muovista juuri tän illan Satuhäät...tulee väkisinkin mieleen, onko tämä sitten se elon kestävä rakkaus, mitä ollaan sinetöimässä... Raha kun ei tuo ikuista rakkautta & onnea, ja kauneuskin on vaan katoavaista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, johan särähti korvaan mullekin tuo money, money, money :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No johan on kateellisia ihmisiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vappu Pimiä veti kyllä vähän överiks Meidän häissä. Miks alkaa arvostelemaan ääneen hääparia, morsianta?!

Olihan se aika yliampuvaa se morsiammen määräily mutta silti. Huh huh.

Muokattu: , käyttäjä: SininenHetki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin köyhänä opiskelijana voin sanoa että oli mielestäni aivan koskettavat satuhäät, todella upeat ja tottakai rahaa voi häihin laittaa kun siltä tuntuu, mutta ei mielestäni yhtään överiks menny, vaan kyllä pari ihan aidolta tuntui. Kyllä siinä aivan tosissaan pari oli kun kyyneleitäkin tuli, eikä se tarkoita sitä että jos rahaa on niin etteikö onnellinen voisi olla. Tuo on vain kateellisten panettelua, vaikkei ite elämässä pärjää niin ei silti tarvitse muita mollata. Oikein paljon menestystä elämään avioparille! Satuhäät on parempi ohjelma kuin Meidän häät. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä pari mielestäni oli ihan aito (siis satuhäät mistä tässä on puhuttu). Vähän pisti korvaan kieltämättä se, että sulhanen puhui lähinnä vaan morsiamen kauneudesta...Ja rahajutuista on tuolla alakerrassakin puhuttu (siis ihan yleisellä tasolla). Vähän kateeksi toki käy, mutta mikäs siinä jos sitä rahaa on :). Ei voi kukaan käsi sydämellä sanoa, etteikö itsekin kävisi huvittelemassa jos sitä rahaa olisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ei haittaa jos joku laittaa rahaa häihinsä tai lapsensa häihin, mutta jotenkin nyppi se asenne. Sulhasen äiti hehkutti miten he ovat päättäneet tarjota satuhäät pojan morsiamelle, ja morsiamen äitikin hehkutti sitä kuinka upeaa on kun tyttö on päässyt matkustelemaan ja sai niin hienot häätkin. Enemmän mua ehkä häiritsi se morsiamen äiti, joka oikein alleviivasi sitä kuinka upeita ihmsiä sulhasen vanhemmat on, kun heillä on rahaa :mellow:

Itse pariskunta oli ihan söpö. Poika vaikutti mukavalta ja rennolta kaverilta, joka ei varmaan tee suvun rahoista sen kummempaa numeroa. Tyttö oli aika mitäänsanomaton hissukka, nätti kyllä. Jännitti ehkä kameroita ja häitäkin tietty. Heidän rakkautensa kestävyyttä en kyllä osaa tuon perusteella analysoida :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tykkäsin Satuhäiden morsiamen äidin puheesta, ihan tuli tippa linssiin! Ja Meidän häissä Vappu veti kyllä vähän yli tossa hääparin haukkumisessa, ja koitti kaikkensa saada bestmanin touhuun mukaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eiiii, en minä oo kateellinen rahasta, siis tokihan sitä saapi käyttää ihan varojensa mukaan kukin häihinsä. :)

Se vaan mua ärsytti, että se raha jotenkin nostettiin esille modernisoidun tuhkimo-tarinan muodossa, se oli vaan kliseistä ja silleen.

Ja kyllä, haluan että itsekin olen mieheni mielestä kaunis ja hyvännäköinen, mutta myös paaaaaljon muuta. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Satuhäistä: Feministin korvaan särähti ortodoksisen kirkon kihlauskaavassa kohta "Jumalan palvelija Kimi kihlataan Jumalan palvelijattaren Hennan kanssa" ja "Jumalan palvelijatar Henna kihlataan Jumalan palvelija Kimille". Komea tilaisuus muuten, mutta enpä itse moiseen sanamuotoon suostuisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitä on tullut katsottua enemmän, Satuhäät jätin sen jälkeen kun komenteleva nuorikko oli saanut miehensä. Joka kohdassa pikku-Justiina muisti kyllä kädet puuskassa vinkua tyyliin "MINÄ sanon ja MINÄ päätän!".

Meidän häissä ihanat ja herkät olivat juurikin ne lesbohäät, mahtava tunnelma ja tuntuivat vieraatkin nauttivan. Punkkarihäihin olisin ilomielin mennyt vaikka vieraaksi :D Oli sen verran rennon oloista ja aitoa porukkaa. Hienoa että näytetään muutakin kuin niitä kuivaakin kuivempia kirkko-nuorisoseura-häitä.

Eilisestä Meidän häät-jaksosta jäi tunne, että onkohan hääpari ohjelman näyttämisen jälkeen enää missään tekemissä häiden avustajien kanssa.... Bestman puhui morsiamesta ainakin hyvin suoraan. Raja se on toki omistushalullakin ja mustasukkaisuudella, ja mielestäni polttarit ovat kyllä sellainen asia missä pitäisi saada vähän rentoutuakin. Kuitenkaan mitään hävyttömyyksiä en hyväksy polttareihin.

Muokattu: , käyttäjä: Anri_a

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minuakaan se häirinnyt, että sulhasen vanhemmilla oli rahaa, vaan se, että sitä piti joka vaiheessa oikein korostaa :girl_impossible:

Satuhäät vetää silti edelleen pidemmän korren. Meidän häissä ärsyttää se, että aina on oltava jotain spesiaalia (niin kuin eilen Vappu Pimiä neuvomassa polttariasioissa). Toki se kuuluu ohjelman luonteeseen, mutta silti :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vappu Pimiä veti kyllä vähän överiks Meidän häissä. Miks alkaa arvostelemaan ääneen hääparia, morsianta?!

Olihan se aika yliampuvaa se morsiammen määräily mutta silti. Huh huh.

Joo, mua häiritsi myös se Vappu Pimiän ihan ylenpalttinen kritisointi ja haukkuminen :huh: Varsinkin kun sitten vasta myöhemmin kävi ilmi, että morsian kielsi sulhasta juomasta alkoholia siksi, ettei hän itsekään raskauden takia voinut (siis alun perin annettiin ymmärtää sen olleen pelkkää oikuttelua/määräilyä). Ok, oli se morsiamelta ehkä vähän yliampuvaa, mutta tuntui silti hullulta, että bestmania ja kaasoakin oikein kiristettiin kyseenalaistamaan kaikki jo sovitut jutut (kiva sitten ko. hääparin katsoa niitä "haukkuja" jälkikäteen).

Satuhäissä oli vähän kummallista, että haastatteluissa oli vain sulhasen äiti: sekä sulhasen isä että morsiamen molemmat vanhemmat näkyivät ja kuuluivat vain häissä kuvatuissa otoksissa :unsure: Ja vaikka rahalla mällääminen oli ajoittain vähän liian pääosassa, niin mun silmääni pisti positiivisesti moniin muihin jaksoihin verrattuna, että anoppi näytti kuitenkin tykkäävän miniästään (olisi ko. tilanteessa voinut yhtä hyvin mutista onnenonkijoista tai vastaavista). Ja niin kuin joku jo sanoikin, se sulhanen vaikutti hyvinkin sympaattiselta eikä pahassa mielessä hemmotellulta kakaralta (varsinkin tuntui hemmottelevan morsiantaan ihan ilokseen eikä vain rahalla pröystäilläkseen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Peräänkuulutan edelleen niitä tavishääpareja...

Satuhäistä jäi käteen jonkinlainen myötäsuru morsianta kohtaan, aivan kuin "vihreämmälle oksalle" pääseminen olisi huikea palkinto ja nyt elämä on jotain nirvanaa vastaavaa.

Karu tosiasia on myös se, että ns. vaatimattomamman lapsuuden voi halutessaan kääntää OMILLA toimillaan erilaiseksi aikuisuudeksi. Ns. rahan naiminen tuntui omituiselta perusoletukselta jaksossa, aivan kuin morsiamella ei muuta virkaa elämässä olisikaan. Kurjahan sää olit ja kurjaks olisit jääny, ellei meidän Kimi olis tullu valkosella ratsulla ja pelastanu sua Itä-Helsingin kurjuudesta. Jep.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilisissä Satuhäissä minua ei häirinnyt se rahapuoli juurikaan. Jos rahaa on, niin tottahan sitä käyttää, ja minusta panostivat vielä ihan fiksuihin asioihin, niin kuin matkusteluun ja hääjuttuihin. Jos nyt kuitenkin lähdetään siitä, että häät on vain kerran elämässä, niin kannattaahan niihin panostaa, jos varaa on. Se tosin häiritsi vähän, että ohjelman tekijät olivat kaikissa juontopätkissä päättäneet alleviivata varallisuutta, vaikka ortodoksivihkimisessä olisi ollut paljon kiinnostavampi lähtökohta. Hääparista en juurikaan pitänyt. Vaikuttivat vaan niin perusteellisesti erilaisilta ihmisiltä kuin itse olen. Miehen junttimaisuus oli suorastaan hämmästyttävää. Raha ei tosiaan näemmä tarkoita, että osaisi käyttäytyä. Kamalinta oli seurata juopottelua aamusta lähtien, niin että sulhanen oli morsiamen ryöstön kohdalla jo ihan änkyräkännissä.

Meidän häissä oli minusta oikein sympaattinen pari. Muuten jakso jäi vähän tyhjäksi, ehkä sikis, ettei tuntemattomien ihmisten polttarien tai varsinkaan niiden suunnittelun seuraaminen ole minusta kovin mielenkiintoista. Vappu Pimiä otti todella aivoon. Onko pakko yrittää vääntää väkisin jotain parisuhdekriisiä polttareista? Ja hyvä asenne, että "eihän se sille (morsiamelle) kuulu, mitä siinä välissä tapahtuu". Joo. Nai ihmeessä jotain Vapun henkilökohtaisesti järjestämää huoraa, ryyppää pää täyteen ja kokeile vaikka amfetamiinia. Eihän se morsiamelle kuulu, nehän on polttarit!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta oli ihanaa kun Satuhäissä oli ortodoksihäät, meillä on nimittäin sellaiset tulossa mutta en oo ikinä itse ollut :) Olisin kyllä tosiaan kaivannut lisää näkökulmaa siihen ortodoksisuuteen liittyen, raha oli tuotu välillä vähän mauttomastikin esille, mutta ei se mua muuten häirinnyt. Mutta ei selvinnyt ne mua ortodoksisessa vihkikaavassa vaivanneet kysymykset, esim. milloin kuoro laulaa (esim. sisääntullessa??) kun olivat dumpanneet musiikkia päälle lähes koko pätkälle :D

Mary Ellen, mä en tiedä meneekö se kihlauskohta juuri voin virallisestikin, musta se pappi sekoili sanoissaan ja sano välillä ihan miten päin sattuu.. Mutta voihan se ollakin noin, en tosiaan oo ikinä ollu niin en tiedä/muista :D Vähän vanhoillinenhan tuo ortodoksinen kirkko omalla tavallaan välillä on, mutta ei mua haittaa :) Muistan tällasen stoorin ala-asteen uskonnontunnilta, että sinne kirkon takaosaan (ja oon nyt kyllä tosi huono ortodoksi kun en muista sen nimeä, mutta siis sinne ikonostaasin taakse :girl_blum: ) ei saa mennä edes naispuolinen eläin, tai se pitää vihkiä uudelleen :P Tiedä sitten, onko tämä muisto vääristynyt matkalla, joku viisaampi varmaan tietää :)

Oho, menihän vähän off topic, eli takaisin asiaan.. Kaiken kaikkiaan tykkään Satuhäistä Meidän häitä enemmän, paljon paremmin toimii ilman juontajaa mun mielestä. Mutta ihan mulle tuli tippa linssiin siitä eilisestä jaksosta, ku oli niin tunnelmallinen ja kuitenkin merkityksellinen mulle se ortodoksinen vihkiminen :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Satuhäistä: Feministin korvaan särähti ortodoksisen kirkon kihlauskaavassa kohta "Jumalan palvelija Kimi kihlataan Jumalan palvelijattaren Hennan kanssa" ja "Jumalan palvelijatar Henna kihlataan Jumalan palvelija Kimille". Komea tilaisuus muuten, mutta enpä itse moiseen sanamuotoon suostuisi.

No se olikin vain kirkollinen KIHLAUS! Naimisiin he menivät vasta tilaisuuden edetessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Satuhäistä: Feministin korvaan särähti ortodoksisen kirkon kihlauskaavassa kohta "Jumalan palvelija Kimi kihlataan Jumalan palvelijattaren Hennan kanssa" ja "Jumalan palvelijatar Henna kihlataan Jumalan palvelija Kimille". Komea tilaisuus muuten, mutta enpä itse moiseen sanamuotoon suostuisi.

No se olikin vain kirkollinen KIHLAUS! Naimisiin he menivät vasta tilaisuuden edetessä.

Kyllä kyllä, ymmärsin sen! Minua kismitti tuo sanamuoto: Nainen kihlataan MIEHELLE, mies kihlataan naisen KANSSA.

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Ongelmana taisi olla kyllä tuo ero sanamuodoissa " Hennan kanssa - Kimille". Mutta tosiaan pappi sekoili sanoissaan, oikeasti sanamuoto on molemmille samanlainen:

Sitten pappi ottaa sormukset, ja ojentaa niistä miehelle toisen sanoen:

Jumalan palvelija (nimi) kihlataan Jumalan palvelijattarelle (nimi) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Amen.

Ja pappi siunaa sormuksella hänen päänsä. Sitten ottaen toisen sormuksen hän sanoo:

Jumalan palvelijatar (nimi) kihlataan Jumalan palvelijalle (nimi) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Amen.

http://www.ortodoksi.net/index.php/Kihlaus

muok: lisäväkänen

Muokattu: , käyttäjä: Aada

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mary Ellen ehtikin jo itse selvittää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mary Ellen, mä en tiedä meneekö se kihlauskohta juuri voin virallisestikin, musta se pappi sekoili sanoissaan ja sano välillä ihan miten päin sattuu.. Mutta voihan se ollakin noin, en tosiaan oo ikinä ollu niin en tiedä/muista :D

Mä en tiedä ortodoksisesta kihlaamisesta ja vihkimisestä sinänsä mitään, mutta ilman muuta pappi sekoili sanoissaan muutenkin kuin tuon Aadan mainitseman kaavan osalta, koska nimitti sulhasta ainakin kerran "jumalanpalvelijattareksi" :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: tammikuu09

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä kysymys ei kuulu tänne mutta kysyn kuitenkin, sattuisko joku tietämään mikä oli satuhäiden viimeinen biisi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä Satuhäät on parempi, voi kyllä olla just sen takia että sitä oon katellut niin kauan kuin on tullut. Mutta aikanaan oli kyllä tosi ärsyttävä kun siinä oli ne Ruotsalaisen horoskooppiosiot.

Mua myös otti pannuun se Vappu Pimiän morsiusparin haukkuminen. Ja JOKAINEN morsian kuulemma haluaa nähdä omissa polttareissaan ainoastaan yhden miehen, stripparin. Just joo... :girl_impossible: Mikähän silläkin eukolla viiraa päässä. Hyvä senkin on suhteen sujumisesta sanoa yhtään mitään kun ite eros oltuaan vain hetken naimisissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään