Kukkapuskista kaasolla!


Johanna80

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Meillä tulee kaasolle pieni kimppu eli siis heittokimppu. Kimppuun tulee samanlaista ruusua kuin omaan morsiuskimppuun. Olin itse kaasona kaasoni häissä muutama vuosi sitten ja omasta mielestäni tämä toimi oikein hyvin! Eihän sitä kimppua tarvi koko ajan kiikuttaa mukana, mutta näyttää minusta kivalta, kun kaasollakin on saman tyylistä koristusta :) Miehille tulee sitten vieheet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

^ No tuossa edellisessä (^^) kirjoitettiin nimenomaan heittokimpusta kaasolla, ja itse ainakin ymmärsin, että anskilia olisi itsekin taannoin kaasona ollessaan kantanut heittokimppua (toivottavasti ymmärsin oikein??) ja että homma oli toiminut hyvin. Ei se koko mun mielestä ainakaan vaikuta asiaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Olin hiukan miettinyt joskos kaasolleni tilaisin yhden kukan, sitä samaa mitä minun kimpusta löytyy. Mutta toisaalta muutama kukka hiuksissakin olisi kanssa kiva.. Hmm.. Kysäsempä kaasolta mitä hän haluaa kukkien suhteen. BM:lle varmaan tulee samanlainen viehe kun miehelle

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itselläni oli kaasona yksi pieni tumman oranssi kalla vieheenä. varteen oli kieputettu metallilankaa. BM:llä ja sulhaspojalla oli samanlainen. Omani oli muuten siitä rautalangasta kiinni hiuspinnillä puvun yläreunassa, koska hakaneulalla se olisi ollut hassun alhaalla ja hankala laittaa. Että vinkki vinkki!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Meidän kaasoille on tulossa kimput, pienemmät versiot siis morsiamen kimpusta. Tosin kimppuja on tarkoitus käyttää myös lahjapöydän koristeluun, tosin lähinnä siksi että pelkään pöydän olevan aika tyhjillään ja mielestäni kolme kimppua piristää sitä kivasti :) Jos kaasoni kuitenkin lähempänä juhlia päätyvät siihen, että rannekukka/viehe olisi käytännöllisempi niin se toki heille suotakoon :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Jos unelmani avustajien kukista toteutuu, niin Kaasot saavat kukkapallot, jotka roikkuvat valkoisen helminauhan jatkeena. Bestmanit saavat vieheet, kuten myös isät ja äidit. Voi olla, että siskot saavat rannavieheet. Viisi morsiustyttöäni saisivat kaikki pienen oman kimpun ja pikkuinen sulhaspoikani saisi vieheen. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei! Onko kenenkään kaasolle tehty morsiamen kimppuun sopivaa kukkakoristetta hiuksiin? Miten koriste käytännössä toimii? Laitetaanko kukka kampaukseen pinnillä vai miten?

Riippuu varmaan hieman koristeen koosta. Itse olen tehnyt kaasolle tarkoitettuja yksittäisiä hiuskukkia. Phalaenopsis-orkidean yksittäisiä kukkia langoitettiin, eli laitettiin niihin rautalankaa vahvikkeeksi ja varreksi ja päälle kukkateippiä. Kampaaja sitten kiinnitti kukat kaason (ja morsiamen) hiuksiin. Yleensä kiinnitykseen käytetään sitten pinnejä. Kannattaa valita kestäviä kukkia. Varmasti myös floristi osaa neuvoa jos käyt kukkakaupasta kukkia tilaamassa. :)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee varmaan kaasoille pienet kimput, jotka ovat samaa tyyppiä kuin omani, mutta pienemmät. Niin olen ainakin unelmoinut. :) Tietenkin kaasot saavat itsekin vaikuttaa asiaan, mutta en usko että heillä on mitään sitä vastaan. Itse pidän kovasti kukista, joten siksikin niitä on kiva tuoda juhliin sinne tänne.

P.S. Joskus television hääohjelmissa huomaa, että joitakin kaasoja jännittää, jolloin he eivät oikein tiedä miten pitäisivät käsiänsä (esim. alttarilla), joten minusta on kiva että kimpun pitäminen tuo käsille tekemistä. Toinen kaasoni on hieman ujompi ja hermoilevampi, joten voisin kuvitella että kimppu tuo hänelle hieman "turvaa".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Marjasin - meillä hiuskukka-asia ratkaistiin niin, että minä (morsian) ostan paljaat, hopeiset hiussoljet valmiiksi, joiden päälle hiuskukka sidotaan valmiiksi kiinni. Tähän päädyttiin koska suurin osa kaasoistani (ja heitä on aika monta..) eivät mene kampaajalle laittamaan hiuksiaan, ja hiustyylit ovat myös erilaiset - osalla hiukset auki ja kiharoilla, osalla kiinni, osalla puoliksi auki.. Kun hiuskukka on langoitettu valmiiksi hiussoljen päälle, se on helppo laitta mihin tahansa kampaukseen, ja myös helppo saada itse siististi ja tukevasti paikoilleen. Sitä on myös helppo korjailla tarvittaessa päivän mittaan. Kaasoille hiuksiin, sekä miesten viehekukaksi, on tulossa tämä freesia:

post-29920-1310400662,4681_thumb.jpg

Kaasoille tulee sen lisäksi käteen yksi Eustoman oksa, juurikin aikaisemmin mainitusta syystä: Käsille on hankala keksiä paikkaa/tekemistä muuten. Emme kuitenkaan ihan kimppuja tytöille halunneet, joten valitsimme tämän kukan, jota löytyy myös morsiuskimpusta, ja se sopii muotonsa ja värinsä puolesta freesian rinnalle hyvin.

post-29920-1310400830,4161_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Freckles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...