Jannu

Kuka määrää polttareihin osallistujat?

97 viestiä aiheessa

Mielestäni morsian päättää polttareihin osallistujat. Itse ajattelin laatia osalistujalistan hyvissä ajoin ja luovuttaa sen sitten kaasolle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pienenpienenä saivarteluna morsiankaan ei kyllä toivottavasti määrää, kuka polttareihin osallistuu, vaan esittää ainakin meidän tapauksessamme kaaso(i)lle listan ihmisistä, jotka toivoo polttareihinsa kutsuttavan. Osallistumisesta päättää sitten ihan jokainen keskuudessaan. :girl_wink:

Kummallisena pitäisin sellaista käytöstä kaasoilta, ettei kysyttäisi joko kutsuttavia flikkoja tai edes häiden kutsuvieraslistaa. Miehen polttareiden kanssa on vissiin vähän päässyt taas parin ihmisen hyvät ideat käyttöön, vaikka BM:lle oli toimitettukin lista ihmisistä. Pikkuisen on kiukkua ilmassa, kun tarkasti kerrottiin, että opiskelukavereista X, Y ja Z, koska VAIN heidät on tästä porukasta kutsuttu häihin. No eikös tuolla polttariasioista keskustellessa sitten käynyt ilmi, että pari muutakin - koko häistä mitään aavistamatonta - opiskelukaveriakin oli sitten suunnitteluihin pyydetty. Käy nimittäin vähän ikävällä tavalla ilmi silloin, ettei kutsua ole tulossa. :girl_mad:

Omien polttareideni suunnitteluun ja varmaan toteutukseenkin :grin: osallistuu tyttöjä, jotka eivät ole alustavasti tulossa häihin, mutta joilta olen etukäteen pyytänyt luvan laittaa polttarilistalle. Silti ovat olleet ihanan innoissaan tulossa mukaan. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Anna H

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, sama linja, eli morsian päättää, ketä tullee. Kolmissa polttareissa oon ollu ja kaikissa on toiminut tuo systeemi. Omiin polttareihini tulee varmaankin osallistumaan poikkeuksellisesti ystävien lisäksi muutama lapsi sekä ehkä myös miun äiti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi

Mun "pää"polttareihin tuli vain häihin kutsutut eli 5 läheisintä oman toivomukseni mukaan. Mielestäni morsian päättää kutsulistan ja toivoo toki että kaikki pääsee osallistumaan. Ei siinä rahasta ole kyse vaan seurasta.

Mutta koska mun ystäväpiiri on iso ja läheinen muutenkin, halusivat muutkin ei-häihin-kutsuttavat ystävät osallistua mukaan :) Tästä en tiennyt itse mitään, vaan kaaso järjesti toiset polttarit johon tuli sitten työkavereita, ystäviä ja serkkuja iso kasa. Oli aivan ihanaa kun kaikki 20+ tyttöä kokoontuivat yhteen Yume-ravintolaan ja yllättivät mut siellä kaikenlaisin tehtävin. Yhdessä sitten nautittiin ja syötiin 7 ruokalajin dinner ja pöytäjärjestys vaihtui niin että koko ajan mun vieressä oli "tuore" kaveri :) Eikä kukaan ainakaan mulle näyttänyt olevansa loukkaantunut ettei hääkutsua tullut...

t, rouvana 18 päivää (häissä vain 30 henkeä)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tottakai morsian itse päättää ja toimittaa yhteystiedot. EIhän sitä voi tietää kenet morsio niihin haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka paljon aikaisemmin teiltä muilta morsioilta on pyydetty "vieraslistaa" polttareihin? Itseä hiukan pelottaa, että onkohan polttareiden eteen tehty vielä mitään, koska multa ei ainakaan oo kysytty minkäänlaista listaa mahd. kutsuttavista ihmisistä :girl_sigh: Kaasoni ovat siis kertoneet polttareiden kyllä olevan. Häät lähestyy, polttarit on varmaankin ihan viimeistään n. 3 kk kuluttua. Itse ainakin vieraana haluaisin tietää jo hyvissä ajoin ajankohdan ja osallistua suunnitteluun. Tiedän osan ihmisistä olevan hyvinkin kiireisiä, osa asuu kauempana ym.

Itse en kehtaa alkaa tuputtaa vieraslistaa kaasoille, mitä tehdä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka paljon aikaisemmin teiltä muilta morsioilta on pyydetty "vieraslistaa" polttareihin? Itseä hiukan pelottaa, että onkohan polttareiden eteen tehty vielä mitään, koska multa ei ainakaan oo kysytty minkäänlaista listaa mahd. kutsuttavista ihmisistä :girl_sigh: Kaasoni ovat siis kertoneet polttareiden kyllä olevan. Häät lähestyy, polttarit on varmaankin ihan viimeistään n. 3 kk kuluttua. Itse ainakin vieraana haluaisin tietää jo hyvissä ajoin ajankohdan ja osallistua suunnitteluun. Tiedän osan ihmisistä olevan hyvinkin kiireisiä, osa asuu kauempana ym.

Itse en kehtaa alkaa tuputtaa vieraslistaa kaasoille, mitä tehdä?

Sun pitää muistaa, että nää on SUN juhlat & SUN polttarit, ihan reippaasti vaan lista asap kaasoille. Kyllä sun pitää saada päättää, ketä haluat polttareihisi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Enhän mä tämmöstä 'lista' -juttua ees älynny! :D onneks mulla oli fiksuja kaasoja, jotka kysys melkein heti ekana multa semmosta listaa, jossa on niiden ihmisten nimet, joiden haluan olevan paikalla mun polttareissa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni morsian päättää ketkä polttareihin kutsutaan. Näin jo siitäkin syystä, että on jotenkin noloa jos polttareihin kutsutaan ihmisiä, jotka eivät sitten saakaan kutsua häihin. Eli siis koska morsian tietää kenet aikoo kutsua häihin niin tietää myös ketkä kutsutaan polttareihin eikä vahinkoja pääse käymään. :) Olen kuullut muutamastakin tapauksesta, jossa ystäviä on kutsuttu polttareihin, muttei häihin ja kyllähän se vähän ihmetystä on herättänyt, että kelpaa makselemaan polttareita muttei kuitenkaan ole niin läheinen että häihin kelpaisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se on morsiamen tehtävä toimittaa kaasoille lista niistä ystävistä, joita hän polttareihinsa haluaa, sekä näiden ihmisten yhteystiedot. Eiväthän kaasot sentään morsiamen ajatuksia osaa lukea! Silloin morsian saa polttareihin paikalle ne ihmiset, joiden kanssa hän eniten tahtoo juhlia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

taidan olla tässä asiassa ihan yksinäni... Minun mielestäni minulla (morsiammena) ei ole mitään sanavaltaa ketä polttareihini kutsutaan. Morsian saa päättää että haluaako ollenkaan ja sen mukaan mennään. Olen kaasolleni jo ilmoittanut että polttarit haluaisin. En tiedä milloin, missä, kenen kanssa yms. ja se on päivässä parasta.

Kaasollani on kyllä käytössä kutsulista jonka mukaan kutsutaan vain häihin kutsutut. Näin hän näkee ketä voi kutsua. Olisi tyhmää saada kutsu polttareihin muttei häihin. Poikkeuksena siviilivihkimiset, ulkomailla vihityt sekä salahäät. Mutta nuohan on ihan eri juttu muutenkin.

Olen ollut kerran kaasona (ei minkään näköistä listaa annettu, vieraslistan perusteella mentiin), sekä kaksissa vieraana ja kummassakin tapauksessa tiedän kutsun tulleen vieraslistan perusteella.

Näin minun ystäväpiirissäni ja tämä vain MINUN mielipiteeni asiasta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen varmaankin sitä mieltä, että morsian (ja sulhanen tietysti omiinsa) päättää itse.

Itselläni on kuitenkin kaasona oma sisareni, joka kyllä tietää keitä haluan kutsuttavaksi. Luotan siihen että oikeat ihmiset kutsutaan ilman omaa myötävaikutustani. Ja toki hän minulta voi asiaa tiedustella, jos kokee sen tarpeelliseksi. Sulhoni oli puolestaan saanut bestmanilta käskyn tehdä lista niistä, jotka paikalle haluaa.

Eniten siis kai kyse on siitä kuka kenelläkin on kaasona (tai bestmanina). Jos kaveripiiri on yhtenäinen kaikki tuntee kaikki periaatteella, ei morsiammelta tai sulhaselta tarvitse juurikaan kysellä. Toisaalta jos juhlittavalla on erillisiä ystäväpiirejä (esim. työkavereita, harrastuskavereita, lapsuuskavereita), jotka toisiaan eivät aiemmin tunne, on hyvä kysyä jonkinlainen lista kutsuttavista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse annoin ainakin listan kaasoilleni, että nämä henkilöt haluan kutsuttavan (kaikki sellaisia, jotka kutsutaan myös häihin). Minusta olisi vähän tyhmää, että jos kaasot eivät kutsuisi vahingossa jotakin itselleni tärkeää henkilöä, koska eivät tuntisi/muistaisi tätä tai koska heillä ei olisi tämän yhteystietoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaasona odotan, että morsian ilmoittaa minulle selvästi, keitä haluaa polttareihinsa kutsuttavan. Morsian on siskoni, ja olen vähintään tavannut melkein kaikki hänen ystävänsä, mutta jokin selkeä lista olisi silti kiva saada. Muuten pelkään unohtavani listalta minulle vieraampia tyyppejä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minäkin kysyin polttareista, että ketkä morsian siinne haluaa sekä selvitin mikä polttareiden osalta ok ja mikä ei. Tämä varsnkin, kun kyseessä on perheen äiti ja äitinä itse tiedän, miten hankalaa se on välillä päästä irtautumaan arjesta ystävien kesken (koska suurimalla osalla on myös nitä lapsia, eikä mene aina aikataulut yksiin). Siis morsian päättää meidän tapauksessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä minä myös itse annan listan ketkä polttareihini osallistuu --- kaasolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siskokaasoni pyysi minulta listan ihmisistä, joiden toivoisin osallistuvan polttareihini. :) Listalla on yhtä lukuunottamatta ihmisiä, jotka kutsumme myös häihin. Työkaverini osallistuu mielellään polttareihini, mutta emme budjettisyistä voi laajentaa häävieraslistaamme työkaverien puolelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ainakin haluan sanoa mielipiteeni myös siitä kenet polttareihini kutsutaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt ongelma: häihin on tulossa yli 20 sellaista henkilöä, jotka ovat mun kavereita, mutta en tiedä ketkä kaikki pyydetään polttareihin. Kaasot siis ovat pyytäneet multa listan keitä sinne haluan, ja ei mulla ole mitään sitä vastaan että kaikki nuo mainitut henkilöt pyydettäisiin, mutta tuntuu niin kauheen paljolta. Esim mieheni kavereiden tyttöystävät jo rajasin pois, vaikka heidän kanssa vietetään aikaa pariskunnittain mutta ovat tyyppejä joita en tapaa "ilman miehiä". Sitten n. 15 henkeä on itsestään selviä, mun vanhoja kavereita matkan varrelta, mutta sitten on esim serkkuja joiden kanssa ollaan kyllä läheisiä mutta ei niin paljon tekemisissä ja eivät ehkä niin "istu" muuhun porukkaan. Entä miehen siskot ja veljien puolisot: luonnollisesti ollaan tekemisissä paljon, mutta eivät ole sillä lailla mun kavereita? Sitten yksittäisiä kavereita harrastuksista, jotka ei tunne ketään muita, mutta... No, kai he sitten tutustuvat jos haluavat osallistua.

 

Sinänsä siis ei ole ketään, jota en haluaisi paikalle, mutta en haluaisi että jollekin tulee olo, että miksi hänet sinne on kutsuttu, jos itse ei oikein haluaisikaan tulla. Eli en halua että kukaan ajattelee, että esim rahan takia keräisin mahdollisimman ison porukan. Enkä toisaalta halua jättää ketään pois jos hän sitten ajattelee etten laske häntä kaveriksi... Ääh, miten te ootte toimineet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juteltiin eilen BMn ja kaason kanssa niitä näitä häistä ja polttareista.. Eli kaaso saa häiden vieraslistan ja kutsuu sen pohjalta. En halua että polttareihin kutsuttaisiin ihmisiä, jotka eivät ole vieraslistalla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos joku kavereistani järjestää minulle polttarit, toivoisin että hän kysyisin kenet haluisin osallistuvan...itselleni ei tule siis kaasoa kuka järkkäisi polttarit 'automaattisesti'

Muokattu: , käyttäjä: nnipsu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

WTF??? tottakai se on morsian joka päättää ketä polttareihin kutsutaan... ketä sinne tulee on sitte taas asia toinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti haluan itse päättää, ketä polttareiheni pyydetään. Varmaan teen listan nimistä ja puhelinnumeroista, jota kaasot voivat sitten käyttää kutsuessaan porukkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään