Jannu

Kuka määrää polttareihin osallistujat?

97 viestiä aiheessa

Eli mitä mieltä ootte! Päättääkö morsian polttareihin osallitujat vai kaaso/t? Mä ajattelin tylysti lykätä kaasoilleni käteen listan jossa on niiden naisten puhnrot, jotka haluan polttareihin. Tiedän paikalle tulevan muuten muutaman sellaisen henkilön, joita en siedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun itse toimin kaasona noin vuosi sitten, niin kysyin morsiammelta, että haluaisiko hän tehdä listan niistä joita sinne pyydettäisiin.

Näin siis tehtiin, niin ei ainakaan tullut mitään "ikäviä" yllätyksiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli mitä mieltä ootte! Päättääkö morsian polttareihin osallitujat vai kaaso/t? Mä ajattelin tylysti lykätä kaasoilleni käteen listan jossa on niiden naisten puhnrot, jotka haluan polttareihin. Tiedän paikalle tulevan muuten muutaman sellaisen henkilön, joita en siedä.

Juuri näin miekin aikoinani toimin, samoin toimin itse ollessani kaasona ja näin aion tulevien polttareittenikin suhteen toimia. Morsian tietenkin päättää ketä polttareihinsa haluaa! Itse toimitin kaasoilleni "kutsulistan" yhteystietoineen. Ja itse kaasoillessani kysyin suoraan morsiamelta että ketä hän haluaisi kutsuttavan. Tietenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikissa niissä polttareissa joissa olen ollut, on kaasot kysyneet morsiamelta, että ketä pyydetään mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä annoin toiselle kaasolleni listan ihmisistä sähköpostiosoitteineen, jotka halusin paikalle. Listassa olivat sellaiset ystävät, jotka olen myös kutsunut häihin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minun kaasoni pyysivät antamaan listan nimineen ja s-postiosoitteineen ihmisistä, keitä haluaisin polttareihini. Ja tämä toimi! :girl_wink:

Sain ihanat polttarit!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meil on aika tiivis kaveriporukka, joten oli aika selvää ketä polttareihin kutsutaan. Silti varmistin asian morsiamelta jottei kukaan tärkeä ystävä jää vaille kutsua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samoilla linjoilla ollaan! Morsian saa päättää, ketä kutsutaan. Mielestäni kuitenkin vain sellaisia hlöitä, jotka ovat kutsuttuja häihinkin...Tai näin meidän porukoissa ainakin on tehty. Tosin läheiset ihmisethän sinne häihinkin kutsutaan! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli mitä mieltä ootte! Päättääkö morsian polttareihin osallitujat vai kaaso/t? Mä ajattelin tylysti lykätä kaasoilleni käteen listan jossa on niiden naisten puhnrot, jotka haluan polttareihin. Tiedän paikalle tulevan muuten muutaman sellaisen henkilön, joita en siedä.

Morsian, ehdottomasti. Kuulosti vain epäilyttävälle toi "tiedän paikalle tulevan muuten muutaman sellaisen henkilön, joita en siedä". Ei kai kaasosi kutsuisi polttareihisi sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole tulossa häihin? Eri asia tietenkin jos haluaa sellaisia kutsua, mutta ethän kutsuisi häihisi henkilöitä, joita et voi sietää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on tässä työn alla polttarit ens kesäks....mä pyysin morsiammelta listan, että kenet se polttareihin tahtoo...ettei sit ois käyny ikävästi, että polttareissa ois ollu porukkaa, jotka ei sitten hääkutsua saakaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en suoranaisesti sopinut enkä halunnutkaan sopia polttareista mitään oman kaasoni kanssa, mutta emmeköhän molemmat tienneet, mistä oli kyse, kun annoin hänelle listan häihin kutsutuista ystävistäni ja serkuistani ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no siis kai nyt morsian päättää keitä polttareihin tulee, parihan on päättänyt vieraatkin. voisi tulla noloja tilanteita jos vaikka kaaso kutsuisi jengiä joita ei ole kutsuttu häihin.

ja mitenkä kaasolla muka olisi kaikkien tarpeellisten yhteystiedot jos morsian ei niitä antaisi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie annoin omiin polttareihini vieraslistat puhelinnumeroineen kaasoille ja nyt kun kaasoilen enkulipeikolle niin hänkin toimittaa minulle vieraslistan. Minun miehen polttareihin taas bestman päätti keitä kutsuu. Mutta miehet onki erilaisia. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä olen kans sitä mieltä että morsiamen on hyvä itse päättää keitä haluaa paikan päälle omiin polttareihin. Eipä tule ainakaan ikäviä tilanteita jos paikalle saapuu ei-haluttuja ihmisiä.

Itse kaasoilen Marthalle ja hän on luvannut toimittaa listan josta näemme keitä sinne lähdetään metsästämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse annan morsiammena listan ja puhelinnumerot. Ois aika noloa, jos kaasot vahingossa kutsuis sellaisia, joita ei ole häihin kutsuttu :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kun oli ensimmäinen tapaaminen häitten suhteen kaasojen ja bestmanien kanssa, niin annoin jokaiselle häävieraslistan käteen, koska ajattelin että he haluavat tietää keitä kaikkia on kutsuttu. olin myös listaan jokaisen vieraan kohdalle merkinnyt kuka kukin on. siskoni (joka on toinen kaasoni) pyysi minua merkkaamaan listaan ne, jotka haluan polttareihini. ja ihan siis sen vuoksi, että saan sinne ne minulle kaikkein rakkaimmat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaaso muistutti jo hyvissä ajoin, että teen hänelle polttarilistan. En ole vielä saanut aikaiseksi, mutta täytynee hissuksiin ruveta kasaamaan. Kaaso ei tunne mun kavereita, kun olen tavannut ihmisiä eri yhteyksissä. Lienee siis asiallista, että itse kokoan listani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä siihen itse aion jonkinlaista listaa laittaa kaasolle. Mutta jos hän haluaa kutsua jotain ystäviäni tms. vielä niin mikäs siinä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aina kun minä olen ollut mukana polttareissa, on tuleva morsian antanut kaasolle listan pyydettävistä henkilöistä. Näin myös on mieheni kohdalla ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla polttarit tossa vuoden päästä ja itse aion antaa kaasoille listan ihmisistä, joita haluan omiin polttareihin. Kumminkin kysäisen muutamalta jotka eivät tunne kaveri porukkaani, että haluavatko osallistua polttareihin (esim veljen tyttöystävä).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä annoin omille kaasoilleni listan kutsuttavista vieraista, ja nyt kun toimin omalle kaasolleni kaasona, pyysin häntä tekemään saman :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kaasoilen ystävälleni, jolta olen jo muutamaan kertaan pyytänyt vieraslistaa, mutta kiireessä se on jäänyt. Polttarisuunnittelu on jo hyvässä vauhdissa, ja mukaan on matkan varrella pyydetty ihmisiä, jotka on polttariporukalle tulleet mieleen, että ehkä kutsutaan. Mielummin kuitenkin olisin ottanut (alustavankin) listan jo vaikka viime vuoden puolella kiireen välttämiseksi.

Jos siis vaan tiedätte edes suunnilleen, ketä olette kutsumassa, niin antakaa ihmeessä kaasolle lista (ja kaasot, pyytäkää sitä ajoissa :P). Varsinkin jos kaaso ja morsian ovat edes vähän eri ympyröistä, niin tällä varmistetaan, ettei kukaan todella tärkeä jää kutsumatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään