Anna-Stiina

Halkeilevat kantapäät

31 viestiä aiheessa

Kertokaahan vinkkinne miten saada halkailevat kantapäät kuntoon! Oon käyttänyt apteekista ostamaani Compeedin overnight cracked heel creamia mutta se ei tunnu toimivan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apteekista saa myös sellaisia Compeedin "laastareita" halkeileville kantapäille. Jos on sekä kovettuneet että halkeilevat kantapäät, niin kannattaa raspata kantapäistä kovettumia kuivana hienolla hiekkapaperiraspilla ja sitten laittaa nuo laastarit kantapäihin. Jos ei ole karheat/kovettuneet kantapäät, niin sitten voi laittaa raspaamattakin. Ja sitten laastareiden jälkeen (siis kun on otettu pois) rasvausta joka ilta ja puuvillasukat yöksi jalkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on nyt parhaiten toiminut Schollin voide halkeileville kantapäille. Sitäkin pitää kyllä muistaa joka ilta laittaa.

Myös sininen Helosan ja joku Foreverin ( verkostomarkkinointifirma ) aloevera rasva on toiminut ihan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin sininen Helosan käytössä.

Ja jos pääsee haava tulemaan niin laitan laastarin alle jotain sellaista mehiläisvahaa ja haava umpeutuu todella nopeasti.

Jalkahoitajasukulainen kyllä sanoi, että pitää teipata jotain sidettä haavan ympärille niin, että ilma kiertää koko aika. Eli sellainen neliönmuotoinen pala siteestä ja teippaa reunoista kiinni niin, että haava jää keskelle. En muista kehoittiko laittamaan haavaan vielä jotakin rasvaa.

Tuo Helosan on myös hänen suosittelema.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mistä tuota Helosania saa? Itellä ei ainakaan vielä ole mitään haavoja, haluan vain ennaltaehkäistä ettei mene pahemmaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko Vichyn sarja tuttu? Sitä myydään ainoastaan apteekeissa. Siltä sarjalta löytyy jalkavoiteita ja yksi niistä on juuri halkeileville kantapäille. Lisäksi sarjasta löytyy hoitava jalkavoide jatkuvaan käyttöön. Voide halkeileville kantapäille toimii hyvin. Sopii myös jos esim. sormenpäät halkeilee. Suosittelen!(:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anna-Stiina: Dermosilia myy www.dermoshop.fi eli saa ainoastaan verkosta postimyyntinä. Pienin tilaus yhteensä 50 €, ei postikuluja erikseen ja paketti toimitetaan suoraan koti- tai työpaikan ovelle. Kimppatilaus helppo valmiille tilauspohjalle. Uskallan suositella myös saksanpähkinävoidetta kuivalle iholle eikä muissakaan tuotteissa ole moittimista. Täältä saa myös paljon hajustamattomia tai miedosti hajustettuja juttuja.

Muoks: Niin, ja Compeedin kantapäälaastari on ihan ehdoton, jos kantapää on halkeillut pahasti ja on kipeä. Laastari suojaa ja helpottaa kipua, pysyy hyvin paikoillaan ja on huomaamatonkin vielä. Tämän laastarin alle ei kannata/tarvitse laittaa mitään voidetta, vaan laastari hoitaa sellaisenaan.

Compeedin rakkolaastari on myös ihan huippu. On minun käsilaukkuni survival-kitin perustarvike :girl_smile: Joskus olen käyttänyt uusien kenkien kanssa ennakoivasti. Eipä tarvitse jännittää sitä, hiertääkö kengät ihon rikki. Aion varata näitä myös häihin vessakoriin vieraita varten.

Ja vielä helppo ja halpa vinkki kesäksi: Jalkakylpyyn lämmintä vettä ja voikukan lehtiä sekä siankärsämöä sekaan. Kylvyn jälkeen sitten vielä rasvaus. Toimii!

Muokattu: , käyttäjä: maitokahvi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on sama ongelma, ja olen kokeillut useita erilaisia jalkavoiteita. Nyt käytössä tällainen:

LCN: Chapped Skin balsam

Miellyttävän tuoksuinen halkeamavoide kuiville ja halkeileville jaloille. Kuiva ja vaurioitunut iho tulee joustavammaksi ja voide ehkäisee kantapäiden halkeilun. Voide suojaa kuivaa ihoa ja pehmentää sitä. Kamomilla ja B-vitamiini nopeuttavat ihon uudistumista. Hierotaan kuivalle iholle säännöllisesti joka ilta. Laitetaan tarvittaessa puuvillasukat jalkaan.

Jälleenmyyjät täällä.

Itselläni ainakin pehmentää kovettunutta ja kuivaa jalkapohjaa hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on toiminut todella hyvin Oriflamen tuotteet, sieltä erityisesti täsmähoitonaamio ja voide. Sininen purnukka, en nyt muista nimeä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen huomannut et kun muistaa rasvata joka ilta (tai aamu) suihkun jälkeen, vielä kun iho on pehmeää, niin halkeamat ja kovettumat pysyvät poissa.

Ja kerra pari kuussa raspaan kantapäät saunassa, ja sen jälkeen pitkä, hellivä rasvaus ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti pitää muistaa jalkojen rasvaus joka päivä ja riittävän rasvaisella rasvalla. Kantapään halkeamiin on hyvä käyttää myös kantasuojaa etenkin öisin joka lisää rasvan vaikutusta. Jos halkeamat on pahoja (ne voivat olla aina verinahkaan saakka) olisi syytä jalkaterapeutilla ettei mene pahemmiksi.

Usein halkeamat johtuvat vääränlaisesta omahoidosta. Täällä mainittu raspaus on yksi pahin niistä!! Eli ehdottomasti raspit roskikseen :angry: Ne aiheuttavat mekaanista kuormitusta jalalle ja saattavat pahentaa halkeamia entisestään. Ihmiset pilaavat niillä jalkansa muutenkin, sillä hankaus aiheuttaa sen, että iho tuottaa enemmän ja enemmän uusia soluja. Tästä seuraa siis kahta pahemmat kovettumat. Vielä nykyäänkin jalkahoitajat raspaavat asiakkaiden jalkoja vaikka on jo aikaa sitten todettu, ettei se ole hyväksi.

Aloittajalle suosittelen siis tehokasta rasvausta ja mahdollisesti kantakuppeja. Jos vaiva ei parane niin jalkaterapeutille :) .

Lisäys:

Halkeilevat kantapäät voivat johtua myös liian pienistä kengistä. Elikkä kantapään reunat puristuvat sille varatun tilan yli. Etenkin kesäisin kun käytetään kapeita korkkareita etc. Vaihto isompiin kenkiin auttaa myös monessa muussakin asiassa. Enkä todellakaan valehtele, sillä suurin osa ihmisistä käyttää jalan anatomialle sopimattomia ja liian pieniä kenkiä.

Muokattu: , käyttäjä: Phantogrator

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rasvaaminen on paras ennaltaehkäisy ja myös hoitona paras, illalla voi vaikka laittaa oikein paksun rasvan jalkoihin ja sitten pussit päällä & antaa muhia 10-20 min.

Ei raspin käyttökään paha ole jos käyttää kevyesti (1-2 krt/kk) hohkakivi on hellempi ja kuorinta kaikkein hellävaraisin vaihtoehto. Voiteet imeytyvät paremmin kun saa kuollutta ihoa pois päältä, mutta liika raspaaminen taas saattaa lisätä kovettumien/kuivuuden määrää kun iho puolustautuu kasvattamalla uutta tilalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarpeeksi rasvaisen rasvan lisäksi kannattaa päälle laittaa sukat. Parantaa imeytymistä ja suojaa lakanoita rasvalta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raspasin ennen jalkani kerran viikossa, mutta luovuin tavasta, kun luin tarpeeksi monesta paikasta ettei itse raspaaminen ole hyväksi. Nyt olen sinnikkäästi rasvannut jalat aamuisin suihkun jälkeen ja muutamassa viikossa kuivat kohdat ovat hävinneet!

Rasvana mulla on ollut aiemmin sitä sun tätä jaloille tarkoitettua, mutta kun edellinen purkki loppui, niin hädissäni päätin kokeilla kerran koiran anturoille ostettua Tummelia. Ja siihen jäin koukkuun :girl_haha: Erittäin halpaa ja toimivaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla herkkäihoisella ja muutenkin tuoksuja sietämättömällä ihmisellä kaikkein parhaiten on toiminut ehdottomasti apteekista saatava Tummeli. Niin juuri, just se rasva, jota ennen on myyty nimellä utarerasva ja jota on käytetty kotieläinten ihonhoidossa. En tosin tiedä, miten se auttaa siinä tapauksessa, jos on ihan kunnon haavaumia kantapäissä. Minulla on aina olleet kantapäät tosi kuivat ja halkeilevat, mutta tuolla Tummelilla sain ne inhimilliseen kuntoon reilussa viikossa, kun laitoin joka ilta aina suihkun/saunan jälkeen kunnolla hieroen rasvaa kantapäihin ja jalkapohjiin ja siihen vielä sukat päälle. Koskaan en ole kantapäitä raspannut.

Muokkaus.

Enpäs huomannut edellisenkin hehkuttaneen juuri Tummelia. Mutta tosiaan se kyllä toimii! :)

Muokattu: , käyttäjä: Laup

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen laittanut itselleni jalkakylvyn, siihen yrttejä ja merisuolaa. Suola on hyväks iholle, sitten hiotaan ja rasvataan. Tätä kun jaksaa tehä joka päivä vaikka viikon ajan, niin johan on hyvässä kunnossa jalat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen tuskaillut aiemmin kuivien kantapäiden kanssa. Ei riitä, että ne tuntuvat inhottavilta, sen lisäksi sukkahousuihin menee ihan rutosti nappulaa, kun ne rikkoontuvat aina kantapäihin.

No, testasin apteekkien rasvaisia voiteita, jotka toimivat, mutta minun kohdallani tuntui siltä, että niitä joutui käyttämään koko ajan enemmän ja enemmän. Tempaisin sitten yhtenä iltana kantoihin paremman (=huonomman) puutteessa Elizabeth Ardenin Eight Hour Creamia, eli tehovoidetta, jota olin aiemmin käyttänyt vain käsiin ja kasvojen paleltumiin. Kyseinen linimenttihän on sellaista, joka on alun perin kehitetty EA:n kilpahevosille, joilla oli erittäin kuivat kaviot. Tuoksu ei ole ihan salonkikelpoinen, mutta siitä tietääkin, että se toimii. Ja todellakin ainakin minun kohdallani toimii kuin tauti. Kolmena iltana peräkkäin kun laittaa kantoihin, niin sen jälkeen ovat pitkään hyvässä kunnossa. Tietenkin voi käyttää myös ennalta ehkäisevästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on hyviä kokemuksia apteekissa myytävästä Locobase repairista halkeilevien kantapäiden hoidossa. Samasta sarjasta löytyy myös kovettumia kuoriva/pehmentävä voide, jonka nimeä en nyt muista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä voin suositella kuiville kantapäille Dermosilin Extra-voidetta. On mun kokemuksen mukaan toiminut todella hyvin. Lisäksi sitä voi käyttää muualle, mm. käsiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elisabeth Ardenin Eight Hour Cream - pelastaa päivän! Se käy vähän mihin vaan ja on hintansa väärti! (50 ml noin 20 €)

Myös oliiviöljy on ihan huipputuote ja älkää raspatko kovettumia vaan rasvatkaa vain tehokkaasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei ^_^

Itselläni on halkeilevat kantapäät myös ja kovettumia, eikä asiaa helpota seisomatyö :(

Itse olen kokeillut erilaisia tuotteita, mutta ostin apteekista ACO TEHOVOITEEN, yliopiston apteekissa maksoi 9€. Se on hirmu riittoisaa ja ainakin itselläni auttoi nopeasti, sulhanenkin kiitteli että tuntuu kantapäät melkein vauvaniholle :lol:

Toivottavasti tästä on apua muillekin! Samaa sarjaa on saatavana myös puikko jota voi käyttää yhdessä voiteen kanssa, nii tulee ainakin kunnon tehohoidot :D

Aurinkoista kevättä kaikille! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun avainsana tässä asiassa on säännöllisyys. Pyrin itse hoitamaan jalkojani Oriflamen tuotteilla. Kerran viikossa tavoitteena (monestiko muistan/jaksan) tehdä jalkakylpy, sen jälkeen kuorinta ja sitten kunnon voidetta. Käsiin kun on niitä puuvillakäsineitä voidetta imeyttämään, niin minulla on sukkiakin. Joka yöksi kun saa voiteen laitettua ja sukat päälle, niin ihan hyvin pysyy jalat pehmeinä.

Ennen häitä kyllä kaveri on lupautunut tekemään minulle jalkahoitoja x)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään