kirsip.

Hyvät vinkit jakoon!!!

13 viestiä aiheessa

Elikkäs tänne hyväksi havaittuja vinkkejä askartelupuuhiin!!

Voin itse aloittaa:

Me tehtiin kolme bollia, ns.liikennevalot. Punaisen boolin kanisterin kylkeen tuli teksti: k-18 punainen on vahvaa, väännä varovasti kahvaa. keltaisen boolin teksi: k-18 keltainen on keskitie, se hiljalleen sut huppeliin vie. ja vihreään: vihree on mehukattia vaan, voit lähtee vaik ajelemaan!

Ja omanlainen korttiboxi saatiin pahvilaatikko päälystämällä ja koristelemalla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paperia, siis ihan tavallista, saa värjättyä hienoksi seuraavasti:

Ryttää paperi mahdollisilla teksteillä varustettuna muutamaan kertaan, jotta paperiin tulee pajon epäsäännöllisiä taitoksia.

Taita paperi vielä muutamaan kertaan ja upota se vahvaan vesiväriliuokseen. Anna olla vedessä vähän aikaa.

Nosta paperi pois, avaa ja laske vaikka sanomalehdelle hetkeksi. Enimpien imeydyttyä pois paperin voi laittaa kuivumaan narulle tai tasolle tai kuivata hiustenkuivaajalla.

Värjätyn paperin voi prässätä vaikka kirjan välissä suoremmaksi, jos niin tahtoo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me tehtiin kolme bollia, ns.liikennevalot. Punaisen boolin kanisterin kylkeen tuli teksti: k-18 punainen on vahvaa, väännä varovasti kahvaa. keltaisen boolin teksi: k-18 keltainen on keskitie, se hiljalleen sut huppeliin vie. ja vihreään: vihree on mehukattia vaan, voit lähtee vaik ajelemaan!

Ihana idea ja mahtavan hauskat runot! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt tarvitaan neuvoja. Meillä on kutsuista tulossa kaksiosaiset niin, että päällä on paksumpi kartonki A5 taitettuna puoleksi, ja sen sisään oli tarkoitus laittaa ohuesta paperista se itse kutsuteksti ja kiinnittää se paperinarulla saranakohdasta. Huomasin nyt kun kokeilin, että paperinaru on liian paksua, se jää mutkalle eikä sitä saa kiristettyä tarpeeksi niin että siitä tulisi siistin näköinen ilman että pahvi alkaa ottaa osumaa. Saako narua jotenkin käsiteltyä niin että se pehmenisi hieman vai onko mietittävä joku muu naruhärpäke siihen tilalle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En nyt ole aivan varma toimiiko eli kannattaa kokeilla pienellä pätkällä ensin. Mutta "lämmittele" puhelinta kiertelemällä kerälle ja auki, ja auki ihan siitä rullallata. Sillain sen saisi EHKÄ pehmeämmäksi, mutta jos olette tekemässä monta kutsua ja paperinarua tarvitsisi paljon kannattaa silloin harkita jotain toista materiaalia. Olisiko vaikka ohut satiininauha silloin parempi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Lämmittele puhelinta? :girl_haha: Ajatushärö? Sori, oli pakko. ;)

Mutta joo, mä luulen että tuo naru on auttamatta käyttökelvotonta. Ei oikein toiminut avattunakaan. Pitää myydä se vaikka äitille tai jollekin, taisin ostaa sitä aika monta metriä... <_< Joku satiininauha mullakin kävi mielessä. Ei kai siinä muuta kuin huomenna askarteluliikkeeseen etsimään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^En ees itse huomannu eka tota puhelinta tossa :girl_haha: Mies tais samaa aikaa höpistä jotain puhelimestaan kun kirjoitin tän. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tää nyt ei ihan askartelua, mutta kuitenkin. Digitoimme vanhoja valokuvia, dioja ja vhs-kuvauksia. Paikka löytyi googlella: diojen digitointi ja vhs digitointi.

Näistä sai sitten hyvin tehtyä historiikki-esityksen powerpointtiin ja dvd:lle. Näytimme ohjelman juhlan alkupuolella. Kyllä muuten juhlaväki tykkäsi .)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkki: Jos pähkäilet helppoa ja yksinkertaista tapaa kiinnittää tekstipaperi kutsukortin sisälle niin suosittelen ompelemista! siis ihan ompelukoneella hurauttaa joko siitä saranakohasta, tai ideaahan voi jotenkin muunnellakkin. naruja ei tarvitse välttämättä edes päätellä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei näppärät naiset, olen askarteluhommissa ihan vihreä. Minun pitäisi liimata koristekiviä (nk. timantteja) kartonkipohjaan. Minkälaisella liimalla kannattaa laittaa ja varmasti pysyy, riittääkö tavallinen paperiliimapuikko? Vai pitääkö hankkia jokin kapeakärkinen tuubi? :huh:

Toinen juttu on se tarkkuutta vaativa osuus: käytättekö jotain pinsettejä tuollaisten liimailuun? Omat sormet on liian isot.. Kiven halkaisija on 3mm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Avunton:

Minäkin laitan sellaisia strasseja kutsukortteihin.

Tällaisia siis:

tn_article6380.jpg

Tarkoitatko samoja? :)

Mä laitan varmaankin ihan sellasta läpinäkyvää, valuvaa liimaa. Sellaset "kuivat" tuubiliimat tuppaa olemaan aika kehnoja. Kannattaa käyttää sitä juoksevaa liimaa ja läpinäkyvää, nii ei haittaa vaikka tuliski vähä yli timantin alta :)

Ihan normeja pinsettejä aattelin käyttää (normisti käytän niitä pinsettejä kulmakarvojen siistimiseen ;) ) On vähän helpompaa kuin sormin.

Niin, ja kyl mäki aattelin eka testata sitä sujuvuutta ja tarkkuutta johonkin ylimääräiseen kartonkiin. Ei mene kutsukortti sit iha pipariks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Avunton:

Minäkin laitan sellaisia strasseja kutsukortteihin.

Tällaisia siis:

tn_article6380.jpg

Tarkoitatko samoja? :)

Mä laitan varmaankin ihan sellasta läpinäkyvää, valuvaa liimaa. Sellaset "kuivat" tuubiliimat tuppaa olemaan aika kehnoja. Kannattaa käyttää sitä juoksevaa liimaa ja läpinäkyvää, nii ei haittaa vaikka tuliski vähä yli timantin alta :)

Ihan normeja pinsettejä aattelin käyttää (normisti käytän niitä pinsettejä kulmakarvojen siistimiseen ;) ) On vähän helpompaa kuin sormin.

Niin, ja kyl mäki aattelin eka testata sitä sujuvuutta ja tarkkuutta johonkin ylimääräiseen kartonkiin. Ei mene kutsukortti sit iha pipariks.

Hei, juuri tuon tapaisia timantteja käytän. Kokeilin jo liimata muutamia tyhjään korttiin paperiliimalla, kyllä ne ihan paikallaan pysyy kun ei revi irti. Mutta totta on, että läpinäkyvä on siistimpi. Taidanpa mennä ostamaan ainakin terävämmät pinsetit. Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään