Maen

Oletko katunut hääpäätöksiäsi??

47 viestiä aiheessa

Onko muita alkanut häiden lähetessä paikka? teema tms alkanut kaduttaa ? Itsellä paikka.. Paikka ei mielestäni toimi häissä ja on liian pieni meille, mutta varaus on maksettu ja isäni ei suostu vaihtamaan.. olen siitä hieman masentunut, olisin halunnut kuitenki meidän näköiset häät ja niitä emme nyt saa... vaikka häät olisivatkin hieman erikoiset, mutta eivät millään tapaa meidän näköiset...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen katunut paikan valintaa.. Neljä kertaa olemme siis paikkaa vaihtaneet. Kaikissa on ollut vahvistettu

varaus, mutta yhdestä paikasta olemme joutuneet myös maksamaan varausmaksun. Ja siis en ole varannut

näitä paikkoja yhtä aikaa, vaan aina kun peruin jonkun paikan, niin sitten löysin uuden ja varasin sen.

Tuo edellinen paikka jonka olimme varanneet ja maksaneet, niin peruimme sen tuossa marraskuussa ja saimme

neuvoteltua varausmaksun takaisin itsellemme. 20€ ottivat kuluihin varausmaksusta. Ihan ymmärrettävää..

Joten ehdottomasti jos paikka ei miellytä, niin vaihtakaa se. Koska en itse ainakaan voisi kuvitella juhlivani häitä

jossakin sellaisessa paikassa, josta en ole täysin varma.. Meillä meni neljä paikkaa ennen kuin tajusimme/löysimme

sen mitä haluamme! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaihtakaa ihmeessä paikkaa jos tuntuu, ettei varaamaanne paikkaa saa edes koristeluilla tai millään keinoilla sellaiseksi kuin haluaisitte (ja jos varausmaksu ei ollut mahdottoman suuri). Kuitenkin pääasia on, että olette itse tyytyväisiä!

Mutta jos paikkaa ei sitten millään voi vaihtaa, niin olisiko muita keinoja, joilla saisitte juhlasta enemmän oman näköisenne?

Minäkin mietin omaa paikkavalintaamme melko kauan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kanssa mietin hääpaikkaa pitkään ja hartaasti, käytiin katsomassakin muutamia. Eräässä juhlapaikassa emäntä sitten sanoi, että älkää huoliko, kyllä sen oikean hääpaikan sitten tietää. Ja se oli aivan oikeassa.

Mä luotan hirveästi fiilikseen ja menen sen mukaan. Asian täytyy tuntua oikealta, ennen kuin teen lopullisen päätöksen. Jos susta tuntuu, että hääpaikka on väärä, yritä vielä vaihtaa se, ettei sitten ihana hääpäivä mene pilalle juhlapaikan takia.

Mietin vähän joka asian siten, että tähdätään siihen, että tämä on ainutlaatuinen päivä ja tälläiset häät järjestetään vain kerran elämässä, joten joka asian täytyy tuntua just oikealta ja hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei nuo juhlatila päätökset tai kirkot kaduta, mutta se kaduttaa, että töissä olen mennyt kertomaan näistä häistä. Nyt työkaverit ovat tunkemassa mukaan juhlintaan ja tarkoitus oli ihan ystäväpiirillä näitä juhlistaa...

Muutenkin pitäis pitää pää kiinni, ettei kukaan sellainen jota ei välttämättä halua paikalle, saisi edes tietää näin paljoa etukäteen mistään häistä (meillä häät siis heinäkuussa). Oma moka ja ärsyttää sikana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin jälkikäteen kaduttaa se, että kerrottiin niin aikaisessa vaiheessa häistä anopille, joka oli järjestämässä ties mitä ohjelmaa meidän häihin ja loppujen lopuksi suuttui kun kielsimme järjestämässä karaoken häissämme. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ihan sama, paikka ahdistaa!! Liian pieni ja turhan kaukana. Varausmaksukin jo maksettu... Ensi kesänä kuitenkin jo häät ja toivomallemme päivämäärälle, jonka olemme jo eteenpäin ilmoittaneet, on kovasti tunkua muutenkin. Ja täällä Helsingin suunnilla taas paikat tuntuu olevan ihan törkysen kalliita..

Muokattu: , käyttäjä: piula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin kaduttaa rankasti se, että olemme kertoneet kenellekkään tulevista häistämme. Lähinnä miehen suvulle, jotka ovat nyt pakolla tunkemassa häihimme sellaisia sukulaisia, joita en ole ikinä tavannut!! On sekin, ku ei viitsitä tutustua muulloin mutta kärkytään kyllä heti mummoilta kutsua. Yhdessä olen ollut mieheni kanssa kuitenki jo 4vuotta. Luulis, että olis siinä ajassa ehtineet tutustua meihin, jos halua ois löytyny. Tämä vieraslista-asia uhkaa viedä häiden suunnitelusta multa kaiken ilon :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kadutti hääpuku, jonka ostin, joten aion tilata toisen ensi viikolla. Ensimmäinen puku oli ensimmäinen, mikä tuntui edes jollain tavalla hyvältä, mutta tämä toinen taas oli heti just mun tuntuinen, enkä olisi halunnut riisua enää lainkaan sitä päältäni. Tilaan sen, koska en halua miettiä hääpäivänä tai harmitella jo etukäteen sitä, että mun puku ei ole täysin mieleinen.

Juhlapaikka-asia meitä on kaduttanut jo kahdesti. Ensin varattiin ensimmäinen, joka tuntui jollain tavalla sopivalta, ja myöhemmin toinen, joka tuntui enemmän meidän jutulta. No, myöhemmin tämä toinen alkoi tuntua sittenkin vähän väärältä, ja tajuttiin, että itseasiassa se ensimmäinen paikka onkin loistava :girl_sigh: . Onneksi kukaan ei ollut ehtinyt varaamaan sitä siinä välillä. Nyt ollaan tyytyväisiä, mutta tiedän, että jos ei oltaisi varattu sitä toista välissä, olisin jossitellut sen ensimmäisen kanssa, enkä olisi tajunnut sen parhautta. Vaikeeta, mutta mä olen vaikea tällaisissa.

Ehkä vähän kaduttaa myös se, että kerrottiin kavereille liian aikaisin (heti, eli 1,5 v ennen häitä), ja se, että ei olla vieläkään kerrottu mun suvulle (alle puoli vuotta häihin).. Hups. :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tuota hääjuhlapaikkaa on ehditty jo pariinkin kertaan vaihtaa. Nyt tuntuu että Se Oikea on löytynyt, mutta SILTI mietin väkisinkin vielä vaihtoehtoja ja vilkuilen esim. netissä muita paikkoja.. vaikkei tuossa meille varatussa ole mitään vikaa! Mutta jos nyt kuitenkin vielä parempi löytyisi? :D

Meillä hääpäivään on kyllä vielä monta kuukautta aikaakin eikä mitään varausmaksuja tms ole tullut. Koko hääsuunnittelu on vielä aika alkutekijöissään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekkin olen jo varannut juhlapaikan, mutta olen alkanut katumaan päätöstä. :D

Kertoisitteko siis omia kokemuksianne? Mitä sanoitte peruuttaessanne varauksen? Ja miten juhlapaikkojen vuokraajat suhtautuivat peruutukseen?

Jännittää vaan niin pirusti soittaa peruutuksesta. :P

Muokattu: , käyttäjä: Nonno

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua on alkanut kaduttaa puku - se, että se on ehkä liian erikoinen eikä tarpeeksi "morsianmainen". Päädyin siis tähän (ilman kaulan poikki menevää nauhaa ja rinnan alla kulkevakin vaihdetaan ruskeakirjailtuun):

http://aijaa.com/v.p...05607833005.jpg

Mutta nyt kun katsoo vanhoja kuvia, niin joku peruspuku olisi voinutkin sopia, esim. tämä sovittamani:

http://aijaa.com/v.p...00307832994.jpg

Olisi ollut ehkä sitten turvallisempi ja itsevarmempi olo, kun ei ole mitään liian erikoista. Ärsyttää kun ei voi kysyä miehen mielipidettä, eikä ole oikein sellaisia ystäviäkään jotka olisivat niin häiden järjestelyssä mukana että voisi kysyä mielipidettä.. olen siis täysin oman pääni varassa. Budjetti ei kyllä kestäisi enää puvun vaihtoa, ja häätkin ovat alle 2kk päästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Brunetti. En tiedä ihan varmaksi mikä tässä nyt mättää, ehkä kaikki nuo tv:n morsianohjelmat ja se miten niissä hoetaan koko ajan että tämä on se ainoa päivä jolloin saa olla prinsessa, ja ajatus että entäs jos myöhemmin kaduttaa kun hääkuvissa ei olekaan sellaista pukua kuin "kaikilla muilla". Ostaessa kyllä pidin tuosta puvustani todella! Toivottavasti löytyisi se tunne vielä.

(Ja korjaus, ei alle 2kk vain hieman yli 2kk sentäs vielä :D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua on alkanut kaduttaa puku - se, että se on ehkä liian erikoinen eikä tarpeeksi "morsianmainen". Päädyin siis tähän (ilman kaulan poikki menevää nauhaa ja rinnan alla kulkevakin vaihdetaan ruskeakirjailtuun):

http://aijaa.com/v.p...05607833005.jpg

No onhan tuo nyt upea puku, ja mielestäni todella morsianmainen ! :girl_smile::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kadutti hääpuku, jonka ostin, joten aion tilata toisen ensi viikolla. Ensimmäinen puku oli ensimmäinen, mikä tuntui edes jollain tavalla hyvältä, mutta tämä toinen taas oli heti just mun tuntuinen, enkä olisi halunnut riisua enää lainkaan sitä päältäni.

Aivan samanlaiset fiilikset täällä. Ensimmäinen puku oli kiva silloin kun sen ostin, mutta kun sovitin tulevaa pukua niin se vaan kolahti heti eikä siitä ollut enää paluuta! :-X

Sinänsä hauska ketju, koska minä jos kuka olen morsian, joka kyseenalaistaa poikkeuksetta KAIKKIA päätöksiä mitä häiden suhteen on tehty. Onko juhlapaikka kuitenkaan hyvä, entäs kutsukortit, teemavärit, koristelu... Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ja nämä ei ole mitään äkkiä ohimeneviä ajatuksia, vaan oikeasti mietin pääni puhki tehtyjä päätöksiä. Onneksi sulhanen tuntee minut loistavasti ja osaa käsitellä näitä oikkujani. :girl_haha: Toivon todella paljon, että hääpuku jää nyt ainoaksi, joka konkreettisesti menee vaihtoon ja alkaisin uskoa, että olemme tehneet hyviä valintoja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minunkin mielestäni Mokan puku on tosi ihana ja tosi morsianmainen. :) Voisiko prinsessa-oloa lisätä puvun ainutlaatuisuus? Vieraat varmasti pitävät pukuasi hienona, nyt yritä vielä löytää se tunne vain itsellesikin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua on alkanut kaduttaa puku - se, että se on ehkä liian erikoinen eikä tarpeeksi "morsianmainen". Päädyin siis tähän (ilman kaulan poikki menevää nauhaa ja rinnan alla kulkevakin vaihdetaan ruskeakirjailtuun):

http://aijaa.com/v.p...05607833005.jpg

Mutta nyt kun katsoo vanhoja kuvia, niin joku peruspuku olisi voinutkin sopia, esim. tämä sovittamani:

http://aijaa.com/v.p...00307832994.jpg

Olisi ollut ehkä sitten turvallisempi ja itsevarmempi olo, kun ei ole mitään liian erikoista. Ärsyttää kun ei voi kysyä miehen mielipidettä, eikä ole oikein sellaisia ystäviäkään jotka olisivat niin häiden järjestelyssä mukana että voisi kysyä mielipidettä.. olen siis täysin oman pääni varassa. Budjetti ei kyllä kestäisi enää puvun vaihtoa, ja häätkin ovat alle 2kk päästä.

Onko teillä sitten miehesi kanssa ihan ehdoton periaatepäätös, ettei hän saa pukuasi nähdä etukäteen? Mietin tuota itse sovittamassa käytyäni, että olen hemmetin tyytyväinen, että otin mieheni (ja hän halusi tulla) mukaan, sillä muuten olisin murehtinut kuitenkin, onko puku tarpeeksi hyvä ja ennen kaikkea minä siinä hänen mielestään tarpeeksi hyvännäköinen. Nyt on mainio ja varma fiilis, kun etsittiin se meidän molempien mielestä täydellinen vaatekappale, ilman epäröinnin häivääkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin ajattelin, että sitten kun olen löytänyt omasta mielestäni hyvän puvun pyydän kyllä miestä katsomaan sitä. Hän sanoo aina yleensä aika suorat sanat, että tykkääkö vaiko ei jostain vaatteesta, joten haluan että myös hän on tyytyväinen pukuun. Ehkä tehdään sitten niin, että hän ei näe minua kuitenkaan täydessä tällingissä (eli puku+meikki+kampaus) ennen kuin kirkossa... en ole vielä ihan varma miten tehdään, häihin aikaa yli vuosi.

P.S. Mokka, mielestäni tuo puku missä on ruskea kirjailu on todella kaunis! Ehkä voisit kuitenkin pyytää miehesi mielipidettä vielä? Minusta on ainakin tärkeää, että etenkin miehen silmissä olisin kaunis (muiden vieraiden, kavereiden yms. mielipiteellä ei olisi niin väliä) ja tietysti myös itsellä täytyisi olla se fiilis, että k.o. puku on paras mahdollinen. Tsemppiä! :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: M.E.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin ajattelin, että sitten kun olen löytänyt omasta mielestäni hyvän puvun pyydän kyllä miestä katsomaan sitä. Hän sanoo aina yleensä aika suorat sanat, että tykkääkö vaiko ei jostain vaatteesta, joten haluan että myös hän on tyytyväinen pukuun. Ehkä tehdään sitten niin, että hän ei nää minua kuitenkaan täydessä tällingissä (eli puku+meikki+kampaus) ennen kuin kirkossa... en ole vielä ihan varma miten tehdään, häihin aikaa yli vuosi.

Niinpä, ainakin itselleni kun on koko ajan ollut kaikkein tärkeintä, että mies pitää pukua nappiosumana (ja toki itse myös), koska häntä varten minä lähtökohtaisesti niihin juhliin kaunistaudun. Lisäksi muutenkin kiva saada selkeä ja suora mielipide toiselta, ettei mene vain omalla tuntumalla valikoiduksi, jolloin herkästi alkaa epäilyttää. Saman asian toki usein muilla ajaa esim. kaason näkemys, itselleni se vaan ei olisi ollut riittävä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos teille vastanneille, heti on parempi olo puvun suhteen kun kuulee siitä jotain positiivista :)

Mies näkee puvun kyllä valokuvauksessa pari tuntia ennen häitä, joten ihan ehdoton tuo juttu ei ole ettei saisi nähdä sitä ennen vihkitilaisuutta. Toisaalta uskon että jos joku puvusta pitää niin juuri mieheni, ja hän on itse pyytänyt että näkisi sen vasta hääpäivänä, joten emmeköhän me niin tee että minä vain koetan löytää sen fiiliksen takaisin mikä oli pukua ostaessa. Ehkäpä se jo auttaa kun pääsee tällä viikolla sovittamaan pukua ja pienentämään sitä hieman niin että se istuu kunnolla :)

Tsemppiä muillekin päättämättömille, ei ole helppoa olla sellainen luonne joka kyseenalaistaa jo tehtyjä päätöksiä ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä Mokka! Ehkä ainoa asia mikä minun mielestäni olikin siinä toisessa puvussa parempaa oli se istuvuus... eli ostamastasi puvusta tulee varmasti tosi hyvä kun sitä himppasen pienentää. Erehdyin itse kysymään mieheltä eilen, että tehdäänkö sitten niin, että nähdään vasta kirkossa... vastaus oli "eiköhän se nyt oo ihan sama" :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: M.E.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon katunut miehen puvun ostoa. Meillä piti tulla erikoisteema ja nyt ei sitten tullutkaan, kun vieraat panikoi, että mitä pukevat, niin nyt sitten meillä on sellainen ostettuna, josta en enää tykkää. Ei onneksi mikään kallis ja saatiin se kaverin työpaikalta reilulla alennuksella. Mutta ääh. Pitääkin olla tuuliviiri. Ja ostin kyllä yhdet kengätkin turhaan.. :D Mutta niille sentään on käyttöä myöhemmin. Tosin, on varmaan miehen vaatteillekin. Ei ne nyt NIIN erikoiset ole, vaan liituraitaa ja ihan normaalit, mutta kun suunnitelmat muuttui, niin mielikin muuttui.

Ja THE paikka on sellainen, että en nyt ihan täysin rakasta sitä, mutta minkäs teet, se on saatavilla, halpa ja sopii moneen muuhun suunnitelmaan, joten siellä ollaan sitten. Rakennus on kiva, mutta piha ja ympäristö taas vähän ankea, mutta kelpuutan sen pitkin hampain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ärsyttää, että otin heti ekan pitopalvelun mikä tuli vastaan. Muutema kuukausi tän varauksen löysinkin PALJON halvemman pitopalvelun ja varasin tämän. Nyt täytyis soittaa tonne ekaan paikkaan ja perua se mutta kun en tiiä mitä sanon syyksi, kun en viittis suoraa sanoa, että ootte vaan liian kalliita. Hääpaikkakin vähän kaduttaa, mutta ei sitä silti ruveta vaihtamaan. Hääpäiväkin vähän ketuttaa, ko sovittiin tammikuussa, että elokuussa mennään naimisiin. ja nyt on kauhee raha-ahdistus ko pankista ei saatukkaan tarpeeks, ja nyt täytys kauheella kiireella säästää rahaa. ja paha säästää, ko mies lomautettiin. Mutta päivästä pidetään silti kiinni, kyllä ne rahat jostain revitään... ja sekin ärsyttää, että olen töissä hehkuttanut naimisiin menoa, ja nyt siellä muutemat odottaa kutsua.. tahtoisin kyllä kutsua, mutta kun tuo raha tulee vaan vastaan..

olipas taas ärsytyksen aiheita :skilletgirl:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No en varsinaisesti ole ehtinyt vielä katua mitään, kun varauksia tai hankintoja ei ole hirveästi vielä tehty, mutta välillä mietityttää että pitäisikö sittenkin pitää ne perinteiset kesähäät talvihäiden sijaan. Molemmissa on puolensa. :) Mutta välillä pieni epäilys nostaa päätään, kun näen kauniita kuvia kesähäistä. Ja tuntuu että juhlapaikka olisi helpompi valita, jos pitäisi kesähäät. Tiedä siitä sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään