hepana

Leineperin Ruukki (Kullaa/Leineperi)

15 viestiä aiheessa

Täällä ilmoittautuu yksi Leineperissä Kankipajalla häitään viettävä, paikka on siis varattu eräälle lauantaille elokuussa 2010. :-)

Jos joku on jo ko paikassa häitään tanssinut, tai aikoo tanssia, niin kaikki vinkit ja huomioimisen arvoiset pointit ovat tervetulleita, meillä on suunnittelut vielä alkuvaiheessa.

Vihkiminen olisi tarkoitus järjestää juhlapaikalla, säiden salliessa ulkona, joten jos jollain on hyviä ideoita tarkemman sijainnin suhteen, otetaan vastaan. Tähän asti olen harkinnut vihkimistä tapahtuvaksi joko lipputangon alla tai sitten siinä kauniilla puusillalla. :-X

Muokattu: , käyttäjä: hepana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oiva Valinta Hepana!

Meilla haita siella juhlittiin muutama vuosi sitten. Vieraina oli paljon "ulkoman elavia" ja mikas parempi paikka nayttaa Suomea parhaimmillaan. Osa sukulaisista myos yopyi aitoissa ja herasivat seuraavana aamuna upeissa puitteissa joessa uiden ja rantasaunassa saunoen. Meilla pitopalveluna oli Viikinhelmi ja kaikki sujui moitteettomasti. Valitsimme mielestamme paikan henkeen sopivan kokonaisen palvatun sian. Vieraiden joukossa oli muutama vegaani ja kasvissyoja, joten sika oli erillisella poydalla ja heille erityisruoka. Yopalan jattivat jaakaappiin ja sielta sitten kaaso ja bestman nostivat poydille, kun aika oli oikea. Meilla oli DJ bandin sijaan, kun tosiaan halusimme musiikkia laidast laitaan emmeka humppabandia, vaikka ei siinakaan mitaan vikaa ole :)

Lykkya tyko

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leineperi on todellakin Suomea kauneimmillaan, varmaan jäi mukavat muistot ulkomaaneläville! :)

Et sattuisi muistamaan mitä se Viikinhelmi veloitti / nuppi? Sikaidea kuulostaa herkulliselta... Kaverin varpajaiset joskus järkättiin jossain Viikinhelmen tiloissa, eikä silloin ainakaan hinnat päätä huimanneet, ruoka nyt tietysti oli ihan erityyppistä kuin häissä.

Jäittekö itsekin Ruukille yöksi? Meillä on vielä hääyöpaikka miettimättä, voihan sitä tietysti kotiinkin mennä, mutta ei pieni romantiikkakaan olis pahitteeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hintaa oli muistaakseni 23 egea / paa. Siihen kuului se sika :) pari eri salaattia, kermaperunat, leivat ja levitteet, ruoka juomat, kakku + pikkuleivat ja se yopala joka oli ruisleipasia lohella ja karjalanpiirakoita munavoilla. Halusimme siis "suomalaisen" menun ulkomaalaisille. Paiva oli kuuma ja ruokaa oli enemman kuin tarpeeksi. Itse toimme juomat kuoharit, viinit, oluet, konjakkia/likooria (ruoan paalle, isukki sanoi etta must :) ja teimme erittain raikkaan boolin. Resepti loytyi itseasiassa taalta Naikkareista!! Niille vegaaneille / kasvissyojille oli kasvisgratiini ja tietenkin soivat salaatteja ja kasvisdippeja. Hinta riippuu tietenkin vierasmaarasta. Meilla oli noin 70 vierasta, hinta laskee mita enemman vieraita. Mutta tuo sika aikasta halpa vaihtoehto ja kuten mainitsin mielestani sopii mainiosti paikan "henkeen". Ai niin ja hintaan kuului valkoiset liinat ja lautaset ja muut ruokailuvehkeet. Me itse ostimme viininpunaiset kaitaliinat valkoisen paalle, kun sopi vareihimme.

Yoksi menimme Scandiciin. Meilla oli myos kuljetus Vaakunaan yolla, kun tosiaan niita "ulkomaanelava" ystavia. Olisi ollut aika rankkaa heita itse pyytaa saapumaan paikalle, kun haat kaukana Porista ja he jo olivat lentaneet Suomeen kuka mistakin. Tosiaan sukulaisia jai yoksi sinne aittoihin ja kun aamupaivalla tulimme takaisin, melkeinpa kaikki oli jo siivottu (kiitos perheen).

Autan mielellani jos vain osaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eipä kuulosta liian kalliilta tuo 23e/pää, voisipa itsekin soittaa sinne Viikinhelmeen! Halvin mitä olen Porissa tähän mennessä kuullut pitopalvelun hinnaksi on tainnut olla 22e/pää, ja se taisi olla Kirsin pitokellari tms, olivat kaverin häissä ja erinomaista oli ruoka sielläkin.

Kiitos avusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leineperi kiinnostaisi myös minua. Naikkareista on löytynyt sen verran tietoa, että paikan vuokra on aika suolainen ja keittötä ei ole. Korjatkaa jos olen väärässä.

Lisätietoa kaipailisin ainakin wc:stä sekä onko pöytiä ja tuoleja, jos on niin millaisia?

Kaikkea muutakin tietoa otetaan ilomielin vastaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin sitten itse katsomassa paikanpäällä. Taitaa olla meidän paikkana 2011 :-X

Jäi vain mietityttämään, tuleeko kauhean isot jonot vessoihin, kun vieraita olisi tulossa yli sata...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät tanssittiin siis Leineperissä edellispäivänä, ja paikka oli aivan täydellinen! Olen todellakin onnellinen siitä että valittiin juuri tämä paikka!

Paikan omistajalle täytyy antaa iso plussa, hän oli todella yhteistyökykyinen ja avulias.

Pöydät oli suorakaiteen muotoisia, pukkijalkaisia suurin osa. Tuolit oli ihan ok, ei nyt maailman kauneimpia mutta meille kyllä kelpasivat. Ne pystyi laittamaan pitkiksi peräkkäin, tai sitten niin kuin meillä eli kaksi vierekkäin.

Vessajonoja ei pahemmin ehtinyt kertyä, miehet taisivat käyttää vessan lisäksi paitsi luontoa myös ulkohuussia. Vieraita oli yhteensä n. 80.

En muista mainittiinko ketjussa jo aiemmin, mutta Leineperistä haaveilevan kannattaa varautua siihen että kaikki pitopalvelut eivät sinne suostu tulemaan juurikin tuon "osakeittiön" takia. Ne, jotka tulevat, laittavat hintoihinsa ruukkilisän.

Hinta oli suolainen, myönnetään, mutta joka pennin arvoinen! Sormet syyhyten odotan valokuvia juhlapaikalta! Vieraat kiittelivät kovasti ja kehuivat juhlapaikkaa vuolaasti, monelle ulkopaikkakuntalaiselle Leineperi on varsinainen elämys. Koristelusta ei kannata tehdä kovin yliampuvaa, paikka on itsessään valtavan kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kuulla kommenttia onnistuneesta paikan valinnasta. Itse aloin jo keväällä vähän katumaan paikan varausta, kun on kuitenkin aika hintava paikka. Onneksi katumus meni ohi. Varmistelinkin eilen, että varauksemme ensivuodelle on vielä tallella.

Hepana muistatko minkä kokoisia nuo pöydät ovat? Tai kuinka monta mahtuu istumaan yhteen pöytään?

Muokattu: , käyttäjä: jewe

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Kankipajassa häitä viettäneet! Oliko keittiön puute ongelma? Mietityttää myös lämpötila.. Ilmeisesti kylmällä säällä on kylmä ja kuumalla kuuma. Miten te koitte asian?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nykyään varmaan pitopalvelu asiaa helpottaa tuo myöskin Leineperin ruukilla toimiva Savipakari, joka tarjoaa pitopalvelua.. Sieltäkään tuskin mahdollista silti saada pöytiin tarjoilulla sapuskoja (mikä olisi mun suuri toive ja unelma).. :wacko: Me mietittiin, että jos Kankipajaan päädytään häitämme tanssimaan ja jos ilmat ovat viileät, voisimme teettää jotakin halpoja fleece huopia, joihin olisi kirjailtu esim. meidän nimikirjaimet ja päivämäärä. Niitä saisivat vieraat sitten oman mielen mukaan viedä mukanaan. Onkohan ihan tyhmä idea? 

Tosiaan siis saatais näitä huopia tutun kautta tosi huokeaan hintaan. ^_^

Muokattu: , käyttäjä: Marble

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät Leineperissä kesäkuussa 2018 ja olen myöskin miettinyt vihkimistä juhlapaikalla. Osaako joku kertoa kärsimättömälle, kuinka iso ulkoalue kuuluu kankipajan varaukseen? Tarkoitus olisi siis kysyä pientä esittelykierrosta ja käydä katsomassa paikkaa. Olen ollut useasti markkinoilla Leineperissä, mutta häiden näkökulmasta paikka ei ole vielä hahmottunut. Tässä on kuitenkin kesälomareissua ja muuta tulossa, joten varmaankin sen jälkeen selvitellään asiaa tarkemmin.

On 22.6.2017 at 14.00, Marble said:

Nykyään varmaan pitopalvelu asiaa helpottaa tuo myöskin Leineperin ruukilla toimiva Savipakari, joka tarjoaa pitopalvelua.. Sieltäkään tuskin mahdollista silti saada pöytiin tarjoilulla sapuskoja (mikä olisi mun suuri toive ja unelma).. :wacko: Me mietittiin, että jos Kankipajaan päädytään häitämme tanssimaan ja jos ilmat ovat viileät, voisimme teettää jotakin halpoja fleece huopia, joihin olisi kirjailtu esim. meidän nimikirjaimet ja päivämäärä. Niitä saisivat vieraat sitten oman mielen mukaan viedä mukanaan. Onkohan ihan tyhmä idea? 

Tosiaan siis saatais näitä huopia tutun kautta tosi huokeaan hintaan. ^_^

Mun mielestä ajatus painatetuista huovista on hieno! ^_^ Olen itse miettinyt myös, että laitettaisi johonkin koriin huopia vieraille, kun illalla varmaankin tulee viileä, eikä sitä tiedä, jos onkin kylmä päivä. :unsure: Itse olen ajatellut hankkia mahdollisimman edullisia huopia käyttöön, joilla ei sitten olisi niin väliä, jos vieraat ottaisivat itselleen kotiin, koska emme me niin montaa huopaa kuitenkaan kotona tarvitse. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme katsomassa juhlapaikkaa eräänä lauantaina, kun siellä oli toisen parin häävalmistelut melkein valmiina ja sydän meinasi pysähtyä, kun paikka on vaan niin kaunis! Ulkona omistajan kanssa aluetta kiertäessä totesinkin, että siellä voisi koko päivän vain seistä ja katsella miljöötä :wub: Omistaja oli todella mukava ja näytti varastoa, jossa oli jos jonkinmoista lasipurkkia, tienvarsikylttiä, sinkkiämpäriä ja ikkunanpokaa rekvisiitaksi, joita voi vapaasti käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei minkä hintainen Kankipaja on nykyään? Toiveissa olisi häät 2021 juuri siellä:rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään