safira86

Miten kuljit alttarille?

69 posts in this topic

Brassi kyseli tuolla toisessa ketjussa, että kuinka moni kirkossa naimisiin mennyt on kävellyt saattajan oikealla puolella alttarille, niin yritin tästä nyt sitten väkertää kyselyn :)

Edit.. Olisin tietenkin voinut itse vastata tähän :girl_haha: Eli saattajan oikealla puolella, josta sujuvasti sulhon vasemmalle puolelle. Näin meille neuvoi pappi ja suntio (eri seurakunnista kumpikin)

Edit 2. muokkasin otsikkoa hieman sopivammaksi, kun lisäsin myös vastaus vaihtoehtoja..

Edited by safira86

Saattajan oikealla puolella, kuten kirkolta neuvottiin. Siitä sitten sulavasti ukon käsikynkkään ;)

Muistin tämän niinkin hyvin muutaman kuukauden takaa, että kävin asian hääkuvista tarkistamassa. :rolleyes: Mä olen kävellyt saattajan vasemmalla puolella papin neuvosta.

muistaakseni oikealla puolella.

edit. eiku vasemmallapas ja mä vastasin vahingossa oikealla

Edited by Tiinuska

Emmää vaan tiiä. Saisko tonne lisättyä vaihtoehdon, että "en muista". Lisäksi ois varmaan hyvä laittaa myös vaihtoehdot "ei ollut saattajaa" ja "en ole mennyt naimisiin", kun täällä semmoisiakin kävijöitä varmaan on. ;)

Vähän mua kyllä myös nyppii se, että miks tää on täällä, eikä tuolla hääaiheisilla osastoilla, esim. Häiden jälkeen ois just hyvä paikka tälle...

Muoks. Ei kun mä siirränkin tän nyt sinne, kun sinnehän tää kuuluu ihan selvästi.

Lisätty Pampam:n toiveesta vaihtoehtoja :) En lisännyt tuota en ole naimisissa, koska tämä siirtyi tänne hääaiheisiin

Olin isäni vasemmalla puolella. Oikealla puolella "pitäisi" varmaan olla, mutta papin suosituksesta olin vasemmalla puolella jotta vaihto sujuisi sutjakkaasti. Mulle asialla ei ollut mitään merkitystä, ihan sama kummalla puolella.

Siviilihäät kylläkin, mut siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi vasemmalla. Sulho sai vaihtotilanteessa päähänsä, että hänen pitäis päästä mun vasemmalle puolelleni :blink: mut järkähtämättömällä nojaamisella ja tiukalla katseella siitä tilanteesta selvittiin :lol: !

^ :girl_haha:

Mä kävelin yhdessä sulhon kanssa. Se yritti repiä mua käsivarresta hidastamaan vauhtia tullen mennen....

Sulhasen kanssa yhdessä tultiin ja mentiin :)

ja minä paljain jaloin, kuten olin aikonutkin... vihkiryijy kivasti kutitti varpaita ^_^

Mulla häät vasta elokuun lopussa, mutta vastasin silti. Yksin astelen kohti kohtaloa :girl_haha:

Isä saattoi puoleenväliin ja puolestavälistä kirkkoa sulhasen kanssa.

Isän saattamama oikealla puolella puoleen väliin ja siitä sitten sulhasen kanssa.

Sulhasen (siis nykyisen aviomiehen) kanssa käveltiin yhdessä, ei siis ollut saattajaa.

mieheni saattoi alttarille taman aiti, jonka jalkeen morsiuslapset ja sen jalkeen mina isani oikealla puolella. mieheni kaveli hiukan vastaan mutta ei kuitenkaan puolivaliin asti :)

Tein niin kuin käskettiin ja kävelin saattajan oikealla puolella :P

Yhdessä sulhasen kanssa. Se oli molemmille alusta asti aivan selvää. Yhdessä ollaan eletty elämäämme ja omat päätöksemme tehty jo 7 vuotta, ei siinä enää isän saattamista ja luovuttamista koettu tarvitsevamme.

Isäni oikealla puolella, josta sulavasti puolen vaihto sulhon käsipuoleen. :-X

Siviilihäät kylläkin, mut siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi vasemmalla. Sulho sai vaihtotilanteessa päähänsä, että hänen pitäis päästä mun vasemmalle puolelleni :blink: mut järkähtämättömällä nojaamisella ja tiukalla katseella siitä tilanteesta selvittiin :lol: !

Hah, muillakin on ollut sulhot pihalla! :D Mä saavuin paikalle pikkuveljen käsipuolessa ja sulho meinas panikoida odotellessaan. :D

Sulhon kanssa kaksin. Tai no, meitä seurasi 4 morsiusneitoa ja toinen kaasoista.

Saattajan oikealla puolella. Papin ohjeistus.

Yksin :) Kaasot kulkivat edelläni vähän matkan päässä.