amantine

Pienet vs. suuret juhlat (yhdistetty ketjuja)

69 viestiä aiheessa

Meille on tulossa vähän reilu 40 vierasta ja miellän häämme pieniksi, ehkä osittain koska olemme etelä-pohjanmaalta kotoisin (jossa myös 80 hengen häitä on kutsuttu pieniksi....) Itse halusimme pienet häät koska emme pidä huomion keskipisteenä olemisesta ja halusimme mielummin laatua kuin määrää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koska halusimme vähän erikoisemman paikan hääjuhlallemme, se myös jonkin verran maksoi, ja erinäisistä syistä johtuen kustansimme myös vieraidemme yöpymisen paikan päällä. Tästä johtuen oli pakko jostain karsia, eli budjettisyistä häämme olivat todella pienet (30 henkeä) ja vain kaikkein läheisimmät kutsuttiin. Vaikka olisi ollut mukava kutsua kaikki sukulaisetkin ja pitää isot juhlat (oma sukuni on todella iso, isällä 8 sisarusta joten serkkuja riittää..), en usko että ikinä kadun/kadumme tätä ratkaisua, sillä juhla oli niin meidän näköinen kuin voi, ja pienellä porukalla tunnelma oli hyvin intiimi sekä vapautunut. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös pienet häät, 35 vierasta. Alunperin kutsuttiin 50 henkeä mutta erinäisistä syistä vieraslista hieman kutistui.

Meille oli alusta asti selvää että pidämme pienet häät joita juhlimme pääasiassa lähimpien ystäviemme kanssa. Sukua edustaa vain vanhemmat ja minun serkkuni. Määrän sijasta panostamme laatuun. Meidän pienillä haillä saisi kustannettua häät paljon suuremmallekin porukalle mutta silloin ne ei olisi meidän näköiset häät :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme miettineet tätä asiaa aika pitkään, miten mennä naimisiin. Minä haluaisin sen mekon isot prinsessahäät, mutta toisaalta en haluaisi..toisaalta haluaisin huomenna mennä maistraattiin ja se olisi sitten siinä..

Isot häät maksavat paljon rahaa, ja sitä meillä ei ole, haluaisimme bändin tai dj:n ja cateringin..jos menisi maistraatissa niin tätä ei tarvitsisi miettiä..

onko joku pitänyt pienemmät häät/isot häät ? kannattiko?

onko joku mennyt maistraatissa? kannattiko?

miten olette menneet naimisiin?

kiitän kaikista vastauksista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pidämme melko isot häät, meille kutsutaan 130 vierasta. :) Olemme opiskelijoita ja olemme todella raataneet saadaksemme rahoja kasaan, mutta tosiaan opiskellessa se on vähän tällaista. :D Koko kesä ollaan sit aina töissä.

Mut en silti kadu pätkääkään että oon näitä isoja juhlia järjestämässä, oon nauttinut järjestelyistä tosi paljon ja ainakin voi häissä ajatella, että onpa jokainen juttu vaivalla tänne saatu. Monessa asiassa toki voi säästää, esim. meillä saadaan kuvat häälahjaksi, musiikkiesitykset hoitaa kaveripiiri, alkoholitarjoilua ei tule. Itse teen paljon kaikkea häihin. :) Tätä naimisiin.infon myytävää-osastoa seuraan hyvin aktiivisesti ja sieltä bongailen kaikkia koristeita. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa pienet häät (20-40 henkeä), kakkukahvien merkeissä :)

Suurin syy kakkukahvitarjoiluun on se, että vieraat jakautuu ruoka-aine allergioihin, vegaaneihin, vegetaristeihin, lihansyöjiin - pitäisi olla liian laajat tarjoilut :S Mutta hyvä puoli kakkukahveissa on se, että se on niin meikäläisiä!

Meillä säästyy paljon siinä, kun valokuvaajaksi tulee ystäväni, kaasoni kaveri tekee meikkini ja itse väsään kampaukseni.

Alkoholitarjoilua ei tule, bändiä/DJ:tä ei tule (tilaan ei mahdu), juhlatila oli yllättävän edullinen sekä sormuksenikaan ei ollut kallis :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä ainakin täällä naikkareiden sivuilla surffailu todellakin todistaa sen, että häihin ei tarvitse hassata paljoa rahaa - itse tekemällä, kierrättämällä ja ostamalla käytettyä tavaraa (joka kuitenkin käytännössä on aivan uutta - on kuitenkin käytetty vain yhden päivän!) säästää suuria summia!

Ja todellakin, että myös pienellä budjetilla saa aikaiseksi ihanat häät.

Ensin kannattaa varmaan miettiä, mikä on se todellisuutta vastaava vierasmäärä, joka teidän häihinne tulee. Lähteä sitten siitä miettimään, mikä voisi olla se todellinen häiden budjetti; voiko joku tuttu tehdä tarjoilet teidän häihinne? Saako kaverin/tutun ottamaan kuvia? Hääpuku niin morsiammelle kuin sulhollekin löytyy varmasti halvalla netistä, ja varmasti sellainen mistä haaveilee. Mikäli kuulut kirkkoon, esteiden tutkinta sekä kirkkovihkiminen eivät maksa mitään. (korjatkaa, jos olen väärässä, näin olen ymmärtänyt asiaa tutkittuani) Toisaalta maistraatissa vihkiminen maksaa. En tiedä summista, mutta varmaan siinä 50-100eur paikkeilla.

Jos menette naimisiin kesä/kevät aikaan, saako kukat esim. omasta/tutun kukkapenkistä?

Omistaako joku tuttusi hienon auton, josta saisitte bensakulujen hinnalla hääauton? Voisiko hääjuhlat pitää esim jonkun tutun kotona? Ehkä navetassa tms, jos häät ovat kesällä/keväällä?

Tässä nyt joitain ideoita, toiv näistä oli apua! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käsittääkseni maistraattivihkiminen on myös ilmainen. Jos vihkijän haluaa juhlapaikalle, se maksaa 200 € + kilometrikorvaukset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu saman asian kanssa itse pohdin :) pitääkö häät vai karkaako naimisiin. Häiden pitämisessä itseäni suurimpana ahdistaa RAHA tai se kun sitä ei juuri ole. Ja asuntolainan päälle ei lainaa enää voi ottaa. Oma sukuni on myös aivan toiselta planeetalta kuin sulhasen suku, varsinkin alkoholin käytön suhteen. Kaikilla tuntuu myös olevan mielipide, milloin meidän pitää mennä naimisiin ja miten. Tämänkin vuoksi olen tosissani alkanut miettiä, että mentäs naimisiin vaan kaksistaan jossain, vaikka ulkomailla.

Toisaalta houkuttaa ne prinsessahäät, josta jo edelläkin puhuttiin :) kuka nainen ei halua olla yhden päivän prinsessa, vaikken mitään suureellisia häitä järjestäisikään. Että en voi auttaa, mutta jos lohduttaa painin saman ongelman kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraslistalla meil oli alunperin n.120...nyt se vaan paisu n.140hlö:n , mut se ei edes haittaa...mielestäni kyseessä keskisuuret häät:)

Budjetti suunniteltu niin että se ei ole vieraista kiinni, kaikki ketä halutaan , niin myös kutsutaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ainakin valittu paikka rajoittaa meidän vierasmäärää - paikka vetää max 80 henkeä. Mielestäni tuo on ennemminkin pieni kuin suuri vierasmäärä. Miten sen sitten jokainen määrittelee :D kuin esim veljeni häissä oli 140 vierasta ja ne olivat mielestäni suuret häät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysymys jo naineille, kaduttiko vaatimattomammin naiminen, tuliko jälkikäteen oloa että se prinsessapäivä olisikin ollut se JUTTU?

Itse en tykkää patsastelusta, huomiosta, isoista juhlista (joihin kutsutaan nekin sukulaiset, joiden nimeä puoliso ei edes muista) jnejne. Omalta tuntuu ne pienemmät ja intiimimmät, joissa paikalla on vain kaikista tärkeimmät. Ei nyt tylsät tai koruttomat, mutta sellaiset - No, tiedätte varmaan. Kauniit, mutta pienet.

Minusta 99 prosenttia uskoo, että tuo on se juttu, niin sen kuuluu mennä (ja rahapussikin tykkää tuosta enemmän, mutta se ei ole pääasia vaan se oma fiilis) - Mutta entä jos kaduttaakin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä pohdin samanlaisia ajatuksia. Lähinnä siksi, että mieheni ei tiedä mitä haluaa. Hän ei tykkää paistatella valokeilassa, eikä tykkää järjestää juhlia, eikä hän osaa säästää rahaa, toisaalta hän haluaa koko sukunsa paikalle, mikä ei kylläkään tee kuin 40hlö, mutta siihen lisäksi minun läheisimmät ihmiset, joka tekee noin 30hlö. Eli voidaan alkaa puhua jo keskikokoisista häistä. Sitten kun hänen kanssaan keskustelee näistä asioista, kaikki on ihan sama, mutta silti kuitenkin taustalla on oma vahva mielipide.. Äsh.. onneksi häihin on vielä 2vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ kyllä sun miehes mieli vielä kirkastuu, älä huoli. Niinkuin sanoit, häihin on vielä kaksi vuotta aikaa. Ei mitään syytä panikoida vielä :) hän varmasti ajan kuluessa ymmärtää, ettei voi saada yhtä ja haluta samaan aikaan toista ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli tarkoitus mennä maistraatissa, mutta ystävien painostuksesta järjestämme häät :)

Mieli siis muuttunut ja rahahan on tehty käytettäväks, joten me emme ainakaan pohdi sitä kuinka paljon rahaa kuluu, kunhan vain budjetissa suurinpiirtein pysytään :)

Me ollaan tässä pitkin jo makseltu joka kuukausi häistä jotain.Niin ei ole sitten alkuvuodesta isoa pommia tulossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minulla on ihan sama fiilis..joku osa minusta haluaisi mennä maistraatissa naimisiin ensi viikolla ihan vaan me kaksi ja lapset, ja jouluna sitten lähetetään kortteja sukulaisille missä lukee hyvää joulua toivottaa Niemisen perhe, että sukulaiset saisi niin tietää että ollaan naimisissa..toisaalta minäkin mietin ja tuleva mieheni on sitä mieltä että minua alkaa kaduttaa jos emme pidä "isoja" häitä..hänen mielestä niin ehkä ei heti kaduttaisi mutta parin vuoden päästä kun ehkä ollaan jonkun muun häissä niin kaduttaisi..en tiedä..enimmäkseen mietityttää kyllä se asia että meillä ei todellakaan ole niin paljon rahaa että voitaisiin pitää isot kekkerit missä on catering, bändi j.n.e..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me järjestimme pienemmät häät (44 vierasta) ja itsestä ei tuntunut ollenkaan siltä, että olisin karsinut mitään tai luopunut prinsessapäivästä. Sulhanen olisi halunnut vain maistraattiin aluksi, mutta nyt kun häät ovat ohi on hänkin hyvin tyytyväinen että juhlittiin sitä päivää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään