grey

Morsiamen järjestämät polttarit

42 viestiä aiheessa

Pitkän aikaa asiaa pyöriteltyäni olen päätynyt seuraavaan ratkaisuun.

Polttarit ovat vaikea laji niin morsiamelle koettaviksi kuin kaasoillekin järjestettäviksi. Paljon suodenkuoppia puolin toisin. Ravintolaan? Mökille? Bileitä? Hemmottelua? Saunomista? Elämyksiä? Morsiamien tulisi jaksaa tietyllä tapaa olla innostunut, koska toiset on kuitenkin nähneet paljon vaivaa. Rahakysymys on ikuisuuskysymys; seurueessa eri tulotasoisia. Itse olen vielä niin sosiaalisesti taidoton, että en varmaan osaisi olla mukana yhtä innostunut kuin pitäisi olla, välillä väsyttää eikä jaksa muiden iloksi olla tekopirteäkään.

Joten kutsun häidemme nuoret naisvieraat pari viikkoa ennen häitä saunomaan yhdessä, syömään yhdessä, ja sitten voidaan vielä yhdessä bileillä. Koska kyseessä ovat pienet häät, kutsun mukaan myös mieheni kavereiden avecit "tutustumaan". Samaan aikaan mieheni järjsetää suosiollisella avustuksellani vastaavan kokoontumisen ja "saunaillan" miehille. Kutsu näihin "polttareihin" on hääkutsun kanssa samassa kuoressa nuoremmille vieraille.

Miltä kuulostaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni kuulostaa oikein hyvältä ratkaisulta! Varsinkin, jos itse ette ole toivoneet mitään extreme-polttareita. Itse olen ajatellut samantyyppistä ratkaisua, kun tiedän etten haluaa mitään nolaamista enkä pukeutumisia ym. Kaverini asuvat hajallaan ympäri maata, ja lähinnä itse tunnen tämän alueen palveluita, jotem minun on helpoin järjestellä asioita täällä.. Toivon polttareideni olevan iloinen jälleennäkeminen, hyviä muistoja ja rentoutumista kaikille, samalla myös kaikki näkevät toisensa/tutustuvat viimeistänkin. Kaason kanssa toki jutellaan asiasta ja päivä laitetaan lukkoon hyvissä ajoin, jotta muut saavat lapsenvahtinsa ym järjestettyä. Päivällä meillä on todennäköisesti tarkoitus ajaa kartingia naisporukalla.., sitten kylpylään, kivaan ravintolaan syömään. Sitten ainakin osa porukasta jatkaa kanssani iltaa kaupungin yöhön :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ideasi kuulostaa todella hyvältä. Olen kuullut, että kaverin kaverilla on ollut vastaava järjestely. Oli kuulemma ollut mukavaa häissä, kun oli päässyt etukäteen tutustumaan ihmisiin. Polttarikansiossa oli ollut kaikista juhlien naispuoleisista kuvia ja sitä oli innolla tutkittu häissä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oli kuulemma ollut mukavaa häissä, kun oli päässyt etukäteen tutustumaan ihmisiin. :girl_smile:

En tunne mieheni ystävien naiskumppaneita lähes ollenkaan, ja tätä kautta sitten oppisi tuntemaan kaikki jatkoakin ajatellen, ja hääjuhlissa tuntisi kaikki vieraat.

Toivottavasti kaverit ei pety että eivät pääse suunnittelemaan mitään: D Tai ei kaverit, mutta sisko, jolle järjestettiin poltterit muutama vuosi takaperin voi hieman harmistuakin, kun on luonteeltaan sellainen järjestäjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen osallistunut polttareihin kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla morsiamet olivat järjestäneet kekkerit itse. Kaasot olivat kehittäneet pari yllätyksellisempää ohjelmaosuutta, mutta päälinjaukset olivat kaason: mukavaa yhdessäoloa mökillä, morsiussauna ja hyvää ruokaa. Itse tehdyillä polttarilinjauksilla voi harvoin mennä täysin metsään ja paikalle olettaisi saavan kaikki ne, jotka polttareihinsa haluaa paikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minustakaan ole tyhmää järjestää niitä itse. En itsekkään halua ns. perinteisiä polttareita. Tämän olen ilmaissut kaasolle ja aion vielä muistuttaa asiasta. Minulla on häiden alla pieni vauva ja esikoinenkin siinä hoidettavana. En todellakaan voi yllättäin lähteä juhlimaan, varsinkaan jos vauva on imetyksellä. Olen sanonut että polttareita juhlitaan häiden jälkeen esim. meillä kotona saunan, ruoan ja juoman merkeissä. Kutsun kaason kanssa yhdessä kavereita istumaan iltaa. Kaaso saa hössöttää ruokia ja juomia jos tahtoo tai sitten tehdään se yhdessä. Illalla voidaan suunnistaa baariin mutta mulle ei laiteta mitään noloa vaatetusta tms. Olenhan tuolloin jo naimisissa. Muutenkaan en hlaua että asiaa mainostetaan missään baarissa jossa dj huutelee mun nimeä ja mun pitää esittäytyä tai muuta sellasta... :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pyydän jo etukäteen anteeksi, jos pahoitan jonkun mielen mielipiteelläni.

Mutta: mielestäni polttarit on sellainen tapahtuma, jota EI missään nimessä voi järjestää itse. Sehän on jo todella iso epäluottamuslause kaasoa ja ystäviäkin kohtaan. Polttarit on perinteisesti se "viimeinen ilta ulkona poikamiehenä/-tyttönä". Eli polttareita ei myöskään voi järjestää häiden jälkeen. Käsitys siitä, että polttarit pitäisi olla yllätysjuhla, jossa riekutaan kaupungilla kamalassa humalassa nolattavana sotkee monesti ajatusta. Polttareiden tyylistä ja myös ajankohdasta on hyvä keskustella kaason kanssa. Vaikka itsellä ei olekaan lapsia, niin kyllä meilläkin oli häiden alla sen verran kiirettä, että listasin kaasolle sellaiset viikonloput, jolloin polttareita ei voi järjestää. Jos lapsenhoito tms. on ongelma, niin tokihan päivämäärän voi sopia kaason ja ystävien kanssa valmiiksi. Ja vaikka paikankin voi itse varata, jos se tuntuu kätevältä. Mutta luottaisit edes sen verran ystäviisi, että antaisit heille mahdollisuuden järjestää mukavan ja sinunnäköisen illan. Keskustelemalla kaason kanssa polttareiden tyylistä ja kutsuvieraista kaasolle tulee kuva toivomastasi illasta. Kaason tulee myös kunnioittaa morsiamen toiveita illan tyylistä ja ohjelmasta. Toki yllätyksiä pitää kuulua mukaan. Sen verran pitää olla mieli avoimena uusille asioille ja kokemuksille, että pystyy yhden illan viettämään kavereiden suunnittelemilla ehdoilla. Jos tähän ei pysty, niin kyllä on pahasti kaavoihin kangistunut ja tylsä tulevaisuus edessä.

Jos raha-asiat tuntuu ongelmalta, niin kaasollehan voi antaa pienen osan hääbudjetista polttareiden järjestämiseen. Jos osallistujat sitten haluavat laittaa lisää rahaa, niin se ei ole enää sinun ongelmasi.

Naimisiin mennään (toivottavasti) vain kerran elämässä. Nauttikaa kaikesta siitä järjestelystä, odotuksesta, jännityksestä ja tietenkin polttareista. Olemme kuitenkin kaikki erilaisia. Toiset kokevat hauskaksi kulkea kaupungilla puputytöksi pukeutuneena ja toisille perinteinen morsiussauna maalaismaisemissa on se ainoa oikea vaihtoehto. Kertokaa toiveistanne kaasolle ja ystäville ja antakaa heidän yllättää teidät positiivisesti mukavan ohjelman merkeissä.

Terveisin,

TÄYDELLISET koko viikonlopun kestäneet ikimuistoiset yllätyspolttarit viettänyt nyttemmin jo rouviintunut morsian

Muokattu: , käyttäjä: sammakkomorsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole kaasoa, joten ei ole ketään joka järjestäisi polttareitakaan. Toisaalta, vaikka minulla olisi kaaso, en silti haluaisi mitään perinteisiä polttareita.

Sen sijaan ajattelin kutsua häiden naisvieraita koolle ennen häitä ja pitää mukavan "tyttöjenillan" heidän kanssaan. Illan ohjelmaa en tarkalleen tiedä, voi olla, että on vain minun suunnittelemani ohjelma, voi olla, että vieraat haluavat järjestää jotain yllätystä minulle. Kuitenkin kaikki tietävät missä mennään ja että tärkeintä on pitää hauskaa yhdessä saunoen, syöden ja nauraen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No joo, suunnitelmiin tuli uusi käänne. Kuulemma mulle ollaan järkkäämässä polttareita, joten se noista edellisistä puheista. :girl_haha:

Itku meinas tulla eilen ku olin niin liikuttunut kuulemastani. Ihania ystäviä mulla... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No vaikka kuinka muistuttaa mulle että on kyse viimeisestä illasta kavereiden kanssa tai jotain niin en ole halukas viettämään polttareita. Tosiaan mun vauva on n.3kk ikäinen tuolloin ja en ole häntä valmis jättämään. Tämä pitää kaason ymmärtää. Enhän voi olla varma onnistuuko esim. pulloruokinta jne. Nämä asiat näkee juuri sillä hetkellä kun vauva on tässä ja nyt ja elämää eletään hänen kanssaan. Etukäteen mahdotonta lupautua mihinkään ja mahdotonta tietää millaista arki tuolloin on 3kk ikäisen ja 3-vuotiaan kanssa. Raskaana ollessani (eli viimeisilläni) en polttareita halua. Haluan juoda alkoholia silloin kun lähden kavereiden kanssa bilettämään. Ison mahan kanssa juhliminen ei innosta vaikka selvänä menisinkin. Siksi ehdotin että juhlitaan jälkikäteen kun vauva on vähän isompi (syö mahd. kiinteitä jne) että pääsen kunnolla ilman huolta tuulettumaan. En halua vapaailtaa viettää murehtimalla sitä että miten kotona pärjätään pikkuisen kanssa. Mieluummin sitten kun kaikki ovat siihen valmiita ja äitikin saa mennä huolettomammin. Enkä tosiaan ole maanimyynyt jos mulle jotain kivaa järjestetään tuolle iltaa mutta ei tosiaan mitään puputyttönä kaupungilla kiekkumista... Hauskaa voidaan ja pitääkin pitää,mutta sitten kun aika on siihen oikea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pyydän jo etukäteen anteeksi, jos pahoitan jonkun mielen mielipiteelläni.

Mutta: mielestäni polttarit on sellainen tapahtuma, jota EI missään nimessä voi järjestää itse. Sehän on jo todella iso epäluottamuslause kaasoa ja ystäviäkin kohtaan. Polttarit on perinteisesti se "viimeinen ilta ulkona poikamiehenä/-tyttönä". Eli polttareita ei myöskään voi järjestää häiden jälkeen. Käsitys siitä, että polttarit pitäisi olla yllätysjuhla, jossa riekutaan kaupungilla kamalassa humalassa nolattavana sotkee monesti ajatusta. Polttareiden tyylistä ja myös ajankohdasta on hyvä keskustella kaason kanssa. Vaikka itsellä ei olekaan lapsia, niin kyllä meilläkin oli häiden alla sen verran kiirettä, että listasin kaasolle sellaiset viikonloput, jolloin polttareita ei voi järjestää. Jos lapsenhoito tms. on ongelma, niin tokihan päivämäärän voi sopia kaason ja ystävien kanssa valmiiksi. Ja vaikka paikankin voi itse varata, jos se tuntuu kätevältä. Mutta luottaisit edes sen verran ystäviisi, että antaisit heille mahdollisuuden järjestää mukavan ja sinunnäköisen illan. Keskustelemalla kaason kanssa polttareiden tyylistä ja kutsuvieraista kaasolle tulee kuva toivomastasi illasta. Kaason tulee myös kunnioittaa morsiamen toiveita illan tyylistä ja ohjelmasta. Toki yllätyksiä pitää kuulua mukaan. Sen verran pitää olla mieli avoimena uusille asioille ja kokemuksille, että pystyy yhden illan viettämään kavereiden suunnittelemilla ehdoilla. Jos tähän ei pysty, niin kyllä on pahasti kaavoihin kangistunut ja tylsä tulevaisuus edessä.

Jos raha-asiat tuntuu ongelmalta, niin kaasollehan voi antaa pienen osan hääbudjetista polttareiden järjestämiseen. Jos osallistujat sitten haluavat laittaa lisää rahaa, niin se ei ole enää sinun ongelmasi.

Naimisiin mennään (toivottavasti) vain kerran elämässä. Nauttikaa kaikesta siitä järjestelystä, odotuksesta, jännityksestä ja tietenkin polttareista. Olemme kuitenkin kaikki erilaisia. Toiset kokevat hauskaksi kulkea kaupungilla puputytöksi pukeutuneena ja toisille perinteinen morsiussauna maalaismaisemissa on se ainoa oikea vaihtoehto. Kertokaa toiveistanne kaasolle ja ystäville ja antakaa heidän yllättää teidät positiivisesti mukavan ohjelman merkeissä.

Terveisin,

TÄYDELLISET koko viikonlopun kestäneet ikimuistoiset yllätyspolttarit viettänyt nyttemmin jo rouviintunut morsian

Olen samoilla linjoilla polttareiden ajoituksen suhteen, kyllä polttarit ennen häitä olisi perinteisesti tarkoitus olla. Omiin häihini en vain ole kaasoa halunnut, koska olemme menossa ns. salaa naimisiin, ja se salaisuus on minun ja mieheni. Vanhemmista lähtien muut saavat tietää häistä 8 viikkoa ennen, jolloin samassa kuoressa lähtee myös kutsu illanistujaisiin edeltävästi.

Jos olisimme valinneet ns. perinteiset häät, tuolloin polttarit olisivat kuuluneet asiaan ja tällöin tiedän kyllä että ne olisi minulle järjestetty ja varmasti aivan mahtavina (siskoni ja paras ystäväni ovat varsinaisia partyplannereitä molemmat).

Toisaalta omasta näkövinkkelistä naimisiin meneminen ei tule muuttamaan elämässäni suhtautumistani tai ajankäyttöäni kavereihin tai omaa vapauttani, että sen menettämistä tulisi erityisesti "viimeistä kertaa " juhlia. Jos tuntisin joutuvani luopumaan jostakin niin tärkeästä en menisi naimisiin. Mieheni kanssa ollaan tästä sitten samalla sivulla, ettei kuulosta riian karskilta. :D

Muokattu: , käyttäjä: grey

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mun mielestä sun suunnitelmat kuulostaa todella hyviltä!

Mä itse huomasin, että alkoi olla todellinen uhka, ettei mun toiveita kunnioitettaisi polttareiden suhteen. Niinpä mun "polttarit" oli hauska ilta kolmen läheisen ystävän kanssa (joista kaksi ei siinä vaiheessa tiennyt mun menevän naimisiin siitä viikon päästä). Mentiin huvipuistoon, tehtiin ruokaa, laulettiin karaokea ja tanssittiin aamuun asti baarissa. En kaivannut mitään muuta.

Ehdottomasti sinulla on oikeus suunnitella ja järjestää polttarisi! Luutuneet kuviot romukoppaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toisaalta omasta näkövinkkelistä naimisiin meneminen ei tule muuttamaan elämässäni suhtautumistani tai ajankäyttöäni kavereihin tai omaa vapauttani, että sen menettämistä tulisi erityisesti "viimeistä kertaa " juhlia. Jos tuntisin joutuvani luopumaan jostakin niin tärkeästä en menisi naimisiin. Mieheni kanssa ollaan tästä sitten samalla sivulla, ettei kuulosta riian karskilta. :D

Samaa mieltä.. En usko että naimisiinmeno vaikuttaa juhlimiseeni mitenkään. Käyn nyt aika harvoin, max 4-5 kertaa vuodessa (noh, kesällä ehkä enemmän) ulkona ja sama tahti jatkunee. Ainakaan se ei lopu siksi että on naimisissa! Joten en jaksa noudattaa polttariperinnettä, aika jännää että pitäisi noudattaa osaa perinteistä ja osaa ei? Jos en halua yllätysohjelmaa niin en halua. Onneksi kaasoni on samaaa maata eli pyydän häntä buukkaamaan jonkun kivan ravintolan syömiseen ja juomiseen tai sitten perinteinen ilta eli etkot jonkun luona ja sitten baariin. Ehkä maskeeraukseen voisi panostaa ja ostaa uudet kuteet mutta muuten en lähde pelleilemään asiasta tehden oli perinne tai ei. Ja joku morsiussauna on ihan vihoviimeinen ajatus tälle morsiamelle.

Jokainen toki tyylillään :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pelkän otsikon lukiessni ajattelin, että tässä on taas yksi kontrollifriikki morsian liikenteessä... :girl_haha: mutta tuohan kuulostaa tosi hyvältä ja mukavalta! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli pienet häät, ja kaason nimeäminenkin oli melkeinpä pelkkä "muodollisuus" koska en sellaista juurikaan itse häissä tarvinnut. Aluksi olisin halunnut siksi nimelliseksi kaasoksi erään ystäväni jonka olen tuntenut jo tosi pitkään ja jonka kans olen aikoinani paljonkin viettänyt aikaa MUTTA hommassa kävi niin että kun rupesin puhuun polttareista, että en todellakaan halua mitään rymyämispolttareita, enkä varsinkaan mitään sellaista jossa joudun esiintymään tai nolaamaan itseni jotenkin, varsinkin kun kärsin paniikkihäiriöstä, niin siitäpä se sit lähti.. Tämä ns. kaaso kun oli sitä mieltä että minulta ei edes kysytä, keitä polttareihini kutsutaan/mitä ohjelmaa polttarit sisältää yms yms. No jonkin aikaa mietittyäni sanoin sitten ko.henkilölle että haluan siinä tapauksessa vaihtaa kaasoa, ja uuden kaason kans sit sovittiin että päätän itse keitä kutsun polttareihin,ja myös kutsuin heidät itse, ja ohjelmasta sovittiin pääpiirteet niin että uskalsin luottaa siihen että mitään nolausjuttuja ei polttareihin tule.. Polttarit oli loppupeleissä tosi kivat, ja "alkuperäinen kaasokin" sai kutsun, pienen neuvottelun jälkeen=)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin aattelin ihan samoin, että josko itse järkkäisin polttarit itselleni ;) Parhaat kamut, kuohuvaa, sauna.. Ym... ;)

Mentäisiin esim. Tallinnaan...

Jotenkin mulle vaan on tärkeää, että saan edes vähän hallita tilannetta :girl_haha:

Pelkuri kun näköjään olen :girl_wink: Ei vaan, se vaan sopis mulle parhaiten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin varmaan järjestän ystävilleni jotkut illanistujaiset. Tai mennään ravintolaan syömään. En pidä yllätyksistä, enkä siitä etten tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu, joten joko järjestän kaiken itse tai minun tulee saada tietää illan ohjelma tarpeeksi ajoissa.

Minulle polttarit ei ole mikään "viimeinen ilta ulkona poikamiehenä/-tyttönä", koska en todellakaan ole mikään sinkku, eikä se suinkaan ole mikään viimeinen ilta missään mielessä. Ei naimisiinmeno muuta meidän perheessä muita kuin mun sukunimen ja juridisia asioita.

En näe mitään syytä pitää perinteisiä polttareita, vain koska niin on tapana. Ei sovi minulle, jokainen saa minusta juhlia tai olla juhlimatta niin kuin haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikäli morsian haluaa suunnitella omat polttarinsa vain kontrollifriikkiyttään tai koska kuvittelee, etteivät muut osaa järjestää hänen mieleisiään polttareita, voisi miettiä, että kuinkakohan polttareihin osallistuvat tuntevat morsiamen. Omassa kaveriporukassa olemme jo vuosikaudet jutelleet tulevista polttareistamme ja muutenkin tunnemme toisemme ja arvostamme toistemme ajatuksia, joten luotan, että kun omien polttareideni aika on, ne on suunniteltu juuri minulle, minun (ja kaveriporukan) iloksi ja niistä tulee aivan mahtavat! Mikäli morsian ajattelee, ettei kukaan järjestä polttareita tai muuten vaan halutaan viettää rauhallinen (?) ilta yhdessä, niin mielestäni alkuperäisen viestin tyyliin se on mahdollista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mikäli morsian haluaa suunnitella omat polttarinsa vain kontrollifriikkiyttään tai koska kuvittelee, etteivät muut osaa järjestää hänen mieleisiään polttareita, voisi miettiä, että kuinkakohan polttareihin osallistuvat tuntevat morsiamen. Omassa kaveriporukassa olemme jo vuosikaudet jutelleet tulevista polttareistamme ja muutenkin tunnemme toisemme ja arvostamme toistemme ajatuksia, joten luotan, että kun omien polttareideni aika on, ne on suunniteltu juuri minulle, minun (ja kaveriporukan) iloksi ja niistä tulee aivan mahtavat! Mikäli morsian ajattelee, ettei kukaan järjestä polttareita tai muuten vaan halutaan viettää rauhallinen (?) ilta yhdessä, niin mielestäni alkuperäisen viestin tyyliin se on mahdollista.

Niin, jos nyt lähtee siitä että taustalla on se kontrollifriikkeys motivaattorina, niin toki tuota kannattaa miettiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aivan, siis kontrollifriikkiys ja muut syyt ovat asiat erikseen. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin minulla ainakin syy siihen että järjestän polttareitani itse, on se että olen ainut joka asuu paikkakunnalla jossa polttarit pidetään. Muilla olisi tosi hankalaa tehdä järjestely, kaasoni kanssa mietimme ohjelmaa yhdessä (sähköpostin kautta) ja uskon että kaikki varmasti tykkäävät ohjelmasta. Kaikki vieraat myös yöpyvät meillä, joten olisi ehkä aika vaikeaa salassa minulta järjestää kaikkien hakemisia, yöpymisjuttuja ym. Lienee myös liikaa vaatia, että juuri pari kuukautta ennen polttareita synnyttäneet kaverit rupeisivat järjestämään polttareita.. Minä ainakin olen tyytyväinen, jos he ylipäätään pääsevät mukaan edes osaksi aikaa smile.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kontrollikommenttini taustalla oli muuten muutama viikko sitten Satuhäissä tai Meidän häissä ollut morsian, joka oli päättänyt ei ainoastaan omista polttareistaan, vaan myös miehensä polttareista. Siinä oli bestman ihmeissään.

Omien polttarien suunnittelu kuulostaa hyvältä, jos siitä ollaan sovittu kaason/kaveriporukan kanssa. Tällöin ei tule kavereillekaan sellaista tunnetta, etteikö morsiamelle mikään kelpaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaako tähän laittaa vielä että olen suunnitellut myös ne miehen polttarit :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kontrollikommenttini taustalla oli muuten muutama viikko sitten Satuhäissä tai Meidän häissä ollut morsian, joka oli päättänyt ei ainoastaan omista polttareistaan, vaan myös miehensä polttareista. Siinä oli bestman ihmeissään.

Mä näin tän saman jakson, ja olin kyllä ihan että mitä ihmettä nyt taas. Hieman pelottava asenne oli tulevalla rouvalla paikoitellen, välillä meni jopa komiikan puolelle.

Mutta siis: mä kuulun myös ryhmään "itse-polttarinsa-järjestävät-tulevat-rouvat", mutta lähinnä kaasottomuuden takia. Ensi kesänä pidettävät häämme ovat tosi pienimuotoiset: vihkiminen maistraatissa, ruokailu tilausravintolassa perheiden kesken ja myöhemmin kakkukahvit lähimmille sukulaisille. Perinteistä häähumua olen aina vierastanut. Kaasottomuudesta ja varsinaisten juhlien pienimuotoisuudesta huolimatta halusin kyllä polttarit, vaikka parempi kai olisikin puhua itse organisoimastani tyttöjen reissusta. Kehittelen ja ideoin siis paraikaa viikonloppureissua muutamine aktiviteetteineen, hyvine ruokineen ja juomineen ja niin edelleen. Sinänsä minulla ei ole mitään polttareiden perinteisiä elementtejä (kuten se yllätyksellisyys, hassuttelut ym) vastaan, tällainen järjestely nyt vaan tuntuu luontevimmalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No joo, suunnitelmiin tuli uusi käänne. Kuulemma mulle ollaan järkkäämässä polttareita, joten se noista edellisistä puheista. :girl_haha:

Itku meinas tulla eilen ku olin niin liikuttunut kuulemastani. Ihania ystäviä mulla... :-X

:-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään