Tuu-tikki

Koekampaus vai ei?

69 viestiä aiheessa

Mulle tulee koekampaus, koska sovittiin kampaajan kanssa yhdessä, että se on paras tapa selvittää miten mun hiukset saa kihartumaan ja pysymään kiharalla parhaiten. Se tulee tarpeeseen, kun mun hiukset vaativat aika järeitä aseita pysyäkseen kiharalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee koekampaus, koska sovittiin kampaajan kanssa yhdessä, että se on paras tapa selvittää miten mun hiukset saa kihartumaan ja pysymään kiharalla parhaiten. Se tulee tarpeeseen, kun mun hiukset vaativat aika järeitä aseita pysyäkseen kiharalla.

Kuullostaa tutulta, ja siksi taidan itse päätyä ihan samaan. 

Mulla ei ole koskaan tainnut olla kiharoita jotka olisivat oikeasti pysyneet, joten jännä nähdä miten ja millaisilla mömmöillä ammattilainen tukkaani taikoo. Tuo pääkarva kun on paitsi pitkää, myös aika paksu tukko.

Voi siis myös muutama hetki vierahtää sen laittamisessa.... 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Voi siis myös muutama hetki vierahtää sen laittamisessa.... Tuo pääkarva kun on paitsi pitkää, myös aika paksu tukko.

 

 

 Mulla on sama tilanne, joten senkin takia se koekampaus voi olla ihan hyvä idea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävä tekee kampauksen ja sitä varmaan harjoitellaan useampaan kertaan. En millään pystyisi menemään täysin vieraalle kampaajalle ilman koekampausta, hyvä jos edes koekampauksen kanssa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nykyään on vissiin ennenkuulumatonta tehdä hääkampausta ilman koekampausta. Jokainen parturi-kampaamo johon otin yhteyttä otti heti esille koekampauksen. Onhan se koekampaus hyvä että kampaaja tietää sitten vähän miten se hius käyttäytyy. Itse otan koekampauksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tunnet ja tiiät kampaajan ni ei tarvi käyä. En käynyt itsekään koska aina kun olen siellä käynyt olen ollut tyytyväinen. Jos olisi ollut vieras kampaaja ni sillo ehottomasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaukseni hintaan kuuluu vain suunnittelutapaaminen eli sillä mennään. Minulla ei ole vakikampaajaa, joten joku "riski" piti joka tapauksessa ottaa.. En edes tiedä, kuka kampaamon useasta kampaajasta minulle tulee, mutta heillä on kyllä hyvä maine (esim. kaasoni on käynyt siellä) ja tekivät minulle nätin ja kestävän pikakampauksen messuilla. En stressaa kuitenkaan, koska en usko, että kampaus voi mennä niiiiiin pieleen, että päivä siitä pilalle menisi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kyllä sekä koekampaus että -meikki. En ole kyseisessä kampaamossa käynyt koskaan niin mukavempi, että etukäteen voi jutskailla oma toiveet läpi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen kyllä hiusteni suhteen niin kontrollifriikki, että haluan sen koekampauksen. Mulla on itselläni vahvat visiot kampauksesta, mutta ei mitään hajua, miten se käytännössä toteutetaan, joten haluan olla varma, että kampaaja oikeasti tajuaa mitä haen takaa. Varmaan kuulostaa pinnalliselta, mutta olen vähän sellainen tukka hyvin, kaikki hyvin -tyyppinen ihminen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäki haluan koekampauksen :) Niin usein kampaus on kuitenkin ollut erilainen, mitä on yrittänyt selittää, joten näin tuntuu selkeämmältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti koekampaus tai ainakin huolellinen suunnittelupalaveri+ riittävästi joustoaikaa kampauksen suhteen hääaamuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kampaajat on poikkeuksetta tuskailleet mun hiusten ja niiden käyttäytymisen kanssa, joten mun on pakko ottaa koekampaus ihan jo siksi, että kyseinen ammattilainen saisi käsityksen siitä mitä on tiedossa. Nämä eivät siis tottele mitään hellävaraisia käsittelyjä, vaan vaativat kovat aseet käyttöön, että suostuvat minkäänlaiseen yhteistyöhön. "Ai ei nää tosiaan kiharrukaan muotoiluraudalla. Pitää sittenkin ottaa kunnon kiharrin käyttöön" on paljon kivempi kuulla koekampauksen yhteydessä kuin juhlapäivän aamuna.  :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen koekampauksen kannalla. Minulla oli todella tuttu kampaaja, joka on laittanut minulle kampauksia useamminkin. Kuitenkin nyt hääkampaukseen laitettiin muutama klipsipidennys tuomaan runsautta ja niiden pidennysten paikat oli kyllä todella hyvä katsoa etukäteen. Kampaus oli rento kiharainen niskanuttura, johon hiukset letitettiin toiselta puolelta. Ja tuon letin sekä klipsien kanssa pitikin sitten suunnitella jokunen tovi, että klipsit menivät piiloon.. Mutta tämä kaikki katsottiin koekampauksessa, niin hääpäivän aamuna kaikki sujui ilman ongelmia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääviikolle on varattu koemeikki ja koekampaus. Tuntuu ehdottomalta jutulta minusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itsekin miettinyt asiaa ja näillä näkymin alan yhä enemmän kallistua koekampauksen tai vähintäänkin suunnittelupalaverin puoleen, nimittäin vakkarikampaajani ei työskentele lauantaisin. Hän antoikin hyvän neuvon varata kampaaja mahdollisimman nopeasti, sillä meidän kaupungissamme yhä harvempi kampaaja tekee töitä lauantaisin. Ihan hyvä pointti! Silti minulla kampaaja ja kampaustyyli yhä päättämättä! :huh:  Minun lyhyiin hiuksiin ei mitään vaativaa kampausta saa, enkä haluakaan, mutta silti haluaisin sen onnistuvan täydellisesti omaan tyyliini/makuuni, koska tarkoituksemme on panostaa hääkuviin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ota koekampausta, sillä en koe sitä tarpeellisena. Mulle on vuosien varrella eri kampaajat tehneet näyttävät ja kestävät juhlakampaukset noin vartin suunnittelulla juhlapäivän aamuna ja joka kerta olen ollut tyytyväinen. Luotan ammattilaiseen myös hääkampausasiassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole yleensä saanut sellaista kampausta, mitä olen kampaajalta pyytänyt. Eikä ole johtunut siitä, etteikö hiuksistani saisi sellaista. Jos on osaava kampaaja, niin sitten pystyy varmaan luottamaan ilman koekampausta. Jos ei tunne kampaajaa tai tiedä hänen tehneen paljon kampauksia, niin en luottaisi. Yllättävän moni kampaaja osaa vain yhden kampauksen ja tekee sen, pyydät mitä tahansa. Otin itse koekampauksen vieraalta kampaajalta, jonka tiesin tehneen paljon hääkeikkoja, eikä varmaan olisi tavinnut ottaa. Kampaaja luki ajatukset heti ja pikaisen laittelun tuloksena oli ihanampi kampaus kuin koskaan. En silti kadu koekampauksen ottoa. Nukun yöni hyvin ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti koekampaus. Saa varmasti kokeiltua miten hiukset käytttäytyvät ja onko morsiamen toiveiden mukainen kampaus edes mahdollinen ko. hiuksiin. Samalla saa varmistettua, että morsiamen ja kampaajan ajatukset toivotusta mallista ovat samanlaiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koekampaus on sellainen, mistä olen ehkä valmis säästämään.. Kovin ihmeellistä kampausta en halua ja veikkaan, että jokainen kampaajaksi itseään kutsuva osaa sellaisen tukkaani väkertää. Kelpuutan melkeinpä minkä vaan perus ponihäntää prameammat kampaukset. Koemeikki sen sijaan on ehdoton, että tunnistaa hääpäivänä nassun omaksi! ^_^  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään