Jump to content
Naimisiin.info

Toiset häät - mitä päälle?


Sonina

Recommended Posts

Moikka kaikille!

Minun tarinaani kuuluu epäonnistunut ja todella lyhyt avioliitto menneisyydessä. Tuolloin häät olivat isohkot, vieraita noin 100, ruuat ja kaikki perinteiset jutut. Päälläni oli unelma puku, tiukalla korsetilla ja isolla vanteella ja laahuksella.

Nykyään elämääni kuuluu mies, jota rakastan enemmän kuin mitään muuta ja ketään ikinä. Avioliitto on mielessäni, mutta ihan vielä ei ole sen aika. Unelmissani kuitenkin mietin millaiset tulee olemaan häämme. Ideana on ilmoittaa ennen vihkimistä lähimmille ajankohta ja "karata" suoraan kirkosta yhteiselle lemmenlomalle ilman sen suurempia juhlia. Jotenkin edellisen liittoni jälkeen koen, että vihkiminen ja avioliitto ovat niin henkilökohtaisia asioita että loppujen lopuksi isoilla juhlilla ei ole merkitystä. Myös mieheni on tähän ajatukseen kypsymässä.

Haaveiluni lähtee liikkeelle siitä millaisen puvun haluaisin laittaa päälle. Jotain kaunista, mutta ei kuitenkaan niin prinsessaa kuin ekalla kerralla. Kertokaa toisen kerran avioituvat ajatuksianne ja laittakaa myös kuvia sellaisista puvuista mitä itse haluatte tai kenties olette jopa jo valinneet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla vähän vastaavankuuloinen tausta ekan liiton osalta. Jos menen avomieheni kanssa naimisiin, ei aiempi liitto/häät estä/poista mitään mitenkään taustalla, eli en ajattele että kun oli jotain ekalla kerralla, niin nyt...

Ehkä pukuvalinta olisi nyt toinen, sillä on tullut ikää lisää ja makukin muuttunut, mutta eka pieleen mennyt liitto ei vaikuta toiseen mitenkään. Se oli kokemus, mutta ei tee minusta mitenkään damaged goods :D Nyt jos me mentäis naimisiin, olisin ehkä enemmän "aikuinen" morsian ja hääkarkit sun muut jäis tekemättä ja paikalla olisi vain ne oikeasti läheiset ihmiset.

Link to comment
Share on other sites

Mulla exän kanssa takana 12 vuoden yhdessäolo ja kaksi lasta, aviossa oltiin 5 vuotta. Silloin menimme salaa naimisiin ja erottiin julkisesti ^_^ . Nyt on edessä toinen avioliitto, myös miehelle ja juhlat pienimuotoiset ja meidän näköiset. Ei mitään prisessahää hommia vaan kirkkovihkiminen ja kunnon grillibileet meillä kotona. Hääpukua tuskin ostan vaan korvaan sen jollain juhlapuvulla. Joitain juttuja haluan nyt kuitenkin tehdä, mitkä jäi edellisellä kerralla tekemättä.

Link to comment
Share on other sites

Olen Fredrikan kanssa samoilla linjoilla. Ei ekat häät vaikuta mitenkään tuleviin häihimme. Toki nämä tulevat olemaan hyvin erilaiset, mutta ei itsetarkoituksellisesti. Minun ekat hääni olivat hyvin pienet, näissä juhlitaan perinteisemmin ja isommalla porukalla. Minulle tulee nyt morsiuspuku, ekalla kerralla sellaista ei ollut. Monilla toista kertaa avioituvilla taitaa olla toisinpäin :girl_smile:

Minulla ei ollut prinsessapukua ekalla kerralla eikä tule nytkään, kun en ole prinsessatyyppiä. Valitse Sonina itsellesi juuri sellainen puku, jonka tunnet omaksesi ja jossa haluat avioliittosi aloittaa.

Tärkeintä on mielestäni juhlia avioliittoa itselle sopivalla tavalla ja nykyhetkeen keskittyen ja tulevaisuuten katsoen. Mennyt on mennyttä, eikä sitä kannata liikaa miettiä.

Link to comment
Share on other sites

Olen Fredrikan kanssa samoilla linjoilla. Ei ekat häät vaikuta mitenkään tuleviin häihimme. Toki nämä tulevat olemaan hyvin erilaiset, mutta ei itsetarkoituksellisesti. Minun ekat hääni olivat hyvin pienet, näissä juhlitaan perinteisemmin ja isommalla porukalla. Minulle tulee nyt morsiuspuku, ekalla kerralla sellaista ei ollut. Monilla toista kertaa avioituvilla taitaa olla toisinpäin :girl_smile:

Minulla ei ollut prinsessapukua ekalla kerralla eikä tule nytkään, kun en ole prinsessatyyppiä.

Ja minä komppailen maitokahvia. Mulla oli ekoissa häissä hyvin yksinkertainen valkoinen pellavamekko ja tuleviin häihin haluan jotain ihan erilaista. Ekat häät oli pienet ja perinteiset, näistä toisista tulee isommat ja meidän näköiset. Prinsessamekkoa en halua, vaan jotain värillistä ja lyhyttä. Yksi käytetty silkkinen hääpuku odottaa kaapissa, jos alkais tässä joskus kesemmällä oikeesti miettimään mitä siita haluan ja ompelijan kanssa neuvottelemaan..

Monella tosiaan taitaa olla toisinpäin, että ekat on The Häät vessakoreineen :girl_haha: ja -runoineen päivineen ja tokat on sitten "omemman näköiset", mulla ekat oli vaatimattomat ja näistä tokista tulee Thö Häät. :lol::wub:

Link to comment
Share on other sites

Joo ekalla kerralla taisin liikaa keskittyä kaikkeen hörhöilyyn ja koristeisiin yms. Nyt olen oppinut arvostamaan sitä itse asiaa, sitä, että seuraavan kerran kun sanon tahdon, tiedän todella keskittyväni siihen yhteen sanaan.

Mies, jonka kanssa nyt olen, on todellakin se kenen kanssa tahdon olla aina. Elämä ei ole ruusuilla tanssimista aina, mutta yhdesähän ne karikot koetaan ja niistä opitaan. Vastapainona ne ihanat hetket yhdessä. Arjestakin löytyy niin monia pieniä ja kauniita hetkiä =)

Ajatuksia vaikea selittää sanoin, mutta jotenkin tuntuu että toinen kartani alttarilla tulee olemaan se mistä olen haaveillut. Tiedän että ei saa vertailla mennyttä ja tulevaa, mutta sen verran on pakko sanoa, että aikaisemmin ei ole näin hyvältä tuntunut kenenkään kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Sonina, samanlaisin ajatuksin täälläkin.. vihkiminen ja avioliitto ovat niin henkilökohtaisia asioita

Menin toista kertaa naimisiin alkuvuodesta. Nämä häät olivat vielä pienimuotoisemmat kun ensimmäisellä kerralla, jolloin vihkiminen tapahtui lapsen kastetilaisuuden yhteydessä kirkossa kylläkin. Silloin olin pukeutunut siistiin jakkupukuun, käynyt kampaajalla ja meikissä.

Nyt toisella kerralla halusimme molemmat tilaisuudesta meidän kahdenkeskeisen, juhlavan ja intiimin tilaisuuden, jossa lupaudumme toisillemme ja meidät vihittiiin pienessä, kauniissa kappelissa todistajien läsnäollessa. Olin pukeutunut juhlavasti pitkään iltapukuun, käynyt kampaajalla ja meikattavana, valokuvissa käytiin ja vihkimisen jälkeen todistajien kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan. Seuraavana päivänä pudotimme postilaatikkoon kortit sukulaisille, jossa Pam Brownin runon myötä kerroimme menneemme naimisiin ja suuntasimme häämatkalle. Kaikkinensa meidän näköinen avioliiton alku :-X

Link to comment
Share on other sites

Vaikka olenkin menossa (vasta) ensimmäistä kertaa naimisiin, niin oli pakko tulla kurkkaamaan, millä linjoilla tällä palstalla mennään. Ihana kun täällä ihmiset keskusteleva siitä, että haluavat oikeasti "kahdenkeskiset" pienimuotoiset häät, joissa on läsnä vain ne kaikkein lähimmät ihmiset. Omat unelmieni häät olisivat jotain tuon kaltaista, mutta sulhanen haluaa isot häät. Tai no isot ja isot, 100 vierasta ollaan ajateltu kutsua. Pitäisiköhän minun näyttää hänelle tämä teidän keskustelupalsta niin hänelläkin saattaisi ajatukset vaihtua.

Innolla tietysti järjestän näitä mittakaavaltaan suurempia häitä, sillä ehkä meissä kaikissa asuu pieni prinsessa, jonka täytyy päästä joskus esille... :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

Eipä siinä loppujen lopuksi ole merkitys häiden koossa yms, vaan siinä, ettei missään vaiheessa unohda pävinä pääasiaa. Minulla se ainakin, ikävä kyllä, unohtui matkan varrella. Kovaa höökiä vaan isot juhlat pystyyn huomaamatta sitä, että silloinen suhde alkoi rapistua muista syistä. Häiden jälkeen tuntui "tässäkö se nyt sitten oli".. Eli todellakin keskityin vääriin asioihin enkä nähnyt sitä todellisuutta niiden takana.

Pääasia, että pitää mielessä mihin on ryhtymässä, alttarilla kuitenkin lupaa toiselle loppu elämän. Se on iso asia, eikä välttämättä niin yksinkertainen ja helppo lupaus kun asian oikein sisäistää. Sehän on vain sana "tahdon", joka pitää sisällään kaiken. Kaiken.

Link to comment
Share on other sites

Aivan.

Mun liittoni oli lyhyt ja ei pahemmin muistuttanut oikeaa tasapainoista avioliittoa ensinkään.

Hääpäivä oli todella ihana ja siitä jäi mieleen hyviä hetkiä. Samankaltaiset juhlat haluan sitten joskus, hyvää ruokaa ja rakkaat ihmiset läsnä. Puku oli silloin oikein kaunis hiukan prinsessamainen ja ajattelin tulevaisuudessa repäistä pukuvalinnalla, joka pysyy toistaiseksi salassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Olen menossa toista kertaa naimisiin,samoin tuleva mieheni.

Haluamme pitää pienet ja tyylikkäät häät.

En halua stressata asioista niin paljoa kuin ensimmäisellä kerralla, haluan että toisella kerralla nautin hääjärjestelyistä ja haluan nauttia häätilaisuudesta.

Ei mitään turhia stressejä kampauksesta, pukeutumisesta, kukista, ruuista yms.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulla myös aika sama tilanne kuin monilla tässä ketjussa.Häät eivät ole vielä ihan ajankohtaiset,mutta tietysti asioita on miettinyt.

Toisaalta on "epäreilua",että toinen mieheni "kärsii" takana olevasta liitosta.Mutta toisaalta hän haluaa hyvin erityyliset häät kuin mitä aiemmat hääni olivat.Ensimmäisissä oli kaunis kermanvärinen "perinteinen" puku - toisiin en tällaista halua.Ehkä ennemmin joku tyylikäs iltapuku.Tulevissa häissä avioliitto on se "juttu" eikä häät - niinkin typerältä kuin se kuulostaakin....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä tulossa 10.7.2010 häät ja nämä toiset minulle. Ensin ajattelin etten "kehtaa" pitää isoja häitä, vaikka ensimmäiset olikin ristiäiden yhteydessä ja juhlat myöhemmin ja muutenkin sellaiset mitä en ollut toivonut..

Sitten päätin että unohdan ne häät ja keskityn näihin, nämä ovat tulevalle miehelleni ensimmäiset ja näistä tulee "isot" kunnon häät :D suunnittelen nyt jo kovin ja nautin suunnattomasti tästä :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulossa 10.7.2010 häät ja nämä toiset minulle. Ensin ajattelin etten "kehtaa" pitää isoja häitä, vaikka ensimmäiset olikin ristiäiden yhteydessä ja juhlat myöhemmin ja muutenkin sellaiset mitä en ollut toivonut..

Sitten päätin että unohdan ne häät ja keskityn näihin, nämä ovat tulevalle miehelleni ensimmäiset ja näistä tulee "isot" kunnon häät :D suunnittelen nyt jo kovin ja nautin suunnattomasti tästä :girl_smile:

En tiedä mihin hävisi osa tekstistä mutta siis päälleni haluan valko/pinkin hääpuvun ja vannehameen alle eli sitä mitä olen aina halunnut :D

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli ekalla kerralla prinsessapuku, joten tällä kertaa mä "tyydyn" vähempään. Laitan päälle valkoisen lyhyen halterneckmekon. Tiarankin kyllä ostin, jos sitä edes sen verran lipsahtaisi prinsessaunelman puolelle ;)

Link to comment
Share on other sites

Mina panostan talla kerralla huomattavasti enemman pukeutumiseen kuin edellisessa. Valkoista prinsessaunelmaa ei kumpaisenakaan, edellisena pitkahko kapea pitsipintainen mekko, nyt sitten ihan kunnollinen juhlapuku, se unelmamekko ^_^ Ensimmainen oli kullanvarinen, taa toinen puna-musta, korsettiylaosalla ja levealla helmalla.

Muutenkin tulee paljon enemman panostettua naihin haihin, kuinka paljon lie tekemista naikkareilla ja osansa varmaan siina etta ensimmaiset haat kylla epailytti vahan jo ennakkoon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itte haaveilen tummasta / mustasta iltamekosta, jossa niskantakaa solmittava lenkki. Tyylikästä ja kaunista. Kulta ja musta liittyvät tuleviin häihimme, joten todennäköisesti iltamekkoni tulee olemaan musta, jossa jotain kultaa (vyö...)

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäiset hääni olivat hyvin käytännön sanelemat. Olin 3 kk aiemmin synnyttänyt ja avioliitto oli siinä vaiheessa hieman muodollisuus. Varattiin hääpaikka ja samassa paikassa vihkiminen sekä hääjuhla. Pappi ja kanttori paikalle (en olisi edes halunnut häämarssia...). Mekko oli kaverin ompelema kaapu. Kampauksessa ja meikissä tosin kävin. Ihan kivat juhlat oli loppupeleissä. Paikalla olivat vain vanhemmat ja isovanhemmat. Kamuja vieraili sitten illalla hääsviitissä. Pienesti ja ilman sen suurempaa tunnetta nämä häät vietettiin. Parasta oli se kun kanttori oli erehtynyt päivästä, sotki paikalle polkupyörällä, oli kännissä ja soitti väärin... :D

Nyt sitten työn alla hieman suuremmat häät. Sulhanen on itseäni nuorempi ja hänelle toki ensimmäiset häät nämä ovat. Vieraita tulee n.90. Ostin eilen mekon...pitkän ja tulipunaisen. A-linjaisessa mekossa, koska joulukuussa tähän pukuun sovittaudutaan yhdessä masuasukin kanssa. Tummahko meikki ja yksinkertainen nuttura. Pelkistettyä ja tyylikästä...ehkä hieman rock-henkistä meininkiä. Vietämme iltajuhlat buffet-pöytineen...kunhan se juhlapaikka löytyy. Vihkiminen kylläkin kirkossa (pitäähän sekin kerran kokea *wirn*).

Nyt aikuisella iällä naimisiin mennessä olen löytänyt itsestäni ehkä pienesti sen hömpötys-puolen. Ihanaa suunnitella yhdessä ja järjestellä asioita ajan kanssa. Ihanan kaasot ja bestmanit mukana...kovin rakkaita kaikki ovat. Luulen että näistä tulee hyvät bileet...tunne mukana <3

Link to comment
Share on other sites

Eipä siinä loppujen lopuksi ole merkitys häiden koossa yms, vaan siinä, ettei missään vaiheessa unohda pävinä pääasiaa. Minulla se ainakin, ikävä kyllä, unohtui matkan varrella. Kovaa höökiä vaan isot juhlat pystyyn huomaamatta sitä, että silloinen suhde alkoi rapistua muista syistä. Häiden jälkeen tuntui "tässäkö se nyt sitten oli".. Eli todellakin keskityin vääriin asioihin enkä nähnyt sitä todellisuutta niiden takana.

Minulla kävi ihan samalla tavalla. Ensimmäisissä häissä tein itse melkein kaiken ja sulhanen ei hirveesti osallistunut järjestelyihin. Oli kirkkohäät ja noin 50 vierasta ja kunnon juhlat. Päällä oli ihana hääpuku pitkällä laahuksella ja tiara päässä. Eli ne prinsessahäät.

Olen nyt päättänyt että seuraavissa häissä kuuntelen sulhasen mielipidettä, koska ne olisivat hänen ensimmäiset, ja tehtäisi kaikki ydessä. Minulla ei ole niin suurta väliä millaiset ne olisivat, olen jo kerran saanut kirkkohääni. :P Voisin mennä ihan vaikka jossain rannalla kahdestaan naimisiin tai sitten toiset kirkkohäätkin käy. Nautin prinsessana olosta. :girl_sigh:

Pukuni olisi varmaan taas oikein kunnon hääpuku. Itseasiassa kuolaan tällä hetkellä yhtä pronoviaksen ihanaa pukua (tulisi häät vain) hihi. Olen myöskin miettinyt että haluaisin hunnun tällä kertaa mutta en tiedä onko se niin sopivaa kun on jo toinen kerta menossa... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ekalla kerralla mun piti ottaa sellainen yksinkertainen empirelinjainen puku, häät oli alle 50 henkeä ja perinteisen ja ei-perinteisen väliltä (ei mitkään the häät, mut jotain perinteitä oli mukana). Sit exä otti itelleen niin juhlavan puvun, et mun oli vähän 'pakko' hankkia kunnon hääpuku (no, se oli vähän heräteostos, ei mikään pakko ollut) :) Liitto oli lyhyt ja ilmeisesti oman suvun mielestä uusi liitto tulee vähän turhan nopeasti.

Halusin ensin näistä toisista häistä kans pienimuotoiset, mulla joku yksinkertainen puku, mielellään off-white jota voisi käyttää ehkä jossain muuallakin. Sulho on kuitenkin aina halunnut isot häät krumeluureineen (vaikkei niistä sen enempää tiedäkään), joten sillä mennään ja tulee taas näyttävä hääpuku mulle. Toisaalta kun kävin pukuja taas sovittelemassa, niin ihanaahan se taas oli, enkä siis valita :D

Musta tuntui, et lähinnä lähipiirin painostuksesta olis pitänyt vaan pitää pieni maistraattiseremonia, niin että 'jos nyt täytyy naimisiin taas mennä niin ainakin sit tosi matalalla profiililla ja rahaahan siihen ei tartte kenenkään tuhlata ja täysin turhaahan se on, mutta toivottavasti sitten tällä kertaa kestää'... Juu, menenkin ihan tahalteni naimisiin ja oikein erotakseni. Joten annan loppujen lopuksi piut paut näille aatteille ja pidetään sellaiset häät kun halutaan! Meillä se siis tarkoittaa nyt niitä the häitä (vaikkakaan vessakoreja en aatellut värkätä...).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heippa!

Osallistunpa minäkin...mielenkiintoinen aihe =) Olen itsekin menossa toista kertaa naimisiin,sulho ensimmäistä kertaa. Ei eka sulje pois tokaa jne. Ekalla kerralla oltiin maistaraatissa parin ystävän kanssa ja heidän kanssaan juhlittiin illalla.Itselläni taisi joku mekko olla ja silloisella sulhasella puku päällänsä.En muista edes minkälainen mekko oli,enkä tilaisuudestakaan kuin hyvin vähän.Liitto kesti 8kk ja päättyi ikävästi,joten ehkä muistamattomuudella oli tarkoituksesnsa :girl_haha:

Nyt toisella kerralla tehdään kyllä kaikki "oikean kaavan" mukaan....kirkko on varattu,(itse olisin kyllä tyytynyt maistraattiin,mutta sulho sai ylipuhuttua =)) on aivan ihana puku pienellä laahuksella,sulholla saketti,tulee karkit,pitopalvelu,vieraita n80-90,bändi jne...ja polttarit kuulemma on kaason mukaan tulossa,vaikka ne voisin itse kyllä jättää väliin :girl_blum:

Eli näin meillä...vielä ei jännitä (5vkoa aikaa) ja kun tuota työtä vielä riittää niin ei ehdi edes jännittää...Pahin on minulla kirkon käytävää pitkin käveleminen,pelkään kompastuvani,koska en yleensä juurikaan korkokenkiä käytä =)

Mutta eiköhän tämä kunnialla saada hoidettua ja saatiinpahan moni sukulainen ja ystävä yllättymään kovasti(onneksi positiivisesti) kun kutsu postiluukusta heille kolahti :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Nyt toisella kerralla halusimme molemmat tilaisuudesta meidän kahdenkeskeisen, juhlavan ja intiimin tilaisuuden, jossa lupaudumme toisillemme ja meidät vihittiiin pienessä, kauniissa kappelissa todistajien läsnäollessa. Olin pukeutunut juhlavasti pitkään iltapukuun, käynyt kampaajalla ja meikattavana, valokuvissa käytiin ja vihkimisen jälkeen todistajien kanssa syömässä pitkän kaavan mukaan. Seuraavana päivänä pudotimme postilaatikkoon kortit sukulaisille, jossa Pam Brownin runon myötä kerroimme menneemme naimisiin ja suuntasimme häämatkalle. Kaikkinensa meidän näköinen avioliiton alku :-X

Tämä kuulostaa just siltä mitä mä haluaisin, täytyy puhua sulholle! Meillä kummallakin on lapsia, joten en tiedä pitäisikö heidät ottaa mukaan häihin...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla oli edellisissä häissä oikea hääpuku ja kaikki vermeet jne, nyt tulee polvipituinen mekko, tuskin edes valkoinen. Olen katsellut erilaisia vaihtoehtoja ja sellainen siisti juhlapuku on mun valinta :)

edit: ostettuna punainen, koko pitkä puku, eli se on täysin poikkeava aiempaan A-malliseen valkoiseen pukuun :)

Muokattu: , käyttäjä: Balloon
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mielenkiintoinen aihe!

Me ollaan sulhoni kanssa molemmat toisella kierroksella. Hänellä takanaan koruton maistraatissa "käväisy", eikä mitään juhlia. Hän olisi halunnut toisin. Mä olisin aikoinani halunnut isot juhlat, mutta eksä halusi pienet. Se harmitti. Olisin halunnut valkoisen puvun, mutta olin raskaana ja joku (anoppi tai oma äitini) sai minut uskomaan, etten voi laittaa valkoista pukua. Pukuni oli vaaleankeltainen.

Nyt päätimme sulhaseni kanssa, että menemme naimisiin niinkuin menisimme ensimmäistä kertaa. En tarkoita tällä sitä, että yrittäisimme pyyhkiä menneisyytemme pois (eikä se onnistukaan, sillä historiastamme muistuttaa uusperheemme kolme lasta), vaan että nyt teemme sellaiset juhlat, mistä olemme haaveilleet.

Mulle tulee valkoinen puku, vaikka äitini on sitä vastaan. Meille tulee hääkarkit, hääkimpun heitot sun muut :girl_smile: Voihan se olla jonkun mielestä naurettavaa, mutta mitä sitten :blink: Haluan jakaa tuon päivän mahdollisimman monen meille tärkeän ihmisen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulle tulee kanssa valkoinen puku -jos ei nyt joku aivan ihana värillinen kävele vastaan ja sekoita suunnitelmia. Viimeksi minulla oli valkoinen housupuku, mentiin siviilisti ja suoraan häämatkalle ilman mitään juhlia. Nyt tulee kunnon juhlat, vihkiminen tyhjillään olevassa linnassa lasten ja todistajien läsnäollessa ja sen jälkeen juhlitaan ystävien ja suvun kesken.

Tänään luin täkäläisestä mappieseille suunnatusta lehdestä 55 vuotiaasta morsiamesta joka meni toista kertaa naimisiin kirkossa, hääpuku oli pitkähihainen, valkoinen ja siinä oli kunnon laahus. Ei minusta ollut yhtään kornia, luulen kuitenkin ettei se olisi sopinut jos morsian olisi ollut ikäisensä näköinen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...